BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: nscargo op 04 July 2006, 17:05:59

Titel: Geen Noordnet meer
Bericht door: nscargo op 04 July 2006, 17:05:59
Het valt me sinds een paar dagen op dat de stickers van Noordnet op de wadlopers zijn verwijderd. Zijn ze er al lang af?
Ik ben benieuwd wanneer de reclame van Arriva er op komt en of het groene treinstel ook in Arriva kleuren gespoten wordt.
Harm
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Bello op 04 July 2006, 18:05:38
Die groene mag sowieso wel even overgespoten worden want de kleur is niet echt mooi meer.
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Julius op 04 July 2006, 18:29:55
Een aantal stellen hebben al eerder Arriva-logo's gekregen, of de rest gaat volgen weet ik niet. Overspuiten van de 3222 kun je vergeten, het einde nadert immers voor de Wadlopers...
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Arjan op 04 July 2006, 19:06:51
3222 was toch bestickerd?

Zaterdag trouwens in Hlm 1 bak van de 3209 gespot :P
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 04 July 2006, 19:11:16
een maand geleden viel mij al op dat bij veel wadlopers de noordned logo s waren verwijderd op sommige stellen hebben ze ariva logo 's geplakt om te kijken hoe dat zou staan ik denk dat op de wadlopers geen arriva logo meer wordt geplakt want in augustus kom het eerste stadler stel al naar nederland

http://www.lok-report.de/images/galerien/o9040.jpg bekijk deze site evn daar staan wat foto s voor de stadler GTW voor arriva
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Thom op 05 July 2006, 00:34:41
een maand geleden viel mij al op dat bij veel wadlopers de noordned logo s waren verwijderd op sommige stellen hebben ze ariva logo 's geplakt om te kijken hoe dat zou staan ik denk dat op de wadlopers geen arriva logo meer wordt geplakt want in augustus kom het eerste stadler stel al naar nederland

http://www.lok-report.de/images/galerien/o9040.jpg bekijk deze site evn daar staan wat foto s voor de stadler GTW voor arriva

Ze hebben er geen stickers opgeplakt om te kijken hoe dat stond hoor :p

Simpelweg gewoon, Noordned is overgegaan in Arriva...
Naam gaat eraf..
Bij een aantal plakt men er netjes Arriva op,
en vervolgens beseft men dat er binnenkort toch nieuwe stellen komen en laat men het lekker zo....
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Arkadas op 05 July 2006, 09:19:11
wat gaat er met de wadlopers gebeuren? Worden ze afgevoerd of gaan ze in revisie. Worden ze verkocht mischien!

Blijft er wel eentje bewaard?

Arkadas
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 05 July 2006, 09:30:04
Thom

ik heb duidelijk gelezen dat de eerste wadloper die een arriva logo kreeg hem kreeg omdat de mensen dan konden wennen en konden zien hoe een trein van arriva er uit zou zien maar dat was vast niet de enige reden. ;)
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Bastiaan op 05 July 2006, 11:38:43
wat gaat er met de wadlopers gebeuren? Worden ze afgevoerd of gaan ze in revisie. Worden ze verkocht mischien!
Dat eerste, vrees ik :(
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 05 July 2006, 13:48:28
Er zouden geen nieuwe logo's opkomen i.v.m de afvoer van de wadlopers die waarschijnlijk doorgaan naar het Arriva onderdeel in Engeland.
Ook is er iemand bezig met het behoud van 2 treinstellen (geen DutchTrains die is niet meer!!). Aldus een medewerker van Arriva.
Greetz:Menno
_________________________________________
SRV wagen >>>> Wadloper
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Geoffrey Korstanje op 05 July 2006, 13:51:26
Wadlopers zijn toch nog steeds eigendom van NSR?
Ze staan alle 9 te koop maar weinig belangstelling  o.a. vanwege de vele defecten aan deze treinstellen.
Dus de sloper staat op ze te wachten. ( bron: railmagazine)
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: mmhajvth op 05 July 2006, 13:59:32
Betekend dat ook die redelijk nieuwe wadlopers met grijs langs de voorruiten er uit gaan?
Ik doel dan op een wadloper zoals in menno's avatar.
En hoe staat het er voor met bijvoorbeeld de 3225? Want die is nagamaakt door fl*  ;D En daar heb ik er dus 3 van  ;D  ;D dus vandaar de interesse...  ;)

Wel jammer hoor, dat ze weg moeten. Want ik vind de Stadler treintjes meer op trams lijken. Maarja dat is dan de toekomst aldus de mensen die dergelijke treintjes op de markt brengen.

Met vriendelijke groet,

Mark
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Geoffrey Korstanje op 05 July 2006, 14:04:20
Zoals ik het begrepen heb is de serie te klein (slechts 9 stellen ).
Dus als er geen interesse komt voor de stellen is het inderdaad slopen ja.
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: RodeDuivel op 05 July 2006, 14:16:23
Zoals ik het begrepen heb is de serie te klein (slechts 9 stellen ).
Dus als er geen interesse komt voor de stellen is het inderdaad slopen ja.

Volgens mij is hier sprake van een verwisseling van materieelsoorten. De Wadlopers (serie 3100 en 3200) worden vooralsnog niet gesloopt. De serie is aanmerkelijk groter dan de 9 stuks.

In Railmagazine wordt melding gemaakt van de mogelijke sloop van de serie 2100 Railhopper. Het betreft hier een serie van 9 stuks die begin jaren negentig is ontwikkeld als protoserie ter vervanging van Plan V.

Greetz,

Willem
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Geoffrey Korstanje op 05 July 2006, 14:23:37
Mijn excuses dan, dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Julius op 05 July 2006, 16:12:40
Betekend dat ook die redelijk nieuwe wadlopers met grijs langs de voorruiten er uit gaan?
Dat zijn 'de' Wadlopers, ze zijn gerenoveerd een tijdje geleden en hebben toen direct de aangepaste beschildering gekregen.

Alle DH's rijden nog voor zover mij bekend, de verdeling is als volgt:

3101, 3102: Connexxion (voor Aml-Mrb)
3103-3119, 3201-3231: Arriva

Ook bij XX is het de bedoeling dat de DH-I'tjes er binnenkort uit gaan.

Groet,
Julius
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: roco op 10 July 2006, 22:21:37
Ik vraag me af welke stellen het arriva logo allemaal hebben . Van de 3229 is het me bekend .

Jos
Titel: Re: Geen NoordNed meer
Bericht door: Menno 1846 op 11 July 2006, 10:06:59
Aangezien het een beperkte vloot is wat met het Arriva teken rijd (ik meende een stuk of 5) en de rest geen Arriva teken meer zal verkrijgen om dat ze er toch uit gaan (theoretisch per 1 dec. 2006).
Mocht je nog 1 willen flitsen/plaaten met het teken dan adviseerik je gewoon eens een middagje Station LeeuwardenCS te doen,dan heb je de meeste kans dat je er een voor je lens krijgt.
Het aantal wadlopers wat er rijd is nog groot genoeg maar t word hard minder door diverse problemen.Het cijfer 9 komt mij bekend voor.....Bedoel je niet toevallig het aantal soorten wad in Model uitgevoerd zou kunnen worden?
We hopen in ieder geval dat er 1 of 2 voor het nageslacht bewaard kunnen blijven.Er is een stichting die zich daar mee zou bezich houden allen ook die ondervinden de stugheid van de NS.Dus of het plan overleeft weet ik zo nogal niet!!
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: 1606 op 11 July 2006, 14:09:27
Ik vraag me af welke stellen het arriva logo allemaal hebben . Van de 3229 is het me bekend.

De 3228 heeft de logo's ook nog.

Groeten,
Gertjan.
Titel: Re: Geen NoordNed meer
Bericht door: Julius op 11 July 2006, 15:08:18
Mocht je nog 1 willen flitsen/plaaten met het teken dan adviseerik je gewoon eens een middagje Station LeeuwardenCS te doen,dan heb je de meeste kans dat je er een voor je lens krijgt.
In Gn en Lw zijn idd meestal wel een hoop exemplaren te vinden.

We hopen in ieder geval dat er 1 of 2 voor het nageslacht bewaard kunnen blijven.Er is een stichting die zich daar mee zou bezich houden allen ook die ondervinden de stugheid van de NS.Dus of het plan overleeft weet ik zo nogal niet!!
NS(R) heeft hier toch niets meer mee te maken? Voor zover ik weet zijn alle DH'tjes 3103-3119 en 3201-3231 inmiddels van Arriva (alleen de 3103 weet ik niet geheel zeker).

groet,
Julius
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 11 July 2006, 15:31:41
Arriva LEASED ze nog steeds van NS(R),dat maakt ze nog geen eigendom!!
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: johnny-VIRM op 11 July 2006, 16:13:47
er word tegenwoordig niks meer geleased bij NSR want alle treinen zijn tegenwoordig ook ondergebracht bij een lease constructie. NSR doet hooguit het beheer.
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 11 July 2006, 19:03:20
't maakt mij ook niet uit of ze nu wel of niet leasen via een constructie of hoe dan ook,ik weet alleen dat degene die er mee bezig is nogal wat tegen strubbelingen ondervind.Verder wou ik het hier ook bijlaten t is al erg dat het zover zou komen dat deze treinen niet voor het nageslacht bewaard zouden blijven of je nou wel of niet iets hebt met dit matrieël type.
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Thom op 12 July 2006, 00:20:00
't maakt mij ook niet uit of ze nu wel of niet leasen via een constructie of hoe dan ook,ik weet alleen dat degene die er mee bezig is nogal wat tegen strubbelingen ondervind.Verder wou ik het hier ook bijlaten t is al erg dat het zover zou komen dat deze treinen niet voor het nageslacht bewaard zouden blijven of je nou wel of niet iets hebt met dit matrieël type.
Greetz:Menno

Ik weet niet,
maar aangezeien je het woord stichting noemt..

Kan ie het niet gewoon lekker aan een bestaande stichting overlaten  ???
Dat hem het niet lukt wil niet zeggen dat het NSM er bv niet 1 bewaart...

Alsjeblieft niet nóg een stichting.. De meeste zijn al zo succesvol..
[In het verroesten van dubieus bewaarde treinen...]
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Tuindert op 15 July 2006, 21:46:55
Stel je voor:
Iemand gaat naar de kvk en laat daar een stichting "Wadloper" inschrijven. De doelstelling is om een DH-I in de afleveringstoestand te behouden voor het nageslacht en er ritten mee te gaan maken. De stichting krijgt de, voor het gemak spreken we van NS, zover dat zij een stel voor een simbolisch bedrag overdragen aan de stichting. De stichting heeft nu eerst een stallingsplaats nodig, en ze hebben het geluk mee en mogen het stel op een emplacement ergens in Friesland stallen. Ze krijgen een vervoerder ook nog eens zover "hun" stel daar naartoe te slepen en zo heeft het stel een plekje.

Goed, wat nu? Het stel heeft in de laatste maanden bij Arriva vrijwel geen onderhoud meer gehad en is dus aan een revisie toe. Precies, hier heb je vrijwilligers voor nodig en deze komen niet zomaar uit de lucht vallen. Het stel blijft dus een flinke tijd in de buitenlucht staan zonder dat er al te veel aan gebeurd. De conditie van het stel gaat met de maanden achteruit en na een tijdje zorgt dit voor frustraties binnen de groep en ontstaan er ruzies. De een wil zus, de ander zo en door de onervarenheid van de groep escaleerd dit. Een aantal mensen stappen op.
De ex-stichting wadloper leden gaan nu hun verhaal vertellen aan vrienden en vriendinnen en al snel ontstaan er "verhalen". Na een poosje heeft iedereen gehoord van wat er speeld in de stichting en niemand heeft meer zin om vrijwilliger, donateur of op welke andere manier ook de club te ondersteunen.
Het stel blijft zodoende in weer en wind op een emplacement staan en na een aantal jaren ziet 'ie er slecht uit.

Zo, wordt nu maar weer wakker! ;) Dit is natuurlijk een doemscenario, maar het is wel één van de mogelijke scenario's. Was het een stel behouden door een al bestaande stichting (met de nodige ervaring), dan zou er waarschijnlijk in de eerste jaren ook niet veel aan gebeuren, maar dit heeft een andere reden. Men wacht tot een stel voor het publiek interessant is, dat is het niet als het net uit dienst genomen is. Dat word het pas als mensen gaan denken: "Weet je nog van vroeger, toen reed 'ie nog, wat zou het mooi zijn om er weer eens één te zien. Het stel gaat dan pas opgeknapt worden en omdat het bij de grote stichting goed geconserveerd en opgeborgen is kost de restauratie minder geld  dan wanneer ie eerst jarenlang buiten gestaan heeft.

Zo, dat is de eerste post van Emiel op dit forum, voorheen op bnlxr beter bekend als "Railionner"

Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Julius op 16 July 2006, 13:11:37
Hoe het uitpakt met kleine stichtingen is altijd afwachten. Het doemscenario dat Emiel schetst is uiteraard denkbaar, echter zijn er ook kleinere organisaties die al wel succesvol zijn (denk hierbij aan de HSA met hun 186 of de Stichting2225/Stichting Museummat Railion, die weliswaar hun 2225 nog niet op de baan hebben maar er wel zeer voortvarend en professioneel mee bezig zijn en er zijn nog wel meer voorbeelden). Je kunt dus m.i. niet zonder meer stellen dat nieuwe/kleine stichtingen geen succes kunnen boeken, al kan dat soms helaas wel het geval zijn idd.

Maar goed, terug naar het topic over de DH'tjes.

groet,
Julius
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Thom op 16 July 2006, 19:08:12
Hoe het uitpakt met kleine stichtingen is altijd afwachten. Het doemscenario dat Emiel schetst is uiteraard denkbaar, echter zijn er ook kleinere organisaties die al wel succesvol zijn (denk hierbij aan de HSA met hun 186 of de Stichting2225/Stichting Museummat Railion, die weliswaar hun 2225 nog niet op de baan hebben maar er wel zeer voortvarend en professioneel mee bezig zijn en er zijn nog wel meer voorbeelden). Je kunt dus m.i. niet zonder meer stellen dat nieuwe/kleine stichtingen geen succes kunnen boeken, al kan dat soms helaas wel het geval zijn idd.

Maar goed, terug naar het topic over de DH'tjes.

groet,
Julius

Een voorbeeld van het Doemscenario is bijvoorbeeld zo'n gevalletje als Stichting Bel en destijds die Bravenboer met zijn Nostalgie Expresse...

Alleen leuke initiatieven met het idee op lekker rijden...
Maar wat erbij komt kijken vergeet men en zo sterft een stelletje een eenzame dood zonder onderhoud..

Als je wat wilt met Historisch matrieel dan moet je gewoon informeren bij een bestaande stichting...
Daar zijn mensen met al ervaring, en daar doe jet niet allemaal dubbelzinnig werk...

En als afsluiting..
Het is maar voor weinig mensen weggelegd om zelf met museummatrieel te rijden als Mcn...
Iets wat vaak het idee is van allerlei stichtinkjes..

Wil je wat doen met museummatireel moet je de instelling hebben om het stelletje samen op de baan te houden...
Niet met het idee rijden rijden rijden...
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 18 July 2006, 14:16:42
Laatste loodjes voor de DH-tjes!!
(http://home.wanadoo.nl/sandramenno/Wadlopers/M5%20017.jpg)
Klik op www (wereldbol) voor meer plaatjes.
Greetz:Menno
_____________________________________________
Only in modell we can hounor this train after 2007!!
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 19 July 2006, 11:12:13
T schijnt dat de Wadlopers nu te koop staan (ze werden niet door gesluist naar Arriva Britain) prijs rond de (+/-) à 150.000 voor een 3200 (neem aan dat de 3100 iets goedkoper zijn) en de Cubanen zouden tot nu toe belangstelling hebben getoont. Geruchten gingen dat naast Cuba Portugal ook belang zou hebben maar dat is niet bevestigd maar ook niet ontkent dus beschouwen we dat voorlopig dus als een lekker speculaasje!!
Greetz:Menno
______________________________________
Only time will tell......
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Peter Korsten op 19 July 2006, 19:15:40
Cuba? Dat zou hun spoorwegen 20 jaar vooruitwerpen in de tijd...

- Peter
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 19 July 2006, 20:40:32
Dan zouden ze daar een goede vooruitgang geboekt dus!  ;D
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Fermon Bosman op 19 July 2006, 22:29:31
Hebben ze in Slowakije nog niet wat nodig?  ;D
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 20 July 2006, 09:08:36
Weet niet of die überhaupt wel intresse hebben getoond.
Maar die stappen veelal ook al over op redelijk nieuw EU matrieël denk niet dat ze onze SRV wagens van c.a 25 jaar in dienst willen hebben!?
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Thom op 21 July 2006, 00:31:26
Weet niet of die überhaupt wel intresse hebben getoond.
Maar die stappen veelal ook al over op redelijk nieuw EU matrieël denk niet dat ze onze SRV wagens van c.a 25 jaar in dienst willen hebben!?
Greetz:Menno

Nee,
wel onze plan U's die nog ff en tikkie ouder zijn..

Zo ontwikkeld is het niet dat ze daar gewoon nieuw matrieel laten bouwen nog hoor...
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Peter Korsten op 21 July 2006, 00:52:36
Ligt ook een beetje aan het land. Tjechië is heel aardig op weg, met snelle treinen en zo, maar Slowakije is een stuk armer.

- Peter
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 21 July 2006, 10:35:16
T schijnt dat er weinig tot geen onderhoud aan de SRV wagens word gedaan.Zou die 150.000 eurie (DH2) niet een beetje te hoog gegrepen zijn dan?
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: wiedijk op 21 July 2006, 11:51:14
Ik wil even reageren nav dit onderwerp. In de eerste plaats heette het bedrijf NoordNed (dus met een D op het eind!), maar sinds 1 januari heeft NSR zich teruggetrokken uit NoordNed en is Arriva de enige rechtspersoon die de treindiensten uitvoert. Er is inmiddels al een stel (3229) die aan één kant het Arrivalogo voert ipv dat van NoordNed. Dat er minimaal tot geen onderhoud meer aan deze stellen wordt uitgevoerd is niet zó vreemd, op 8 juni jl. heeft in Bussnang (Zwitserland) de roll-out plaatsgevonden van het eerste van 43 stellen van fabrikant Stadtler, de bedoeling is dat in oktober de eerste stellen de grensoverschrijdende treindienst Groningen-Leer gaan rijden waarna eind dit jaar Groningen-Leeuwarden volgt. Er komen 27 zgn. GTW 2/8-en en 16 GTW 2/6-en (GelenkTriebWagen, 2 aangedreven assen vd in totaal 8 (drietjes) resp. 6 (tweetjes). De Wadlopers (of SRV-wagens zo je wilt) gaan dan weer terug naar NSR. Het onderhoud aan de nieuwe stellen wordt gedaan door Voith RailServices die hiervoor een nieuwe hal in Leeuwarden hebben laten bouwen. Naar verluidt komt het eerste stel volgende maand naar Nederland.
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 21 July 2006, 13:37:19
@ W Dijkstra,
We hebben begrepen dat NoordNed (zonder T uiteraard) al nieuw matrieël heeft aangeschaft en dat deze binnenkort komen te rijden op de Noordelijke Nevenlijnen. Onderhoud word verzorgd door Voith.
Rond 20 Oktober zouden de 1e stellen gaan rijden tussen Groningen en Leer. Wadlopers gaan i.d.d terug naar NSR waar ze te koop zouden staan.
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen NoordNed meer (buffels ook terug!!)
Bericht door: Menno 1846 op 26 July 2006, 09:53:45
Geruchten gingen dat Arriva met Buffels zouden door blijven rijden zelfs als de Stadlers GTW's al in dienst zouden zijn.
Om maar even met de deur in huis te vallen:NIETdus!!
mocht u/jij als hobbyïst/verzamelaar deze treinstellen nog eens willen fotograferen in het Noorden kom dan nog voor 1 december 2006 naar hier om ze te plaaten/flitsen!! Ook deze stellen gaan gewoon terug naar de NSR!!
hopelijk jullie hier mee ff voldoende te hebben geïnformeerd!
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Monobrachius op 26 July 2006, 10:57:57
Alsjeblieft, denk aan je bloeddruk, het is al warm genoeg. Als ze in Sneek komen, zal ik proberen over een week of twee ergens een camera vandaan te ritselen en er een foto van te maken. Zo niet, dan moet ik het maar doen met de foto uit 1989 waar een vijfjarige Henk in Utrecht zo'n stelletje binnenstapt (en natuurlijk het internet waar een gigantische hoeveelheid foto's op staat).
En als je echt eens zo geïnteresseerd ben, ga dan eens kijken wat je kan realiseren, ga praten met mensen, kijk of er meer mensen zijn die zo denken en wellicht ook behoefte hebben om zo'n stel te bewaren. Maak een kleine voorstudie (kijk naar geld, ruimte, maar ook tijd, ik neem aan dat je ook nog wel eens thuis wilt zijn) en beslis aan de hand daarvan. Een mens heeft vaak meer in z'n mars dan hij zelf weet.
En als je dat niet wilt, tsja, dan kan je je beter bij je lot neerleggen. Tzou zonde zijn om er een trauma van te krijgen.

Groeten Henk
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 26 July 2006, 11:14:32
Beste henk (en eventuele andere belangstellende),
De Buffels blijven bewaard en gewoon rijden hoor!!(althans niet meer in Sneek of elders in het Noorden) Maar een "Wadloper behouden lijkt me wel wat maar goed daar was al iemand mee bezig: "Stichting Wadloper" die helaas(??) te vroeg op de fles is gegaan door bepaalde omstandigheden.Reeds zou "DutchTrains"van de beruchte (?) G.Mulder die ook bij "st.Wadloper"zat, de boel over hebben genomen.Ook deze zou ook al een maandje op de fles zijn. Of het ooit nog zover zou komen om dan nog 1 voor t nageslacht te bewaren betwijfel ik zeer!!Mede omdat we er nooit meer wat van vernomen hebben!Mischien dat het NSM of een ander reeds bestaande vereniging/stichting/museum er 1 of 2 in het bestand zal/wil opnemen.
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 01 August 2006, 14:31:31
Beste mede hobbyïsten/verzamelaars,
Gelukkig hebben we nog wel even, De "Wadlopers" worden ontstickert & eind 2007 moet al het DH-Mat vervangen zijn, en in orginele staat zonder defecten terug komen bij de lease maatschappij. Deze gaat waarschijnlijk alle DH`s keuren en verkopen, de meeste DH`s zullen verscheept worden naar Engeland om daar verder dienst te doen.
Bron:Medewerker NedTrain die ik tegen kwam in Lw.
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: henk op 01 August 2006, 14:53:24
Ah, kans op een nieuwe uitgave door Modelloco.
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: leon op 01 August 2006, 15:21:41
Topic heet nu eigenlijk: Einde wadlopers nadert.

Daar heb ik wel een hele nuchtere, misschien voor sommige koude, mening over:
Ik kan de wadlopers niet anders zien als gemodificeerde duitse treinstellen. weliswaar destijds aangepast aan de eisen van de NS.
OK het einde van hun inzet is het einde van een tijdperk.
Maar het DE-materieel wat zij verdrongen vind ik veel meer beeldbepalend voor de omgeving en dus van meer belang.
Zo vind ik de Buffel een treinstel wat mij meer aanspreekt dan de Wadloper.


Mrr ja, een ander denkt er weer heeel anders over, en ook dat houdt deze hobby leuk :)
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Arjan op 01 August 2006, 17:57:28
Beste mede hobbyïsten/verzamelaars,
Gelukkig hebben we nog wel even, De "Wadlopers" worden ontstickert & eind 2007 moet al het DH-Mat vervangen zijn, en in orginele staat zonder defecten terug komen bij de lease maatschappij. Deze gaat waarschijnlijk alle DH`s keuren en verkopen, de meeste DH`s zullen verscheept worden naar Engeland om daar verder dienst te doen.
Bron:Medewerker NedTrain die ik tegen kwam in Lw.
Greetz:Menno

Niet om het een of ander hoor, maar zijn de wadlopers geleased :-|?
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 01 August 2006, 18:27:17
Jup! Naar het schijnt dus wel:
Van de NS(R)
Greetz:Menno
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Edgar op 01 August 2006, 22:32:00
Jup! Naar het schijnt dus wel:
Van de NS(R)
Greetz:Menno

Niet helemaal goed. De wadlopers zijn (net als al het NS materieel op enkele ICKs na) van NS Financial Services Comp. NS FSC is van NS Groep en zit in Dublin ivm belastingwetgeving.

NS R huurt zijn treinen bij NS FSC.

De nieuwe Arriva treinen zijn overigens bij een andere leasemaatschappij ondergebracht.

Groeten
Edgar
Titel: Re: Geen Noordnet meer
Bericht door: Menno 1846 op 02 August 2006, 09:08:40
De nieuwe Arriva treinen zijn overigens bij een andere leasemaatschappij ondergebracht.
Welke mogen dat zijn? Daar hebben we niks over in de kranten gelezen!!
Greetz:Menno