BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Chris op 02 January 2013, 14:40:04
-
Zie Geen Stijl.
Met foto's.
VIRM aan het branden.
Waarschijnlijk aandrijving, balkon staat al geheel in lichterlaaie.
Brandweer heeft moeite bij de trein te komen.
-
Tweet VR Utrecht (= brandweer): #treinbrand tgv #Loenersloot. Grip1 circa 75 personen veilig uit de trein.
https://twitter.com/vrutrecht/status/286462592212422657/photo/1
-
Gelukkig is iedereen al uit de trein. (volgens nu.nl)
-
Tweet RTV Utrecht @rtvutrecht
Drie jongens aangehouden vanwege mogelijke brandstichting treinbrand Loenersloot. Mogelijk vuurwerk gebruikt. http://bit.ly/WktHa3
>:(
-
Als je deze foto ziet: http://www.dumpert.nl/mediabase/6507192/eb4df4cb/trein_in_brand_bij_abcoude.html
dan lijkt het bijna of je naar een smeltend Lima-model kijkt...
mvg,
Gert
-
Heerlijk is die Televaag ook weer die zegt dat de trein op Bijlmer/Arena staat. (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-angry003.gif) (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
edit: Nou, hebben ze dat even snel aangepast.
-
Tweet RTV Utrecht @rtvutrecht
Drie jongens aangehouden vanwege mogelijke brandstichting treinbrand Loenersloot. Mogelijk vuurwerk gebruikt. http://bit.ly/WktHa3
>:(
Nou, die kunnen de rest van hun leven betalen. (y)
-
Ah joh in deze maatschappij wordt dat een werkstraf van ieder 60 uur of zo met 30 uur voorwaardelijk en een aantekening.
-
Precies :( Al het gezwam ten spijt komt er van serieus straffen toch nooit wat terecht.
-
Volgens nu.nl zijn er minstens 5 treinstellen bij het incident betrokken.
http://www.nu.nl/binnenland/2994999/aanhoudingen-treinbrand-bij-abcoude.html (http://www.nu.nl/binnenland/2994999/aanhoudingen-treinbrand-bij-abcoude.html)
Misschien moeten ze bij NS eens een cursus treintermen voor journalisten gaan geven.
-
Het lijkt anders een citaat van een woordvoerder van NS zelf...
-
Maakt toch niet uit? Als de journalisten die cursus volgen kunnen ze de woordvoerder corrigeren. 8)
-
Ah joh in deze maatschappij wordt dat een werkstraf van ieder 60 uur of zo met 30 uur voorwaardelijk en een aantekening.
Dan heb je zeker nog nooit van de juridische term "schadeclaim" gehoord. Die eventuele werkstraf is alleen wat het OM aan de daders kan opleggen. Een schadeclaim loopt niet via het OM.
Groetjes,
Emiel
-
Nou, die kunnen de rest van hun leven betalen. (y)
Zo duur zijn die Lima's toch ook weer niet??? ;D
-
...Misschien moeten ze bij NS eens een cursus treintermen voor journalisten gaan geven.
Je moest eens weten hoeveel aandacht daar aan besteed wordt... :-[ :o
Maar soms helpt "goed voorzeggen" dus niet...
-
Zo te zien is het de MBV7,
Heb ik daar voor niets allemaal nieuwe relais in gezet >:(
het is nog de bak met het meeste werk ook.
Harm
-
Aha, is dat een schuldbekentenis? Werk goed doen joh! ;D ;D
-
haha, gelukkig zijn die relais al bijna een jaar geleden geplaatst, en uitgebreid getest.
welk treinstel is het eigenlijk?
Harm
-
En anders stuur je toch een schadeclaim (emotionele schade) ;D naar de daders, kan er ook nog wel bij.
-
Volgens nu.nl zijn er minstens 5 treinstellen bij het incident betrokken.
En zou het 4de treinstel helemaal zijn uitgebrand. Zo te zien alleen maar het balkon. 8)
Gr.
Eric
-
...En zou het 4de treinstel helemaal zijn uitgebrand.
Da's me ook een bak 8) ;)
-
Weet iemand ook welk treinstel het is?
Harm
-
Het zou om de 8744 gaan, maar dat is nog niet zeker.
-
Alleen op het balkon :o
op de foto`s is te zien dat de bovenverdieping toch wat zwart ziet 8)
-
Met beelden:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kWrgfaRyCcM
Gr, Ben.
-
Dat wordt dan van 8744 de 9544 ;D
-
De 9544 is een vierbaks, ik dacht dat het om een zesje ging.
Harm
-
Dat zegt Rolf toch ook? Een zesje, minus twee bakken wordt een viertje. Dus van 8744 naar 9544. ;)
-
Inderdaad Reinier,
ABv5 en mBv7 zijn zo te zien de beschadigde bakken, en als je die er tussenuit haalt
heb je de bak indeling van een V-IRM IV. Dan is het een 9500
-
oowww zooo, kwartje is gevallen ;D
Had ook gezien dat de abv5 en de mbv7 de klos waren.
Harm
-
Met beelden:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kWrgfaRyCcM
Gr, Ben.
Zo te zien (beelden aan het einde van het filmpje) dacht de bestuurder van die politieauto even dat hij op een rallye-parcours was beland...
mvg,
Gert
-
Haha. Rest de vraag natuurlijk of het een agent of agente was.... ;D
-
Het zou om de 8744 gaan, maar dat is nog niet zeker.
Op somda is de 8744 al gespot na wegslepen.
http://www.somda.nl/spots/m8744/0/7_02-01-2013/m0/
Groetjes Rolf
-
Geen wonder dat de HGK* met een sleep lege kolenwagens bij Maarssen aan de kant stond, en geen treinen reden.
* richting Amsterdam.
-
http://www.kpnvandaag.nl/#news/Binnenland/anp-030113-180/Verdachten_treinbrand_vrij
Als het niet door vuurwerk kwam en er ook geen sprake is van brandstichting, dan moet het haast wel om een technisch mankement gaan, zou je zeggen.
mvg,
Gert
-
Ik lees alleen dat het drietal niet verdacht wordt van brandstichting en dat de politie de oorzaak onderzoekt.
Er staat niet dat brandstichting (al dan niet met vuurwerk) wordt uitgesloten...
Het is ook niet eenvoudig, brand verwoest veel sporen...
-
Daar heb je op zich een punt: Het zou nog steeds om brandstichting kunnen gaan.
mvg,
Gert
-
@ SimonSt: Ik weet niet hoever ze in Nederland zijn met honden die brandhaarden kunnen onderzoeken, maar in Engeland is dat al vrij normaal.
Een hond speciaal getraind op het herkennen (ruiken) van ontvlambare (vloei)stoffen kunnen ze dan loslaten op een plek waar brand gewoed heeft.
Het beste resultaat wat ze hadden gehad was een bijna volledig uitgebrand pand waar dat beest 2 weken na de brand op losgelaten werd: zelfs toen nog kon dat beest uitvinden dat er ergens een stof gebruikt was die de brand had versneld. Brand verwoest inderdaad veel, maar er zijn dus wel manieren om daar nog wat aan te doen.
-
Het is ook niet eenvoudig, brand verwoest veel sporen...
Ondanks dat zijn forensich experts vaak in staat om te achterhalen waar de brand begonnen is. En als er sprake is van brandstichting, dan kunnen ze meestal ook achterhalen hoe die is aangestoken.
-
Ik zeg ook niet dat het niet kan. Dat weet ik vanuit mijn werk bij de veiligheidsregio.
Het Politieblad dat we hier krijgen beschrijft regelmatig van dit soort interessante ontwikkelingen.
Daarom weet ik dat het bij brand wat lastiger is dan de gemiddelde burger denkt. Leuk om te lezen dat jullie aan de positieve kant zitten ;)
-
Zo te zien is het de MBV7,
Heb ik daar voor niets allemaal nieuwe relais in gezet >:(
het is nog de bak met het meeste werk ook.
Harm
Harm, toch de Telegraaf van vandaag maar even lezen, pagina 3.
Pas op, je bent gewaarschuwd.
Heel veel strekte met het verwerken van eventuele emoties.
-
Geen wonder dat de HGK* met een sleep lege kolenwagens bij Maarssen aan de kant stond, en geen treinen reden.
* richting Amsterdam.
Met de nieuwe dienstregeling stopt hij altijd in Maarssen, precies 15min.
De stop in Zevenaar is eruit gehaald.
Gr Niels
-
http://www.nu.nl/binnenland/2996213/ex-verdachten-treinbrand-willen-excuses.html
mvg,
Gert
-
En ze geven niet op: http://www.nu.nl/binnenland/2998974/ex-verdachten-treinbrand-zetten-claim.html
mvg,
Gert
-
Die 'schade' die ze hebben geleden, vind ik wat vergezocht. Maar ik kan me prima voorstellen dat ze zich niet met een bosje bloemen naar huis willen laten sturen.
-
Ik dacht eigenlijk dat mensen standaard een schadevergoeding krijgen als ze onterecht in de cel hebben gezeten.
-
Nope ;)
-
Nee hoor. Het zou kunnen zijn dat je op gegronde reden verdachte bent van een misdrijf en men je wil ondervragen. En je daarvoor gearresteerd wordt. Als later blijkt dat je toch onschuldig bent en je zou automatisch een vergoeding krijgen wordt het wel erg duur (voor de belastingbetaler). En er bestaat kans op misbruik.
-
Ja. En de discussie over of een reden gegrond is of niet heb je bij voorbaat al verloren.