BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Bas, Dordrecht op 02 August 2012, 19:10:15
-
Hallo allemaal
Was de allereerste Roco 1600 die ooit werd uitgebracht een omgespoten franse versie? Schijnbaar herkenbaar aan de lampen die bij de NS 1600 er anders uitzien als bij de franse uitvoering.
Klopt dat?
Groeten
Bas
-
Hallo Bas
Van de lampen ben ik niet zo goed op de hoogte
Maar dat het een Franse versie was, heeft vooral ook invloed
in de positie van de roosters aan de zijkant van de loc.
Deze zitten ten opzichte van de Nederlandse loc te laag.
Dat was in de loop van de jaren nog al wat rede tot commentaar op het
Roco model van de 1600.
Dit is, wat ik begrijp, zowieso opgelost bij de allernieuwste versies.
De lampen, daar zou misschien iemand anders beter z'n licht over kunnen schijnen ;D
Gr. Ron
-
Hallo Bas,
De eerste was 4184A, met 1601 in het midden, met de frontverlichting correct Nederlands maar het rooster te laag. Dat laatste zou bijna 30 jaar zo blijven.
Groet, Romeo
-
De fout met de lampen die je bedoelt (en met de helling van de frontruiten) zat in het Lima model van begin jaren '80. Dat was een Franse loc in NS-kleuren. Als ik me goed herinner was dat model er eerder dan het Roco-model, dus dan zou inderdaad de eerste 1600 in H0 zijn geweest.
-
Hallo Jan
Dat zou het dan wel eens kunnen zijn geweest ja. Ik zoek voor een ombouwproject deze uitvoering met schuine lampen, en dacht dat die van Roco was geweest. Logisch dat je dan niets geschikts kunt vinden. Dan moet ik maar eens gaan kijken of ik een oude fransoos op de kop kan tikken.
Tnx voor de info allemaal
Groeten uit Zwitserland
Bas
-
Bas,
ik heb er een te koop in ovp zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45409.0.html
Marc Timmermans
-
Da's een Lima. Ik heb nog een BB7200 van Roco oude serie over. Nieuw gekocht, nooit mee gereden en in OVP.
Gr. Erik.
-
Ik weet niet welk ombouwproject je voor ogen hebt, maar hou er rekening mee dat de ene oude fransoos de andere niet is.
Roco heeft zowel de versie met schuine en minder schuine frontramen uitgebracht. En daarnaast natuurlijk met nummer- en logoplaten in diverse vormen en wanneer we de hele familie bekijken ook nog de verschillen in de roosters.
En technisch zitten er ook behoorlijk wat verschillen tussen de diverse modellen.
Huub
-
Dit zweeft mij als ombouwidee voor ogen...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/21041128477600.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/21041128477600.jpg)
foto van railpictures.Net, Bruno Vincente Dias Seagliusi
Groeten
Bas
-
Kijkend naar de lamphouders en de luchtcilinder heeft dit naar mijn idee meer overeenkomsten met een 1600 dan met een fransoos. Het lijkt in ieder geval de minder schuine frontramen te hebben, maar de foto kan vertekenen.
Huub
-
Is dat ook een ombouw of is hij zo uit de fabriek gekomen? Indien ombouw, dan is vast wel te achterhalen wat het oorspronkelijk was.
Eeeeh, wat is het nu eigenlijk?
-
Ik ben even aan het zoeken geweest, maar het lijkt op een eenmalige constructie. De 2202 is in dezelfde bron (Railpictures (http://www.railpictures.net/showphotos.php?road_number=2201)) niet te vinden. Een ombouw lijkt me niet, maar dat kan ik nergens op baseren.
ik vind um wel gaaf.
Groet,
Michel
-
Een smalspoorloc.: http://nettwerk.net63.net/viewtopic.php?p=197&sid=24b067ad9f6fa4dc650165a16246ff3e
interessant: http://www.tsfr.org/~efbrazil/alstom_schema.html
-
Er zijn er maar twee, in Braziliƫ geassembleerd uit bouwpakketten die Alsthom verscheept heeft.
Er bestaan nog ongeassembleerde bouwpakketten, want oorspronkelijk was het de bedoeling er meer te maken dan slechts twee.
Hier de 2202 (http://picasaweb.google.com/lh/photo/Ih6ONIIFvvUijNNDqZNiOg)