BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Marijn op 16 June 2007, 00:24:57
-
Sja en dan is er de heer Richard Klok en die plaat even een ICE TD bij Geldermalsen ... nou dat zie je niet elke dag ;D
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?101,3359689
Plaatje is alweer 2 dagen oud hoor... ;)
-
Op de site van Nico Spilt (http://www.nicospilt.com/index2.html) staat ook een foto en een filmpje :P
-
Op Youtube staan ook al diverse filmpjes van die ICE TD ;D
Hier nog meer foto's:
http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=80
mvg,
Matthijs
-
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein
maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.
Edwin
-
Ik blijf het schitterend spul vinden, persoonlijk vind ik de ICE TD en de ICE T veel mooier dan de ICE 3 en 3m. Het mooie van al dat ICE spul is dat de ICE3, 3m, ICE T en ICE TD ook in multitractie kunnen rijden met de max. snelheid van de langzaamste.
Zo zag ik eens in Duisburg 2 ICE TD's met een ICE T er achter ;D
Groetjes Michiel
-
Doen die dingen het dan nu ook eindelijk een beetje?
-
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.
Groetjes Michiel
-
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF
-
Nah dat weet ik nie precies, er word gesproken over verhuur van die dingen aan Denemarken, ze worden ingezet als IC tussen het ruhrgebied en Hamburg.
Maar ik hoor dus wel dat de defecte stand vrij hoog is en volgens mij rijden ze nog zonder ingeschakelde kantelbak instalatie.
Groetjes Michiel
Ik dacht dat de kantelbakken door signalen langs het spoor aan het kantelen gezet moeten worden. Als een lijn daarvoor zou worden aangepast was dat wel in het nieuws geweest. Maar was een bericht van een tijdje geleden zie ik nu.
Groeten, Alexander
-
Op google earth zie je de Td's heden staan op het afstelbahnhof van keulen HBF
Nou ja, heden....op het fototijdstip dus ;D.
-
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
-
Kan de NS niet een paar van die ICE TD'S huren voor de HSL? Dan heb je in ieder geval geen last met spanningswisselingen op de bovenleiding. Ze kunnen 200 km/u halen, dat is al sneller als met de huidige Intercity Direct die maar 160 gaan. Maar ook voor de verbinding Amsterdam - Keulen zou het een optie kunnen zijn zodat er niet meer overgeschakeld hoeft te worden bij Emmerich. Dat wil nog weleens fout gaan...
Ik denk dat:
A die dingen na 10 jaar toch wel verhuurd of in eigen dienst zijn.
B zo niet in dienst, dan zal er na 10 jaar stilstand een hoop aan gedaan moetem worden.
-
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/dsb-to-withdraw-ice-td-fleet-as-db-terminates-lease.html
Volgens mij loopt het allemaal niet zo soepel met die stellen.
En als ze nog gewoon in dienst zouden zijn, moet je erop rekenen dat een maatschappij er niet zoveel emer heeft laten bouwen dat er genoeg beschikbaar zijn om 'even' een HSL dienst mee op te zetten.
-
ik blijf het raar vinden, een dieselsneltrein
maar das mijn mening heb dat ding ook in het echt gezien, ik had echt zoiest van 'wat is dat in hemelsnaam', maar nu weet ik het.
Edwin
Nog es in de beginjaren ermee gereisd tussen Lindau - Kempten - Munchen als EC.
Gewoon hetzelfde comfort als dat we gewoon zijn van de ICE1/2/3.
Al van 1976 rijden, en na meer dan 40 jaar dienst, de Britse 43 Class + Mk3 Coaches 125 HST (Op elk uiteinde een loc + 8 of 9 rijtuigen ertussen, ca. 200km/u en met de deuren nog altijd manueel toe te 'kletsen') nog altijd hun kilometers:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170731_691s_Dundee_Tay_Rail_Bridge_Copy.jpg
Vervanging voor de diesel 125HST en de el 225 HST is op komst. Maar dit worden dan Hybride Hst's (Hitachi), die zowel op diesel als 'onder draad' kunnen rijden. Vanaf de milleniumwissel zijn er nog andere DMU treinstellen in dienst gekomen
(de Aledante 180 Class; Voyager 220 Class; Super Voyager (kantelbak) 221 Class; Pioneer/Meridean (kantelbak) 222 class dieseltreinstellen rijden allemaal ook 200 km/u)
-
Heeft met zoveel factoren te maken.
Iets heel simpels zou bijvoorbeeld kunnen zijn: dat een dieseltrein niet mag omdat er in de aanbesteding staat dat het een elektrisch stel moet zijn.
Ik noem maar is iets geks
Ik sta nergens meer van te kijken 8)
-
Nenee, mag niet meer omdat die teveel fijn stof uitstoten, die mogen de lage emissie zones in de grote steden binnenkort niet meer in :D
-
Vergeet het maar gelijk, met diesel door de groene hart tunnel heenrijden kun je wel vergeten....