BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: hannes62 op 29 September 2012, 17:15:21

Titel: Vraag over Sceneryshop
Bericht door: hannes62 op 29 September 2012, 17:15:21
Beste mensen,
 Op 14 september heb ik een bestelling gedaan bij de sceneryshop. Voor zover ik kon zien hadden ze alles op voorraad. Na de bestelling kreeg ik keurig netjes een bevestiging met een ordernummer. Tot zover niks aan de hand.
Echter, die bevestiging is het laatste dat ik van de sceneryshop gehoord heb. Nu ben ik niet iemand die gelijk op forums gaat roepen enzo, dus ik heb een mail gestuurd, geen reactie. Vervolgens heb ik via de site een contactformulier ingevuld met de vraag of ze iets konden zeggen over de levertijd. Helaas: geen reactie.
Hebben meer van jullie deze ervaring?

Met vriendelijke groet,

Hans Hegger
Oss
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Bert van Gelder op 29 September 2012, 17:22:50
Hans,

Zoek op dit Forum eens op Han Zijlstra. Hij is van de sceneryshop en kan je vast wel een antwoord geven.

Succes, gr,

Bert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: hannes62 op 29 September 2012, 17:29:47
Bert,
Dank je voor de reactie... Ik heb inmiddels een PB gestuurd aan Han

Groet
Hans
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: cor_b op 29 September 2012, 18:43:07
Deze ervaring heb ik ook
Zij waren afhankelijk van de levering van de fabrikant dat werd mij per mail gezegd
Na ruim 6 weken heb ik alles geanuleerd, dus alles maar bij Mini Natur besteld en binnen een week alles in huis.

Cor
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: hannes62 op 29 September 2012, 19:12:31
Hoi Cor,
dan heb jij in ieder geval nog een reactie gehad...zelfs dat heb ik nog niet na ruim een week

Hans
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Tampie op 29 September 2012, 19:38:00
Ik wacht al 4  maanden op mijn bestelling. :(
Naar aanleiding van dit topic ook maar even een email gestuurd.
Ik ben benieuwd.
MvG Peter
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: vt175 op 29 September 2012, 20:12:23
Hallo,

Dezelfde ervaring heb ik deze week ook. Bij eerdere bestelling en vragen werd snel beantwoord. De laatste weken niets.....
ik heb afgelopen week al diverse keren geprobeerd contact te leggen met de sceneryshop, helaas geen enkele reactie.......... ???

Wie weet meer???

Diederik
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Gert1 op 29 September 2012, 20:19:50
Zie: http://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=profile;u=2757

Han was gisterenmiddag nog actief op het forum, dus ik neem aan dat hij op korte termijn antwoord geeft op al jullie vragen.
Tevens staat hij altijd in Houten op de beurs, dus als je daar naartoe komt kun je hem persoonlijk om opheldering vragen.

mvg,
Gert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 29 September 2012, 20:27:40
Een aantal mensen al per PB even antwoord gegeven, maar hier dan maar even publiek. De uitvoering in Sceneryshop ondervindt vertraging omdat mijn collega langer in het ziekenhuis moest verblijven dan we van te voren verwacht hadden. We proberen de achterstand zo snel mogelijk in te lopen natuurlijk!

grtz
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: cor_b op 29 September 2012, 20:30:11
Maar niet iedereen gaat naar de beurs
Als ik in Houten ben haal ik wel eens wat bij hem ,maar daarom blijft de vraag waarom kan het niet via het internet ook zo vlot.

Cor
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 29 September 2012, 20:35:07
Beste Cor en gelukkig vele andere Scenerygebrukers. We leveren divers fabrikaten, Polak , miniNatur , Grove Den etc etc.
Scenery producten zijn meestal hand gemaakt en daardoor niet altijd direct beschikbaar. Leveringen van miniNatur  zijn doorgaans erg snel , Polak is een klein bedrijf wat meer vraag kent dan produktie. Het kan dus voorkomen dat je lang ( en ja soms te lang) moet wachten op je bestelling. 
We geven onze afnemers ook direct bericht over de te verwachten levertijd en passen zelf de opdrachten daarop aan.

Natuurlijk staat het een ieder vrij om dan een bestelling of deel te wijzigen.

( even denken hoelang hebben we ook al weer op die DE1 gewacht:)
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Gert1 op 29 September 2012, 20:39:10
We leveren divers fabrikaten, Polak , miniNatur , Grove Den etc etc.

Is 'Grove Den' ook op jouw website terug te vinden?

mvg,
Gert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 29 September 2012, 20:41:24
yep
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: santerdam op 29 September 2012, 20:45:46
Waarom krijgen bestellers via PB antwoord als zxe via een website bestellen ? Natuurlijk is het heel naar dat iemand in het ziekenhuis ligt, maar dat op dat moment zijn collega geen antwoord via mail stuurt naar bestellers is bijzonder vreemd.

Of je leverancier bent van kleine fabrikanten, maakt niets uit. Mensen bestellen bij jouw website ! En wat een DE1 daarmee te maken heeft, snap ik niet. Als leverancier wordt je geacht klanten antwoord te geven - en zeker als je weet dat je collega even niet in staat is te antwoorden.

Sander
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Gert1 op 29 September 2012, 20:57:21
yep

Kun je dan even een linkje plaatsen, want ik zie eerlijk gezegd geen zoekfunctie, geen webshop en ook geen kopje 'Grove Den'.

mvg,
Gert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Simplex op 29 September 2012, 20:59:30
Gert gewoon links in het menu...
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Marty op 29 September 2012, 21:13:15
Gert, Hier (http://www.hansanders.nl/) is je linkje :)
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: krab op 29 September 2012, 21:14:48
Oke Gert hier is de link dan voor je http://www.sceneryshop.nl/

En Sander de service is altijd goed geweest heb er geen klachten over .


mvg Sjaak
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 29 September 2012, 21:20:21
Dank je Sjaak:)
We proberen het ieder naar de zin te maken. Maar soms zitten dingen wat tegen.

@Santerdam: ik denk dat het onze beslissing is om iets op BNLS te zetten of even via een PB te doen.
Maar om je nieuwsgierigheid tegemoet te komen. Er zijn liefhebbers die weten dat we: en Sceneryshop en Decodershop draaien en btw ook nog een job hebben, het blijft tenslotte hobby.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 29 September 2012, 21:20:57
Gert, Hier (http://www.hansanders.nl/) is je linkje :)

Ik moest weer lachen!

Gert : dit is de goede: http://www.sceneryshop.nl/Webwinkel-Category-218674/Boom-Kompleet.html
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Gert1 op 29 September 2012, 21:27:35
Ja lach maar!   8)

Ondertussen klikte ik uiteraard op het wereldbolletje bij jouw naam.
En dan kom je hier uit: http://www.trainspecials.com/

Misschien eens aanpassen?

mvg,
Gert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: santerdam op 29 September 2012, 22:09:22
@gert : Het probleem met het wereldbolletje is dat je maar één website kunt linken. Han grossiert echter in webshops.

@bestuur BNLS : Volgens bericht van Han wordt het BNLS forum en de PB gebruikt voor mededelingen van commerciele verkoopsites. Daarvoor is de PB-dienst van BNLS toch helemaal niet opgezet ?

@han : Op de websites wordt op geen enkele manier vermeld dat antwoorden via BNLS worden verstuurd. Dat je naast de websites een andere job nodig hebt, kan ik me -zeker na je bericht- heel goed voorstellen.

Sander
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Deka op 29 September 2012, 22:26:06
Heeft één van jullie al eens ontdekt, dat Han (Sceneryshop) op BNLS een advertentiebanner heeft? Die is bij de rubriek "Baanbouw en scenery" bij elke pagina te zien! Op die manier is hij een gewaardeerde sponsor van BNLS.

@Han: als je partner plotseling langer wegvalt dan voorzien, geeft dat ongetwijfeld een hoop extra overlast. Sterkte ermee, en laat je niet téveel opjagen.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Marty op 29 September 2012, 22:28:33
Op die manier is hij een gewaardeerde sponsor van BNLS.
.

zoals mijn dochter van 12 zou zeggen: "ja ?? en ?? "  .... komop dickie  :-\ :)
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: santerdam op 29 September 2012, 22:36:52
Sorry Dick. maar een BNLS sponsor met een advertentiebanner kan toch niet zomaar beschikken over BNLS om zijn zakelijke berichten te versturen. Dat is toch werkelijk te gek voor woorden dat een 'sponsor' dit soort rechten krijgt. Is BNLS soms in de uitverkoop ?

Sander
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Ronald Halma op 29 September 2012, 22:38:44
Sander, blaas je 't allemaal niet een beetje teveel op? ::) ;)
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: IJzeren Hein op 29 September 2012, 22:58:47
Ach, forummarketing (http://onlinebusiness.about.com/od/gettingtrafficmarketing/tp/forum-marketing.htm) is gewoon een vak. Wat hier door een aantal leveranciers, misschien zonder het te weten, wordt beoefend.

Dat het bestuur een relatie legt tussen advertentieinkomsten en formuminhoud is op z'n minst vreemd. De meeste websites (en andere publicaties) houden zich daar verre van.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: bosje77 op 29 September 2012, 23:21:13
Hou het wel gezellig hier heren (y)

Gr. Robin.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Marty op 29 September 2012, 23:21:55
wrom ?
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Evoluzione op 29 September 2012, 23:37:29
@Santerdam:

Ik lees dit hele verhaal nu in 1x, tot aan hier, en wat ik ervan begrijp, is dat Han Zijlstra een aantal personen via PB heeft beantwoord, die hem hier via benaderd hebben. Ik zie nergens staan dat hij al zijn klanten benadert via BNLS. Ik vindt het netjes dat een leverancier ook op fora aanwezig is, om eventueel zo een "algemeen" antwoord geeft. Wel jammer dat het na een klacht is. Wel ben ik van mening dat het wel zo netjes had geweest om een algemene mail te sturen naar de klanten, zodat die meteen op de hoogte waren geweest.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Marc tramt op 29 September 2012, 23:47:21
Gaat helemaal nergens over deze discussie... Han zijn toko wordt hier besproken, dus dat hij reageert vind ik niet meer dan normaal. Dat sceneryshop dat eerder via mail had kunnen/moeten doen is een andere discussie. Een sponser/winkelier toestaan een PB te sturen staat niet gelijk aan het verkopen van je ziel aan de duivel... PB's screenen lijkt me bovendien onwenselijk.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Gert1 op 29 September 2012, 23:50:20
Sterker nog: PB's screenen is wettelijk niet eens toegestaan.

mvg,
Gert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Floris Dilz op 30 September 2012, 00:18:33
dikke boehoehoe allemaal. Een paar mensen vinden dat het lang duurt voor bestelde spullen binnenkomen, die mensen worden verder geholpen via PB, mooi, iedereen blij, klanten en Han. Hoe haal je het dan in je harses om daar als forumgebruiker die er geen moer mee te maken heeft tussenin te gaan springen en te gaan proberen redenen te vinden dat dat niet mag en heel erg is? heb je dr last van? Tis bepaald niet de eerste keer dat dit soort gemekker opduikt, werkt dit halve forum bij parkeerbeheer ofzo?
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: thijs op 30 September 2012, 00:39:18
die mensen worden verder geholpen via PB, mooi,

Euh, daar was wel dit draadje voor nodig anders waren die mensen nog niet geholpen.
En als je dan wel hier op het forum kan rondhangen, terwijl je klanten op antwoord wachten
roept bij mij de vraag op of je je webshop wel serieus neemt.
Maar ja, hij zegt zelf al dat het hobby is :o

Thijs
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Floris Dilz op 30 September 2012, 00:44:08
tja, das een andere kwestie...
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Martin Welberg op 30 September 2012, 01:47:44
Citaat
En als je dan wel hier op het forum kan rondhangen, terwijl je klanten op antwoord wachten
roept bij mij de vraag op of je je webshop wel serieus neemt.

Werk jij 24 uur per dag  ???

Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Karst Drenth op 30 September 2012, 01:59:40
Citaat van: Milocomarty
Werk jij 24 uur per dag  ???

Spijker op de kop Martin... Zoals eerder al gepost, bijna onze hele modelspoor branch ( daar waar het om bijzindere, niche, producten gaat ), draait op hobbyisten die iets voor andere hobbyisten willen doen, gewoon omdat ze dat leuk vinden en anderen graag willen laten delen in wat men te bieden, c.aq. gemaakt heeft.

Citaat van: thijs
Euh, daar was wel dit draadje voor nodig anders waren die mensen nog niet geholpen.
En als je dan wel hier op het forum kan rondhangen, terwijl je klanten op antwoord wachten
roept bij mij de vraag op of je je webshop wel serieus neemt.
Maar ja, hij zegt zelf al dat het hobby is :o

Ooit heeft hier imand de term 'Hobbyproducenten' uitgevonden... Ja, als je je profileert als leverancier horen daar plichtplegingen en verplichtingen bij... Nee, mag en kun je niet verwachten dat deze hobbisten 7x24 uur voor je klaar staan... Helaas wordt dat door de Grote Schare wel verwacht... 1 van de redenen waarom ik niet meer met grote BNLS acties kom...

En dus ja Thijs jij bent zo iemand, waarvan ik vind, dat je tot deze Schare behoort en met je 'mening' het plezier voor anderen ( en dus ook je medehobbyisten ) vergalt... Puur egoisme ( egotripperij ) vind ik dat....  >:(

Grtzz,

Karst
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: hannes62 op 30 September 2012, 03:12:51
Het antwoord dat ik op mijn vraag heb gekregen in PB is een kopie van mijn bericht.... Is dus niet echt een antwoord, maar het is wel gelezen

Update volgt

Groeten
Hans
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: hannes62 op 30 September 2012, 04:19:21
dikke boehoehoe allemaal. Een paar mensen vinden dat het lang duurt voor bestelde spullen binnenkomen, die mensen worden verder geholpen via PB, mooi, iedereen blij, klanten en Han.

Dat er levertijden zijn.. geen probleem mee! Geef dan niet aan op een site dat het op voorraad is en als je dan een vraag stelt via het contactformulier: reageer dan. Dat voorkomt deze discussies
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: henk op 30 September 2012, 05:59:31
Mooi verhaal Karst, tranen in mijn ogen (blij dat het de hobbyproducenten nooit om geld gaat) maar het gaat in dit geval gewoon om een handeltje. De doorsnee consument kan niet weten of het bij al die shops om deeltijdhandel gaat of niet en zeg nou zelf, als met dezelfde euro's moet worden betaald, boeit dat eigenlijk ook niet. Onterecht beweren dat iets op voorraad is en mensen vervolgens lange tijd zonder nadere berichtgeving laten wachten, kan ook in de deeltijdhandel niet.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Bert van Gelder op 30 September 2012, 09:35:08
Beste Gerard, Martin,

Dit gaat nergens over, zeker niet over de sceneryshop. Nodigt alleen uit tot verdere discussies die niets meer met het onderwerp te maken hebben. Dus een vriendelijk verzoek alleen verder te gaan met vragen of opmerkingen over de sceneryshop.

Met dank, groeten,

Bert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Martin Welberg op 30 September 2012, 09:57:30
Hoezo niet Bert, gaat toch over het op tijd leveren, nu dat is een relatief begrip..

Net zo als het op voorraad zijn. Zal het verduidelijken met een voorbeeld van winkelier A in Z die van product J een 2 tal zakkies op voorraad heeft. Helaas grijpt de klant voor je de 2 zakkies mee. Blijft het in voorrraad tot de winkelier zijn voorraadbeheer heeft aangepast. Wat in het geval van een kleine winkelier pas aan het einde van de dag of week is omdat het beheer in mindere mate geautomatiseerd is.

Geduld is een schoone zaak, alleen schort het bij veel mensen daaraan de laatste jaren...
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Martin Welberg op 30 September 2012, 10:00:08
Verder heb ik tot op heden altijd m'n scenery spullen van de sceneryshop gehad. Geen enkele klacht zover.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Bert van Gelder op 30 September 2012, 10:04:47
Martin,

Ik begreep je verkeerd. Dacht dat je doorging op Gerard.
Sorry.

Gr, Bert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Martin Welberg op 30 September 2012, 10:10:02
No problemo Bert. Slecht nieuws over de sceneryshop gaat me wel een beetje aan het hart wat dat betreft, betrek er al m'n Polak materiaal van, wat ik qua kleurstellingen toch wel een van de mooiste producten op deze planeet vind..

Hopelijk is Han in staat deze kleine geschillen snel te verhelpen. Blijf er wel bij dat nog niet geleverd krijgen na 14 dagen toch wel erg in het niet valt op een bouwtijd van meerdere jaren voor velen onder ons...
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Floris Dilz op 30 September 2012, 10:23:55
Blijf er wel bij dat nog niet geleverd krijgen na 14 dagen toch wel erg in het niet valt op een bouwtijd van meerdere jaren voor velen onder ons...
ja wat wil je, als je op elk stukkie grasmat steeds 2 weken moet wachten...  :P
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: cor_b op 30 September 2012, 10:49:23
Met alle respect voor Han ,ik laat hem niet vallen.
Als ik in Houten ben zal ik best weer bij hem spullen kopen, want alles wat hij heeft, is om te likkebaarden of wel schitterend .
Maar een modelbouwer wil tenslotte ook verder.

Cor
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Martin Welberg op 30 September 2012, 10:59:01
ja wat wil je, als je op elk stukkie grasmat steeds 2 weken moet wachten...  :P

Bestellie toch gelijk voor de hele baan, scheelt ook nog 's in porto  ;) ;D
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: prutser op 30 September 2012, 11:38:18
Heb je duidelijke levertijden en worden die ook nagekomen heb je weinig communicatie naar de klant nodig; heb je onduidelijke levertijden en worden die ook nog eens met een veelvoud overschreden heb je veel communicatie nodig om je klant tevreden te houden.

Lijkt mij duidelijk dat duidelijkheid belangrijk is, ook als het voor de verkoper niet duidelijk is wanneer hijzelf bevoorraad wordt.

Stephan.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: GW op 30 September 2012, 15:01:02
Okay, on-topic dan:

Met mijn post heb ik geprobeerd aan te geven dat er veel te veel ge-OH-'d wordt OVER mensen, TEGEN mensen die daar hier, gezien de historie ALLEMAAL een mening over hebben. Dat is niet anders dan DE manier om je eigen ontevredenheid bevestigd te krijgen.

Bel op, stuur email, desnoods een brief. En als contact krijgen op die manier niet lukt (na twee weken, sic!) ga dan lekker in de kroeg lopen klagen, maar wat mij betreft: hou op met dat indirecte ge-OH over mensen die zelf te beleefd zijn om je lik op stuk te geven.

My $0.02...

Gerard
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Chris op 30 September 2012, 15:18:27
Zover ik weet zijn de regels van BNLS niet veranderd sinds een ander bestuur de boel heeft overgenomen.

Dat zou dus betekenen dat het nog steeds niet is toegestaan een winkelier hier te bespreken, juist om dit soort uitvallen en discussies te vermijden.

Dus had het bestuur/moderators 3 pagina's geleden al moeten ingrijpen......
Ik heb er verder geen mening in, is gewoon 1 van de regels van dit forum.
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Mispoes op 30 September 2012, 15:22:02
Nee, mag en kun je niet verwachten dat deze hobbisten 7x24 uur voor je klaar staan... Helaas wordt dat door de Grote Schare wel verwacht...

Ik heb andere ervaringen met de klanten van de Buffetwagenactie. De klanten werden (en worden nog steeds) door mij goed geïnformeerd en ik moet zeggen dat vrijwel alle klanten een engelengeduld hebben. Er was alle begrip voor de vertraging en zelfs de laatste twee overgebleven klanten blijven geduldig. Geen gemopper of gezeur, wat ik mij in sommige situaties best had kunnen voorstellen. Af en toe kreeg ik vragen over de stand van zaken maar verder geen wanklank. Dikke pluim voor deze klanten! (y)
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Peter Spruit op 30 September 2012, 21:50:45
Heren,

Denk dat we dit gehakketak maar even moeten stopzetten want dit gaat weer lekker de verkeerde kant uit zo.

Ik gooi het draadje voorlopig even dicht.

Kunnen jullie allemaal even rustig nadenken en afkoelen ondertussen.  ;D

Peter
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Peter Spruit op 01 October 2012, 13:36:16
Heren ( en eventueel ook dames  ;D )

Hoop dat het nu even weer gedaan is met het oude wijven gezeur en dat het stof een beetje is gaan liggen.
Draadje gaat weer open... bij verder misbruik onherroepelijk dicht.
Ik heb de vrijheid genomen hier en daar wat op te schonen...dus hou het verder aub netjes met respect voor iedereen.

Peter
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 01 October 2012, 17:05:44
Zo, na alle commotie toch maar even een reactie van onze kant.
Allereerst, we grossieren niet in webshops, we hebben er maar twee nl Sceneryshop en Decodershop.
Voor webshops heb je leveranciers nodig en leveranciers hebben vaak levertijden waar we als klant en webshop niet altijd vrolijk van worden. Bovendien is er altijd het dilemma wat vindt de hedendaagse modeltreinbouwer leuk en wat niet meer. Bij onze Scenery zien we per seizoen verschillende trends. Daar waar vorig jaar de herfstkleuren erg in trek waren zijn het dit jaar de complete struiken. Omdat ook onze financiële middelen beperkt zijn kun je niet alle producten en op voorraad hebben en voordelig prijzen. Dit gebeurt in normale winkels ook. Niemand heeft het complete assortiment van een Faller, Heki of ER decor op voorraad. Dan heb je ook nog leveranciers die fantastische spullen maken maar niet zo groot zijn dat ze direct alles maken wat gevraagd wordt.
Polak, een van onze best lopende series, staat helaas bekend om prachtige spullen maar ook om trage levertijden. De vraag is gewoon groter dan het aanbod. Hetzelfde geldt bv voor producten van Grove Den (hier wel bekend) Het is en blijft fraai handwerk dus wordt het soms wachten op iets moois.
Wil je niet wachten, ok geen probleem dan pak je toch iets van de andere sceneryleveranciers? Het blijft ook voor ons en vele andere een hobby en (nog) niet een 100% inkomen genererende job.
We doen het om juist producten van liefhebbers voor liefhebbers te brengen ipv de standaard kleurtjes en vlokjes en houtsnippers.
Door de langer durende dan verwachte ziekenhuisopname is er vertraging ontstaan in beantwoording en uitlevering, die dingen gebeuren nu eenmaal en t lijkt me niet dat we dit verder hoeven te bespreken op een openbaar forum.
We proberen de opgelopen vertraging zo snel mogelijk in te lopen en hopen en verwachten een beetje begrip. 
Als traagheid van leveranciers toch een onderwerp is wat een draadje vereist dan stel ik daarvoor een nieuwe te openen met als titel: Levertijden, voorraad en prijzen.
Succes met bouwen allemaal!



 
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Gert1 op 01 October 2012, 17:10:13
Allereerst, we grossieren niet in webshops, we hebben er maar twee nl Sceneryshop en Decodershop.

Het misverstand ontstaat denk ik door te klikken op het wereldbolletje bij jouw naam.
Dat is vermoedelijk een oude website?

mvg,
Gert
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: Han Zijlstra op 01 October 2012, 17:13:16
Nee hoor is nog redelijk opportuun.. t lastige is dat er maar 1 website vermeld mag worden dus heb ik de meest algemene genomen. Trainspecials is voornamelijk consultancy, raadgeven en bouw, Decodershop voor de elektriek handel en Scenryshop.nl voor de groenvoorziening.

grtz han
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: ruudns op 01 October 2012, 21:10:41
@Han: misschien handig op je websites een link te maken naar de andere websites onder een menu "interessante links"  (y).
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: MaVe op 01 October 2012, 22:16:27
Beste mede modelspoorders,

Het gebeurd ook weleens andersom... Ik heb een tijd geleden wat bij decodershop besteld.
Ik heb het netjes en heel snel thuis gekregen. Ik koos voor betaling achteraf want dat vond ik lekker makkelijk... Echter... Ik vergat de factuur en kwam er pas 3 weken later achter dat ik die
Nog niet betaald had. Excuusmail gestuurd en direct betaald. Misschien herkent iemand zulke stommiteiten?  :P

De reactie op mijn mail was heel vriendelijk en begripvol terwijl ik gewoon goed fout zat! Ze moesten toch mooi onnodig lang wachten op hun geld.

Moraal van het verhaal: soms gaat het mis en hoor je er niets van en moet je lang wachten maar komt het toch wel goed  (y)

Vind het overigens heel tof dat men als winkel de moeite neemt om via een forum te reageren, chapeau!
Titel: Re:Vraag over Sceneryshop
Bericht door: hannes62 op 03 October 2012, 21:41:29

Net zo als het op voorraad zijn. Zal het verduidelijken met een voorbeeld van winkelier A in Z die van product J een 2 tal zakkies op voorraad heeft. Helaas grijpt de klant voor je de 2 zakkies mee. Blijft het in voorrraad tot de winkelier zijn voorraadbeheer heeft aangepast. Wat in het geval van een kleine winkelier pas aan het einde van de dag of week is omdat het beheer in mindere mate geautomatiseerd is.

Hoi Martin, Ik snap wat je bedoelt... maar het zou wel netjes zijn dat de klant dan even op de hoogte wordt gesteld of dat er gereageerd wordt op een vraag via email over de levertijd. Op dit moment weet ik alleen dat ze achterlopen door een PB van Han, maar op de vraag wat de te verwachten levertijd is heb ik nog steeds geen reactie.
ik wilde met dit draadje ook geen negatief geluid richting de sceneryshop uiten, maar wilde eigenlijk weten of er problemen waren.
Ik heb meerdere zeer positieve draadjes gelezen over de shop en dat een leverancier dan in het ziekenhuis is beland is alleen maar vervelend voor die persoon! Ik wacht rustig af wanneer hij zijn zaken weer oppakt, want gezondheid gaat nog steeds voor de hobby!

Hartelijke groeten
Hans Hegger