BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Edwin van Mierlo op 14 June 2007, 10:13:01
-
Weet iemand wat een gangbare prijs is voor een Philotrain 1500?
Het betreft hier een tweede handsje, ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n lok maar wil niet de hoofdprijs betalen...
-
Ik vrees dat je er toch zeker wel 1000 euro voor neer moet tellen.
-
Leest de verkoper mee? ;D
Er zijn nogal veel 1500'en door Philotrain gemaakt. Volgens mij gaan die tweedehands nog altijd voor de toenmalige nieuwprijs, zijnde ongeveer 700 euro. Alleen de in zeer kleine aantallen gefabriceerde zwarte Britse uitvoering brengt in GB een klein vermogen op.
-
volgens mij staat er nog een op marktplaats. Heb de 1500 vorige week zien staan voor nog niet al te hoge bedragen (400 of 500 euro).
Martijn
-
Zoveel zijn van de Philotrain NS 1500 niet gemaakt hoor.
Ik heb hier nr. 168 van de 250 stuks die in de NS uitvoering is geleverd.
Dus zo groot is de serie niet.
Rob
-
Het hangt ervan af of het een (voormalig) bouwpakket is, of origineel door Philotrain gebouwd model.
Bij het model op marktplaats functioneerd de verlichting niet (meer), dat is zeer lastig te repareren. Kan ook door Philotrain gedaan worden, maar dan hangt er wel een prijskaartje aan vast.
De prijs die Henk noemt klopt ongeveer wel.
-
Zoveel zijn van de Philotrain NS 1500 niet gemaakt hoor.
Ik heb hier nr. 168 van de 250 stuks die in de NS uitvoering is geleverd.
Dus zo groot is de serie niet.
Rob
250 stuks zou goed kunnen en dat is naar Philotrainbegrippen een grote serie, zeker in één kleurvariant. Er zullen niet veel Philotrainmodellen zijn waarvan er nog meer zijn gemaakt. De 3700 misschien, de 2400 staat me zo bij. Ook modellen waarvan de waarde niet hoger ligt dan de oorspronkelijke prijs, bij de 2400 eerder lager.
-
Model wat ik heb is gebouwd door Philotrain.
Model op MP is een bouwpakket.(staat KIT op de doos)
je zou dus op detailfoto´s moeten zien om te kijken hoe goed deze is gespoten en is afgewerkt. Misschien gelijmd of gesoldeert.
Van de NS elok 1200 zijn ook meer dan 200 gemaakt, maar dat is wel in alle uitvoeringen samen.
Van de NS Elok 1100 wordt nu zelfs een 2de serie gemaakt.
Rob
-
Het gaat inderdaad over de 1500 op MP, dat het licht het niet doet vind ik persoonlijk erg jammer want hoe duur zo'n lok ook is, hij gaat bij mij gewoon z'n rondjes rijden met een mooie sleep icr erachter zoals in de goede oude tijden. Dan is het wel zo prettig dat de verlichting in orde is.
Ik weet nog wel iemand die een ongebouwde 1500 heeft. Heb toen gezegd dat als hij ooit ervan af wil hij hem voor mij mocht bouwen.
-
Als het gaat over het model op MP welke dus een kit is en waarvan de verlichting niet werkt, dan vind ik het tot nu toe hoogste bod van 500 euro te hoog.
Ik heb ooit ook enkele werkzaamheden door Philotrain laten verrichten; reken maar op 100 euro om die verlichting in orde te maken.
Kortom; wachten tot er een betere langskomt!
Suc6 met je beslissing
-
Of je gaat zelf knutselen. Kost niks, veel lol!
-
Als je het niet erg vind knutsel ik liever even aan een lima dan aan een philotrain. Ben er niet zo bedreven in...
-
Zoveel zijn van de Philotrain NS 1500 niet gemaakt hoor.
Ik heb hier nr. 168 van de 250 stuks die in de NS uitvoering is geleverd.
Dus zo groot is de serie niet.
Het waren er meer. Ik heb hier een productielijst die aangeeft dat er 248 zijn gemaakt in NS-uitvoering, 11 als 1501 'Diana', 6 als Diana in BSSO-uitvoering (dus zonder NS-logo), 43 als 1502 'Electra', 24 als 1505 'Ariadne', 28 als BR 27000 'Electra' (groen dus) en 140 ongeschilderde bouwpakketten. Totaal dus 500 stuks.
Van de 2400 zijn 500 kant-en-klare locs en 250 kits geleverd, de 2530 niet meegeteld. Van de 3700 bestond geen kit, daarvan zijn er 405 gemaakt.
Arjen.
-
Er zijn nogal veel 1500'en door Philotrain gemaakt. Volgens mij gaan die tweedehands nog altijd voor de toenmalige nieuwprijs, zijnde ongeveer 700 euro. Alleen de in zeer kleine aantallen gefabriceerde zwarte Britse uitvoering brengt in GB een klein vermogen op.
Je bedoelt de groene Britse uitvoering, zoals hij in 1989 een paar maanden door Nederland heeft gereden. De zwarte heeft Philotrain nooit gemaakt. Toen de 1501 zwart werd geschilderd, was het Philotrainmodel allang uit productie. Ik heb zelf ooit een Philotrain-kit zwart gespoten, en voor zover ik weet is dat nog altijd de enige ;D
(overigens, die kit heeft me indertijd slechts 395 oude D-marken oftewel 200 euro gekost, bij Hünerbein in Aken, die er kennelijk niet van af kon komen en hem dus maar voor de halve prijs verkocht. 100% compleet. Je moet maar boffen...)
Arjen.
-
Tja de philotrain 1500 is zeer mooi en zeeeeeeeeeer duur als perse die wilt ok. maar er is ook een alternatief van kleinspoor, heb hem zelf gebouwd en is zeer mooi geworden. dus het ligt er aan wat je wilt een ns 1500 of een Philotrain.
succes verder met je zoektocht
-
Maar dan heb je natuurlijk wel het verschil tussen messing en kunsthars
-
Net als (bijna) iedereen zou ik ook graag in het bezit komen van zo'n 1500 loc. Die op MP vond ik eigenlijk niet mooi. Heb de foto uitvergroot ('k weet dat je ze eigenlijk niet van MP af mag halen maar laat 'm hier ook niet zien) en dan lijkt de afwerking niet 100%. Wat mij al verbaasde, een 1200 die op MP staat en, naar ik meen, ook een 1100 zien er super strak uit. Kost de 1200 ook minstens het dubbele van de 1500. Net zo veel als de 4 plan K rijtuigen van Philotrain die onlangs aangeboden werden, heel mooi, maar ja het budget laat dit niet toe.
Maar ik begrijp uit dez discussie dat ik moeten letten op de letters KIT op de doos? Dan betreft het dus een zelfgebouwde en hangt één en ander samen met de kwaliteiten van de bouwer. Weer wat geleerd, thanks!
-
Hallo,
Er bestaan ook Jophispoor 1500's
Zijn niet zo mooi als de Kleinspoor, maar ook niet zo duur (weet niet of ze nu nog gemaakt worden)
Willem
-
Ze hebben geen website, staan alleen op beursen. Daarnaast is Venlo ook niet direct naast de deur voor mij.
Maar ben ook wel erg geïnteresseerd.
Iemand hier meer informatie over?
-
Nou, dat hij in ieder geval toch wel mooi is. Ik heb hem zelf ook.
Als je me even pm't stuur ik je het telefoonnummer
Willem
-
Als je nu een Philotrain 1500 wilt kopen moet je denken aan de 750-800 Euro.
Ik heb er zelf laatst nog eentje aangeschaft voor die prijs.
Als je interesse hebt, ik ga van tijdperk wissellen ;D.
Groeten,
Dennis
-
Wat zijn eigenlijk de rijeigenschappen van zo'n Philotrain NS 1500?
Dit omdat Philotrain stoomloc's nog wel eens moeilijk doen bij wissels en bochten... :P
-
Die zijn goed, zeker voor zo'n vroeg Philotrainmodel. Ze hebben natuurlijk wel RP25 wielen en daar kan niet alle rails mee overweg.
-
Alleen een decoder inbouwen zal een aardig karweitje zijn....
Ik laat mijn 1500 in de vitrine staan.
Rijeigenschappen heb ik wel eens getest en vallen alleszins mee.
-
Alleen een decoder inbouwen zal een aardig karweitje zijn....
Ik laat mijn 1500 in de vitrine staan.
Rijeigenschappen heb ik wel eens getest en vallen alleszins mee.
Nein, das ist kein Problem, der ZIMO MX64H v1,5 hat 8 Funktionsausgänge und alle haben nur 1,5V Ausgansspannung, für die kleinen Birnchen das Richtige...
Meine Philotrain Loks habe ich alle problemlos auf digital Umgebaut... Also nicht in der Vitrine stehen lassen! So eine schöne Lok muss auch fahren...
Gruß
Bernd
-
Also nicht in der Vitrine stehen lassen! So eine schöne Lok muss auch fahren...
Mee eens, alleen wil ik mijn Philotrain collectie in nieuwstaat houden......