BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: roadster36 op 11 December 2012, 13:36:08
-
Vandaag de nieuwe RM in de bus
Wat een prachtige jubileum uitgave nr300
superdik met goede items.
vooral over de DE en de materieel line up zijn gaaf.
gr Jan
-
Dag Jan.
De nieuwe railmagazine is zeker mooi.
leuk dat je artikel van de line up leuk vind.
tevens vanuit deze kant feleciteer ik Railmagine met het 300 ste nummer.
Groetjes chris rompelberg (y)
-
Hoi Chris,
Was zo even uit de losse pols he ;D
Stukje Kempen en kerstmarkt was ook goed.
Ook het stukje van len met de 8600 was bijvoorbeeld weer zo iets wat ik toch wel mis in de reguliere RM.
Was de RM maar altijd zo compleet.
gr Jan
-
Kan het zijn dat het de kerstmarkt uit het artikel nu bij de Wapstad in de vitrine staat?
Verder gaan ze wel heel gedetailleerd in hoe het rangeren met de CNL in zijn werk gaat, maar interessant om te lezen wat voor een wereld daar achter zit.
Groeten, Mark
-
Het is zeker een mooi nummer met leuke artikelen maar het lijkt wel alsof het aantal foutjes de laatste tijd toeneemt.De foto's van de blauwe DE-V met rode motorwagen waren wel erg leuk. :)
-
Railmagazine gefeliciteerd met jullie 35 jarig bestaan
en jawel vandaag de 300e editie !!!!
Ga zo door (y)
Vandaag de nieuwe Railmagazine editie 300 binnen.
Het ziet er prachtig uit !!
De foto's van de line-up's zijn prachtig
Ook het verhaal over de nieuwe dienstregeling
en nog veel meer , ben nog wel even zoet !!
Kortom veel leuke lees en kijk plezier wederom ..
-
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:
- van Wijck Jurriaanse
- Waldorp
- Overbosch
- Nieweg
- Hesselink
- ed, kortom "de lage nummers"
uit het "redactioneel" zijn ;D
-
...het lijkt wel alsof het aantal foutjes de laatste tijd toeneemt.
Wat voor soort fouten bedoel je, taalfouten, verkeerde feiten, foute fotobijschriften?
@Paul: de meeste namen ken ik wel, behalve Nieweg.
Hesselink heb ik een paar keer op een NVBS avond ontmoet.
-
Als hij zo mooi is ga ik van het weekend bij de bladenboer kijken; de artikelen over de DE5 en modelbaan De Kempen lijken mij wel wat.
Stephan.
-
@ Klaas: Nieweg (H) is de vader van Nieweg (J) en die is regelmatig mijn Mcn :) (en SHM directeur). Verder heb ik de anderen nooit mogen ontmoeten, afgezien van Hans de Herder (hoort ook in het rijtje "lage nummers"), maar die stond, uit mijn hoofd, niet in het RM lijstje :-\
Heb in mijn jonge jaren wel regelmatig oom Tram (Duparc) meegemaakt bij de SHM, maar die is al van een latere lichting volgens mij.
-
Zojuist even doorgebladerd bij de winkelier. Ik twijfel over de aanschaf.
Ook het stukje van len met de 8600 was bijvoorbeeld weer zo iets wat ik toch wel mis in de reguliere RM.
Was de RM maar altijd zo compleet.
Helemaal mee eens!
Een ander artikel was: "De nachtdienst in model" Prachtige foto's, een andere benadering dan de gangbare baantjes die je ziet. Qua grootspoor artikelen vond ik dit blad niet een uitschieter.
Groet,
Michel
-
Er is qua grootspoor veel te zien van het Mat'64 .
Ook met name dat Arriva het 9 december gaat overnemen
op Zwolle-Emmen , waar Mat'64 veel geziene materieelsoort was.
Over de opening van de Hanzelijn stond wel een en ander
vermeld .
Daar had ik wel meer bij verwacht .
Verder is het weer een prachtig exemplaar !!!
-
Helaas ik zit er op te wachten:geen abo maar al jaren losse verkoop meestal bij bruna
Vandaag weer geweest en er lag wel een special nr 15 over Innotrans.Krijgen abonnees deze ook?Vond hem voor mezelf niet echt de moeite waard, omdat het over modern materieel gaat
Gr Hans
-
Wat voor soort fouten bedoel je, taalfouten, verkeerde feiten, foute fotobijschriften?
Fouten in de fotobijschriften, ik heb er twee ontdekt tijdens het doorbladeren in de kiosk, in het DE-5 artikel, foute nummers uiteraard... 8)
Wordt de RM door Tante Pos of door Sand bezorgd? Ik heb die van mij nog niet in de bus...
-
Door Sand,
Ik had hem gisteren morgen vroeg al.
-
Wat voor soort fouten bedoel je, taalfouten, verkeerde feiten, foute fotobijschriften?
De eerste twee, al heeft Mispoes dus ook de derde gevonden. In het artikel over de CNL wordt gesproken over een 'Duister tussen de loc en rijtuigen', en de DE-V werden volgens het artikel eind jaren veertig besteld. Er stonden meer kleine foutjes in, ik weet niet of dat vroeger ook zo was of dat ze me nu meer opvallen.
@Mispoes: Beide kennelijk, Sand bezorgde de RM hier dinsdag maar vandaag zag ik er ook eentje bij Tante Pos (het waarom weet ik niet). In principe is het wel Sand, sinds een paar jaar.
-
Wordt de RM door Tante Pos of door Sand bezorgd? Ik heb die van mij nog niet in de bus...
RM wordt door het Sandd-mannetje (of -vrouwtje) bezorgd.
In het CNL-artikel zaten overigens nog meer taal en stijlfouten.
(En een geografische vergissing, daarvan heb ik de redactie al op de hoogte gesteld.)
mvg,
Gert
-
Oh ja, Sandd, vandaar dat ie weer pas om 22:00 uur bezorgd werd....
Mooi nummer, genieten! (y)
-
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:
- van Wijck Jurriaanse
- Waldorp
- Overbosch
- Nieweg
- Hesselink
- ed, kortom "de lage nummers"
uit het "redactioneel" zijn ;D
Ik vermoed dat iedereen die niet alleen in tijdperk V geïnteresseerd is al deze heren wel kent van alle boeken en foto's. Ik denk dat dat dus wel meevalt. Wel jammer van die duitse stoomlok op het eerste nummer van Stoomkroniek........
@Chris, ik dacht dat ik (te)veel verzamelde, maar jij kunt er ook wat van.
Helaas weer geen goede schuifbeweging op een 8600. Wel leuk voor de niet zelfboiuwers dat je ze nu ook kant en klaar kunt krijgen.
mvg,
Ivo
-
Weet je dat ik me nummer 100 nog als de dag van gisteren herinner?
En dat ik toen dacht dat het een eeuwigheid zou duren voordat nummer 200 zou verschijnen?
En dat de tijd tussen numer 100 en 200 veel sneller lijkt te zijn gegaan?
Voor een ieder die dit fenomeen herkent:
http://www.bol.com/nl/p/waarom-het-leven-sneller-gaat-als-je-ouder-wordt/1001004001323214/
En nee, ik heb geen aandelen of zo...
mvg,
Gert
-
over nummer 100:
Idem hier. Fraai overzicht van diverse Nederlandse modellen, een artikel over de serie 2600 plus artikel om er zelf eentje te bouwen op basis van een Trawos kap. Heb dat nummer vrijwel stuk gelezen.
Eelco
-
[back to the future]
In nummer 600, dat kort voor mijn tachtigste verjaardag is verschenen en éénmalig uit nostalgische overwegingen ook op papier uitkomt (gedrukt bij een museum offset drukkerij in Amsterdam), de volgende artikelen:
- De NS honderd jaar geleden: Spoorwegen tijdens WO II, een eeuw geleden
- Tien jaar nationalisatie van de spoorwegen: Terugblik op het einde van de privatisering in de spoorwegwereld
- De stand van zaken 1: Holland Rail anno 2042. De spoorwegen in de deelstaat Holland in het afgelopen jaar
- De stand van zaken 2: Euro Rail anno 2042: Het hogesnelheidsnet van de Nieuwe Unie in het afgelopen jaar
- Innotrans 2042: Reportage van de oudste Europese spoorwegvakbeurs
- Modelspoornieuws: abonnementen op 3D model-printing-at-home worden duurder wegens digitax
Prijs voor dit nummer: 15 Nordmarken, inclusief eurotax
[/back to the future]
O sorry, ik was even weggedommeld. Tijd voor een bakkie koffie... ;)
-
Niks niet nieuwe unie, grut fryslan it is (y) ;D
-
Helaas weer geen goede schuifbeweging op een 8600. Wel leuk voor de niet zelfbouwers dat je ze nu ook kant en klaar kunt krijgen.
Tja dat was ook een "oeitje" :-[
Leuk die kolen boven op de kolenbak, maar d'r klopt niks van >:( Dit was wel een standaard werkwijze, echter dan is het WEL met het deksel van de kolenbak open ;D (en dus NIET zoals nu met deksel van de kolenbak dicht)
Verder nog een leuke foto in Hoorn in RM 300, een oude diesel (aan perron 2) een nieuwe diesel ( ter hoogte van de Koepoortseweg) en een hysterisch motorwagen (WSM 40) voor de SHM loods
-
[back to the future]
In nummer 600, dat kort voor mijn tachtigste verjaardag is verschenen en éénmalig uit nostalgische overwegingen ook op papier uitkomt (gedrukt bij een museum offset drukkerij in Amsterdam), de volgende artikelen:
- De NS honderd jaar geleden: Spoorwegen tijdens WO II, een eeuw geleden
- Tien jaar nationalisatie van de spoorwegen: Terugblik op het einde van de privatisering in de spoorwegwereld
- De stand van zaken 1: Holland Rail anno 2042. De spoorwegen in de deelstaat Holland in het afgelopen jaar
- De stand van zaken 2: Euro Rail anno 2042: Het hogesnelheidsnet van de Nieuwe Unie in het afgelopen jaar
- Innotrans 2042: Reportage van de oudste Europese spoorwegvakbeurs
- Modelspoornieuws: abonnementen op 3D model-printing-at-home worden duurder wegens digitax
Prijs voor dit nummer: 15 Nordmarken, inclusief eurotax
[/back to the future]
O sorry, ik was even weggedommeld. Tijd voor een bakkie koffie... ;)
Wat een nachtmerrie :o :o
....de Nordmark......enge man!! ::)
-
Vooruit, jij mag je totaal gedevalueerde eurootjes houden. Voor jou kost nummer 600 van RM dan slecht iets van 600 euro... :P
mvg,
Gert
-
Nou.. 15 Nordmark is lekker? ;D
Ervan uitgaande dat deze editie niet meer op papier verschijnt vind ik 15 Nordmark toch een beetje veel...
-
das nou inflatie ;D
-
oja foutje ;D
De 5 zijn aan het einde van de jaren 40 door de NS besteld
even verder in het artikel.
om met de zomerdienst van 1940 ingezet te worden. ;D
-
Weet je wat leuk is? Ik heb vandaag al een extra nummer voor iemand in het buitenland gescoord en kreeg vanavond van iemand (in een heel ander buitenland) het verzoek om dat nog eens te doen. Dit jubileum-nummer gaat echt heel Europa door! (y)
mvg,
Gert
-
....en de DE-V werden volgens het artikel eind jaren veertig besteld.
Ik kon de dateringen in dat artikel ook niet goed volgen, ergens klopte er iets niet. Maar ik ken de geschiedenis van deze treinstellen ook nauwelijks, en kon dus ook niet vaststellen wat er niet klopte. Heb ze ook nooit in het echt gezien, want ze reden niet in de buurt waar ik woonde.
Bij het lezen van het artikel kreeg ik wel aanvechtingen om er een in model te bouwen. Toch maar niet doen, eerst maar eens alle ooit begonnen en nooit afgemaakte projecten oppakken.
-
Over de opening van de Hanzelijn stond wel een en ander
vermeld .
Daar had ik wel meer bij verwacht .
De Hanzelijn is pas een paar dagen open. Ik denk dat de bladen al iets eerder gedrukt zijn, dus reportage van de opening komt wel in het volgende nummer.
-
Weet je wat leuk is? Ik heb vandaag al een extra nummer voor iemand in het buitenland gescoord
;D ;)
-
Ik kon de dateringen in dat artikel ook niet goed volgen, ergens klopte er iets niet. Maar ik ken de geschiedenis van deze treinstellen ook nauwelijks, en kon dus ook niet vaststellen wat er niet klopte. Heb ze ook nooit in het echt gezien, want ze reden niet in de buurt waar ik woonde.
Bij het lezen van het artikel kreeg ik wel aanvechtingen om er een in model te bouwen. Toch maar niet doen, eerst maar eens alle ooit begonnen en nooit afgemaakte projecten oppakken.
Het valt wel op als eerst gesproken wordt over het bestellen van de stellen eind jaren '40, om iets verder te lezen dat ze in WO II zwaar beschadigd zijn geraakt. Ze heten ook niets voor niets mat '40 en niet mat '50 of iets dergelijks. Ik heb ze helaas ook nooit gezien, toen was ik er nog niet. ;)
-
Hij is binnen en de komplimenten aan de redactie: wat een mooi nummer voor veel leesplezier
-
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:
- van Wijck Jurriaanse
- Waldorp
- Overbosch
- Nieweg
- Hesselink
- ed, kortom "de lage nummers"
uit het "redactioneel" zijn ;D
Ik :-)
Alleen met Hesselnk en Overbosch heb ik nog gecorrespondeerd.
Dirk
-
Ook mijn complimenten en bedankt voor de "deuk" in mijn deurmat 8)
-
De deuk op de deurmat is er niet, maar absoluut complimenten. Heb nog geen tijd gehad om door te lezen, maar wel volledig doorgebladerd en ziet er super uit.
(wel 1 foutje ontdekt. Bij de line-up foto's van de ACTS staan 2 foto's omgedraaid ::))
Stefan
-
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:
- van Wijck Jurriaanse
- Waldorp
- Overbosch
- Nieweg
- Hesselink
- ed, kortom "de lage nummers"
uit het "redactioneel" zijn ;D
Nieweg, oud-GTW corifee/kenner kwam met enige regelmaat bij mijn vader over de vloer (en omgekeerd), er zat
maar een krappe kilometer of zo tussen in doetinchem. Ben zelf 1 keer in zijn afgeladen bibliotheek geweest.
Dat was een tijd dat het mij niet zo wild interesseerde, dus echt iets meegekregen heb ik niet
fred
-
Hallo,
Allereerst mijn felicitaties naar Railmagazine met hun 300e nummer en hun 35 jarige bestaan.
Ik heb de jubileumnr sinds de 12e binnen en heb hem 's avonds rustig doorgelezen. Zoals helaas de laatste tijd, staan er voor mij persoonlijk weinig intressante artikelen in, met uitzondering van de Kempenbaan. Dit is/was voor mij dan ook de reden om het voor volgend jaar mijn abbo op te zeggen, na 20 jr abbonement te zijn geweest.
Ondanks het stop zetten van mijn abbo, wens ik RM toch nog vele goede jaren toe en hoop op jubileumnr's 400/500/600.
Begrijp mij niet verkeerd, mijn persoonlijke intresse is in de loop van tijd veranderd, terwijl RM wel een goed, kwalitatief maandblad uitgeeft.
Groet,
Marcel
-
Ik heb hem zaterdag even doorgebladerd maar vond het niet meer dan een gemiddelde uitgave en voor mij persoonlijk na enige twijfel toch geen reden er een aan te schaffen, het is toch weer 7 Euro's.
Mijn vrouw moest in de stad zijn en heb haar gevraagd om gelijk wat lijm mee te nemen voor het in elkaar plakken van de inhoud van een doos die kortgeleden is binnengekomen en ze belt mij op dat ze ook een RM heeft gekocht want hij was zo bijzonder, maar omdat ik in eerste instantie niet zo heel erg enthousiast reageerde wacht ik nu met angst en beven haar thuiskomst af.
Dus als het hier dadelijk gierend uit de klauwen is het allemaal de schuld van die zo bijzondere RM met dat goudkoperen vrouwen kaftje.
Stephan.
-
Nieweg, oud-GTW corifee/kenner kwam met enige regelmaat bij mijn vader over de vloer (en omgekeerd), er zat
maar een krappe kilometer of zo tussen in doetinchem. Ben zelf 1 keer in zijn afgeladen bibliotheek geweest.
Dat was een tijd dat het mij niet zo wild interesseerde, dus echt iets meegekregen heb ik niet
Mocht je het als gemis ervaren: stoker bij de SHM worden en zorgen dat je regelmatig dienst doet met "de jonge Nieweg" ;D. Heb je binnen no-time al die achterstand / gemiste kansen ingehaald (y)
-
Arme Prutser, zoveel tumult om een simpel tijdschrift ;D
Maar ik vind het inderdaad ook niet echt een super nummer... weinig echt speciale artikelen. Maar goed, al abonnee sinds nummer 100 dus ook deze viel automagisch op de mat.