BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Kalender => Topic gestart door: JAB van Ree op 06 September 2012, 23:19:25
-
Het tweede weekend van september, de 8e en 9e, is het weer Open Monumentendag!
Ook de SHD houdt die twee dagen weer open huis met een kleine materieelshow, horecaplein en voor de kinderen een modelspoorbaan.
Zie http://www.dieseltreinen.nl/2012/08/open-monumentendagen-2012 voor meer info en hopelijk tot 8 of 9 september!
-
Leuk (y)
Ga er weer heen met mijn zoontje, word er ook weer gereden met de 2205?
Was een hele belevenis voor mijn zoontje om mee te mogen rijden en voor mij natuurlijk ook :D
Groet,
Raymond
-
Zijn dit alle treinen of zullen er nog meer te bezichtigen zijn?
Materieelshow met de Plan U 121, diesellok 2205, rijtuig 222, locomotor 243 en natuurlijk de net gereviseerde koppelwagen
-
De 2205 zal dit jaar helaas geen cabineritjes verzorgen. En er zullen nog een paar extra dingen staan, maar de genoemde zaken zijn wel de hoogtepunten.
-
Ok, wel leuk maar niet echt veel, weet niet of ik daarvoor naar Amersfoort ga. Hoeft niet per se rijdend te zijn, maar iig dat je leuke foto's kan maken.
-
Ben zondag geweest en het was erg leuk. Vooral de renovatie van de mat 54 treinstel 766 door stichting mat54 is geweldig hoe ze daar mee bezig zijn! Ze waren erg gastvrij, je kon overal in de treinen kijken en ze waren bereid alles uit te leggen en te laten zien. En kreeg goede tip over de heimwee express, die ik nog niet kende, daar ga ik ook een keer foto's maken, verheug me vooral op de groene hondekop, donkerblauwe 1200 en blauwe engel daar! Hoop dat de stichting ook de benelux-hondekop uit Leuven weet terug te krijgen, maar zal duur worden met de asbest in die trein.
-
Zijn ze bezig met het verwerven van de beneluxhondekop dan? Of is wat je schrijft gewoon "wishfull thinking" ?
-
Nee, is echt aan de orde, alhoewel de haalbaarheid valt te bezien.
Erik de Zwart, de Veronica DJ en voorzitter van stichting mat 54 is al een paar keer in Leuven geweest om te kijken naar de laatste Beneluxeditie van de mat 54. De buitenkant is erg slecht, maar de binnenkant is nog erg goed en hoeft bij wijze van spreken alleen de stofzuiger doorheen. Hij is gaan kijken of hij deze hondekop ook naar Nederland kan halen, maar het probleem is dat deze nog asbest in het dak heeft, wat de renovatie natuurlijk bemoeilijkt en veel duurder zal maken. Maar het is de laatste, dus ik hoop dat ie gered gaat worden.
Als het aan de NS ligt wordt alles gesloopt, zo is er nu ook een Plan T van de sloop gered, die staat ook in Amersfoort. Daarnaast heeft de SHD de oude Plan U met asbest geruild voor een Plan V met een vrij goed casco, met Roemenië.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de open dag, maar moet ze eerst nog door photoshop halen.
-
Dus de laatste plan T is nu voor SHD, en die heeft een plan U geruild tegen een plan V van de NS?
Die plan V is dan onderdelen leverancier voor de plan T?
-
Klopt.
Nee, ik denk dat dat de Plan V gewoon op zich behouden wordt, maar dat weet ik niet zeker.
-
De 526 (plan t) wordt toch niet bewaardt?
-
Blijkbaar wordt er een plan T bewaard. Geen idee welk nummer.