BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Eelco Storm op 30 August 2012, 13:47:49
-
De NS 8600 smaakte blijkbaar naar meer, zie http://www.didorailwaymodels.nl/toekomstplannen.html
Ik kan niet wachten!
Eelco
-
Fraai, mooi plan (y)
Allie
-
Ik heb hem laatst op Houten nog gesproken over die nieuwe NS loc (ben ik weer het nummer kwijt) en het is bijna zeker dat er een kit van komt.
Maar met het kopen van een donorloc kan je beter even wachten tot het echt doorgaat.
Hier op het forum loopt ook een topic over zo'n loc maar dan met Philotrain opbouw.
Stephan.
-
Nu ben ik er niet zo in thuis, maar wat voor lok is dat ?
-
De 9500, er werd vroegâh een kitje door Philotrain geleverd om op basis van een Fl* BR94 zo'n loc te bouwen.
VInd ik niet de meest interessante keuze: wel het makkelijkste om op andere (Fl*) basis te bouwen
-
mm. wel interessant. de Br 94 vind ik al een mooie lok, om daar een Nederlandse 'variant' van te hebben, mmm..... qua prijs ligt Dido dichter bij mijn beurs dan Philo.
Ik ga maar eens sparen. Eerst voor het onderstel :)
Groet,
Michel
-
Quick win voor een kleinserie fabrikant. Ik vind een 9500 een makkelijke keuze en jammer omdat er al een model van bestaat.
Ik zou liever zien dat hij werk gaat maken van de 1600. Ja, is veel meer werk, maar daar is nog nooit een model van verschenen.
mvg,
Ivo
-
Dat betekend ook dat alles nieuw ontwikkeld moet worden. Ik ken geen enkele loc die als basis voor een 1600 kan dienen. De radstanden komen helemaal niet overeen met bijv. een Duitse BR 01.
Groet,
Tjalling
-
Nu ben ik er niet zo in thuis, maar wat voor lok is dat ?
De 9500 werd met name gebruikt in Limburg voor het zware rangeerwerk met kolentreinen, leuk dus in combi met Artitec's kolenbakken etc.
grtz,
Wim
-
Dat betekend ook dat alles nieuw ontwikkeld moet worden.
Des te beter. Dan wordt het een echt model van een nederlandse stomer. Realiseer je dat een Fleischmann onderstel onder een 9500 maar bij benadering klopt, net als een Roco 93 onderstel onder een 6200 niet klopt of een Fleischmann T3 onder een 8600 niet juist is. Wieldiameters, radstanden, remmen, cylinders en schuifbeweging kloppen niet.
Dido heeft met de 7200 al laten zien dat hij het kan, dus op naar de 1600! Voordeel daarvan is dat je deze nog in het echt kunt opmeten als je dat zou willen. ;D
mvg,
Ivo
-
Op site van Dido zie ik van de 1600 en van de 5400 al (delen van) proto-types staan, van de 9500 alleen maar een computertekening.
Ben benieuwd wat eerst geleverd kan gaan worden.
Groet,
Tjalling (die nu nog geen tijd of geld heeft voor zo'n mooie kit)
-
De 9500 werd met name gebruikt in Limburg voor het zware rangeerwerk met kolentreinen, leuk dus in combi met Artitec's kolenbakken etc.
grtz,
Wim
Of als landsketel te Fijenoord.. ;D
-
een ketel van de 9501 in Fo ja, da's een leuke variant ;D
-
Die heeft 't nog lang vol gehouden, werd pas in 1958/1959 gesloopt. Misten wel een paar wielen aan de loc.. ;D
Zou op zich nog wel een overweging zijn, afgeragd stel wielen erbij zoeken en lekker rot naast een loods zetten.
-
Ik had begrepen dat hij echt gaat komen (y) (y)
Voor wie nog een donor nodig heeft:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m724456308-fleischmann-4095-ns-9602-stoomlok.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Met zwart onderstel (y) (y)
Bij mij ligt deze al een tijdje in de kast ;D
-
geef mij de philo maar
-
Mij te duur
-
geef mij de philo maar
Die heb je al.
-
psies en er gaat hier echt geen dido 9500 komen
laat tie mn 7200 nou eindelijk maar eens uitleveren, ik wacht pas 5 jaar ::)
overigens mooi dat de koptitel aangepast is.
-
Hoewel we nog aan het wachten zijn heb ik er nog alle vertrouwen in dat hij gaat komen (y)
Kwam nog een donor tegen op MP;
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m761492850-h0-fleischmann-ns-9602-euro-br94-stoomlok-nieuw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Vooral het zwarte onderstel is een voordeel (y)