BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 14 February 2013, 20:59:09
-
Hallo,
ik heb sinds een week een prachtige DE 2 van Artitec
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20130214_111638_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20130214_111638_1.jpg)
nu ben ik van plan om dit tijdperk te gaan rijden jaren 1990-2000 ?
maar welke combinaties reden er toen nog meer zowel op goederen als op reizigers vervoer?.
zou dit graag aan de hand van foto's willen zien :).
is het trouwens geen leuk idee om mappen te gaan maken op jaartallen bv. wat reed er tussen 1980 en 1985 ? en dan weer van 1985-1990 ? of 1980 tot 1990 ?en dan op basis van foto's want dat zegt natuurlijk meer als 1000 worden ;D
groet Dave
-
een goederentrein (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/2424129516/in/photostream/) in 1998
of een fraaie getrokken reizigerstrein (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/2424109878/in/photostream/) uit datzelfde jaar?
-
Even een grove voorzet, zo langs de neus weg en niet met het doel volledig te zijn (en zonder garantie dat ik helemaal goed zit - maar daar komt vast wel commentaar op ;)):
1100 grijsgeel botsneus
1200 postreno
1300 postreno
1600
1700
2200(niet zeker, 2400 was meen ik al weg)
6400 grijsgeel (later ook rood)
Mat.54 (Hondekoppen)
Mat'64
Sprinter (geen vlaflip)
ICM (Koploper, zonder schuiver later mèt)
IRM (later?)
DDM
Plan T/U/V (gemakshalve)
DE2 (DE1 was al weg?)
ICR
ICR+
Plan W (blauw-geel)
Eind jaren '90 opkomst van de private vervoerders (maar daar waag ik me al helemaal niet aan).
-
2200 kan prima, hebben tot na 2000 nog gereden in oa Zeeuws-Vlaanderen Voor de rest een prima lijst.
-
IRM stroomde in 1994 in en de rode DE1tjes waren inderdaad toen al tot schroot verwerkt. 2400 weet ik niet precies. En SM'90 hoort ook in het rijtje. Is in 1993 op de baan gekomen. En tot slot hoort DDAR en mDDM ook in dit rijtje. Beide in eveneens de jaren 90 op de baan gekomen.
Groetjes,
Emiel
-
Ik mis nog de mooiste dieselloc die Nederland ooit gekend heeft (een zeer particuliere opvatting, ik weet het): de Sik oftwel de locomotoren: 201-369, zij het niet meer voltallig.
-
hoe zit het met de 2400 ?
-
Komkom, een beetje zelfwerkzaamheid mag ook wel hoor ;D
http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2400