BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Eres op 28 November 2012, 19:09:57
-
Vandaag stond er plots een hele vreemde loc. voor onze begrippen hier in de Ardennen op station Gouvy (Belg.Ardennen) Het was een loc uit de serie 77 met nr. 7766. Heel verrast om deze een keer hier te mogen zien. Deze loc. gaat proefrijden op een nieuw spoor. Even buiten Gouvy in Halconreux wordt een nieuw houtverwerkings bedrijf gebouwd. Dit betreft krijgt ook een spoor aansluiting. Laten we hopen dat er vele van deze diesel locs mogen gaan komen.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/SAM_0974-2.jpg)
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/SAM_0975.jpg)
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/SAM_0976.jpg)
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/SAM_0977.jpg)
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/SAM_0978.jpg)
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/SAM_0979.jpg)
Wat ik niet begrijp is dat aan weerskanten 2x een soort tankje is waarop staat ALLEEN GROFKORRELIG ZAND Wie wat wat moet betekenen. Ik hoor graag
groet
Wim
-
Dat zijn de zandbakken. Zeker in deze tijd van het jaar heel erg belangrijk om weg te komen met je trein.
-
Bij gebrek aan grip, strooien ze dat zand op de rails. Fijn zand geeft niet voldoende grip denk ik.
mvg,
Gert
-
Grof zand is beter. Het zijn trouwens maar enkele korreltjes die op de spoorstaaf worden gestrooid, maar wat heb je er een plezier van!
-
Allemaal heel hartelijk dank voor jullie reactie. Het is mij dus duidelijk. Hebben dergelijke loc's dan zoveel kracht op de wielen dat ze kunnen doorslippen? Het zal ook wel afhangen wat er achter zit. Denk een losse loc dat deze het niet nodig zal hebben maar wanneer er een tig aantal containerwagons achter hangen het wel het geval zal zijn.
Nogmaals dank voor jullie tekst en uitleg
im
-
Ik heb in de mooie Dieseltijd, in 1999 een goederentrein mogen
bewonderen, waarbij de zandstrooiers zeker vaak gebruikt zijn,
de lading was grappig genoeg ook zand, maar dan voor de
glasindustrie...
Dat was dan een dubbelspan reeks 55, die op het stuk tussen
Trois-ponts en Gouvy stapvoets reed vanwege de steile helling
plus de zware trein... was een genot om te zien en te horen ;D
In 2000 werd de bovenleiding in gebruik genomen....