BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: GertMeering op 14 January 2013, 19:38:34
-
Hallo ,
Mijn naam is Gert Meering , en ben na 15 jaar weer es bezig met het bedenken van een modelbaan .
Maar dat is lastiger dan ik dacht.
Ik zie hier op het forum zoveel mooie banen , maar het lukt mij niet echt om een goed werkend baanplan te bedenken
Heb het al een aantal keer geprobeerd met Anyrail , maar alles moet kloppen kwa treinen loop enz..
Mijn ruimte is denk ik niet al te groot wat betreft wat ik ongeveer wil maken.
Ik heb een ruimte van 3,60 x 3,60 m ..
Mijn idee was meer iets van een module baan , met bv 1 kopstation en voor de rest zou het ook leuk zijn om een beetje speelbaar te houden met wat IC's / rangeer / opstel / industrie ..
Mijn bedoeling was om het in een U vorm te maken , maar er zou daar tussenin ook best wat kunnen dus dan zou het een soort van M baan kunnen worden.
Nu heb ik een goed voorbeeld gevonden hier op het forum , maar de foto's zijn net niet goed genoeg om een goed voorbeeld of overzicht ervan te krijgen.
En ik wil het natuurlijk ook niet na-apen , maar het lijkt me wel iets heel moois om zoiets te hebben.
Mijn voorbeeld is Boldam.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36307.0.html
Is er iemand die mij zou willen helpen ?
Gr.Gert
-
allereerst welkom op dit forum.
helpen willen heel veel mensen wel, alleen is een aanloop vanuit jezelf wel belangrijk.
het makkelijkst is om een basis op papier(of een baanplanner) te maken en dat hier te posten..
dan heb je vanzelf een hele kudde helpers die je begeleiden naar een goed baanplan ;D
tijdperk en land zijn daarbij ook welkome gegevens :)
ook al eens in de encyclopedie gekeken?
trouwens, je kunt ook bij anderen in hun draadje vragen om hun baanplan of detailfoto`s/uitleg over dingen die je wilt weten ;)
-
En niet bang zijn wat van anderen te gebruiken, beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)
-
inderdaad, een zin die we op school vaak gebruiken: je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden ;)
-
Als ik nou nog een iemand tegenkom hier die 3,60 x 3,60 mtr een kleine ruimte vindt...
Gr Koen.
-
Gert,
Jij hebt inderdaad een behoorlijke ruimte ter beschikking! Daar past een groot Boldam in! Ter aanvulling op mijn PB nog enkele foto's waarop het sporenplan iets meer te zien is.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_011_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_011_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_031.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_031.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_035_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_035_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_039.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_039.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_054.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_054.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_058_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Eigen_baan_2011_058_1.jpg)
Geen optimale foto's. Maar ik hoop dat het jou toch enigszins een beeld geeft.
Succes,
Ger
-
Zeker Ger ,
Bedankt voor de foto's en je baanplan ! (y)
Maar het blijft gewoonweg moeilijk om er zelf wat bij te verzinnen , want zoals ik al eerder zei .. het moet wel speelbaar en leuk blijven.
Niet dat de baan klaar is en je na een tijdje al spijt van krijgt dat je het toch niet anders hebt gedaan.
Maar misschien hebben meer mensen dat ;)
Heb dit ervan kunnen maken , maar ben er toch nog niet helemaal tevreden mee ...
Ik denk zelf dat je hiermee snel uitgespeeld bent .. omdat mijn toevoeging niet echt interessanter ervan geworden is.
Dus je hebt 1 kopstation alla Boldam , wat industrie en aan de linkerkant nog een kleine kopstation .
Kan er verder ook niet echt veel meer van maken.
(http://imageshack.us/a/img266/2941/hetveenmos.jpg)
Natuurlijk moet de aankleding de baan ook wat interessanter maken.. maar goed zover zijn we nog niet.
Misschien hebben andere mensen nog wat tips ??
-
Wil je alleen met treinstellen gaan rijden ? Anders nog een overloopwissel aan het einde van de kopsporen.
En, je hebt ruimte zat voor nog flauwere bogen !
Grtzz,
Karst
-
Nee , van alles wat ...
Of in iedergeval een Hondekop , ICM , DDAR , GTW en het liefst een Wadloper DH2 ..maar ook zeker wat goederen .
En daar zit ik nu net even mee zeg maar ... der is nu niet echt veel speelruimte om met goederen te rijden.
En dat is en blijft natuurlijk altijd leuk !
Gr.Gert
-
:) genoeg ruimte om een zijlijn van de hoofdlijn af te laten takken voor dieseltjes en rangeerwerk.
Je kan de hooflijn laten verdwijnen in schaduwstation en een enkelsporig lijntje zichtbaar houden met een willekeurige eindbestemming en bv een fabriekaansluitinkje.ik prop heel Tiel op 2,50 mtr en het Merwedekanaal van Gorinchem tot Nieuwegein op 1,20 mtr! :P
Kijk ook eens bij Meerjarig moduleproject van Mark op bnls of de bouw van Zeedoorn van Chris of Rinus.
Gr Koen.
-
Is het baanplan van zandhoek uit het oude praktijkboek niet iets? Is ook een kopstation.
-
Mensen bedankt voor jullie inbreng / tips ,
@ KoenF : Hehehe, ja maar ik was niet van plan om 3,60 x 3,60 m vol te proppen met spoor ... ;)
Ik wou het een beetje netjes en overzichtelijk houden op de baan.
Maar toch bedankt voor je tip over de zijtak naar een diesellijntje en de fabriekstip.
@ Matthijs: ook bedankt , maar die oude boek heb ik niet .. Maar ik denk dat ik eerst wel even weer verder kan.
Gr.Gert
-
@Gert,
Hoe denk je over zoiets:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/hetveenmos.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/hetveenmos.jpg)
?
-
Hoi ,
Das inderdaad ook een oplossing , ik zal vanavond even wat baanplannen van mezelf en wat ik hier gelezen heb en jou aanpassing even bij elkaar leggen ... en es gaan kijken wat daar allemaal mee kan doen.
Bedankt voor je inbreng !
-
Oei hier zou zoveel aan te veranderen zijn zeker bij deze afmetingen, maar ik denk echt dat je er zelf mee aan de slag moet: lezen lezen lezen over baanplannen, het beste in boekjes, en kijken bij het grootbedrijf (of sporenplan.nl bijv).
Succes. (y)
misschien heb je hier wat aan http://www.flickr.com/photos/75265191@N02/8049879731/in/photostream
is echter ontstaan uit lang nadenken, pijnzen, optimalizeren, kijken, kijken, lezen, lezen, eigenlijk minder ervaring, dan ideale voorstelling, uiteindelijk.
Nu echter zou ik zweren bij OOK een gewoon rondrijdende baan ergens erin verwerkt, zo mogelijk. Want gewoon een trein die ff dom simpel rondrijdt je zult zien heeft ook zn waarde.
nogmaals succes (y)
-
Bij zo'n ruimte zou ik er persoonlijk zeker ook voor zorgen dat mijn trein ook effectief volledig rondkan, desnoods door naar verdiep -1 te duiken en dat hij aan de andere kant van je baan weer boven water komt. ;)
Want het hele kopstationgedoe baart mij zorgen omdat je constant aandachtig moet zijn.
-
Ik zou bij zo n ruimte als ik het ook simpel wil houden een rondje leggen met een aftak naar een kostation als een kopstation mijn voorkeur heeft. Maar zoals gezegd: beter is het zelf te ondervinden, en onderzoeken, en nachten in je hoofd bedenken hoe je treinen zouden rijden. 8)
-
Hoi ,
@obb70 : Bedankt voor je tip
@OlivierV : Moet je bij een Modelbaan waar matriaal hun diensten doen , niet altijd je koppie erbij houden ?
Das iets wat ik juist leuk vind.Beetje actief bezig zijn met wissels omleggen , rangeren ect.
Ik ben niet zo van half slaperig in een stoel zitten en wachten tot ik er flauw van ben. ;D
Ben Zondag even bij Ger ( Boldam ) aangeweest , en de baan ziet er inderdaad mooi uit.
Na +/- 15 jaar niets met de modelbaan gedaan te hebben , kreeg ik toch gauw weer een glimlach op mijn gezicht bij het zien van mooi matriaal en de modelbaan Boldam zelf natuurlijk.
Zelfs ik :o mocht een stukkie rijden...nou wat wil je nog meer ;)
Door het zien,hoe mooi een kopstation kan zijn en hoe druk je daarmee kan zijn.
Weet ik zeker dat er bij mij ook een kopstation zal komen.
Al zal er bij mij wel iets komen van een keerlus,om de trein(en) iets langer onderweg te hebben.
Zo heb ik al een idee , hoe dat gaat worden.
Nu eerst weer bezig met een baanplan.. oftewel blijven knoeien ;)
@Ger : Bedankt voor de gezelligheid en het bezichtigen van Boldam.
Ook even je vrouw bedanken voor de koffie en de ragoutgebakje. ;)
Groeten Gert
-
Met iig een ovaal erin kun je gemakkelijk een deel automatiseren, zodat je naast al je rangeermogelijkheden meerdere treinen kunt laten rijden. Dat is "het spoor" waar ik nu op zit: een geautomatiseerde hoofdbaan met een handmatig rangeerterreintje waar ik heen en weer kan klooien. Op die manier heb je een meertreinenbedrijf met voldoende eigen inbreng om niet in slaap te vallen. Maar goed, misschien (of kennelijk) wil je dat helemaal niet. Hier vertelt niemand je hoe je iets MOET doen. Jij bepaalt wat je wilt. Een afwijkende insteek kan leiden tot verrassende resultaten en verfrissende ideeën. Daarom ben ik wel benieuwd hoe dit verder gaat. Leuk om te volgen!
-
Natuurlijk is het leuk om je kopje er bij te houden, maar zelf heb ik zoiets van, als er een ronde inzit (dit moet niet altijd opvallen), dan kan je toch even leuk zeggen, en nu ga ik me lekker achterover in mijn stoel hangen en gapen naar mijn trein die zijn rondje rijdt.
-
Dat is wat je noemt "directe info" (y).
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt.
Mvg Koen.
-
....dan kan je toch even leuk zeggen, en nu ga ik me lekker achterover in mijn stoel hangen en gapen naar mijn trein die zijn rondje rijdt.
Of je maakt er een Koploper gestuurde Pendelbaan van ;D :P
Grtzz,
Karst
-
Kijk iedereen hier kan wel zn ideale baan voor jouw verzinnen maar het blijft ook hun ideale baan. Zelf zul je het uiteindelijk moeten bedenken, inzien en maken, dus ik zou ook willen zeggen: aan de slag, als je niet romantisch bent ingesteld. Dan zie je het vanzelf en hebt de ervaring dan in je achterzak!
Mijn ideale banen (zie links) waren dusdanig dat ik er uiteindelijk maar de brij aan heb gegeven maar achteraf denk te kunnen inzien waarom wellicht ook. (niet ff dom rondrijden denk ik) maar daar ben ik zelf dus na afbraak, afschaf en verkoop en herbeginnen wellicht achter na 20 jaar dus... vandaa
-
Hierbij het ontwerp voor de kopstation.
Het kan zijn dat hier en daar nog wat verander maar ik denk dat dit wel een beetje klopt.
(http://imageshack.us/a/img571/2694/veenmos.jpg)
Het bovenste spoortje (Links) zal een goederenspoortje worden ( daar moet ik nog even wat op verzinnen )
Misschien gaat het ook wel een soort van opstel / wasplaats worden.
Maar de basis is er .
Wat vinden jullie ervan ?
Gr.Gert
-
Hoi allemaal ,
Zo ik ben er eindelijk uit .
Ik was altijd op zoek naar een bepaalde type baan , maar ik wist niet meer wat de naam was .
Heb alle Railhobby's doorzocht vanaf 1990 maar kon niets vinden.
Toen es op internet gezocht en hij bleek in de Rail Magazine te staan uit Dec 2004.
Heb dat boek nu in mijn bezit , en daar staat inderdaad de baan in.
"Haaksomhoven'' ...
Dat is de baan die ik ga maken alleen dan wel met Boldam als voorbeeld station .
Veel dingen zijn al besteld zoals de overkappingen , rails / wissels en de lokloodsen.
Het VAM gebouw zou ik zelf moeten maken.. maar dat gaat wel lukken denk ik.
Als het zover is zal ik wat foto's plaatsen ... tot die tijd blijft het even rustig.
Gr.Gert
-
Hoi ,
Zo na een lange tijd weer aan de bouw begonnen ..
Het is dus een aangepaste versie van Haaksomhoven geworden , binnenkort wat foto's.
Maar heeft iemand ervaring met de seinen aansluiten van NSParts met de bijbehorende printjes ?
Of kan ik beter andere printplaatjes kopen daarvoor.
In ieder geval , ik heb een schema gekregen van iemand van NSParts hoe ik alles moet aansluiten , zal ook hier binnekort even een scan van laten zien.
Maar op de een of ander manier werkt 1 sein dus wel.. maar als ik er 2 aansluit zoals aangegeven op de tekening blijft er maar 1 het doen.
Hopelijk kan mij iemand hier iets meer over vertellen of heeft iemand die hier ook mee werkt een betere uitleg / idee over.
Gr.Gert
-
Hoi,
Het printje wat ik can NSParts heb gehad een aantal jaren terug is eigenlijk alleen geschikt als je sein langs 'de vrije baan' staat.
Groetjes,
Johan
-
Volgens de makers niet , hij heeft mij een schets gemaakt van een eindstation...
(http://i60.tinypic.com/x6kd4p.png)
Hoe dan ook , ik zal alles nog even weer nalopen ... misschien werk ik te gehaast en zie ik daarom iets over het hoofd.
-
Vandaag binnen :
Station Elsloo ( Artitec )
LS Stam met Stuurstandrijtuig.
Roco Plan V ( Zonder Douwe logo )
Gebogen spoor
Rechte spoor
We kunnen weer bouwen zeg maar....
-
Bij het printje wat ik heb komen de seinen naar een x aantal seconden op geel, als afgereden zijn door de trein. Ik weet niet of dat bij de door jou getoonde schakeling ook gebeurd, en daarmee de print inmiddels is aangepast. Je zou eventueel ook met digikeijs seindecoders aan de slag kunnen. Er lopen hier op het forum wel wat draadjes over.
Succes met bouwen.
Johan
-
Klopt..
Sein is groen .. de trein gaat er door en naar een paar seconden gaat hij op geel en daarna naar rood.
Als de trein dan weer op punt 2 is.. wordt hij weer groen...( klopt als een bus)
Het gaat mij erom...je kunt 2 seinen aansluiten op de * oude seinbesturing van NSParts...als ik de 2de sein erop aansluit werkt deze dus niet.
Ik ga morgen even weer kijken wat ik nu prcs gedaan heb , en wat er op het papier staat.
Misschien heb ik iets vergeten of over geslagen , je weet het niet.
Heb vanmiddag nog daar naar digirails / Digikeijs staan kijken , de winkelier gaf aan dat er niets veranderde ... betreft dat de treinen stoppen voor rood.
Klopt , dat heb ik bij de NS seinen ook niet....maakt mij op zich ook niet veel uit omdat ik toch niet via de Pc werk ( nog niet ).. * twijfelgeval.
Of gewoon rijden via een schakelpaneel...iets om over na te denken.
Maar gewoon maar met 1 a 2 loks gelijk ga rijden....
En ik dus zelf wel kan stoppen bij rood...
Het rijden via de Pc , lijkt me zo gigantisch ingewikkeld met al die kastjes en draden enz...
Ik kan mij daar op verkijken hoor...
Eerst maar eens een portaaltje of 20 in elkaar zetten...en spuiten.
Bedankt voor je reactie Johan..
Tips zijn altijd !
-
Vandaag binnen :
Station Elsloo ( Artitec )
LS Stam met Stuurstandrijtuig.
Roco Plan V ( Zonder Douwe logo )
Gebogen spoor
Rechte spoor
We kunnen weer bouwen zeg maar....
Hoe ben je aan station Elsloo gekomen? Ik ben er naar op zoek namelijk.
-
Station Elsloo van Artitec heb ik van Marktplaats.
Nog in bouwdoos ..
Kom ze niet vaak tegen op marktplaats , dus dan is het snel reageren.
-
Mocht je je bedenken om het te bouwen, dan houd ik me aanbevolen :)
Ik ga Marktplaats in de gaten houden.
-
Hier dan een foto van de LS stuurstand + 2 wagons.
(http://i60.tinypic.com/2wdolja.jpg)
Roco Plan V .
(http://i60.tinypic.com/sl396p.jpg)
Sommerfeldt Bovenleidings portalen.
(http://i61.tinypic.com/2k4exi.jpg)
Roco bocht 25.
(http://i59.tinypic.com/2nsou93.jpg)
-
Ik heb een vraag , hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven.
Ik gebruik dus Roco Line zonder bedding , nu heb ik een paar engelse wissels die aangestuurd worden door de standaard roco wisselaandrijvingen.
Nu wil ik graag de wissels bedienen met Fleischmannschakelaars .. maar wil dit met deze ?
(http://i62.tinypic.com/2uz7y9z.jpg)
Dit omdat de Engelse wissels 2 wisselaandrijvingen hebben en die van Fleischmann maar 1 .
Gr.Gert
-
Heel stom toevallig vandaag hier een knutseldag gehad waarbij iemand roco wissel wilde bedienen met zo'n zelfde schakel element i.c.m. een flm/roco aandrijving eraan vast geklikt.
Guess what,dat werkte na wat draadjes solderen prima (y)
Dus ja t kan ;D
-
Gelukkig !!
Heb net een zooi van die rommel gekocht ;D ...
Werkte het niet , kon ik het gewoon terug brengen ...maar dat hoeft dus niet.
Ik neem aan dat je gewoon de 2 aandrijvingen ( de draadjes ) aan elkaar soldeert en daarna verbind met de schakelaar ?
Bedankt Tijgert ;)
-
Ik zou ze toch maar terugbrengen.
Een Engels wissel met twee aandrijvingen heeft vier mogelijke standen. Deze schakelaars hebben maar twee standen en zijn specifiek bedoeld voor Engelse wissels met één aandrijving.
Misschien dat het Roco-wissel dat Floris heeft gezien een heel oud type is met één aandrijving.
Of het is wel een wissel met twee aandrijvingen, dan worden er tongen open gereden. Maar dan kun je de puntstukken niet meer polariseren, wat bij deze wissels wel verstandig is.
Huub
-
De wissel was geen engels wissel maar een normale,en dat werkt wel.
Hoe dat gaat in t geval van een engels wissel is ook voor mij een groot ???
Zoals ik al zei,ik zag t gister stomtoevallig hier in mekaar gezet worden en dat werkt,maar zelf gebruik ik deze combinatie niet.
-
Daar zou Auke antwoord op kunnen geven als hij dit leest, hij heeft gesoldeerd. :-[
Als het met de gewone wisselschakelaars werkt zal het ook werken met de kruiswissel en drieweg.
Ik vindt het wel een grappig retro systeem dat je dan op envoudige wijze een tableau kan samenstellen.
Heb er ook wat losse rechte stukken bijgekocht.
-
Gert vraagt specifiek of met de getoonde schakelaars ook een Engels wissel met twee aandrijvingen kan worden bediend.
Dat kan dus niet. Deze schakelaars zijn bedoeld voor Engelse wissels met één aandrijving.
De Fleischmann-schakelaars voor wissels (die driehoekjes) kun je wel gebruiken bij Roco wissels met de standaard roco wisselaandrijving.
En als je twee van die schakelaars gebruikt, kun je er ook Engelse wissels met twee aandrijvingen mee bedienen.
Huub
-
Hoi Gert.
Het is zoals Huub zegt met deze schakelaar niet mogelijk.
Gewoon 2 van die normale wissel schakelaartjes gebruiken.
Ik heb zelf de engelse wissels van piko met 2 aandrijvingen die bedien ik met conrad wissel motoren en druk knopjes.
Bij deze moest ik zelfs de druk knopjes kruislings aansluiten om de juiste rij wegen te kunnen instellen.
Op mijn bedienings tableau heb ik zeg maar links van de wissel 2 knopjes en rechts ook.
Ik moest dus een linkse knop met de rechter wissel motor verbinden en een rechtse knop met de linker wissel motor.
mvg Richard
-
Nha dan breng ik ze gewoon terug ..
Wisselaandrijvingen van Conrad kan ik niet meer gebruiken , dat gedeelte van de baan is af.
Ik zou dan met deze aandrijvingen een ander paneel moeten maken... zoals jij die hebt met druk knoppen.
Ik heb een mooie gezien , waarbij je ook met lampjes kunt zien hoe de rijrichting is.( Rood / Groene lampjes )
(http://i62.tinypic.com/260s6r4.jpg)
(http://i57.tinypic.com/2dwaseh.jpg)
Bron : Beneluxspoor.net
Bedankt voor jullie inbreng \ informatie..
-
Hoi Gert.
Het is zoals Huub zegt met deze schakelaar niet mogelijk.
Gewoon 2 van die normale wissel schakelaartjes gebruiken.
Ik heb zelf de engelse wissels van piko met 2 aandrijvingen die bedien ik met conrad wissel motoren en druk knopjes.
Bij deze moest ik zelfs de druk knopjes kruislings aansluiten om de juiste rij wegen te kunnen instellen.
Op mijn bedienings tableau heb ik zeg maar links van de wissel 2 knopjes en rechts ook.
Ik moest dus een linkse knop met de rechter wissel motor verbinden en een rechtse knop met de linker wissel motor.
mvg Richard
Is ook logisch als je een engels wissel bekijkt als 2 in elkaar geschoven wissels. Op je normale bediening geef je toch ook aan welk spoor er gekozen moet worden.
@ Gert: Ik vermoed dat je met die Fl*m-blokjes die wissels wel aan de praat kan krijgen door het aansturen van de 2 motoren gelijk, alleen ben je dan een deel van de mogelijke standen kwijt en dus ook de beperkingen. Je moet dan wel even goed uitkijken hoe je ze aansluit. Ik zou het zelf nooit doen.
-
@GertMeering Laat je nog foto's van je uiteindelijke baan zien? Ik ben ook zo langzaamaan aan een baanplan aan het denken. Met kopstation. Heb erg weinig ruimte. Ben benieuwd naar hoe jij het hebt aangepakt.
-
@ Joran : Ja , ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen...
Ik heb niet echt een werkmethode .. misschien niemand , ik werk de ene dag aan het kopstation dan weer aan iets anders.
En zodoende is het een beetje een gecontroleerde wanorde op en naast de baan. ;)
Zodra dat een beetje aan de kant is , zal ik wat plaatsen...
Ben nu eerst bezig aan het gedeelte waar de baan naar beneden loopt alles in orde te maken omdat ik daar later niet echt super meer bij kan..
Rails is natuurlijk gelegd , samen met bedding en bovenleidingsportalen , en heb zojuist naast de baan alles bruin geverfd voor het gras / onkruid ect.
Intussen heb ik kortkoppelingen gekocht voor de Icr stam , alleen heb ik daar de wereld al mee vervloekt omdat ik de koppelingen die daar al aan vast zaten niet los krijg zonder iets af te breken zoals een trapje van de wagon.
Wat een priegelwerkje..... :-X
Iemand een slimme idee om ze los te krijgen ??
Ook ben ik bezig met station Elsloo in elkaar te zetten en te verven...Valt mij trouwens mee , hoeveel delen er krom zijn( bijna niets ).
@Frans Peeters : Dat is en blijft voor mij gewoon nog steeds een vraag.. ik moet daar goed over nadenken hoe ik mijn wissels wil gaan bedienen.Dit omdat ik gewoonweg een leek ben in stroom..
Ik denk zelf aan zo'n schakelpaneel , daar ik wel iemand kan die mij daar aan wil helpen.
Heren weer bedankt voor de reacties en vragen.
Grtz Gert
-
Hier dan een plaatje van mijn baantje...( srry voor de slechte kwaliteit )
De baan op de voorgrond is een kleine parade stukje...tunnel uit tunnel in ..
Daar moet ik nog wat voor vinden betreft muurplaten / steunmuren.
Faller had altijd best een mooie muur met 2 bogen...helaas zijn deze geloof ik niet meer te krijgen.
Bovenop komt de Opstel/Onderhouds emplacement , daar achter gaat het spoor naar beneden.
Ja de portalen kloppen niet , maar voor de tunnelingangen komen 2spoor portalen en daartussen komen enkele portalen.
(http://i60.tinypic.com/e66j4o.jpg)
Binnenkort meer..
-
Deze (http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1204.1244/atid.875/ecm.at/Dekorplatte-Arkaden-Naturstein-Quader.html) van Faller? Sofort verfügbar
-
Hij lijkt wel een beetje... maar ik bedoel deze bruine..
(http://s23.postimg.org/3v34thd8r/120487.jpg) (http://postimage.org/)
host image (http://postimage.org/)
Heb ze wel gehad maar das alweer jaren geleden .
Bedankt ;)
-
Aha, duidelijk. Ik had "twee" verbonden aan het aantal arkaden in een wanddeel. Je zoekt de vaksteenversie, in Badhoevedorp bij Harlaar ligt wel het S-bahn station, daar zitten ze ook in...
Heb vorige week toevallig de brug gekocht uit hetzelfde plaatje, en denk daarbij een natuursteen muur van Kibri te gebruiken. Vollmer heeft ze ook in natuursteen. Beide zijn geloof ik sets die je met een winkel of een muur in de arkaden kan opbouwen, Kibri in elk geval wel. Die heb ik ook in huis. En nu ik aan het rondkijken ben kom ik die Faller baksteen arkaden verder ook niet tegen.
Groet, Sicco Jan
-
Okay dan .. ik kom ze ook voor de rest niet meer tegen die muren..en om een compleet station te kopen daarvoor...gaat me net wat te ver.
We gaan kijken of er een andere mooi oplossing is..de meeste muren die te krijgen zijn vind ik persoonlijk niet zo.
Ik zal eens kijken bij Kibri en Vollmer ... misschien hebben ze wat leuks om te gebruiken , bedankt voor de tips Sicco Jan.
Groeten en iedereen nog de beste wensen voor dit jaar natuurlijk.( Veul Zeegn )