BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: HansQ op 28 November 2012, 14:36:25
-
Bij de buren al besproken, maar hier helemaal nog niet? Zie:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=39662.0
En ook artikelen in de Duitse pers:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/bobby-car-hersteller-uebernimmt-modelleisenbahn-produzent-maerklin-a-867303.html
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/bobby-car-hersteller-uebernimmt-modelleisenbahn-produzent-maerklin-a-867303.html
Ziet er uit als goed nieuws! Toch...............? ???
-
Het Marklin my world thema past natuurlijk wel mooi bij Dickie. ;D
-
Nou, het lijkt warempel rond te zijn: Märklin is weer eens verkocht (http://www.br.de/radio/bayern1/maerklin-uebernahme-simba-dickie-100~_node-d47715f1-03b3-4648-b1c3-6680dd628e6e_-8f28b2ff9a4261e5da3ec0b8bdb3b03630065c77.html)...
mvg,
Gert
-
Hopelijk weten ze bij Simba/Dickie WEL hoe je modeltreintjes maakt en verkoopt, slechter dan die Britse durfkapitaaljongens zullen ze het wel niet doen...
-
Eh, zijn dat nou Fleischmann profi rails op die foto ?
-
Hahahaha! Volgens mij heb je gelijk! ;D
-
Media he, die pakken gewoon een plaatje ;D
-
Ik krijg net dit mailtje binnen
Hallo Herr Van Holst,
wir informieren Sie hochaktuell und vorab:
Am Donnerstag den 21.03. wird die Übernahme von märklin durch die Simba Dickie Gruppe offiziell bekanntgegeben. Wir gratulieren!
POSITIV: Die Simba Dickie Gruppe war uns in den letzten Jahren ein sehr guter und verlässlicher Partner. Wir gehen davon aus, daß sich die neue Geschäftsphilosophie im Hinblick auf Service und Kundenfreundlichkeit mittelfristig bessern wird. Momentan sind wir mit vielen Mißständen sehr unzufrieden.
NEGATIV: Die Preise werden steigen - und zwar schon ab April.
Kaufen Sie jetzt noch vor Ostern die Marken TRIX, LGB und märklin!
Mit den besten Grüßen - Ihr modellbau.härtle-TEAM
De prijzen zullen stijgen ???
Groetjes
Arthur
-
Fraai staaltje van 'angst-marketing', dat mailtje...
Gauw voor Pasen kopen, want de prijzen zullen stijgen!
Boeh, ben je al bang? 8)
mvg,
Gert
-
Boeh, ben je al bang? 8)
;D ;)
-
Eh, zijn dat nou Fleischmann profi rails op die foto ?
Tuurlijk. Die snappen ook wel dat pukkeltjes tussen de rails echt niet meer kan ;D ;D
De nachtmerrie voor elke Marklinist maar kunnen ze alvast aan de toekomst wennen 8)
Gr.
Eric
-
Boeh, ben je al bang?
Nee hoor Gert,
Ik heb geen Marklin ;D
Groetjes
Arthur
-
Mooi voor Marklin, nu zal Marklin ook wel weer terug keren in de "gewone" speelgoed zaak.
-
Denk je dat nou echt?
-
Niet meer zoals vroeger. Geen enkele speelgoedwinkel is daar nog op ingericht. Maar dat MyWorld spul moet kunnen en voor je het weet is er weer een nieuwe generatie op het verkeerde been gezet. ;D
Overigens wel knap hoor, dat het bedrijf de afgelopen jaren op eigen kracht is doorgekomen.
-
Overigens wel knap hoor, dat het bedrijf de afgelopen jaren op eigen kracht is doorgekomen.
Ja maar wij hebben ook driftig meebetaald. ;D >:( >:( >:(
Marius
-
Eindelijk de juiste thuishaven voor dit merk, tussen het speelgoed!
Flauwe mode uit: idd hoop ik ook op een goede plek voor het wereldberoemde merk, benieuwd of ze de benauwde speelgoed filosofie en het onnodig peperdure imago zullen veranderen.
-
Ik ben geen Marklinfan, maar hoop toch dat het goed gaat met dit merk. Marklin is de graadmeter voor hoe goed modelspoor het doet! De kwaliteit van het spul wordt ook nu nog geroemd. Dat kan ook andere merken omhoogtrekken. (y) ;)
-
Ik was bij de Intertoys van de heer de Groot in Amstelveen van het weekend, die vroeger in hetzelfde winkelcentrum een hele fraaie modelspoorzaak had. Ze hebben nog een tijdje een Marklin shop gehad, maar daar is hij ook mee gestopt helaas.
Maar er stonden nu WEL beginsets van Marklin MyWorld tussen de Intertoys artikelen! Dus blijkbaar werkt het MyWorld concept wel degelijk buiten de modelspoor speciaalzaken...
-
Ironisch voorbeeld, die winkel van de Groot. Lang voordat Märklin met zijn Stores kwam, had hij al bedacht dat je modeltreinen in een fraaie winkel zou kunnen presenteren. Maar helaas...
mvg,
Gert
-
Bob Dylan zong het al in 1963/64: The times they are a-changin' ... Vooruitziende blik ;)
-
De prijzen voor de Marklin speelgoedtreintjes zijn niet hoger dan de prijzen voor vele andere speeltjes die ze bij Bart Smit verkopen viel me net vandaag op in de catalogus van de laatste. Zo heb ieder nadeel toch weer z'n voordeel.
De goedkoopste trein is en blijft de speelgoedtrein. En ja, speelgoed van Marklin is net ietsje duurder dan van andere merken omdat ze vastzitten aan dat pedagogisch verantwoorde derde rails-concept. Pedagogisch verantwoord voor kinderen vanaf 3 tot 12 jaar, en hun grootouders vanaf 80.
Ik begrijp dat de bedoelde doelgroep op dit forum nauwelijks aanwezig is. Maar bedenk wel: kleine kinderen worden groot, en krijgen vaak ook weer kleine kinderen.
-
Nog steeds weer en weer en opnieuw mensen die proberen een merk af te kraken, lekker makkelijk!
En dat allen vanwege puko, waar hebben we het over.
Bedenk wel, zonder Märklin hadden wij geen h0 gehad.
En dat laatste vergeten al die schijnheilige puristen weleens! ;D
-
Afkraken is het niet het juiste woord. De keuze voor een merk of schaal is natuurlijk uiterst persoonlijk en afhankelijk van je voorgeschiedenis.
Bekeken vanuit het pure modelspoorbouw oogpunt ( het in model nabouwen van de realiteit) is het m concept achterhaald. Dat neemt niet weg dat men fraaie modellen produceert.
Maar laten we deze discussie hier maar even on hold zetten en ons buigen over de verkoop.
Benieuwd of ook de submerken LGB/ Trix meegaan. Iemand daar al wat over vernomen?
-
En dat allen vanwege puko, waar hebben we het over.
Bedenk wel, zonder Märklin hadden wij geen h0 gehad.
En dat laatste vergeten al die schijnheilige puristen weleens! ;D
En zonder kever hadden we geen volkswagens gehad, maar die is toch ook achterhaald... ;D
Maar misschien geeft de nieuwe eigenaar het merk wel een positieve impuls en wordt de techniek nu ook wat meer van deze tijd. Dat ze mooie dingen maken is nooit een punt van discussie geweest.
-
Nog steeds weer en weer en opnieuw mensen die proberen een merk af te kraken, lekker makkelijk!
En dat allen vanwege puko, waar hebben we het over.
Bedenk wel, zonder Märklin hadden wij geen h0 gehad.
En dat laatste vergeten al die schijnheilige puristen weleens! ;D
Hoi
Trix was er eerder met H0 ;D
Bart
-
Benieuwd of ook de submerken LGB/ Trix meegaan. Iemand daar al wat over vernomen?
Wat Trix betreft hoop ik dat het elders terecht komt. Dat kan na de stiefmoederlijke behandeling van de laatste jaren alleen nog maar een verbetering zijn.
mvg,
Gert
-
Hoi
Trix was er eerder met H0 ;D
Bart
Tja, sommige Märklinisten geloven zozeer in hun merk dat ze rustig tot geschiedvervalsing overgaan.
En dan durven ze anderen voor 'schijnheilige puristen' uit te maken... ::)
mvg,
Gert
-
Hoi
Gert, je vergeet voor het gemak even dat TRIX er al lang niet meer geweest zou zijn als Märklin zich er niet om bekommerd had.j
Zeur dan ook over Fleischmann. De verhouding met Roco is hier zo mogelijk nog slechter.
Bart
-
Er hoeft nergens over gezeurd te worden,er zijn gewoon 2 feiten(en ieder geeft er zijn eigen idee/draai/mening aan)
Marklin is overgenomen omdat het dus waarschijnlijk(lijkt me wel het meest logisch)het hoofd niet boven water kan houden,en is daarom overgenomen door een ander.
Dat is in Flm met Roco niets anders (lijkt me het meest logische).
Iedereen moet niet vergeten dat wat wij er van vinden niet van belang is,wat van belang is is dat een merk er nog is en dat de werknemers daar niet op straat worden geschopt om te gaan zoeken naar een andere job.
Dat lijkt me t belangrijkste,daarna is t pas interessant om te zien als treintjes liefhebber wat er gaat gebeuren met modellen en prijzen.
(tot zover mijn idee/mening ;) )
-
Hmmm, ik ben best tevreden met (Mini)Trix, ze maken toch regelmatig leuke spullen... De prijzen zijn wat aan de hoge kant, maar als je ze vergelijkt met Fleischmann valt het nog best wel mee!
-
Hoi
Gert, je vergeet voor het gemak even dat TRIX er al lang niet meer geweest zou zijn als Märklin zich er niet om bekommerd had.j
Zeur dan ook over Fleischmann. De verhouding met Roco is hier zo mogelijk nog slechter.
Bart
Dat is waar. En wat Fleischmann betreft: Als ik daar in dit draadje over ga zeuren, dan ga ik zwaar off topic...
mvg,
Gert
-
Inderdaad voor Marklin goed nieuws maar we moeten het nou ook weer niet gaan overdrijven als het gaat om het beste merk en zo. Anno 2013 hebben andere merken bewezen kwaliteit te kunnen leveren en dan sta je als leverancier van een systeem met "pukkeltjes" in het midden van je rails wel een beetje achter in de rij.
Ik hoop wel dat die prijs verhoging slechts een gerucht is, zou voor de Marklin liefhebbers toch weer een vervelende wending kunnen zijn en de spin off is wellicht dat andere leveranciers dan ook maar weer wat duurder worden, daar heeft de rest weer last van.
Richard
-
Iedereen moet niet vergeten dat wat wij er van vinden niet van belang is
8)
ps : Prijsverhoging is geen gerucht. Alle winkels hebben hier al bericht over gehad.
bron : ikke. Ik heb de mail gehad ;D
-
Ik begrijp dat de bedoelde doelgroep op dit forum nauwelijks aanwezig is.
Goh, hoe zou dat nou komen.
Klein verzoekje om het over de verkoop en toekomst van Märklin te hebben. De discussie over puntcontacten kennen we inmiddels wel.
- Peter
-
8)
ps : Prijsverhoging is geen gerucht. Alle winkels hebben hier al bericht over gehad.
bron : ikke. Ik heb de mail gehad ;D
Lekker lomp. Of is het de standaard verhoging eens per jaar?
-
Och, wellicht trekt die prijsverhoging de twijfelaars over de streep (zonder puntcontacten) richting tweerail...
mvg,
Gert
-
Lekker lomp. Of is het de standaard verhoging eens per jaar?
Elke fabrikant verhoogd het per jaar, soms wel met 10%..
De verhoging van Marklin zit daar dik onder.
-
Eh, zijn dat nou Fleischmann profi rails op die foto ?
Sorry heren, het is echt geen profi-rail, profi-rail is lager, dit is C-rail..
De pers heeft nu wel een keer hun huiswerk goed gedaan. (y)
-
Elke fabrikant verhoogd het per jaar, soms wel met 10%..
De verhoging van Marklin zit daar dik onder.
Maar de vraag is of het om een reguliere verhoging gaat of om een extra verhoging.
mvg,
Gert
-
Je hebt het er maar weer druk mee Gert. ;D ;)
Gr, Ben.
-
Sorry heren, het is echt geen profi-rail, profi-rail is lager, dit is C-rail..
De pers heeft nu wel een keer hun huiswerk goed gedaan. (y)
Er stond eerst een andere foto, wel degelijk met Profi-rail.
-
Juist. Het was duidelijk Fleischmann Rails
-
Nog steeds weer en weer en opnieuw mensen die proberen een merk af te kraken, lekker makkelijk!
En dat allen vanwege puko, waar hebben we het over.
Bedenk wel, zonder Märklin hadden wij geen h0 gehad.
En dat laatste vergeten al die schijnheilige puristen weleens! ;D
Kletskoek!
H0/00 was een Britse ontwikkeling uit de jaren twintig. In de jaren dertig zijn eerst Trix en pas daarna Märklin ermee aan de gang gegaan onder de term 00. De normen voor H0 werden ondertussen in de Verenigde Staten bedacht. Na de oorlog zijn die normen door Europese tweerailmerken overgenomen. Trix en Märlin prutsten onderwijl verder met hun derde rail. Zelfs het begrip H0 is pas heel laat door Märklin in gebruik genomen.
Gebrek aan kennis is niet erg, maar om dan zo gemakkelijk zulke grote woorden te gaan gebruiken. ::)
-
Elke fabrikant verhoogd het per jaar, soms wel met 10%..
De verhoging van Marklin zit daar dik onder.
Het lompe sloeg er dan ook op dat het tegelijk met het overnamenieuws naar buiten kwam. Mijn werkgever verhoogt ook elk jaar de tarieven voor de klanten, inflatiecorrectie en zo.
-
Pers en huiswerk goed doen -1 punt,maar jah das al vaker zo geweest :-X
*jammer dat men dan later het rail "probleem" opmerkt en t dan stiekum veranderd en hoopt dat niemand t in de gaten heeft ;D *
Zou t overigens niet kunnen zijn dat die prijsverhoging voor Marklin spullen een voorwaarde voor de overname was om extra inkomsten te genereren door de nieuwe eigenaar ?
Zomaar een gedachte die me ineens door t hoofd vliegt,als zijnde dan levert het gelijk wat op die overname ?
(hopelijk heeft men ook nagedacht dat dat effect wel is averechts kan gaan werken)
-
Gebrek aan kennis is niet erg, maar om dan zo gemakkelijk zulke grote woorden te gaan gebruiken. ::)
Inderdaad! Ik denk dat Wibi wel een verontschulding schuldig is aan de puristen die hij voor schijnheilig uitmaakte...
Verder heb ik geen probleem met een reguliere prijsverhoging. De suggestie werd echter gewekt dat die prijsverhoging het regelrechte gevolg was van de overname door Simba/Dickie.
mvg,
Gert
-
Och, wellicht trekt die prijsverhoging de twijfelaars over de streep (zonder puntcontacten) richting tweerail...
Als ik niet zo'n verzameling 3-rail materieel had gehad...
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/image001_zps395fb3e6.jpg)
;D Net vers binnen, dus winkeliers zijn nu ook officieel op de hoogte.
-
http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-130321-PM-Simba-Dickie-D.pdf (http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-130321-PM-Simba-Dickie-D.pdf)
-
Goh, hoe zou dat nou komen.
Klein verzoekje om het over de verkoop en toekomst van Märklin te hebben. De discussie over puntcontacten kennen we inmiddels wel.
- Peter
Hallo Peter,
Niet mee eens, de puntcontacten werden in het kader van vergelijking van producten genoemd en niet als op zich staand onderwerp. Een van de beperkende factoren in realistisch weergeven van een spoor bedrijf in een schaal is de aanwezigheid van puntcontacten.
Vandaar dus.
Richard
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/image001_zps395fb3e6.jpg)
Onwillekeurig moest ik bij het zien van die koppen aan de Paus denken.
Maar kijk eens, er is al een jonge generatie in aantocht (http://www.simba-dickie-group.de/de/aktuelles/2010/next_generation.82.shtml) bij Simba/Dickie.
mvg,
Gert
-
http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-130321-PM-Simba-Dickie-D.pdf (http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-130321-PM-Simba-Dickie-D.pdf)
Even gelezen. Trix en LGB gaan dus gewoon mee. Ondertussen worden productielijnen uit China teruggehaald.
Goed nieuws!
mvg,
Gert
-
Heeft toch wel wat dat Märklin, bij nader inzien. 8)
Die foto hier boven doet mij aan young mr. Grace (https://www.google.nl/search?q=young+mr+grace&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Rz5LUfHFGcmn0QXizYF4&biw=1024&bih=672&sei=Sz5LUcj0E4ew0QX5gYHoCQ) denken. ;D
-
Maar de vraag is of het om een reguliere verhoging gaat of om een extra verhoging.
Een reguliere prijsverhoging op het lopende assortiment, die al een paar jaar achterwege is gebleven. E.e.a geld dus niet voor de 2013 nieuwtjes en ook niet voor de aangekondigde, maar nog niet geleverde artikelen. Weinig reden voor paniek.
Gr.
Brigitte
-
Niet mee eens, de puntcontacten werden in het kader van vergelijking van producten genoemd en niet als op zich staand onderwerp.
Dit us geen discussiestuk, maar een aanwijzing van de moderator: puko's zijn off-topic in een discussie over de verkoop van Märklin.
- Peter
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Dit lijkt op het vervullen van jeugdnostalgie van die twee gasten. Durf te wedden dat die met treintjes speelden toen ze jong waren.
Ik ben dan geen Märklin fan, maar vergeet nooit de uitzonderlijk flexibele onderdelenservice in Göppingen. Verder ben ik ook onder de indruk van de toewijding van de investeerders om dit bedrijf aan de juiste koper over te dragen en ondertussen ook het bedrijf weer op de rails te zetten. Veel dank is denk ik verschuldigd aan Pluta. Uiteraard in hun financiële voordeel, maar toch had ik het gevoel dat het iets meer voor ze betekende. En voor Duitsland.
-
Pluta kan zo door naar het volgende geval, vrees ik... :-\
mvg,
Gert
-
Gert, wie denk jij dat dat is? Modelspoorgerelateerd?
Gr, Bert
-
HOBBYTRADE....
-
En als ROCO niet oppast ook de volgende met hun E-shop
-
Inderdaad HobbyTrade. Maar dat heb ik al gemeld in het Skandinavië-draadje.
HobbyTrade is echter veel te klein voor bemiddeling door Pluta.
Ik doelde inderdaad op Modelleisenbahnen GmbH.
mvg,
Gert
-
[Mod-pet af]Heb je berichten dat het daar slecht gaat dan? Of vermoedens vanwege de E-shop?
Gr, Bert..
-
Volg DSO. Ik weet het: een waardeloos forum als je veel reacties wilt lezen door de compleet verouderde forumsoftware.
Maar als je volhoudt en je door soms wel zestig reacties heen weet te wroeten, dan lees je soms interessante dingen.
mvg,
Gert
-
Alleen die naam simba/dickie..
doet mij meer aan een animatiefilm denken in de trant van simba en timo :-\
-
Zal best. Maar er zit heel veel poen daar (y)
-
Hmm, die lui hebben best wel cool speelgoed.
In ieder geval blij dat Märklin ergens onder de pannen is. Zelf heb ik niet zo veel van hun (de ICE-3M, dat was het wel), maar het zou een mokerslag voor onze hobby zijn als Märklin zou verdwijven.
- Peter
-
Toekomst zeker gesteld.Ik heb niets met marklin,maar ik hoop dat ook andere
verkoopkanalen aangeboord worden.
Bijvoorbeeld de warenhuizen waar je dicky/simba producten tegenkomt!
Ik zie dit niet als een waardeverlaging van Marklin,integendeel de beginsetjes ook weer in de winkelketens!
En wij weten het.....eenmaal besmet met het treinenvirus blijft besmet :D Ik zou het alleen maar toejuichen!
Wim.
-
[man-modus aan] Leuk rokje en wat een lange benen bij de nieuwe generatie ;D [/uit]
Alle gekheid. Mogelijk is de continuiteit nu eens echt gewaarborgt en gaat Märklin (Trix, LGB ect) nu eens inoveren door de "eis" Alles moet over hun metaalbeddingrails kunnen rijden te laten varen en modellen in de juiste en niet hun "royale lengteschaal" >:( uitbrengen. Worden ze meteen serieuzer genomen door de hobbyisten.
Allie
-
[man-modus aan] Leuk rokje en wat een lange benen bij de nieuwe generatie ;D [/uit]
Ah, de Roco taktiek!…
-
Ik hoop van niet, want die faalt als de nete.
-
Heb net begrepen dat wij niet meer over Matrix mogen schrijven als treinenmakers.
Matrix is een nieuwe Nederlandse farbrikant van, jawel, modelauto,s!
-
Welnee, het is een speelfilm.
-
Nee hoor. Zijn haarverzorgingsproducten ;D
Heb net begrepen dat wij niet meer over Matrix mogen schrijven als treinenmakers.
En van wie mogen we dat niet meer ?
Gr.
Eric
-
Het is in ieder geval een 1:1 auto (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hyundai_Matrix_Facelift.JPG).
;)
mvg,
Gert
-
[off topic] Auto? ??? ??? [/off topic]
Is dat ook in "rojale lengteschaal" ;D
Ze hebben hu site al aangepast. Märklin staat er al op:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Capture_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Capture_4.jpg)
Simba Dickie (http://www.simba-dickie-group.de/en/news/2011/when_falang_meets_frog.97.shtml)
[speculatie]Tamya zit bij Rapid Hobby Import.... Nieuwe importeur voor Märklin ;D [/speculatie]
Allie
-
LGB en Trix niet... :'(
mvg,
Gert
-
Heb net begrepen dat wij niet meer over Matrix mogen schrijven als treinenmakers.
Daarom hebben we het ook over Mätrix.
-
- Peter
-
Alle gekheid. Mogelijk is de continuiteit nu eens echt gewaarborgt en gaat Märklin (Trix, LGB ect) nu eens inoveren door de "eis" Alles moet over hun metaalbeddingrails kunnen rijden te laten varen en modellen in de juiste en niet hun "royale lengteschaal" >:( uitbrengen. Worden ze meteen serieuzer genomen door de hobbyisten.
Zoals bij alle fabrikanten kies je toch gewoon de voor jou interessante modellen er uit? Ik heb zelf een 1200, BeNeLux loc en wat PBA INOX rijtuigen. Allemaal lekker stevig en met een gemene grom in de locs ;) Op het moment dat je zo'n lekker koude zware loc vastpakt snap je ineens wat er leuk is aan Märklin.
-
Die loc's is ook niets mis mee, heb er zelf ook wel een aantal. Gaat hier om de Grossraumwagens ed. Die zijn in de "zinloze" lengteschaal 1:93..... Neem de ET403, mooi model alleen absoluut te kort... :'(
-
Pluta kan zo door naar het volgende geval, vrees ik... :-\
mvg,
Gert
Ik denk dat hij zo een baan kan krijgen bij de Simba Dickie groep omdat de beide heren Pluta bedankten voor zijn goede werk.
-
Dat zal wel, maar ik denk dat de heer Pluta liever onafhankelijk verder gaat.
Zijn naam heeft hij immers wel gevestigd!
mvg,
Gert
-
Stuur hem maar naar Cyprus.
-
die behoord vast al tot de 100.000 plussers ;D
-
Stuur hem maar naar Cyprus.
(y) ;D
mvg,
Gert