BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: sneltrein op 11 March 2013, 15:57:14
-
Hallo,
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik een valse bezet melding van een blok op kan lossen.
Ik heb veel geprobeerd; bijvoorbeeld, alle bezetmelders van een station op één booster dan geisoleerd aan beide kanten van het station, dan met booster twee verder gegaan en dan ook met de tweede serie bezetmelders begonnen, voorheen was het blok25 constant bezet, nu is het blok4 na de niewe indeling.
Ik gebruik Koploper tas centrale engmb8 en s88, ik heb vele dingen geprobeerd s88 uit gewisseld en gmb8, stuur eventueel een pb. hartelijk dank,
Ron
Editmod: Leesbaarheid verbeterd
-
Een aantal vragen:
1 ) Heeft het ooit wel goed gewerkt? dus zonder storing?
2 ) Heb je alle overgangen tussen de blokken en secties gecontroleerd?
3 ) Zijn alle draden goed van de rails naar de bezetmelders?
Groeten Ronald.
-
- wat voor S88 modules?
- Wat is een gmb8? Google geeft mij vooral een accoustisch magnetisch dingetje...
- zelfbouw modules of kant en klaar?
Groet,
Richard
-
tas centrale engmb8
Wat is dat voor apparaat? Ik heb op OnTraXs juist een boek over digitale systemen gekocht, maar dit is werkelijk hocus pocus voor mij...
mvg,
Gert
-
Editmod: Leesbaarheid verbeterd
Nou, dat is dan niet echt gelukt. Kan er geen touw aan vastknopen ::)
-
Mee eens, de leesbaarheid zou nog wel wat beter mogen. :-\
Wat gebeurt er, als je de draden van die bezetmeldsectie losneemt? Dus als die melder niet aangesloten is?
Als de foute melding dan weg is, ziet het probleem in de baan. Blijft de melding dan ook bestaan, dan is waarschijnlijk de melder defect.
Mvg,
Henk
-
zal een TAMS easy control zijn
GMB 8 met losse S88
-
Zal wel een GBM 8 zijn. Gleis Besetzt Melder. ;)
Je kan eens de verbindingen van 2 melders naar de s88 omwisselen, en kijken wat er met die valse melding gebeurt.
-
Ron (en andere)
Spookmeldingen in combinatie met de S88 is in veel gevallen terug te voeren naar storingen die worden opgepikt door de s88 bus.
Controleer in dit geval of er andere stroomvoerende leidingen parallel lopen met de s88 verbindingen.
Is dit het geval, probeer dan dit aan te passen.
Een ander probleem kan zijn dat de meldingsingang te gevoelig is.
Dit probleem is meestal op te lossen door een weerstand van ca 1000 ohm (1K) over de meldingangen te plaatsen.
Suc6
Willem.
-
ben even langs geweest
de bezet meldingen blijven tot de baan is losgekoppeld
ook op een andere melder
denk aan sluiting in de baan(doorverbonden via een kruising)
door omstandigheden even geen reactie van sneltrein