BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Robbert op 03 July 2006, 08:47:14
-
hallo,
ik ben gisteren op het station Tilburg geweest! en gelijk even foto's gemaakt van alle locs die bij de werkplaats te vinden waren. nu zag
ik een zwarte class 66? moet deze nog gespoten worden? of blijft hij
zo en voor welke maatschapij rijd hij dan?
robbert ;D
-
Een zwarte lok...lijkt me een leaselok van Mitsui toe...
Groeten
Bas
-
hoi allemaal,
heb hem tijdelijk als schermafbeelding
robbert
-
hoi allemaal,
heb hem tijdelijk als schermafbeelding
robbert
Kun je hem niet uploaden? Zo is er niks van te zien.
-
srry helemaal vergeten ::)
(http://i78.photobucket.com/albums/j82/robbykonijn/zwarteclass66.gif)
robbert
-
hoi,
ik denk dat de class 66 gewoon in de deze kleuren worden afgeleverd aan de klanten voorheen werden ze immers in het grijs afgeleverd ik ben al aantal foto 's van een zwarte class 66 tegengekomen op site 's met proefrijden ik vindt het zwart wel mooi staan een zwarte class 66 van DLC lijkt me wel wat :D
-
oke maar deze heeft nog geen 10 km gereden er zat nog geen krasje/vuiltje/stofje op :o
robbert
-
Dit zijn de kleuren zoals ze aan de leasemaatshappij worden geleverd
-
Idd, eerdere exemplaren werden als grijze muis geleverd aan de leasemaatschappij (sommige locs rijden nog altijd in die kleuren rond, denk aan de RN 266 452/453 of de DE6301-6304 van DLC) en nu is er een lichting in het zwart gekomen. Wel met geel front overigens, omdat dit nodig is voor toelating in Nederland.
-
Eentje is naar Zwitserland geweest, of die al weer terug is weet ik eigenlijk niet.
-
In Tilburg staat er al maanden 1
Ik kan niet nagaan of het gaat om verschillende of om 1 exemplaar dat er al ruimte tijd staat, maar vanaf deze lente zie ik er regelmatig 1 langs de Loc loods van Tb staan.
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Er ligt me iets van bij (correct me if i'm wrong) dat Brigitte enkele maanden geleden op BNLR foto's heeft geplaatst toen de eerste twee zwarte Class 66'n aangekomen waren op de maasvlakte.
Zaten mooie foto's tussen.(zonder hek ;))
Wellicht dat deze foto's nog beschikbaar zijn.
Groetjes, John
-
Ha John, correctie het waren foto's van de 2 nieuwe zwarte G2000 dames.
We hebben het nu over een zwarte Class 66 ;)
Ik heb de foto's nog, dus als jij of iemand ze wilt ontvangen stuur me even een PB met je e-mailadres.
Groetjes,
Brigitte
-
oke maar deze heeft nog geen 10 km gereden er zat nog geen krasje/vuiltje/stofje op :o
robbert
Nou zeker dus niet, afstand van Rotterdam naar Tilburg is zeker geen 10 km.
-
Sorry, foutje ::)
Brigitte; ikzelf ben niet zo geinteresseerd in de foto's
Mooi om te zien maar mijn interesse gaat meer uit naar duits.
Ik dacht dat Robbert wellicht interesse zou hebben maar het waren geen class 66'n dus helaas.
Groetjes, John
-
hallo,
10 km is ook wel wat weinig maar je snapt wat ik bedoel :-|
robbert
-
De serie's klazen die voorheen via Tb Europa in gingen waren van fabriek af grijs..
Inmiddels word dat type niet meer gemaakt,
en is er een ietswat aangepast model in de plaats voor gekomen.
En die worden dus in het zwart afgeleverd.
Als je gaat kijken zul je ook halverwege de bak een motorkamer deur tegenkomen.
Door wat aanpassingen moest ook de koelerruimte worden vergroot waardoor je niet fatsoenlijk meer door de bak kon lopen, en er dus een extra deur geplaatst moest worden.
-
hallo,
is dit de deur?(http://i78.photobucket.com/albums/j82/robbykonijn/zwarteclass66deur.jpg) ik zie namelijk niet echt een deur ???
robbert
p.s jammer van de tralies die voor de foto zitten :-|
-
In een bericht op Drehscheibe Online staat een grote foto van een zwarte klaas waarop duidelijk een deur in het midden van de loc lijkt te zitten, althans er zitten 2 witte relingen net als bij de andere deuren.
Drehscheibe Online (http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,2955553,2955553#msg-2955553)
De extra deur zit vermoedelijk maar aan één kant, dus de kans is 50% dat je een deur ziet als je de loc maar van één kant kunt zien ;)
-
hallo,
zit denk ik maar aan 1 kant... en heb ik natuulijk weer de verkeerde kant op de foto ;D
robbert
-
Met google vond ik dit (http://www.bahnonline.ch/phpkit/include.php?path=content/news.php&contentid=8696) over de test in Zwitserland van de Class 66. Zo te zien betrof het geluidmeting.
Hermanus
-
hallo,
ben helaas nog maar 12 over 5 dagen 13 maar kan nog geen duits :'(
robbert
-
Er zijn trouwens veel meer zwarte class 66 naar tilburg getransporteerd. Namelijk een stuk of 8.
Marcel.
-
hallo,
ben helaas nog maar 12 over 5 dagen 13 maar kan nog geen duits :'(
robbert
Heeft het wel of geen duits kunnen/kennen met je leeftijd te maken dan Robbert?
Gr,
Bart (die 24 is en geen russisch spreekt ;))
-
nou, in de komende jaren wordt het duitse je dan wel door je strot gefrommeld hoor Robbert... Bovendien, als je er even goed voor gaat zitten en hier en daar wat opzoekt kun je er al een heel eind wijs uit worden, duits lezen heb ik nooit echt moeilijk gevonden, maar ik ben dan ook kwart-Pruis dus wie weet heb ik enige aanleg (vandaar ook de naam Dilz trouwens)
grtz
Floris
-
ik verheug me er al jaren op ;D
robbert
-
Die class 66 is trouwens al op de terug weg.
http://www.rolandrail.net/nieuws.php (http://www.rolandrail.net/nieuws.php)
Marcel
-
Er zijn trouwens veel meer zwarte class 66 naar tilburg getransporteerd. Namelijk een stuk of 8.
Correctie het zijn er 10. De JT - 1 t/m 10 ;).
Verder zoals al eerder genoemd zit er aan 1 kant van de loc een 5e deur.
Het schijnt ( heb het van hore zeggen ( nog ) niet zelf gezien ) maar dat de JT - 3 1 van de 4 nieuwe class 66 voor ERS word . Dit betreft dan het eerst volgende nummer de 6614 maar pin me er niet op vast.
Wanneer deze uitgelevert gaan worden / wanneer ze beginnen met uitleveren? Geen idee nog.
Greetz,
Marcel
-
Er gingen er toch ook een paar rechtstreeks naar Noorwegen of Zweden.
Marcel.
-
ik verheug me er al jaren op ;D
robbert
nou, ik deed dat dus ook, en ben net klaar met het jaar 2havo/vwo, en het was geen pretje, dat duits, en vooral ook niet omdat ik ook nog is frans had, wat dus door elkaar wordt. hoewel duits me na 1 jaar beter bij staat dan 2 jaar frans, komt overigens ook door die franse ****, ****, en meer zal ik er maar niet noemen, want ja, ze heeft een keertje 25 van de 28 leerlingen eruit gestuurd, en dan licht het toch aan de lerares. ik had btw een vast plekkie op de gang, hoefde ik me nooit te melden, als eerste :)
maar nu ff ontopic.
ik vind persoonlijk dat dat zwart mooier staat dan dat grijs. en van die afstand, ze worden in amerika ook gewoon verreden hoor, over het amerikaanse spoorwegnet. ;)
Ik dacht idd ook dat er een paar meteen door naar Scandinavië gingen. en we zullen er ook wel een stel telkens terug zien in Nederland. ivm internationale diensten.
Ik snap alleen niet wat die mensen in Zwitserland met een diesel moeten, ze reden in de jaren 40 al bijna volledig met bovenleiding. en nu ook alleen maar e-loks.
laurent
-
Ik snap alleen niet wat die mensen in Zwitserland met een diesel moeten, ze reden in de jaren 40 al bijna volledig met bovenleiding. en nu ook alleen maar e-loks.
Ook de Zwitsers (SBB en particulier) maakt nog steeds gebruik van diesels
1) Rangeren over nog deels niet geëlectrificeerde sporen
2) Er is nog steeds een klein lijntje zonder bovenleiding
3) In geval van stroomuitval kunnen gestrande treinen worden weggesleept
4) Werkzaamheden waarbij de stroom van de bovenleiding moet
5) aanleg nieuwe lijnen
In het verleden gebruikten ze hiervoor dieselvarianten van electrische rangeerlocs of tweedehands V200'en
-
3) In geval van stroomuitval kunnen gestrande treinen worden weggesleept
En dat hadden ze vorig jaar dus heel hard nodig.
- Peter
-
weer wat geleerd :D
-
De Furka Oberalp Bahn (smalspoor in Zwitserland) bestelde pas eind jaren zestig zijn diesellocs aangezien ze bij storingen in de bovenleiding anders nog waren aangewezen op de oude stoomlocs. Dit terwijl ze inderdaad sinds de veertiger jaren(1942 om precies te zijn) electrisch reden.
- Paul
-
aangezien ze bij storingen in de bovenleiding anders nog waren aangewezen op de oude stoomlocs.
Dat is wel leuk voor de treinspotters onder ons :P.
Marcel.
-
Dat is wel leuk voor de treinspotters onder ons :P.
Dat is ook waar, maar de stoomlocs hebben nu een betere bestemming gekregen: ze zijn in de zomer dagelijks op de Furka Bergstrecke (DFB) te vinden! ;D
- Paul
PS. Voor de werkzaamheden is het ook niet echt makkelijk met zo'n stoomloc. Door de hoogteverschillen die met tandrad worden overwonnen is bijvoorbeeld op zo'n stuk als van Visp naar Zermatt al 1100 kg kolen nodig!! :P
-
Haha dat is wel heel erg veel ;D.
Marcel.
-
Hallo,
Wil niet zeuren maar raakt beetje off - topic zo ;).
Gr,
Marcel
-
Wil niet zeuren maar raakt beetje off - topic zo .
Klopt, maar om deze topic af te maken staat er in De Railhobby September 2006 op Bladzijde 18 onderaan, meer informatie. Aangezien in de Railhobby niet heb had ik de vraag of iemand kon vertellen wat er precies in staat?
Groetjes
robbert
-
Moet ik mijn (spoor-0)model nu ook eerst zwart spuiten voordat er ACTS blauw en geel op komt?
Misschien dat er zwarte primer bestaat. Dat zal een geweldige oplossing zijn.
http://static.flickr.com/60/205806407_192516fdae.jpg
-
Geplaatst door: laurent geplaatst op: 18 juli 2006, 22:09:52
worden in amerika ook gewoon verreden hoor, over het amerikaanse spoorwegnet.
De locs worden in London, Canada gebouwd, en dan per trein naar Halifax, Canada gebracht, en daar ingescheept.
Groeten, Alexander
-
Moet ik mijn (spoor-0)model nu ook eerst zwart spuiten voordat er ACTS blauw en geel op komt?
...
Alleen de nieuwe Class 66 locomotieven zijn zwart en hebben een aantal constructiewijzigingen. De ACTS Class 66 is nog op basis van een grijze loc gebouwd en bespoten/gestickerd.
Groeten, Marnix
-
Heb ik het gelukkig toch goed gedaan door grijze primer te nemen :)
http://static.flickr.com/92/234317843_c23cd82dc9.jpg
Inmiddels is het grijze er weer van af en ziet de machine er geel/blauw uit.
http://static.flickr.com/69/230148397_5f83e50598.jpg
Wil je het rechter gedeelte ook zien , dan kan dat op Rail.
-
Aardig gek Frits! Dat stoomgeval, wat is dat voor hok? Kan het niet thuisbrengen met die bult onder de dom. Niet Nederlands?
-
Kijk hier maar even, dan wordt je alles duidelijk.
geen Class 66, maar wel zwart. Off topic?
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=spoor0nl&t=396391
Frits.
-
Niks off topic, zeer leerzaam en dus altijd toegestaan (vind ik) Weer wat geleerd!
-
Wil je nog meer leren?
-
Frits, d'r valt zoveel te leren, maar waar haal ik in vredesnaam de tijd vandaan! Ik wil het een en ander ook eens in de praktijk brengen!
Ik ben net aan mijn airbrush periode begonnen, ...
-
Frits, als het om dat soort spul gaat kan het niet offtopic genoeg zijn! (ofwel: in pruissich groen was ie nog mooier geweest ;D)
-
ff wat anders, nog nergens terug gevonden, wel class 66
gisteren zag ik de JT-6 in Tilburg staan (Nedtrain terrein) welke een vers geschilderde WITTE frontpartij had. Wat is er mis met geel? Of duidt dit op een toekomstige gebruiker welke van witte neuzen houdt (kan me alleen Veolia indenken)?
-
Ik zag net Een zwarte Class 66 met Witte Rail4chem logo. er hingen zo'n 30 graanwagens achter!...
Groetjes,
Robbert
-
hallo,
ben helaas nog maar 12 over 5 dagen 13 maar kan nog geen duits :'(
robbert
Voor plaatjes kijken heb je vaak geen duits nodig hoor :)
-
Frits, als het om dat soort spul gaat kan het niet offtopic genoeg zijn! (ofwel: in pruissich groen was ie nog mooier geweest ;D)
Voor zulke mensen had de Britsche EWS in 2000 een class 60 groen gemaakt. Van de Engelse Southern railway. Voor zo ver ik weet is ie nog steeds groen.
En in het zelfde U.K rijden zo'n 200 donker groene class 66 loks rond van Freightliner.
Dus heer Dilz, vergeet de braatworsten en kijk naar het westen, en uw dromen gaan in vervulling ;D
Groeten, Alexander