BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: frank1979 op 26 November 2012, 20:20:45
-
Ik zag op de achterzijde van de recente Railhobby dat Artitec de 40 en 41 opnieuw gaat uitbrengen. Ik heb begrpen dat het verfwerk is verbeterd en wat wijzigingen aan de kop zijn aangebracht ten opzichte van eerder uitgaves.
Vanaf welk model is deze verbetering ingezet?
-
Dat staat er toch ?
De 41 en 40.
Precies zoals je op de foto's ziet op de achterkant van de RM.
Nu verkrijgbaar in de winkels.
Vorige week vers binnengekomen, en gaan trouwens nog hard ook. (de verkoop, voor er iemand over de snelheid van het model gaat beginnen.)
En dit keer ook de wisselstroommodellen.
-
Ik heb begrepen dat het verfwerk is verbeterd en wat wijzigingen aan de kop zijn aangebracht ten opzichte van eerder uitgaves.
Vanaf welk model is deze verbetering ingezet?
Over de 41 heb ik geen mening, dat zal wel dik in orde zijn... Mij viel de 40 op in de adv. van Att in de laatste RailMagazine met wederom een mislukte snor... :( Waren die van de rode tweetjes 101 en 93 mooi en die van de blauwe 82 perfect, met deze 40 lijken we weer terug bij af...
-
Ha Poes,
Nu had ik op mijn werk al gekeken naar de snor van de rode, maar ik kon niks geks vinden (in vergelijking met de eerdere)
Zit netjes om de seinen, band is over even dik (dus geen deukje meer bij overgang lampring en baan) en snor is ook netjes lang genoeg.
Waar zit ik fout te kijken ?
-
Zal het misschien zo zijn dat voor de advertentie nog de (foto's van de) oude modellen zijn gebruikt? Beter past Artitec de hele DE-1 kop aan aan die van de DE-2 (deze is zoveel beter gelukt in mijn ogen).
-
Hebben ze de uitvoering bij de 40 en 41 extra uitgebracht ivm commentaar op de eerste versie?
-
Geen idee, wellicht dat een van de pseudoniemen het kunnen uitleggen.
(ook om te voorkomen dat we weer beste stuurlui opmerkingen en zo krijgen)
-
Waar zit ik fout te kijken ?
De snor is veel te ver over de koplampen heen geschoven. Na de koplampring moet de snor snel naar beneden, op de 40 loopt hij te ver (zie blauwe lijn) door. Hierdoor is het rode vlak (zie zwarte ruit) tussen de koplampen te klein geworden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img023_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img023_3.jpg)
-
Jij ziet echt alles he ? Eng dit ;D
Maar persoonlijk heb ik dan liever dit, dan de door mij eerder opgemerkte foutjes.
-
Het viel mij meteen op, erger nog, ik zag direct alleen deze snor...
Ter vergelijking de snor van de echte 40 (inmiddels slooprijp):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/40.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/40.jpeg)
-
Afgaande op de foto (echte 40) is de situatie rond het sleepoog ook niet correct.
Maar euh... volgens mij ben jij een koning met de verfspuitert. ;) ;D Het had echter wel voorkomen kunnen worden, dat ben ik met je eens.
Gr.
Edsko
-
Afgaande op de foto (echte 40) is de situatie rond het sleepoog ook niet correct.
Dat ook nog eens ja... ik vond hem al wat weghebben van de Oostnetstellen, maar dat is het dus...
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img023_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img023_3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/40.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/40.jpeg)
Nog een foutje: De "dikte" (breedte) van de "snorharen"?
(anders heb ik niets gezegd. :-X)
-
Positie Allan vleugel lijkt ook te laag trouwens...
-
Welke uitvoeringen en treinstelnummers heeft Artitec tot op heden van de DE1 en DE2 uitgebracht?
En in welke volgorde...?
-
Volgorde weet ik niet meer. Daarvoor zou je de advertenties in RH en RM door de jaren heen moeten opzoeken.
Maar hier staat wel het nodige: http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen
mvg,
Gert
-
Alvast bedankt hiervoor. Mochten andere mensen het wel weten dan zou dat fijn zijn.
-
Kijk op groterdam. Chris heeft de modellen daar volgens mij in chronologische volgorde besproken...
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Thanks voor de tip. Direct even gekeken. Ik mis alleen de bespreking van het exemplaat zonder NS logo's. Was dat niet de eerste samen met de blauwe 22?
-
Als je de 47 bedoelt, die kwam dacht ik gelijk met de 32 uit.
-
Heeft er iemand de 41? Ik zou graag willen weten wat de verlichting aan de voorkant voor sein doet. Ik heb nu de ws uitvoering en die heeft een 2 punts verlichting, terwijl dit volgens mij een omgekeerde L moet wezen. Op de baan bij Artitec in Houten heeft volgens mij een model gereden met een omgekeerde L sein. Artitec antwoorden dat de modellen in ac en dc het zelfde sein heeft echter als ik de plaatjes hier kijk hebben er ook een L sein. Is dit zelf gedaan ( en hoe is dan simpel te doen) of zijn er toch verschillen in uitvoering?
Alvast dank,
René
-
Gelukkig bevindt Artitec zich in goed gezelschap wat snorvastheid betreft. Zie hier een uitsnede van de net uitgeleverde Philotrain Engel in 1:43,5:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/kop_Philotrain_engel.jpg)
Ter vergoeilijking: alleen échte kenners valt het op denk ik (ik schaar me daar zelf niet onder, de kat wees me er op).
-
Mmmmm ronding om de lamp?
-
Gelukkig bevindt Artitec zich in goed gezelschap wat snorvastheid betreft.
Alleen wat de snor betreft gelukkig want de verhoudingen in de zijwanden van die spoor 0 DE-1 zijn compleet zoek, afgaande op de foto's die je mij vanmorgen stuurde en er klopt wel meer niet. Als Artitec wil je in dit geval nu eens een keer niet vergeleken worden met Philotrain...
-
Heeft er iemand de 41? Ik zou graag willen weten wat de verlichting aan de voorkant voor sein doet. Ik heb nu de ws uitvoering en die heeft een 2 punts verlichting, terwijl dit volgens mij een omgekeerde L moet wezen. Op de baan bij Artitec in Houten heeft volgens mij een model gereden met een omgekeerde L sein. Artitec antwoorden dat de modellen in ac en dc het zelfde sein heeft echter als ik de plaatjes hier kijk hebben er ook een L sein. Is dit zelf gedaan ( en hoe is dan simpel te doen) of zijn er toch verschillen in uitvoering?
Alvast dank,
René
Ligt dat niet ook aan de uitvoering? Volgens mij rijdt ie tegenwoordig rond met een omgekeerd L sein en had ie dat bij aflevering niet. Een korte blik op het model geeft info over de laatste revisiedatum. Als je de 41 anno 2013 hebt staat er geloof ik 2005 als laatste datum op het stel.
Overigens kloppen de lampen ook niet altijd, zo missen een aantal stellen de 3e pit die toch echt zou moeten branden, los van het feit dat de onderste pitten de verkeerde kleur hebben. :)
-
revisiedatum kan nooit 2005 zijn, de echte 41 is in 1989 voor het laatst gereviseerd.
Schilderdatum was 2004, en wordt 2013.
Tenzij Artitec zelf iets bedacht heeft, maar dat geloof ik niet ;D
mvg,
Robin
-
Dit jaar dus! Mag ik een kleursuggestie doen? ;D
-
gewoon blauw, volledig volgens beschilderingstekening van Allan uit 1953/1954 (y)
mvg,
Robin
-
heeft iemand ook een foto hier van ? van de 1:1 versie dan
mijn volgende aankoop word een DE 1 maar weet nog niet welke uitvoering :)
-
2004, sorry. ;)
-
geeft niet, moest het ook weer ff opzoeken, is alweer zo'n tijd geleden dat ik de opschriften aangebracht heb op de 41 ;D
mvg,
Robin
-
Alleen wat de snor betreft gelukkig want de verhoudingen in de zijwanden van die spoor 0 DE-1 zijn compleet zoek, afgaande op de foto's die je mij vanmorgen stuurde en er klopt wel meer niet. Als Artitec wil je in dit geval nu eens een keer niet vergeleken worden met Philotrain...
Het Philo-geval heeft ook geen vensters in de zijwanden maar kijkgleuven...
En over de vorm van de kop hebben we het dan nog niet eens :'( Jammer.
-
Wat klopt daar dan niet aan Sneek? Het enige wat we op het moment hebben gevonden waren de rondingen van de achterste cabineramen die veel te rond waren. De kopvorm als geheel vind ik best overtuigend, al kunnen foto's vertekenen.