BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Ronaldk op 05 March 2013, 19:00:34
-
Hoe test je tunnelssystemen? Juist, door ze in de fabriek te testen dan wel met een modelspoorbaan erbij:
Zoetermeer - ProRail simuleerde vandaag de systemen en processen van de spoortunnel in Delft met een modelspoorbaan bij Siemens in Zoetermeer. ...
Lees meer en een foto in het bericht op de Cobouw: Prorail test Tunnelsysteem (http://www.cobouw.nl/nieuws/algemeen/2013/03/05/tunnelsysteem-getest)
Groeten Ronald.
-
Komen we eindelijk van dat 'suffige stoffige oude mannen hobby' geleuter af nu blijkt dat modelspoor ook door de professionele spoormakers van schaal 1:1 word gebruikt.... ;)
-
kunnen die 1:1 jongens ook niet eens een herfst of een winter nabootsen? De modellen hebben ze al.............. (y)
Bert
-
ach prorail.. die wisselverwarmingen in de zomer test en ze klaar geeft voor de winter.
test een tunnel met modeltreintjes en zegt dat de ventilatie even spannend was nou ik wacht even op de grote tunnel en daarna de eerste storingsmeldingen af.
-
Ivm de vele zon werd er met een uitgeklede dienstregeling getest!! ;D
Tinus.
-
Leuk, plan W weer in dienst! ;D
-
kunnen die 1:1 jongens ook niet eens een herfst of een winter nabootsen? De modellen hebben ze al.............. (y)
Bert
Juist, maar dan liggen ze opgeborgen in de doosjes ;-)
-
Is dat niet die man van de krultang? Hij lijkt er wel op..
-
Leuk! (y)
-
Hadden ze ook met die Fyra moeten doen ;D
-
Niets nieuws. Bij het RIO (Rail Infra Opleidingen) in Amersfoort staat al jaren een model baan. Alleen de beveiliging is helemal echt. Daar kan ongestoord naar storingen worden gezocht.
Andre
-
Dat experimenteren doen ze zelfs op de universiteit in Berlijn: link (http://www.ebuef.de/das-ebuef/betriebsfeld/)