BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: guest9985 op 26 January 2013, 11:36:47
-
Goedendag,
Ik woon vlakbij station Weesp - vanuit mijn werk/spoorkamer kan ik zo op het spoor kijken.
Gistermiddag rond 16:20 liep ik de deur uit en zag in een flits de DE3 van het spoorwegmuseum voorbijkomen in de richting van Amsterdam. Vanwege de bomen kon ik het trekkende treinstel niet zien.
Kan dat kloppen?
Ik heb al foto's gezien dat het spoorwegmuseum enigszins aan het verbouwen is vanwege de hernieuwde spooraansluiting.
O.a. foto's van het weghalen van de oude groene voetgangersbrug.
Groet, Martin.
-
Via de link:
http://somda.nl/forum/12967/Opvallende+dingen+25+januari/
Lees ik dat de Plan U 114 de DE-27 naar de Watergraafsmeer heeft gebracht voor de kuilwielenbank. Wellicht platte kanten opgelopen na de rit naar Goes vorig jaar?
Groetjes,
Emiel
-
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.
-
Dan had ik het dus goed gezien.
Het duurde maar enkele seconden - ik zag alleen de achterste 2 delen van die DE3 goed.
Dank voor de info.
Groet, Martin.
-
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.
Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
-
Rijvaardig maken zou mooi zijn, maar vrees dat het idd vanuit transport-redenen is...
-
Het zou wel de ultieme stunt zijn voor NS 175 :)
-
Nèh, dat zou het rijvaardig maken van de 6317 zijn.... ;D
-
Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
Dat laatste hoor en meer dan dat zal het ook zeker niet worden met het stel...
Ooit was het idee dat de terugreis van Br naar het NSM na de verbouwing weer zijn laatste rit voor de komende jaren zou worden maar sindsdien is ie vaker versleept dan ooit ;)
-
@Eelco nog meer van die vieze walmende fluitketels , daar zit toch niemand op te wachten? ;D
@Thom ok jammer; ik zou nog altijd graag een keer zo'n diesel horen ronken. Wie weet, ooit....
En van dat verslepen van materieel : heel herkenbaar :)
-
Hoe zit het eigenlijk technisch/motorisch?
Dat vraag ik mij al een tijdje af, maar NIET om een hopeloze berg "hij moet weer rijvaardig worden!" reacties te kweken. De motoren liggen er nog in, en ik heb ergens gelezen dat er voor 150 jaar NS door de fabrikant was aangeboden om te kijken of hij weer rijvaardig gemaakt kon worden.
Is het vooral een kwestie van vloeistoffen verversen/vervangen, pakkingen nalopen/vervangen, elektrische circuits nalopen en starten met die handel, of zijn er technische dingen mee die in de categorie "hopeloos veel geld"?
Nogmaals: puur voor de nieuwsgierigheid, niet om iets aan te wakkeren. Ik kan gewoon niets vinden over de technische staat...
Groet,
Richey
-
Jullie hebben het allemaal fout. De DE-3 is op transport naar neurenberg om het nieuwe Artitec model te promoten ::)