BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Trams en smalspoor => Topic gestart door: Henk Boshuyzen op 27 January 2013, 15:14:09
-
Hallo medeforumleden,
Is er iemand die nadere gegevens aan maten heeft of een maatschets heeft van de electrische locomotieven die bij de GETA dienst gedaan hebben voor zandvervoer?
De gegevens voorzover ik ze nu heb:
Lengte 7,18 meter over de koppelingen
lengte wagenbak 6,54 meter
breedte wagenbak 2 meter
Dak bestuurderscabine 3,125 meter + BS
Radstand draaistel 1,7 meter
Hartafstand draaistellen 3,2 meter
Wieldiameter 0,8 meter
Vermogen 4 x 34 kW (4 x 46,25 pk)
Nummering 39 - 50
Helaas bezit ik alleen wat foto's die schuin van voren en/of achteren genomen zijn.
Met foto's recht van voren en haaks van de zijkant zou al een heel stuk herleid kunnen worden.
Maar het mooiste zou een algemeen plan zijn.
Wie o Wie heeft iets in de kast liggen?
Groet
Henk
-
Beste Henk,
De tekeningen van de GETA zitten in het archief van het Gemeente Vervoerbedrijf Arnhem dat zich bevindt in het Gelders Archief in Arnhem.Zie voor de inventaris van dit archief : http://www.geldersarchief.nl/zoeken/?mivast=37&mizig=210&miadt=37&micode=2149&miview=inv2 , klik op "inventaris", vervolgens op het "+" teken voor "2.inventaris" en dan op "+" voor 2.1 Gemeente Trambedrijf 1911-1936. Dan vindt je onder de piunten6 tot 10 verschillende tekeningen.In de studiezaal van het archief zijn die op te vragen en in te zien.De medewerkers van de studiezaal zijn behulpzaam bij het laten maken van een copie of scan van de betreffende tekening.
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
-
Bedankt.
daar kan ik wat mee, kom binnenkort toch weer in Nederland dus gelijk even langs gaan.
-
Was het een door de werkplaats zelf gebouwde loc of gebouwd door een fabrikant zoals Siegener Eisenbahn bedarf? In het laatste geval is er een goede kans dat je nog foto's van zusterlocs kan vinden (in kleur). Van de HTM tramlocs bestaan ook nog operationele varianten heden ten dage.
Mvg, Paul
-
Het waren 12 locomotieven, genummerd 39 - 50.
Ze werden geleverd door de Siemens schuckert Werke.
Ik heb al gezocht, maar zodra iki in Atrnhem ben ga ik even naar het Geldersch Archief.
-
Henk,
Ik weet niet of je deze gegevens / foto's al hebt:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GETA_45_tekst.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/GETA_45_tekst.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GETA_45__1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/GETA_45__1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GETA_45__2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/GETA_45__2.jpg)
Groeten, Rob.
-
Het meeste had ik, maar er zaten toch twee gegevens bij die ik niet had.
Het is een pracht machien voor een HOm baan met zijn 2 weter breedte.
Zodra ik wat van het Geldersch Archief weet horen jullie.
-
Duidelijk te zien dat dit een broertje/zusje van de HTM loks 51 en 52 is.
(zie avatar)
-
De NZH had ook zo'n loc de A1051 (ex-ESM 200) voor de lijn Amsterdam-Zandvoort.In de winter werd er desgewenst een sneeuwschuiver op gemonteerd waarmee hij op de Rhätische Bahn volwaardig mee zou kunnen rijden (ook meterspoor!).
zie http://www.amsterdamsetrams.nl/images/admderuyter/adm003.jpg .
Voor zover ik weet kwam deze loc in tegenstelling tot de Métallurgique en Beynes motorwagens van de ENET/ESM/NZH niet op de Waterlandse NZH lijnen.Jammer voor Sven.Dan had hij een leuke loc wanneer hij zijn TNHT lijn nog eens gaat elektrificeren.
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
-
Hoi Henk,
Als je naar Arnhem gaat doe je er goed aan de stukken van te voren te reserveren. Het GA gaat binnenkort verhuizen waarvoor de voorbereidingen al in volle gang zijn. Er komt overigens ook steeds meer beschikbaar via hun website.
De medewerkers zijn erg behulpzaam, zo heb ij gemerkt met mijn zoektocht naar gegevens over het Stationsplein van Arnhem!
Succes er mee!
Grt,
Niels
-
Voor zover ik weet kwam deze loc in tegenstelling tot de Métallurgique en Beynes motorwagens van de ENET/ESM/NZH niet op de Waterlandse NZH lijnen.Jammer voor Sven.Dan had hij een leuke loc wanneer hij zijn TNHT lijn nog eens gaat elektrificeren.
Och, een beetje dictator/burgemeester is niet bang voor geschiedvervalsing in het belang van zijn modelbaan. ;D
-
Ik denk dat de bevolking wel bang zal zijn voor zo'n krokodil ook al is het dan geen echte( dan zit de lage opbouw aan weerszijden van het machinistenhuis aan de bufferbalk en draaistellen vast en niet aan het machinistenhuis zelf).Droppen in de Dropbox?
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Geta51.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Geta51.jpg)
Het model is beschikbaar om te worden opgemeten bij de eigenaar / maker. De originele CAD tekeningen staan op een FDD en zijn (dus) niet meer leesbaar / bruikbaar :-[
-
Wat een geweldig ding. (y)
Als de diskette nog leesbaar is lijkt me niet alle hoop verloren. Er is hier vast wel een vrijwilliger te vinden die in staat is om data van een floppy af te halen en op een moderner medium te parkeren. Bijvoorbeeld als attachement. ;)
-
Ne, ik had al gehoord dat er maar een paar bestanden nog leesbaar zijn.
Maar ik heb contact met het Geldersch archief, alleen zijn ze net in de periode dat ik in NL ben aan het verhuizen naar het kenniscluster. Eigenlijk wel logisch als je echtgenote een uitnodiging krijgt voor een afscheidsreunie van de bibliotheek in diezelfde periode.
Maar ik heb ook nog vrienden/familie wonen in Arnhem.
Zodra ik iets weet laat ik iets over deze fraaie locomotief weten.
Met zijn breedte van 2 meter is het een pracht loc voor een HOm baan.
-
Ik heb data recovery software, dus ik zou nog wel op de disk kunnen kijken of het terug te halen is. Zou alleen dan nog een USB floppy drive moeten regelen, die heb ik hier zo niet.
-
En als het Sven niet lukt: ik heb beide. Tenzij het gaat om zo'n pannekoek floppy....
-
Nou, da's klaar. Dan weet je dus waar je moet zijn.