BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: Chris op 13 May 2007, 00:39:17
-
Jaaaa ! Ik doe ook eens mee, zij het bescheiden.
Ik ga een electrotren 1309 omtoveren tot 1313 met 3 punt verlichting, eenbeens panto's en natuurlijk het nummer 1313.
Ben al bezig en tot nu toe redelijk tevreden voor mijn tweede keer. (eerste keer was de Piko ICE III)
foto's volgen morgen, model staat in de matte blanke lak.
-
Welkom bij de club van 'nachtelijke' bouwers ;)
of beter bouwers die hun werk 's nachts posten ;D
Grtzz,
Karst
-
Ja alleen vrees ik al het ergste...
Ik vrees voor een sinaasappel huid na het spuiten van de blanke lak, maar wellicht droogt ze strak op.
Maar dat denk ik dus niet.....
Foto van voor de blanke lak ellende
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00441.jpg)
-
Welke blanke lak heb je gebruikt ?
Sinaasappel krijg je door te weinig verdunde verf. Misschien kun je als de lak nog niet stofdroog is wat na-nevelen met pure verdunning in de spuit. Niet te veel anders krijg je zakkers.
Suc6
Karst
-
Humbrol.
Eerste laag zag er goed uit.
Tweede laag tot nu toe niet....
Ik heb de deur maar dicht gedaan en ga morgen wel kijken :-|
-
Ik dacht dat je de kap pas aflakt als deze is voorzien van de opschriften, het nummer op de kop mis ik dan toch echt.
Rob
-
Sinaasappelhuid valt voor mij op de foto niet te zien.
Het enige dat ik vinden kan, is dat je het nummer er vanaf gekrast hebt (in bewegingen van links naar rechts en terug als ik goed kijk ;))
Misschien een idee om de volgende keer een wattenstaafje te pakken met een beetje terpentine en dan het nummer af te wrijven met de zelfde zorg en precisie, dat laat namelijk geen krasjes achter.
m.v.g.
Mark
-
Humbrol.
Zijdeglans (satin) ?
1:1 verdunnen met wasbenzien ?
Eerste laag zag er goed uit.
OK
Tweede laag tot nu toe niet....
Niet nodig....
Ik heb de deur maar dicht gedaan en ga morgen wel kijken :-|
toch ff kijken, zie boven
Grtzz,
Karst
-
Heren
Er staat van VOOR de blanke lak ellende. (boven de foto :-* )
Natuurlijk zit het nummer er reeds op.
Terpentine gaat niet, reeds geprobeerd, nummer blijft gewoon zitten.
Na de blanke lak zie je trouwens niets meer van het glasvezel kras avontuur.
Karst, maar de tweede laag zit er dus al op, en die zorgt voor de ellende.....
ja, satin by the way :)
Deze foto is ook van VOOR het spuiten met de blanke lak, maar met nummer.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00443.jpg)
-
Als je niet meer kunt nevelen, satin droogt redelijk snel, hoef je nog niet te wanhopen...
Normaal trekt satin na droging (6 a 8 uur) zo strak als een baby's poepertje ;)
Grtzz,
Karst
-
ik zal duimen ;D
-
Terpentine gaat niet, reeds geprobeerd, nummer blijft gewoon zitten.
Alcohol 96%? Daarmee krijg ik de meeste fabrieks nummers wel klein...
Heb je te snel na elkaar gespoten? Dan gaat de tweede laag de eerste te lijf...?
-
Ik vrees van wel.
De sinaasappelhuid is gebleven.
Er zit niets anders op dan de kap in de remolie te gooien en de lok opnieuw te spuiten.
De nummers staan er prachtig op, er is niets te zien van het glasvezelpotlood, maar de lok heeft echt een gebobbeld uiterlijk.
Wat was nu ook al weer de beste methode om alle verf van de kap te halen behalve remolie ?
En remolie, haal je dat bij de garage, of is het een uitdrukking ? Ben er niet bekend mee.
-
En remolie, haal je dat bij de garage, of is het een uitdrukking ? Ben er niet bekend mee.
Remolie kun je o.a. bij Halfords krijgen.
Martijn
-
De sinaasappelhuid is gebleven.
Hoe ernstig is het ? (foto ?)
Grtzz,
Karst
-
Ik zou eerst even wachten en een goeie detailfoto plaatsen !
-
Chris kijk dan wel alsjeblieft uit dat de remolie of eigenlijk remvloeistof genaamd, de plastic kap niet aantast. Voor sommige kunststoffen kan dit hardnekkig zijn en doet het smelten. Ik heb dat ondervonden met de ketelwagens (nieuw model) van Marklin/Trix waarvan ik de verflaag wilde afhalen. :o Gelukkig is het wel bij 2 ketels gebleven. Ik had gehoord dat ovenreiniger niet zo agressief is dan de remvloeistoffen. Dus dat zou een goede optie kunnen zijn. Muscle misschien? Zelf nog niet geprobeerd.
Succes en sterkte! ;)
Jeroen
p.s opschriften van een fabrieksmodel verwijderen (doe ik met volle tevredenheid) met polijstpapier hoger dan 2000. Eerst even nat maken met lauw water en dan zachtjes draaiende bewegingen maken. Vergt wel wat geduld maar er zijn geen krasjes en of verfbeschadiging te vinden.
(http://www.xs4all.nl/~roosenb0/1313_Lima.jpg)
http://www.xs4all.nl/~roosenb0/1313_Lima.jpg (http://www.xs4all.nl/~roosenb0/1313_Lima.jpg)
8) De hoeveelste is het vandaag eigenlijk?
-
Ik vroeg er ook om he......de 1313.....edit voor Jeroen (jah, OP de 13de....)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00445.jpg)
maar ik geef niet op, er komt een 1313
-
ziet er inderdaad niet echt mooi uit :-[
maar dat zal inderdaad wel veranderen :D
-
Kijk Chris ik heb toch gelijk. ;)
check:http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=182645 (http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=182645)
Ik ga dit zelf ook meteen kopen en uitproberen. Remvloeistof/olie is dus af te raden!
Jeroen
-
Ok, toch (ik denk wat kan er nog meer fout gaan) heb ik de complete kap in de terpentine geknikkerd.
En.....de lak komt los....de sinaasappelhuid verdwijnt.
Geen idee hoe dit afloopt, ben em nu voorzichtig aan het schoonwrijven.
-
Ja kan je proberen. ;D De lak zit er nog vers op. Daarna goed even schoonmaken in een afwassopje. Ben reuze benieuwd of dat gaat lukken. Het is wel zo dat de andere verflaag kan verbleken door de terpentine. Maar misschien heb je geluk. Sterkte! ;)
Jeroen
-
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik heb weer een strakke bak maar ze is wel anoniem, de cijfers is ie weer kwijt :)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00446.jpg)
Ik ben ZO BLIJ :)
Poging 2 is onderweg :)
Alleen niet die blanke bagger lak meer gebruiken...
-
Cool!!! 8)
-
Ja onvoorstelbaar die Electrotren lak.
Alles zit er nog gewoon op he. Alles. Behalve de nummers die ik aanbracht.
Model gaf geen krimp :)
Zit nog te glunderen ;D ;D ;D
-
3 keer scheeps recht ;)
-
Tsjonge Chris, dit valt toch wel onder de categorie 'modelspoorwondertjes'!
Wat heb jij een geluk zeg. En inderdaad: goed spul, dat Electrotren.
Ik hield m'n hart vast toen ik die foto met dat sinaanappelhuidje zag...
Mooi dat het goedkomt!
mvg,
Gert
-
Hoi Gert
Dat is het zeker !
Nieuwe seintjes gemaakt voor de 3e pit (andere waren omzeep na snelle inpaniekuitelkaarhaalactie) ;D
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00447.jpg)
-
Poeh poeh,
Da's nog eens mazzel hebben ;) Gefeliciteerd !
Nu heel voorzichtig opnieuw spuiten.
Heb je een double action spuit ?
Grtzz,
Karst
-
Nope, het komt uit een spuitbus, ik heb mijn airbrush nog niet (deze maand bestel ik em)
Ik neem em even mee naar Railz morgen en dan geef ik em een laklaagje.
-
Ah ! dat verklaart een boel ::)
Goed plan, Humbrol Satin, 1 : 1 met wasbenzien of Humbrol thinner veel lucht, weinig verf en 1 mooi egaal laagje aanbrengen ;)
Grtzz en suc6, ziet er goed uit zo'n 1313 8)
Karst
P.S. kun jij je RailZ-mail lezen thuis ?
-
Yep (railzmail thuis lezen)
-
Zooooo, nummertjes weer terug op beide neusjes :)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00450.jpg)
-
Hm mega tip voor mijn plan V nr weg te halen ;D
Chris hoe kom je aan die 3e pit van een Lima model gesloopt?
-
Nope, gewoon gemaakt.
buisje styreen, buisje helder plastic, beetje geel, beetje zilver, hoppa.
-
Mooi gedaan! Ziet er goed uit.
-
Hallo allemaal.
Misschien een beetje laat, maar wat ik altijd doe is de kap moffelen. Gewoon in zo'n klein, oud oventje. Een graad of 50 en er een 40 to 50 minuten in laten staan. Dan rustig laten afkoelen. Bij de matte blanke lak van Humbr... laat ik de temperatuur niet boven de 30 graden uikomen. Mijn ervaring is dan dat ie' dan onregelmatige matheidsgradaties ( 4x woordwaarde ;)) krijgt. Kleinspoor lak is geen probleem op 50 graden.
Door de warmte trekt de lak strak en wordt deze ook harder. Ik heb hier een voorbeeldje van een Fleisch... 1200 die ik voor een kennis alleen maar hoefde om te spuiten:
Link: https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN1588.jpg
De 1100 er ter vergelijking even naast gezet. Het stofje op de 1200 naast de bufferbalk zat overigens OP de lak en niet erin.
Voor een budget metamorfose niet slecht dacht ik zo. Ook deze is dus 2x gemoffeld in de oven.
Misschien eens het proberen waard? Succes!
Even off topic:
Chris, ik meen nog iets te zien: Wrijf jij de cijfer rechtstreeks op de lok? Op zich al knap dat je het zo voor elkaar krijgt, mij lukt dat nooit! Wel meen ik te zien dat ze iets gekiept staan t.o.v. elkaar. Door schade en schande wijs geworden heb ik daar de volgende oplossing voor bedacht: Ik wrijf ze op blank transferpapier en vervolgens zet ik alles als gewone transfer over. Voordeel is dat je dan gewoon op een vlakke ondergrond de cijfers e.d. kunt overzetten. Ik gebruik bij het plaatsen van de transfers het alom bekende Microset en -sol, werkt perfect. Ook gedaan met die 1200. Zo blijft een correctie mogelijk. Wat het transfervel betreft: Ik heb Maikel Kastelijn een keer gevraagd of hij niet een paar afvalstukjes voor me had: Met de van hem gekregen stukjes kan ik nog wel een slordige 1500 loks van op schriften voorzien! Misschien ook eens het proberen waard.
Link: https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN1577.jpg
Grt,
Ger.
-
Ger, die oven tip zal ik eens ter harte nemen op een proeflokje.
Vandaag heeft mijn collega Hein de Berk op Railz de lok keurig voorzien van een fraaie laklaag. Met de airbrush natuurlijk. Ik ga zo'n ding aanschaffen zodra mijn vakantiecentjes er zijn. ;D
De neus
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00452.jpg)
en de zijkant
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00451.jpg)
Zoals je ziet, strakke bak !
Op de neus is door de blanke lak totaal niet te zien dat daar eerst 1309 stond.
Op de zijkant moet je de lok echt goed kijken en dan zie je een paar krasjes. Maar ik ben een enorme mierenneuker als het om lakschade gaat en ik kan er mee leven, Ze ziet er gewoon puik uit ! ;D Dit gaan we meer doen ;D
Nu aankleden, eerst eens de panto's bekijken, want die zijn eenbeens.
-
Look ! now we're talking ! 8)
Heb je goed gekeken hoe het ging ;) Het is echt niet moeilijk ;D
Succes met het verdere 'superen'
Grtzz,
Karst
-
Vraagje over het dak.
Ik neem aan de dat 1313 ook eerst gewoon schaarpanto´s heeft gehad, en dat ze daarna de eenbeens heeft gekregen.
Hebben ze nu de 4 rustpunten van de schaarpanto´s laten zitten, en er een eenbeens op geplaatst. En de eenbeens, op hoeveel rustpunten stond deze op het dak ?
Kan iemand daar duidelijkheid over verschaffen ?
-
Om antwoord te geven op je eerste vraag.
Alle 1300 loc's zijn begonnen met 2 beens panto's
Alleen zie ik op de site van Nico Spilt (http://www.nicospilt.com/Lok1300.htm) dat de 1313 (vrijwel) gelijk met het 3e frontsein ook de eenbeens panto's heeft gehad.
Ik zie namelijk een foto: Utrecht, 28 april 1976. Loc 1313, 2 beens panto's en geen 3e fronsein.
En even later Utrecht, 26 augustus 1986. Loc 1313 1 beens panto maar ook een 3e fronsein.
Op deze foto (http://members.lycos.nl/timgoorman/1306hgl.jpg) denk ik overigens te zien dat de eenbeens panto toch op de 4 oude punten rust.
Bron: http://members.lycos.nl/timgoorman/1300.htm
m.v.g.
Mark
-
Hoi Mark
In ieder geval bedankt.
Als iemand ook wat meer info voor me heeft, graag :)
-
Chris, lijkt het nou zo, of is je derde pit dof van het schuren?
Als je hem helder wil, kan je er een beetje (faller)lijm (dus mek?) overheen doen, dan wordt hij weer helder. Alleen kijk uit, als je over die zilververf heen gaat, heb je kans dat die opeens ook oplost (ben ik al meerdere keren achter gekomen toen ik nummerschildjes van sheet heb geplakt). Dan kan er opeens zilververf over je kap zitten en na het weghalen ervan zitten er nog steeds glitters.
Gelukkig maar dat die tubetjes goed te doseren zijn. Ik heb de methode toegepast op de led'jes van het locje van mijn avantar en ik ben er tevreden over.
Als de derde pit niet dof is, of het is de bedoeling, dan heb ik helemaal niets gezegd. :)
Henk
-
Hoi Henk
Ze is niet dof, ik denk dat het komt omdat de andere seinen er nog niet inzitten.
Ik zal de andere lichthouders er eens inzetten ;D
-
Als je hem helder wil, kan je er een beetje (faller)lijm (dus mek?) overheen doen, dan wordt hij weer helder.
Ik zou liever 'Crystal Clear' aanbevelen, heb je al die 'bijwerkingen niet, maakt ook nog eens een mooi bol 'lensje'
Grtzz,
Karst
Edit: waarschijnlijk overbodige info :(
-
Nou, beide niet onnodig hoor.
Toen ik namelijk in paniek mijn kap in de terpentine gooide, zaten de lichtgeleiders er nog in.
Dus die zijn dof...
Dus pak ik de tip op.
Ik heb heeeeeeeeeeel toevallig kristal clear staan.
-
Wel even de koplampen van binnen wit maken eerst, knapt echt heel erg op!
-
Ik heb heeeeeeeeeeel toevallig kristal clear staan.
Heeeel dun laagje hoor ;)
-
@Michel :Dat snap ik niet, leg eens uit ?
@Karst : Genoteerd ;)
In ieder geval met de panto´s begonnen.
De eenbeens hebben het verkeerde sleepstuk, dus die van de schaarpanto´s afgehaald en over gezet op de eenbeens.
De aangepaste staat dus niet op de lok. Ze ligt net naast de lok, met juist sleepstuk bedoel ik. ;D
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00454.jpg)
Met stukjes styreen maak ik dragers naar de panto´s toe, zodat de panto´s niet in het wilde weg staan.
Ramen zitten er in de cabine weer in.
-
Ik bedoel een heel dun laagje op de licht geleiders, anders krijgt je model 'vissenogen' :-|
De aangepaste staat dus niet op de lok.
Dat snap ik niet ;) Vind je het niet 'staan' of wil die niet op de kap blijven staan ?
Edit: Michiel bedoelt de binnenkant van de lampen, waar de lichtgeleiders doorheen gaan wit schilderen. Moet maar net kunnen, vaak is er te weinig speling.
-
Hoi Karst
Jou snap ik, Michel niet ;D
Ik bedoel, de aangepaste panto ligt naast de lok, er staat nog een onaangepaste op de lok, die haal ik er nu af en krijgt ook zijn juiste sleepstuk ;D
-
Ohwkeej !
De aangepaste ziet er idd wel veel fragieler uit. Zijn de nieuwe STRA's Sommerfeld of Fl* ?
BTW wel een beste 'Pimp' zo. Denk je nog over de de wijzigingen die laatst in RailHobby hebben gestaan ? lucht toevoer stra-cylinders etc. ?
Grtzz,
Karst
Edit:
Mooi schuitje...
(http://www.nicospilt.com/dia1552.JPG)
Bron: Nico Spilt 1300 (http://www.nicospilt.com/Lok1300.htm)
lijkt heel erg op die van jou 8) Hebben ze goed gedaan bij NS ;)
-
Het zijn Sommerfeld's, en de dikke slepers zijn eraf, en de panto's zitten op hun plek.
Ze kloppen niet helemaal inderdaad, maar ik vind het best zo ;D
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00455.jpg)
Ik ga de isolatoren in de gaatjes terug plaatsen en kleine stukjes styreen leiden naar de panto's.
Ik zal die railhobby er ook eens bijpakken.
Welke was dat nu ookal weer, was een artikel van Huib toch ?
Ja, dit is een leuke pimp, wel met wat horror scenario's, maar dat houd het spannend.
-
Het eerste artikel in 12/2006 van Huib, de volgende ging over een turkooise in 1/2007.
Ik herinner me ooit ergens gezien te hebben dat er een soort van rechthoek onder de stra zat, met uitlopers naar de isolatoren. Volgens mij allemaal van u profiel.
\_/
|_|
/ \
zoiets (als het goed overkomt :-| )
Ergens moet er dan ook nog een hoogspanningskabel vandaan lopen.
-
Zo is het wel wat ik me ook van verschillende foto's kan herinneren. Buitenlandse locs hebben meestal dezelfde constructie.
En die hoogspanningskabel, ik denk dat hij linksboven moet komen. Waarom? Zie de laatste foto. ;D
Edit, als ik de laatste foto van Nico Spilt zie, begin ik toch te twijfelen.
-
Karst, valt mee hoor. Ik doe het vaak bij mijn locs. Als er toch Kristal Klear in gaat, maakt het helemaal niet uit ;)
-
Oude vraag:
wat veroorzaakte eigenlijk die sinaasappelhuid. Te slechte lak, kon hij niet tegen de elektrotren lak ?
-
Hoi!
Meestal is te dikke of te schraal gespoten lak de boosdoener. Oude lak is bij mij vergeeld of uitgedroogd ;D
Grt,
Ger.
-
Schraal gespoten ?
Is dat uit te leggen of is dat een bepaalde verwording, wat je moet zien/doen of beter gezegd niet moet doen.
Maar dan moet je weer weten, wat je dan eigenlijk weer niet moet doen.
Jeetje...is het nog duidelijk :D
Ik vraag het omdat ik het zelf ook gehad heb, op een schitterende zelf gemaakte 2delige hondekop.
De verf kwam (foute keuze) uit een revell (grond) spuitbus, wat dus totaal mislukt was. Ik heb wel een airbrush (zonder compressor) met luchtbussen, maar had op moment even geen lucht en meneer ongeduld werd dus gelijk gestraft.
Nu zit ik dus met een model, waar het landschap van de maan niks bij is.
-
Ok duidelijk! ;)
Schraal spuiten is niets meer of minder dan een dusdanig grove (te onregelmatige) verflaag aanbrengen dat deze niet goed kan vloeien. Een mogelijkheid om dit te verbeteren is om het lakwerk te moffelen. Maar dan moet de laklaag evengoed dik genoeg zijn. Maar het kan ook gebeuren doordat je in een te warme omgeving spuit waardoor het oplos- of verdunningsmiddel te snel uitdampt, waardoor ook geen egale laag ontstaat.
Het vergt wat "Fingerspitzengefühl" om alle factoren goed te hebben. Meestal spuit ik een aantal proefjes van hetzelfde materiaal als het object om te zien hoe e.e.a. zich gaat verhouden.
Succes.
Grt,
Ger.
-
Helder, bedankt !
Dat moffelen durf ik niet echt aan, zou als de dood zijn dat ik straks een hoopje gesmolte plastic heb.
Maar kan niks anders zeggen dat de foto's er zeer aanlokkelijk zijn, om het weer wel te doen.
-
Hee Rene!
Is niet eng dat moffelen. Gewoon even de temperatuur goed in de gaten houden. Daar heb ik zo'n oventhermometer voor aangeschaft. Staan op de bakafdeling van de Blo**er, naast de bakvormen en de rollen bakpapier. ;D
Kost een paar euro. Zet die maar naast je model en klaar is kees. En 40 minuten later is Rene een gelukkig man.
Succes.
Grt,
Ger.
-
:D
-
Gewoon even de temperatuur goed in de gaten houden.
Dat is idd heel belangrijk!
Ik hoorde van Len de Vries dat je d.m.v. warmte in de oven, ook Cristal Clear nog meer helder kan maken. Hij vertelde dat hij dat eens met een omgebouwde Limahondekopbakken had gedaan. Het resultaat was dat deze krom waren getrokken:-X.
Ik begin er iig niet aan, mij te eng. Ik stop veel liever een pizza (bolognese) in de oven ;D.
Maarten
-
Ik ben weer wat verder.
Niet alle foto's staan hier, anders heb ik niets meer voor mijn site straks :)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00459.jpg)
Ramen en ruitenwissers er weer in, staat weer wat beter. 3e pit en alle andere trouwens ook voorzien van druppel kristal clear.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DSC00466.jpg)
U profieltjes geknipt voor onder de panto's.
Schuin afgevijld voor het zicht, en gaatjes geboord waar de isolatoren straks weer doorheen steken.
Klaar om grijs te schilderen.
-
Het projectje is klaar :)
Hier een laatste foto :)
Want natuurlijk werkt dat 3e pitje ! :)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/1313voorlaatst.jpg)
Hoe en wat leg ik op mijn site uit.
-
Dat ziet er gaaf uit Chris :D
-
erg netjes gedaan! ;D
-
mooi, en weer een leuk verslag op je site.
tinus.
-
gaaf, chris! Enne... je bent er behoorlijk goed vanaf gekomen hoor, mijn 1313 was veeeel lastiger >:( ;D
-
Met drijfstangen enzo :) ?
-
uhm ja, zo'n beetje alles wat er aan die loc zat vond van niet, heb vier onderstellen moeten bouwen voor ie reed... en t is nog niet echt briljant maar wel acceptabel
-
Mooi gezicht zo met drie pitten.
-
echt heel mooi gedaan, staat mooi bij je verzameling ;D
wesley
-
Mooi! Daar kan Electrotren een puntje (eh, pitje?) aan zuigen!
mvg,
Gert
-
Ziet er inderdaad echt mooi uit.
Als het nog lang duurt bij Electrotren, dan ga ik het ook maar doen. :D
Nu is het een gevoels kwestie, maar mijn gevoel zegt dat de pit iets lager moet.
Nu kan het gemist hebben, heeft er nog niemand iets over gezegd, maar is mijn gevoel juist ???
Edit: volgens mij komt dit gevoel door de gerenoveerde versie, hier zit het pitje een stukkie lager. En bij de geel/grijs zit tie weer hoger. Klopt dit !!!
-
Hallo!
Wat foto's op de site van Nico Spilt bekeken, maar volgens mij ziet ie helemaal goed, hoor! :)
Grt,
Ger.
-
Netjes :) klein dingetje nog: die handrails op de kop moet inderdaad in tweeën, maar zo is 'ie te lang, het ding moet je al afknippen bij de laatste bevestigingspunten voor het derde sein. Beetje lastig uit te leggen in woorden, als je op de foto van de echte loc kijkt zie je direct wat ik bedoel.
Groet, Julius
-
Ik zie het.
Ik zal het vanavond eens even aanpassen :)
-
Ben toch nog wat aan het surfen geweest, en heb hier een iets duidelijker foto van de 1313 (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1300/grey-yellow/ns1313.jpg) en op de foto zit de pit in het midden van de handrail, of de foto moet wel erg vertekenen..
Op de foto site van Nico was het wat onduidelijk, op deze site heb je wat meer closeup's van deze schitterende loc.
ps Neemt trouwens niks weg, dat het een schitterende pimp is.
Ben alleen zelf ook al aan het inventariseren, voor de toekomst namelijk.
De 1300 geel/grijs, behoort in de top 10
-
Ik heb het!!!!!!!!!!!
De handrails zitten gewoon te laag! ;D ;D ;D
Als je naar de ruimte tussen het raam het sein kijkt klopt dat aardig. Maar ok, de rails zouden halverwege het sein moeten zitten. Dus: ze zitten te laag. ;)
Grt,
Ger.
-
Wat een toestand ;D
-
nou nou... tis wa... ::)