BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => (Her)beginners => Topic gestart door: martijnoss op 23 July 2012, 01:27:07
-
Hoi hoi
Sinds ik twee weken bezig ben met de treinen ga ik dus ook wel eens naar de winkel als ik iets nodig heb duhh.
Maar wat is nou een goede winkel waar je goed geholpen word en alles uitgelegd voor een beginner net als ik. Ging normaal dicht bij Oss maar daar is me een al ooit verkochte en defecte spoorovergang verkocht.
Dus ik ben op zoek naar een winkel met service kennis en een voorraad.
Dit topic is niet bedoelt voor reclame of sponseringen. Ik ben puur op zoek naar een goede winkel liefst in buurt Oss maar eindje reiden is niet erg voor service etc etc
-
Kijk eens hier: KLIK (https://maps.google.com/maps?q=http://www.nederlof.net/dump/modelspoor.kml%3F20120105230517&t=h).
Gr, Ben.
-
Als je iets meer informatie van je zelf geeft, in welke plaats woon je dan kunnen wij zo vertellen wat er dichtbij jou in de buurt zit.
Op internet en dit forum kun je veel informatie vinden.
Het bestellen van spullen via Internet kan je heel veel geld schelen.
Eric
-
Hoi Martijn,
Interhobby aan de St Jacobslaan te Nijmegen kan ik je van harte aanbevelen, heeft een uitgebreide collectie en heeft ook de nodige kennis in huis. Kijk ook op zijn website. http://www.interhobby.nl
Ook Brekelmans in Rosmalen heeft de nodige spullen. http://www.brekelmansmodelbouw.nl
Succes.
PeterC
-
Wentink in Arnhem is ook een goede zaak, hebben veel en je kunt er gerust kijken, al loop je er een uur binnen er zal niemand naar je toe komen kan ik u helpen, maar wil je wat weten, staan er genoeg mensen voor je klaar.
-
Of Modeltreincenter in s,Hertogenbosch.Zeer vriendelijke mensen met het geduld om ook iets goed uit te leggen.
-
Wat me bij Wentink wel is opgevallen is dat ze je zo snel mogelijk digitaal willen verkopen als je op zoek bent naar een startset.
Meegemaakt dat pa en ma met kind van 5 in de winkel waren. Uiteindelijk ging het verhaal niet door wegens de prijs van de set.
-
T lastige van een winkel is dat er veel investeringen zijn gedaan, ( verlichting, voorraad, personeel) en dat dat geld zsm moet worden terugverdiend. 2 uur besteden aan vragen van een klant met als resultaat een muurplaatje van Faller is niet echt lucratief.
Veel van de informatie die je zoekt zal in de ecyclopedie staan en anders stel je je vragen in het forum.
Over service wordt natuurlijk heel verschillend gedacht. Direct in een winkel een reparatie of garantiegeval bespreken is soms lastig. Webwinkels en leveranciers zijn soms wat soepeler. Het hangt helemaal er van af wat voor service je zoekt.
-
Oke thanks voor de reacties.
Ik woon in Oss.
Ik ga zo even naar Uden om mijn spoorwegovergang terug te brengen en dan denk ik dat ik eens even naar Nijmegen rijd.
Zie net dat Nijmegen dicht is op maandag. Dan word het toch nog even Uden.
-
Dat er iets geleverd is dat kapot is kan natuurlijk ook aan de fabrikant liggen, niet per se aan de winkelier. Een winkelier gaat echt niet elk dingetje wat hij verkoopt testen vantevoren. Service gaat erom hoe klantgericht de winkelier met zo'n gebrek omgaat.
-
Dat er iets geleverd is dat kapot is kan natuurlijk ook aan de fabrikant liggen, niet per se aan de winkelier. Een winkelier gaat echt niet elk dingetje wat hij verkoopt testen vantevoren. Service gaat erom hoe klantgericht de winkelier met zo'n gebrek omgaat.
In dit geval is het verkocht geweest, het tempex in het doosje was uitgeschuurd van het eruit pakken.
En er zitten oneffenheden onder de slagboom alsof er aan geschuurd is of zo om de onderkant van de boom om de wrijving eruit te halen.
Maakt ook niet uit kan gebeuren.
En de winkelier zal het heus wel oplossen.
Maar de pest is dat dat in een weekend is dus winkels dicht zijn en geen nieuwe slagboom op voorraad heeft.
Maar komt goed
-
Pijplines in Enschede (y) (y)
-
T lijkt wel of alles dicht is op maandag. Nu onderweg naar gorinchem.
Uden daar koop ik nog geen pakje kouwgom,wat zijn ze daar klant onvriendelijk bah
-
Klopt de meeste modelspoor winkels zijn idd op maandag dicht
-
Uden daar koop ik nog geen pakje kouwgom,wat zijn ze daar klant onvriendelijk bah
Dat valt reuze mee.. Integendeel is mijn ervaring. Ik kom er regelmatig (woon in Uden) voornamelijk om wat verf en kwastjes etc. te halen (van dat klein spul). Voorheen ook nog wel andere dingen tot men besloot het N-spul uit het assortiment te halen. Het is uiteraard wel te bestellen, maar dat kan ik zelf ook en is dan vaak a) sneller binnen; b) goedkoper.
Maar bij jou 'om de hoek' zit er ook nog 1: Brekelmans in Rosmalen, misschien daar eens een keer binnen lopen.
Gr. Dave
-
Service en klantvriendelijkheid als meetsenario om te zeggen of een winkel de correcte service levert. ???
Dit lijkt mij moeilijk, zoals al gezegd kom je in een winkel om iets te vragen, en nog iets te vragen en nogmeer. Sta je twee uur met de verkoper te praten. Koop je een klein product van 5 euro. Hoe moet die winkelier zijn boterham verdienen?
Als je vragen hebt, kun je ze hier of op bijvoorbeeld verenigingen stellen en ja bij een winkelier ook maar die zal niet blij zijn met elke vraag die hem vervolgens bijna niets opleverd. Modelspoorverenigingen kun je vinden op www.nmf.nl (http://www.nmf.nl).
Groeten,
Christoph
-
Klopt maar denk al je 1000 euro besteed in een keer net als wat ik vandaag heb gedaan wil ik toch goede service en uitleg. Maar goed ik ben al een stuk wijzer geworden.
Hen vandaag rails gekocht, wissels,aandrijvingen,decoders,en nog een extra startersset met mobile station2 aangezien ik met mijn 1 niet kan schakelen.
-
Service en klantvriendelijkheid als meetsenario om te zeggen of een winkel de correcte service levert. ???
Dit lijkt mij moeilijk, zoals al gezegd kom je in een winkel om iets te vragen, en nog iets te vragen en nogmeer. Sta je twee uur met de verkoper te praten. Koop je een klein product van 5 euro. Hoe moet die winkelier zijn boterham verdienen?
Als je vragen hebt, kun je ze hier of op bijvoorbeeld verenigingen stellen en ja bij een winkelier ook maar die zal niet blij zijn met elke vraag die hem vervolgens bijna niets opleverd. Modelspoorverenigingen kun je vinden op www.nmf.nl (http://www.nmf.nl).
Groeten,
Christoph
Tja ???.
Dat is zijn vak hoor om desnoods 2 uur lang een klant iets uit te leggen, ook al gaat hij daarna met niets naar huis.
Het is wel te hopen dat de klant tevreden naar huis gaat, dat heet investeren in je klandizie, de volgende keer gaat hij misschien wél met een loc van €200,- of meer naar huis.
Heb je daar geen zin in kun je beter je tent sluiten.
Stephan.
-
Klopt maar denk al je 1000 euro besteed in een keer net als wat ik vandaag heb gedaan wil ik toch goede service en uitleg. Maar goed ik ben al een stuk wijzer geworden.
Hen vandaag rails gekocht, wissels,aandrijvingen,decoders,en nog een extra startersset met mobile station2 aangezien ik met mijn 1 niet kan schakelen.
Gelukkig kan de winkelier het te besteden geld niet aan je neus zien en ik vermoed dat als je van te voren had aangegeven 1000 euro te besteden te hebt, je als een prins behandeld had geworden. ;)
]Tja .
Dat is zijn vak hoor om desnoods 2 uur lang een klant iets uit te leggen, ook al gaat hij daarna met niets naar huis.
Het is wel te hopen dat de klant tevreden naar huis gaat, dat heet investeren in je klandizie, de volgende keer gaat hij misschien wél met een loc van €200,- of meer naar huis.
Heb je daar geen zin in kun je beter je tent sluiten.
Stephan.
Ik ben het geheel met je eens, toch hoop ik dat het bedrag ter besteding dan toch hoger uitvalt van 200 euro. Want volgens mij zit er toch geen 100 euro winst aan een modelletje ::)
Groeten,
Christoph
-
Laten we zeggen: 15 uur uitleg en service à, pak 'm beet, 20 euro bruto per uur, met als resultaat....mwah, 1000 euro omzet, beide op jaarbasis.... ik denk dat je dan net zo'n beetje quitte speelt, of net niet....
-
20 euro bruto per uur
Reken voor het bruto bedrag even de verlichting, huur pand, verzekeringen pand en personeel mee. Ik denk dat je weinig te eten overhoud ;D ;)
Gelukkig heb je in die twee uur nog vele andere klanten kunnen helpenuiteraard bedoel ik dat deze een andere winkel zijn gaan zoeken omdat ze te lang hebben moeten wachten, die zijn dus nu maar op het internet aan het spitten om een andere winkel te vinden. ::)
Groeten,
Christoph
-
Nou ja, hoe dan ook, 't is geen vetpot. Bij de Staats speel je tenminste wel kiet - dat zegt tenminste iedereen ;D
-
Klopt van de verlichting huur etc etc, maar als de persoon er is die uitleg nodig heeft is wel een betaalde klant, anders zou er mischien niemand zijn.
-
Ik ben het geheel met je eens, toch hoop ik dat het bedrag ter besteding dan toch hoger uitvalt van 200 euro. Want volgens mij zit er toch geen 100 euro winst aan een modelletje ::)
Ik ben bang dat ik wat dat betreft niet de droomklant van de winkelier ben ;D.
Toch wordt ik overal goed geholpen, MTE, MCH, Brekelmans of René Muilwijk noem maar op en ik begrijp dat je bij de laatste geslaagd bent vandaag, daar zit je als Märklin rijder ook wel goed (je rijdt toch Märklin?).
-
Ach, droomklant. Nee dat ben ik ook niet. 8) en wordt toch naar mijn idee overal naar tevredenheid geholpen.
Ik heb geen Märklin, maar Martijn misschien wel.
Groeten,
Christoph
-
Dat is zijn vak hoor om desnoods 2 uur lang een klant iets uit te leggen, ook al gaat hij daarna met niets naar huis.
Dat ben ik niet met je eens.
Ik sta zelf in een winkel. Dat is weliswaar geen treinenwinkel, maar we hebben daar wel relatief veel klanten van (er zit een treinenwinkel zo'n 100 meter verderop)
En het gebeurt toch wel vrij vaak dat we heel lang wat uit kunnen leggen, maar het gewoon niet aankomt bij de klant in kwestie.
Dan zijn we gewoon hard: als de klant na 3 maal uitleggen weinig tekenen vertoont dat wat wij vertellen ook begrepen wordt, dan moet die klant iemand meenemen die wel begrijpt wat wij zeggen. Heel spijtig als die klant iets geïrriteerd weggaat en soms niet meer terugkomt, maar anders blijven we bezig en met 2 man personeel ben je al snel bezet en kan het aardig vollopen.
2 uur uitleggen kan, maar dan moet het ook wel begrepen worden: zo niet, dan is het heel jammer, maar dan moet die klant een technischer ingesteld persoon meenemen of niet meer terugkomen.
-
Ik rijd inderdaad marklin
En bevalt me goed.
Leer veel en zeker hier op het forum.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Die 2 uur uitleg is maar een voorbeeld hoor.
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt, daar ben je ook wel eens een half uur bezig met passen van een manteltje voor een hond. Als je daar gewoon je tijd voor neemt dan komt de klant een volgende keer gewoon weer terug bij je zaak. Hij heeft niet altijd een lastig product als een manteltje nodig maar gaat ie met een zak voer van 5 tientjes naar huis.
Mijn vriend de verkoper van Modelshop in Luxemburg-stad heeft mij eens gezegd dat ie alleen maar treintjes verkocht. Dat een model niet 100% klopt intereseerde deze brave borst niet. Het is dat het zaakje goede spullen levert maar voor uitleg hoef je er niet heen te gaan ;D