BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Luit op 13 December 2012, 10:43:04
-
Vandaag kan men bij de Telegraaf zijn genoegen / ongenoegen over de FYRA en of de NS aangeven
-
Wat een fijne krant toch weer, die Telebraak.
-
Eelco het is ook niet mijn krant, maar in dit geval kan ik me de frustratie voorstellen en de toon van de stelling valt mij eerlijk gezegd nog wel mee...
-
Tsja, het is meer dat deze krant grossiert in stellingen waar alleen een lekker negatief resultaat uit kan komen zodat de lezer zich weer heerlijk bevestigd kan zien in hoe ongelooflijk slecht het toch allemaal gaat in Nederland of hoe vreselijk eng het buitenland is....
Maar toegegeven, Garfield staat er dan wel weer in... ;D
-
Vandaag kan men bij de Telegraaf zijn genoegen / ongenoegen over de FYRA en of de NS aangeven
De televaag kennende zal het qua publicatie uitsluitend ongenoegens zijn...
Groetjes,
Emiel
-
En laten we eerlijk zijn............tot nog toe is Fyra geen indrukwekkend project. En dan druk ik me heel politiek correct uit.
-
Ach vandaag mag de NS top het komen uitleggen hier in Belgie bij de NMBS top .
Men blijkt nogal " misnoegd " te zijn en leuk detail is dat er blijkbaar totaal 18 van die stellen zijn aangekocht waarvan 15 door de NS en slechts 3 door de NMBS. Blijkt nu volgens de kranten hier in Belgie dat de mankementen zich enkel steeds op de NS treinstellen voordoet alhoewel alle 18 in Nederland worden onderhouden.
Denkelijk zijn ze zich reeds aan het voorbereiden aan een onfris potje moddergooien naar elkaar.
Wordt zeker vervolgd.
De Belgische reiziger zal het voorlopig worst zijn. Hier zijn we toch al gewoon aan een slechte dienstverlening en vertragingen voor alles en nog wat.
Peter
-
Hear, hear: http://www.nu.nl/politiek/2981979/sp-wil-stoppen-met-fyra-treinen.html
mvg,
Gert
-
Goh, heb ik mazzel gehad :)
Maandagochtend met de 1e Fyra van Antwerpen naar Rotterdam gereden: met slechts +2 minuten vertrek in Antwerpen, dan 6 minuten stilstaan bij station Noorderkempen, volgens de machinist omdat "... er nog geen rijpad ingelegd was naar Rotterdam...", en uiteindelijk met + 10 in Rotterdam gearriveerd.
Ach, ik kan een treintype en een lijn van m´n lijstje schrappen, en volgende keer ga ik gewoon weer met de boemel via Roosendaal, is ook een stuk vriendelijker voor mijn financien.
Gr. Twinkie
-
@Twinkie: tenzij je 2 weken vantevoren reserveert; scheelt de helft! ;)
Gr Marco.
P.S. nee ik heb geen aandelen en wil ook niks promoten... ;D
-
Heb Je deze al?
(http://i86.photobucket.com/albums/k98/nederbelg/media_xll_5401226.jpg)
Dave
-
Goh, heb ik mazzel gehad :)
Ja, want toen ik vandaag het station binnenwandelde op weg naar m'n werk, was het tweede omroepbericht dat ik hoorde dat er door een defecte trein op de HSL minder Fyra's reden tussen Amsterdam en Rotterdam: Fyra's uit België gingen weer eens niet verder dan Rotterdam.
Het is nu, op de website van nshispeed, zo te lezen nog steeds een chaos op de HSL.
-
Ik vind het een schitterende trein de fyra. Laat er maar snel een model van komen.
Voordat ie afgeschaft wordt...
Bert
-
Ja en dan niet zo'n mietig startsetje maar gewoon 8 delig.
Misschien wat voor Trix?
Groetjes uit Zwolle,
Thomas
-
@ Marco: Dan moet je het wel 2 weken van te voren weten dat je op die dag op dat tijdstip gaat reizen. Voor mij als "spontane" reiziger is dat helaas niet altijd mogelijk. En dan vind ik de prijs-kwaliteit verhouding toch wel wat teleurstellend (om het netjes te zeggen) :'(
Maar goed, voorlopig zal het wel niet meer gebeuren ;D
-
???
Gistermiddag rond 15.15 stoof er zo'n Ansaldo=geval door station Gouda richting Woerden.
Ik was te ver weg om te zien of er passagiers inzaten, maar het viel mij wél op, dat de betiteling "kruimeldief" goed gekozen is: het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger...
En ik ben het met iedereen eens, die het Mat '57 terug wil... ;D
-
http://action.fyrafail.eu/ea-action/action?ea.client.id=1778&ea.campaign.id=17806&ea.tracking.id=web&gclid=CMzi7PqwmbQCFe7MtAodLjUA5g
Handtekeningenactie....
-
het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger...
mee eens (http://het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger...)
verschrikkelijk
-
Linkje mee eens doet het niet.
-
De link over de handtekeningenactie fyra doe het wel. De stofzuiger uiteraard niet.
-
Lijkt me stug, want http://het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger... bestaat echt niet.
mvg,
Gert
-
Bij mij doe ie het ook niet (De link dan, zo'n V250 soms ook niet....... ::) ;D)
-
De uitslag staat hierbij:
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/wuz_stelling/21156581/__Uitslag_Stelling___Elke_trein_is__n_Aldi-trein___.html
Zag geen kans er een werkend likjevan te maken.
-
Het loopt allemaal nog niet op rolletjes. Ik heb 2 keer in een V250 gezeten met herrie van de kleppen van de airco. Maar dat is dan ook de enige negatieve ervaring.
Ik vind de reistijd R'dam - Schiphol echt geweldig. Net als de reistijd tussen Rotterdam en Antwerpen (toegegeven alleen nog met de Thalys gereden.
Ook de 'gewone' Fyra met de herriemakende ICR rijtuigen tussen Breda en Rotterdam en Rotterdam - Schiphol vind ik heerlijk.
Nu nog even de kinderziekten eruit, een fatsoenlijke dienstregeling Amsterdam - Brussel (namelijk elk uur en niet elke 2 uur), normale flexibiliteit met het kopen van kaartjes en het nemen van de trein die je past en een oplossing verzinnen voor de reizigers uit Den Haag, Dordrecht en via Roosendaal en iedereen is super tevreden. Het duurt een beetje lang en de meeste problemen waren misschien te voorzien.
Ik heb zelf wat slechtere ervaringen met de Randstadrail tussen Rotterdam en Den Haag, die het na aankondiging gewoon maanden niet deed, mede dankzij HSL wissels door de HTM aangelegd in een metrotraject en die nu nog steeds behoorlijk storingsgevoelig is. Maar over het algemeen een zeer goede verbinding.
mvg,
Ivo
-
In Den Haag hoorde ik overigens weleens Rampstadrail roepen. ;D ;D
Andre
-
We schijnen het allemaal snel te vergeten, maar de laatste 20 jaar of zo verliep de indienststelling van nieuw materieel ALTIJD met dergelijke gigantische problemen.
En ook was de oorzaak steeds dezelfde: onvoldoende onder dagelijkse praktijkomstandigheden geteste software.
Off topic:
Sinds zondag rijden hier in Arnhem (en Nijmegen) gloednieuwe aardgasbussen. Er rijden er verdacht veel rond met "999 Geen Dienst" maar vol passagiers. Daar werken ook de bestemmingsdisplays in het intereur, de stem van de haltedame én de chipinenuitcheckapparaten niet (!). Maar gelukkig de kachel wel (wordt waarschijnlijk gewoon met gas gestookt zonder elektronica).
Dirk
-
en met een dienstregeling waarvan de punctualiteit ver te zoeken is.... Geen enkele bus op tijd.
-
en een oplossing verzinnen voor de reizigers uit Den Haag, Dordrecht en via Roosendaal
En voor die van/naar Haarlem, Leiden en Mechelen! De Fyra slaat 6 plaatsen over die vroegah wel door de BNL bediend werden.
Volgens mij moet dus naast de Fyra de oorspronkelijke BNL-intercity worden hersteld, dus A'dam-Haarlem-Leiden-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen-Mechelen-Brussel. De Fyra heeft daarmee alleen nog begin- en eindpunt, Rotterdam en Antwerpen gemeen. Verder andere stations en andere lijnen. Een geheel ander 'product' dus dat los naast de Fyra kan bestaan. Het kan als ik me niet vergis trouwens vrij eenvoudig door het tijdpad van de dienst A'dam-Dordrecht eens per uur naar Belgie door te trekken. Dan krijg je in essentie de situatie van de BNL in de jaren '80 terug.
Maar dat zal men wel niet willen (ook de minister niet) want dan zit er niemand meer in de Fyra en wordt opnieuw de vraag opgerakeld hoe nodig die hele HSL eigenlijk was...
-
Hoezo moeten die allemaal een oplossing? Je neemt de intercity naar Amsterdam of Rotterdam en dan stap je over, net als de rest van Nederland doet. Als het spul eenmaal behoorlijk rijdt, is het een prima verbinding. Mensen die regelmatig in Brussel moeten zijn, vinden de fikse reistijdverkorting echt wel interessant.
-
Dat Leiden en Haarlem door de BNL werd aangedaan is volgens mij al heel lang geleden. Dan mag je ook nog Delft toevoegen dat in de jaren '80 ook een Intercity station was.
Reizen naar Rotterdam en Amsterdam is soms vreselijk onhandig. Alle mensen ten zuiden van Rotterdam moeten eerst naar Rotterdam om naar Brussel te kunnen? Is niet echt handig.
Nee, mijn voornaamste bezwaar is de frequentie en de inflexibiliteit. Nu hoorde ik laatst dat die inflexibiliteit te maken heeft met de hoge snelheid. Men wil geen staande passagiers hebben. Kennelijk kan dat wel in de ICE in Duitsland.
Groeten,
Ivo
-
Welke reistijdverkorting? De Thalys rijdt alweer een tijdje en is zeker sinds de opening van de HSL-Zuid de snelste verbinding naar Brussel. Bij mijn weten is de fyra niet sneller. Dus als je echt waarde aan de tijdwinst hecht, ging je al een tijdje niet meer met de Benelux. Qua prijs ontliep het elkaar ook niet zo, soms was je met de Thalys goedkoper uit, soms met de Benelux. Niet heel veel mensen overigens die dat deden, zover ik dat zelf heb kunnen waarnemen.
Huub
-
Die wat deden?
Thalys zit meestal vol (in ieder geval doordeweeks)
-
Die in Nederland instapten en in Brussel weer uitstapten.
Voorzover ik kon waarnemen was ik daar een van de weinigen in, de meeste reizigers gingen altijd door naar Parijs.
Een volle Thalys heb ik zelf tot Brussel slechts een keer meegemaakt. In het algemeen wel goed bezet, maar zeker niet vol.
In ieder geval heb ik altijd meegekund op het moment dat ik wilde, vrijwel zonder uitzondering op doordeweekse dagen.
Maar dat is wat ik ervan heb gezien, dus zeker geen betrouwbare steekproef. :)
Huub
-
Dan ben ik de uitzondering, want de laatste tijd nam ik juist de Thalys naar Brussel ;)
-
Heb ik afgelopen jaar ook regelmatig gedaan. Zelfs alleen maar de Thalys tussen Rotterdam en Antwerpen.
Zeker op Brussel Zuid stond ik meestal met een behoorlijk aantal mensen te wachten op de Thalys naar Nederland.
mvg,
Ivo
-
ik heb erg veel moeite met de tarieven. Voorheen betaalde ik 99 euro naar london, nu 156,80. Een prijsstijging van 58%. We hebben het dan nog niet over de ongemakken zoals eerst van Dordrecht naar Rotterdam reizen en vrije keuze van welke trein je neem tot aan Brussel. >:( Doei NS Hispeed, hallo Easyjet (y)
-
Goedkoop is duurkoop... Het had zowaar een product kunnen zijn uit de Lima fabriek... ;)
-
ik heb erg veel moeite met de tarieven. Voorheen betaalde ik 99 euro naar london, nu 156,80. Een prijsstijging van 58%. We hebben het dan nog niet over de ongemakken zoals eerst van Dordrecht naar Rotterdam reizen en vrije keuze van welke trein je neem tot aan Brussel. >:( Doei NS Hispeed, hallo Easyjet (y)
Als ik kijk op B-europe.com zie ik kleinere prijsjes om naar London te gaan (wel over twee maanden). Maar gezien de ellende met de Fyra, waarom niet even met Eurolines vanuit Rotterdamof Breda naar Brussel (resp 2-2,5h, 1,5h vanuit Breda) en lekker goedkoop. Ik vind de reistijd alles meevallen. Wel kom je aan op het Noordstation van Brussel.
En Eurolines is even betrouwbaar als de auto ::)
Groet,
Michel
-
Welke reistijdverkorting? De Thalys rijdt alweer een tijdje en is zeker sinds de opening van de HSL-Zuid de snelste verbinding naar Brussel. Bij mijn weten is de fyra niet sneller. Dus als je echt waarde aan de tijdwinst hecht, ging je al een tijdje niet meer met de Benelux. Qua prijs ontliep het elkaar ook niet zo, soms was je met de Thalys goedkoper uit, soms met de Benelux. Niet heel veel mensen overigens die dat deden, zover ik dat zelf heb kunnen waarnemen.
Huub
Kijk, en dat heb ik vanaf het begin nooit gesnapt waarom we persee een eigen HSL-trein op de HSL willen hebben we hebben de Thalys er al op, en dat lijkt mij al meer dan genoeg.
Dan denk ik vaak bij mezelf, investeer dan in een keer in fatsoenlijke grensoverschrijdende verbindingen.
De Benelux was een goede oplossing die zich al lang en breed bewezen heeft.
Andere verbindeingen zoals Weert-Antwerpen, Maastricht-Brussel of Eindhoven-Heerlen-Aaken.
Ik heb het gevoel dat hier bijons moedwillig deze verbindingen enorm vertraagt, zoniet de nek omgedraaid worden.
En dat alleen maar om die verrekte Fyra aan het draaien te houden.
Jos
-
Ik zie niet in welk verband er is tussen Maastricht-Brussel en de HSL Zuid. Slachtofferdenken gaat Limburg in ieder geval niet vooruit helpen.
Daarnaast ben ik wel blij dat de Benelux vervangen is door iets snellers. De Benelux heeft zijn tijd ruimschoots overleefd en concureerde al lang nergens meer mee. De Fyra is duidelijk nog niet wat het wezen moet, maar de potentie is er.
-
De Benelux heeft zijn tijd ruimschoots overleefd en concureerde al lang nergens meer mee.
Hoefde ook nergens mee te concurreren, want zat altijd behoorlijk vol. Voorzag dus wel degelijk in een behoefte.
-
Hoeveel mensen zitten er op dergelijke secundaire grensverbindingen te wachten...
Zie Arnhem-Emmerich, Hengelo-Bentheim ed; er moet steeds geld bij en het succes blijft uit.
Weert-Antwerpen lijkt mij ook zo'n totaal zinloze verbinding waarbij er zoveel infra werk moet gebeuren dat het nooit uit kan, Heerlen-Aken was in het verleden ook geen groot succes en doortrekken naar Eindhoven lijkt mij geen verbetering, maar wel een flinke extra kostenpost.
Maastricht-Brussel is misschien een optie, al lijkt mij dat een goede verbinding Maastricht-Luik met goede overstap op Luik naar Brussel dan meer kans maken.
-
Hoefde ook nergens mee te concurreren, want zat altijd behoorlijk vol. Voorzag dus wel degelijk in een behoefte.
In mijn beleving zat die trein altijd vol tussen Brussel en Antwerpen en tussen Rotterdam en Amsterdam. Tussen Antwerpen en Rotterdam viel het nogal mee (of tegen) hoe vol die zat.
-
@ Klaas.
Dat bedoel ik nu.
Ik ben al verschillende keren met de "oude" Benelux meegeweest, en op verschillende tijdstippen.
En vooral tussen Rotterdam en Brussel was het best druk.
Daarom dacht ik waarom een succesvolle verbinding de nek omdraaien met iets wat al door een andere maatschappij ruimschoots geboden wordt.
Tja, Maastricht-Brussel is een ander verhaal.
Zelfs de Boemel Maastricht Liege is harstikke druk, vooral tussen Maastricht en Eijsden.
Maar die wordt op zijn beurt verziekt door een veel te duur grenstarief.
En op de trein bij de conducteur een kaartje kopen is ook geen optie, want dan moet je nog een toeslag erbij betalen voor de voertuigverkoop.
Je moest eens weten hoeveel Limburgers die naar Belgie willen met hun eigen outo naar Vise of Bressoux gaan en pas daar de trein richting Luik nemen.
Jos
-
Kijk, en dat heb ik vanaf het begin nooit gesnapt waarom we persee een eigen HSL-trein op de HSL willen hebben we hebben de Thalys er al op, en dat lijkt mij al meer dan genoeg.
10x per dag heen en weer van A'dam naar Parijs, lijkt me wat zonde van het geld die de HSL heeft gekost. Gelukkig komen er meer binnenlandse verbindingen over de HSL, zoals vroeger ook al de bedoeling was.
-
Daarnaast ben ik wel blij dat de Benelux vervangen is door iets snellers.
En dit snap ik dus eigenlijk niet zo goed. Als je die snelheid belangrijk vind, ging je toch al lang met de Thalys?
Ik moest in het verleden regelmatig naar Brussel en Mechelen.
Naar Brussel nam ik eigenlijk altijd de Thalys omdat die het snelst was, naar Mechelen altijd de Benelux omdat ik dan niet hoefde over te stappen. Zou ik nu nog naar Mechelen moeten, zou de trein niet meer in aanmerking komen. De reistijdwinst van de fyra wordt volledig teniet gedaan door de extra overstap. En naar Brussel zou ik waarschijnlijk nog steeds voor de Thalys kiezen, omdat die nog steeds sneller is.
Huub
-
Hoeveel mensen zitten er op dergelijke secundaire grensverbindingen te wachten...
Zie Arnhem-Emmerich, Hengelo-Bentheim ed; er moet steeds geld bij en het succes blijft uit.
Over 2 weken gaan er accijnzen in Nederland flink omhoog. Dit zou misschien wel de redding voor dit bodemloze putjes kunnen worden.
Groeten, Alexander
-
In mijn beleving zat die trein altijd vol tussen Brussel en Antwerpen en tussen Rotterdam en Amsterdam. Tussen Antwerpen en Rotterdam viel het nogal mee (of tegen) hoe vol die zat.
Dan reisde je zeker nooit rond het weekend. ik heb heel wat keren moeten staan tussen Roosendaal en Antwerpen C en terug.
Dirk
-
De Benelux heeft zijn tijd ruimschoots overleefd en concureerde al lang nergens meer mee.
Dat is totale onzin. De benelux was de goedkope, maar langzamere verbinding Amsterdam - Brussel en de Thalys de duurdere en snellere verbinding. Je had zelf de keus welke nam. Die keus heb je nu niet meer. De benelux was tot aan de laatste dag goed bezet en had gewoon kunnen blijven rijden. Waarom 2 verschillende HSL treinen op het zelfde traject?? Deze zullen nooit concureren.....
-
Jou redenatie klopt Bert.
De HSL is als hoofdzaak aangelegd voor de thalys, die hoeft niet met een gangetje van 140 naar Amsterdam te hobbelen.
Dan heeft zo een trein geen enkele zin in Nederland.
Maar 10 slagen per dag tussen Brussel en Amsterdam is wat weinig.
Dat zou je met een extra pendel tussen beide steden met gemak kunnen oprekken tot een uurdienst (ongeveer 16 tot 18 slagen per dag.
Dan zou je de Benelux hebben voor de tussenliggende stations kunnen gebruiken.
En waarom die aansluiting van Breda op het HSL net?
Ik zie hier het nut absoluut niet van in. (Wegen de kosten van deze aansluiting wel op tegen de baten?)
Een goede IC aansluiting van Breda naar Roosendaal lijkt mij veel efficienter, en dat met overstap op de Benelux naar Brussel.
Jos
-
Dat van Breda snap ik ook niet, en dat men Den Haag daarvoor links laat liggen.
-
Je moest eens weten hoeveel Limburgers die naar Belgie willen met hun eigen outo naar Vise of Bressoux gaan en pas daar de trein richting Luik nemen.
Inderdaad, de boemel is veel teveel gedoe. De enige keer dat ik vanaf Heerlen naar Luik ben gegaan met de trein was met een EuregioTicket van DB. Een Duits ticket om in NL en B te reizen. Dat kon, was het meest makkelijk en het goedkoopst om te reizen binnen het vierkant Heerlen - Maastricht - Luik - Aken. Voor de rest is het met aansluitingen, parkeren, reistijden veel teveel gedoe om überhaupt de trein te pakken. Als ik tegenwoordig naar Aken ga, pak ik gewoon de auto, stuk sneller, goedkoper en makkelijker dan dat gedoe met 't OV. ::)
-
Is dit nu de trein die de boemelrol vervult tussen Breda en Antwerpen?
(http://www.roosendaalopinternet.nl/nieuws/images/stories/2012-2/510boemelantwerpen.jpg)
En rijden er naast deze trein en de Fyra nog andere treinen vanuit Nederland naar Belgie? Ik zie op de site van roosendaalopinternet ook deze foto staan van een beneluxtrein:
(http://www.roosendaalopinternet.nl/station/images/phocagallery/Beneluxtrein/thumbs/phoca_thumb_l_beneluxtrein01.jpg)
En weet iemand of een loc uit de NMBS 1100 serie nog ergens gaat rijden binnenkort, mss een eenmalige rit ofzo?
-
Is dit nu de trein die de boemelrol vervult tussen Breda en Antwerpen?
Die trein zal echt niet naar Breda rijden. Die is gemaakt voor 3000V bovenleidingspanning, en kan in Nederland dus maar op halve kracht rijden. Voor dat kleine stukje tot Roosendaal gaat dat nog wel, maar Breda is een stukje te ver.
-
Dus die rijdt tot aan Roosendaal dan? Of helemaal niet? Wat rijdt er dan vanaf Breda naar Antwerpen voor boemel?
-
Geen boemel maar een FYRA met een 186 ervoor en hopelijk voor degene die t leuk vinden later een kruimeldief(lees V250 van ansaldo,als die ooit echt goed gaat werken ;D)
In roosendaal kan je er dan voor kiezen om die belgische boemel te nemen ri antwerpen ;)
-
Tussen Antwerpen en Breda rijdt pas vanaf ergens in april een V250 pendeltrein!
De stoptrein Roosendaal-Antwerpen is de Varkensneus op de foto. De Benelux rijdt niet meer. Enkele 11.8 rijden nog in België, maar daar weet ik verder nix van.
-
Die Fyra V250 rijdt toch juist niet langs Breda, daarom hebben ze daar een boemel, dat is toch geen 186 meer? Of wel. Ik dacht dat die alleen op het traject reed voordat de V250 ging rijden. Wat rijdt er dan nu vanaf Breda richting België? Of is dat toch nog die groene 186 met ic-rijtuigen in fyra-kleurstelling?
En die Varkensneus rijdt nu dus vanaf Roosendaal, ok, weet ik ook hoe die heet ;)
Weet iemand of en waar die 11.8 in Belgie nog rijdt? Ik dacht nog bij Brussel Zuid Midi. Mss nog ergens anders? Dichter bij NL?
-
De V250 maar Brussel rijdt letterlijk langs Breda, laat het zelfs links liggen (en dan ook weer rechts als-tie weer naar Amsterdam terug rijdt). Op dit moment rijdt er niets naar België vanaf Breda. Vanaf april zou er wel een verbinding moeten komen naar Antwerpen, en die gaat gereden worden met een Pinokkio/Kruimeldief/Albatros/V250*
Wat je nu ziet rijden is een (meestal) rode 186 met ICR-rijtuigen in FYRA-kleuren, die rijdt ieder half uur naar Amsterdam.
* --> Doorhalen wat men niet als aanduiding wil gebruiken ;D
-
De V250 maar Brussel rijdt letterlijk langs Breda, laat het zelfs links liggen (en dan ook weer rechts als-tie weer naar Amsterdam terug rijdt). Op dit moment rijdt er niets naar België vanaf Breda. Vanaf april zou er wel een verbinding moeten komen naar Antwerpen, en die gaat gereden worden met een Pinokkio/Kruimeldief/Albatros/V250*
Wat je nu ziet rijden is een (meestal) rode 186 met ICR-rijtuigen in FYRA-kleuren, die rijdt ieder half uur naar Amsterdam.
* --> Doorhalen wat men niet als aanduiding wil gebruiken ;D
huh? Die rode 186 met icr rijtuigen in fyra kleuren rijdt toch juist niet meer nu de v250 vanaf amsterdam rijdt en de varkensneus vanaf roosendaal? Of rijden zowel de fyra v250 als de 186 met icr rijtuigen tussen Amsterdam en Antwerpen?
-
Nu:
Amsterdam (Ams)- Antwerpen (Antw): V250
Ams - Breda(Bd) : 186 + icr
Roosendaal(Rsd) - Antw : varkensneus
Binnenkort (9 april ongeveer):
Ams - Antw: V250
Ams - Bd : 186 + icr
Bd - Antw: V250
Rsd - Antw: varkensneus
Dit is hoe ik het begrijp
-
Klopt, de Fyra naar Breda rijdt voorlopig nog met rijtuigen zolang er nog niet voldoende V250's in dienst zijn.
-
Maar zoals in het overzicht van Johan blijft die Fyra met rijtuigen ook na 9 april naar Breda rijden, het enige wat veranderd is dat er een v250 van breda naar antwerpen bij komt.
En blijft die Varkensneus rijden? Ik dacht dat een soort tussenoplossing was, komt daar geen ander materieel voor in de plaats op korte termijn?
-
Die varkensneus blijft gewoon rijden.
De V250 Breda-Antwerpen zal dan denk ik vanaf Amsterdam rijden in de 900 naar Breda en dan door naar Antwerpen, uiteraard ook weer terug, daarmee dus een elok met rijtuigen vervangend.
Ik ben wel benieuwd of dat gaat lukken...
-
http://www.nu.nl/binnenland/2996985/fyra-strandt-bij-grens-belgie.html