BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Geoffrey Korstanje op 21 June 2007, 11:28:27
-
Hij kwam net voorbij mijn kantoor gereden en ik had gelukkig een fototoestel (van de baas ;D ) bij de hand.
Maar wat deze hier nu doet? Wij hebben geen bovenleiding en slechts blokbeveiliging.
Weet iemand het antwoord?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Picture_007.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Picture_008.jpg)
Bij ons kantoor
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Picture_012.jpg)
vastgelegd toen hij stond te wachten bij de Broomchemie om binnen te komen.
-
Hoi Geoffrey,
het enige wat ik kan verzinnen is dat (omwille van de veiligheid en duidelijke instructiegeving?) er bij Broomchemie een telerail(-achtige) radioverbinding is aangelegd waarvan de Jules de radio-coverage moet meten.
Maar ja, dit is puur speculaas o.b.v. de informatie over de Jules die ik bij Eurailscout op hun webstek klon vinden (ik neem aan dat Broomchemie geen ATB-beveiliging heeft).
-
Nee, nergens in Zeeuws-vlaanderen hebben we ATB.
Alleen blokbeveiliging en max 30 km per uur.
-
De Jules meet vooral GSM-R en dat heeft men waarschijnlijk wel in Terneuzen. De Jules rijd op moment door het hele land te meten. Op diesellijnen met behulp van (meerdere) V100 van Volkerrail (203).
Jasper
-
Je slaat de spijker op de kop. Inderdaad voor GSM-R. net gehoord van een rangeerder.
Opgelost, ik vond het al vreemd hier zo'n ding voor de deur.
-
Zeeuws Vlaanderen heeft toch geen spoor aansluiting met de rest van Nederland?
Dan is hij via Belgie gekomen! Grappig.
Koen
-
Jep, altijd.
Kijk maar eens aan welke loc hij gekoppeld is. ;)
-
Ze doen wel erg veel moeite om daar te komen :P voor die paar treinen die daar per dag rijden.
-
Per km spoor (38) rijden hier de meeste tonnen van Nederland ;)
-
Ok dat is nog eens onverwachts. Toch goed dat die dan ook gecheckt worden :p
-
Ach, zeer relatief. het wordt berekend naar het aantal km spoor dat we hier hebben, en dat is niet veel natuurlijk. Zo kan je altijd wel op een of andere manier de beste, grootste enz. zijn.
-
Hoeveel treinen rijden er nu precies bij jullie? Railion rijd er volgens mij 2 per dag. En DLC 1 of zit ik verkeerd.
-
Dat is per dag verschillend.
We hebben bloktreinen maar deze zijn niet dagelijks en de gecombineerde zijn wel dagelijks. Dit zijn er 2 tot 3 per dag.
Ik dacht dat ze in 2006 1,6 miljoen ton hadden. Maar ik kan het zo snel niet vinden. En dat is vrij goed met die 5 railbrommers die ze hier hebben.
-
Misschien een gekke vraag maar is dat een 80 km weg op die foto??
Of al prive terrein?
Ik sta namelijk te kijken van de beveiliging daar.
m.v.g.
Mark
-
Heren,
Niet alle materieel wordt over Belgie vervoerd. Heb wel eens een vrachtwagen met dieplader gezien waarop een stopmachine stond op het veerplein in Perkpolder (inmiddels †). Zou dit nu nog gebeuren met de Westerscheldetunnel ?
Gr, Marc
-
Misschien een gekke vraag maar is dat een 80 km weg op die foto??
Of al prive terrein?
m.v.g.
Mark
Nee, dat is 80 KM, het bord binnen de bebouwde kom staat 1 km verder.
Maar dat is hier niet uitzonderlijk hoor. Zo hebben we nog wel een paar overgangen.
Hier een link naar google maps. (http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&hl=nl&ll=51.296232,3.842828&spn=0.001674,0.005418&t=h&z=18&om=1) dan zie je de situatie vanaf boven.
-
Ik heb de jules vorige week gezien met een strukton 2200, bij het rangeerterreintje bij het marconiplein (rotterdam). Ik denk dat de jaarlijkse meetcampagne weer aan de gang is.
Sander
-
Die tweede foto is vooral leuk. Je ziet de rails in het wegdek niet liggen, dus lijkt het net of de Jules uit de bosjes komt springen om 'boe!' te roepen tegen de vrachtauto. :)
- Peter
-
Ze doen wel erg veel moeite om daar te komen :P voor die paar treinen die daar per dag rijden.
Zijn mischien maar een paar treinen, maar die paar treinen moeten wel zekerheid kunnen hebben dat ze contact kunnen leggen via de GSM-R installatie.
Juist met de blokbeveiliging veel gebruikt daar volgens mij...
Zowieso zal de Jules geen telerail meer meten,
dat is verleden tijd.
-
Hier een link naar google maps. (http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&hl=nl&ll=51.296232,3.842828&spn=0.001674,0.005418&t=h&z=18&om=1) dan zie je de situatie vanaf boven.
Grappig, ik ben daar pas nog langs gevaren (door het kanaal van Terneuzen richting Gent); op de kaart zag ik toen dat er spoor moest liggen maar ik kon dat vanaf het water niet zien.
Omdat de kaarten wat ouder waren was ik al bang dat ook hier het spoor inmiddels verdwenen was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Koen
-
...Zowieso zal de Jules geen telerail meer meten,
dat is verleden tijd....
Dan kampt Eurailscout met een probleem dat veel homepage-eigenaren hebben: het up to date houden....
-
Hij is neem ik aan nu al weer vertrokken daar ofniet.
-
Dan kampt Eurailscout met een probleem dat veel homepage-eigenaren hebben: het up to date houden....
Dat zal dan allicht want aan telerail valt niet veel meer te meten want die is uit de lucht ;)
-
Hij is neem ik aan nu al weer vertrokken daar ofniet.
Vanochtend stond ze weer in amersfoort naast de lokloods bij de tankplaat. (de 1255 stond er ook nog steeds)
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk