BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: MC op 24 June 2012, 22:18:21
-
Zooek voor toekomst plannen een echt station om deze na te kunnen maken.
Wil dan 3 perronsporen voor personen vervoer.
Het mag ook een doodlopend perronspoor bevatten
Met een klein rangeerstation na voorbeeld namaken
Weet iemand zo station?
Graag linken via google map om te kijken
Alvast bedankt
-
Zuidbroek
https://maps.google.nl/maps?q=zuidbroek&hl=nl&ll=53.159156,6.868306&spn=0.001605,0.005284&geocode=+&hnear=Zuidbroek,+Menterwolde,+Groningen&t=h&z=18
3 perronsporen en nog wat rangeersporen
Groet, Bas
-
Apeldoorn
http://goo.gl/maps/Pi1l (http://goo.gl/maps/Pi1l)
De foto's van google maps is wel vrij gedateerd alweer. Spoor 1 is vernieuwd, maar het perron nog niet verlengd.
Groeten, Yuri
-
Alphen aan den Rijn. Zie Sporenplan.nl voor situatie 1965 en 1985. Bovendien station met splitsing.
-
Den Helder (leuke trein naar de onderzeedienst kade)
Delft (als voor 1970 dan ook met tram naar Schipluiden en Maassluis)
Assen (voor afbraak goederen terrein en haven spoor)
Sittard (Kolen, chemie, post wat wil je meer)
Enschede (ook leuk twee stootblokken ruggelings opgesteld)
Zoals je ziet keus genoeg....
Jan-Peter
(Bij alle boven staande plaatsen of gewoont, of verbleven)
-
Kijk ook eens naar het oudere Harderwijk. Vroegâh waren er een aantal rangeer sporen en een kort lijntje naar de haven. Helaas altijd 2 sporen gehad, maar zeker in de oude situatie is er wel eentje bij te sprokkelen.
Ivo
-
Bedankt voor alle inbrengen!
Ik ga ze morgen even op de pc bekijken. Per tel is het zo minimaal
Super bedankt allen!
-
Uitgeest al bekeken? 3 Perronsporen, 4 emplacementsporen voor het omlopen/aan de kant halen van goederentreinen met 2 bijbehorende kopspoortjes en aan de andere kant nog 2 spoortjes die alleen met 1x koppen te bereiken zijn.
Anders Beverwijk. 4 Perronsporen waarvan 1 spoor ook veel door cargo's gebruikt wordt en 1 alleen bij roestrijden, een inmiddels deels gesanneerd emplacement, een paar kopsporen t.h.v. de perrons die in onbruik zijn geraakt en het stukje spoor naar Tata waar ook locs gestald worden.
Zaandam heeft ook 4 perronsporen, maar wel een bak emplacement eraan die niet echt groot is, maar wel groot genoeg voor leuk rangeerwerk.
En anders wellicht het oude Amstelstation een uitdaging?
-
Weesp misschien? Twee eilandperrons, daartussen nog twee doorrijdsporen en een klein emplacement. Een brug over de Vecht dus mogelijkheden genoeg.
Andre
-
wat dacht je van roermond
3 perronsporen waarvan er 1 wordt gedeeld door 2 stoptreinen. rangeren werd gedaan met de bietentreinen uit haelen .alsmede voor de bediening van de solvay in linne en de grinderij. later ook de bediening van Budel vanuit roermond.En tot 1993 de huckpacktreinen Neuss- Zeebrugge met de 215 door roermond
groetjes chris
-
Hoi,
Wat dacht je van Zutphen, met een werkplaats van structon, de oude ijsselbrug en een redelijke opstelterrein waar vroeger van gend en loos aangesloten was.
Of wat dacht je van station Valkenburg met zijn schitterend stationsgebouw.
Groet,
Marcel
-
Meppel, Assen, Baarn in de oudheid, Hilversum ook oud om er een paar te noemen.
-
MC, moet het specifiek in NL zijn?
In Luxemburg is een alleraardigst stationnetje, Kautenbach.
Drie perronsporen, aantal opstelsporen, met fantasie nog een kleine industrie erbij.
Gelegen aan de lijn Ettelbrück-Clervaux met een splitsing naar Wiltz.
Aan beide kanten een tunnel, dus makkelijk uit het zicht ;)
Het is zo maar een ideetje :)
-
Hoorn.
-
Zevenaar misschien?
-
Brdankt voor de reacties!
Had er een paar verwacht.
Zocht zit met name voor mijn huidige baan.
Omdat ik niet helemaal tevree was over het rangeerstation.
en probeerde zo ideeen op te doen! Dat is gelukt
Zal binnenkort laten wete welke het is geworden
Nogmaals dank voor de inbreng!