BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Beurzen => Topic gestart door: Martin Domburg op 10 February 2013, 11:33:51
-
Ik kreeg van een van de medeorganisator van Rail 2013 het verzoek om onderstaand bericht te plaatsen met het volgende verzoek:
RAIL:
Sociale media zijn in toenemende mate belangrijk om doelgroepen te informeren. Hoewel wij niet in de eerste plaats de modelspoorder zien twitteren, moeten we er toch voor openstaan dat men wel eens verder op dit pad is dan we denken.
Alle reden om minimaal eens een poging te doen om toegang via deze kanalen te krijgen.
De organisatie is bezig een App over RAIL te maken. Er is inmiddels een facebook pagina van RAIL . Om verder te komen heb ik nu snel even een aantal “likes“ nodig.
Open aub de link en geef aan dat je de RAIL site leuk vindt. Even aanmelden en dan ben je vriend van RAIL. (als ik je verveel na RAIL kan je je altijd weer afmelden)
Ik doe dit om straks met een nieuwsbrief via de ANWB talloze nieuwe mensen te interesseren naar RAIL te komen. Nieuw bloed en jeugd willen we toch allemaal?
Nou, dan moeten we er wat voor doen ook!
Doe me een lol en klik even?
https://www.facebook.com/pages/RAIL/473388789375626
De reden dat ik dit verzoek aan jullie doorspeel ligt niet alleen in het feit dat ik met de N-Baan Marelburg, digitaalplein, deelneemt aan Rail 2013 en dus alle initiatieven ondersteund om meer mensen naar Rail te krijgen, maar ook aan het feit dat onze modelspoor hobby een heel langzaam uitstervende hobby is en dus wel wat positieve publiciteit kan gebruiken.
Dus beveel ik jullie aan om aan het verzoek van Rail 2013 te voldoen en dus even te “klikken”.
Hartelijke groet, Martin Domburg
-
Rail kan wel meer hulp gebruiken,
ze staat niet eens in de agenda op dit forum!!?? ;D
gr Ed.
-
Dit viel me op:
maar ook aan het feit dat onze modelspoor hobby een heel langzaam uitstervende hobby is en dus wel wat positieve publiciteit kan gebruiken.
Is dat een feit of een mening? ???
Advies: steek geen tijd in het ontwikkelen van een app, wat is daar de toegevoegde waarde van? Steek liever tijd in een goede facebookpagina én een goede site, waar op tijd alle relevante informatie staat, dus niet één week voor de beurs. Eerst de eenvoudige zaken goed doen, daarna pas andere zaken oppakken.
-
Ligt eraan hoe je het zelf interpreteerde beste Mark.
Maar stuur je opmerking anders even naar diegene die er ook wat mee kunnen. Dan bereik je er wat mee.
Groetjes
-
Heb jij dan een mailadres waar dergelijke opmerkingen heen kunnen?
Overigens is het geen kwestie van interpretatie, er wordt nadrukkelijk gezegd dat het een feit is dat de hobby vergrijst.
-
Martin, Marc bedoeld denk ik dat het al een aantal jaren zo is dat Rail erg laat is met de site voor dat jaar alsmede de deelnemers. Vorig jaar stond het er pas een week voor aanvang op. En da's best laat. Als daar al kritiek op is weet de organisator dat zelf ook al wel.
Ik heb het beste voor met Rail hoor, begrijp mij goed. Maar op dat gebied laat Alex (Fichtinger) wel eens een steekje vallen. En dat kun je je eigenlijk niet veroorloven in deze tijd waarbij de bezoekersaantallen drastisch terug lopen.
-
Maar stuur je opmerking anders even naar diegene die er ook wat mee kunnen. Dan bereik je er wat mee.
Misschien geef je daarmee wel (onbedoeld?) het probleem aan. Wellicht is het verstandig om als organisator ook eens op een forum rond te hangen en te horen wat er speelt onder een deel van de potentiële klandizie.
-
Veel voorkomend probleem van mensen die zelf nauwelijks op Internet komen, ze onderschatten de kracht van de sociale media! In de Rail hobby zag ik wel een verhaal en kortingsbon.
Groet Hans
-
wij hangen en horen veel hoor Marc :)
-
Verstandig en noodzakelijk anno 2013. Wordt gewaardeerd bovendien (y)
-
Eerder de aanwezig deelnemers plaatsen op de site zou prettig zijn. Ik zal ieder geval twee dagen aanwezig zijn. Zaterdag ben ik als coördinator van een andere vereniging met niet spoor gerelateerde zaken bezig zijn.
Marc
-
Mag ik de organisatie een tip geven ?
Zet die rail kortingsbon (als foto of als link) ook op de facebookpagina, om thuis uit te printen.
Staat er (al) op
-
Veel voorkomend probleem van mensen die zelf nauwelijks op Internet komen, ze onderschatten de kracht van de sociale media! In de Rail hobby zag ik wel een verhaal en kortingsbon.
Groet Hans
En veel gebruikers van sociale media overschatten de kracht ervan (op de manier waarop zij het zelf hanteren)
-
Ben niet zo sociaal ;D mediageil ;)
-
IRL ben ik vreselijk sociaal :)
-
Advies: steek geen tijd in het ontwikkelen van een app, wat is daar de toegevoegde waarde van? Steek liever tijd in een goede facebookpagina én een goede site, waar op tijd alle relevante informatie staat, dus niet één week voor de beurs. Eerst de eenvoudige zaken goed doen, daarna pas andere zaken oppakken.
Erg mee eens!
En geen twitter??? Je wilt niet weten hoeveel er op twitter afgeschoten word mbt modelspoorhobby. Of je het nu leuk vind of niet, of je het nou een medium vind of juist niet, als evenement hoor je er eigenlijk wél aanwezig te zijn.