BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: raymond erdtsieck op 22 June 2012, 18:24:48
-
Hallo,
Ik las van ochtend in het nieuwe Eurospoor Express blad dat er in schaal N een BR 193 Vectron van Hobbytrain komt/is.
Deze komt/is er in een paar uitvoeringen de BR 193 Vectron ''DNA" Mehrsysstem (4 panto''s), BR 193 ''Container'' (2 panto's), BR 193 Vectron ''Europa'' (2 panto's)
Omdat ik Nederlands rij zou ik graag willen weten of 1 van deze loc's ooit in Nederland gaan rijden?
Vind dit gewoon een hele mooie loc :)
Groet,
Raymond
-
Nou dan heb je geluk want het is wel de bedoeling dat ze naar Nederland gaan komen. Op dit moment is nu volledig toegelaten voor Roemenië. Daarnaast zijn ze op dit moment druk aan het testen in Duitsland, Oostenrijk, Polen en Zweden. Binnenkort zouden ze dan ook moeten gaan beginnen met testen in Nederland, Zwitserland en Italië. Dus Siemens wil de loc zeker geschikt hebben voor Nederland dus over een tijdje zal die hier vanzelf wel te zien zijn.
-
Hoi Marcel,
Bedankt voor je reaktie (y)
Ben blij met jou antwoord, want dan gaattie hier echt wel op de baan komen ;D
Waar heb je dat trouwens gelezen?
Ik heb zelf ook al rond gekeken op internet maar niet gevonden wat jij me nu verteld :)
Groet,
Raymond
-
Ziet er in elk geval beter uit als een 189... :-)
Gr. Silvester
-
Het gaat dus om deze lok. Mooier dan een BR 189? Smaken verschillen...
(http://www.bahnbilder.de/1024/der-siemens-vectron-br-193-581706.jpg)
Bron is bahnbilder.de
-
In N-spoor ziet ze er in iedergeval prachtig uit (y)
Zie hier
http://www.1zu160.net/test/hobbytrain-vectron.php
Groet,
Raymond
-
Ziet er in elk geval beter uit als een 189... :-)
Gr. Silvester
Nou nog hopen dat ie beter rijd ;D
-
En dan in de NMBS uitvoering.
Jos
-
Jos, jouw uitvoering komt al bij LS. ;)
-
Nou nog hopen dat ie beter rijd ;D
Beter als 1600 geloof ik niet, denk dat verder alles beter rijd als 189 :-)
-
@ Ed.
Klopt, ik heb hem dan ook in bestelling staan.
@ silvester.
Tja om iets beter rijdend te hebben dan een 1600 is tamelijk lastig.
Die machines trekken goed, en ook is het rijcomfort heel gunstig.
Jos.
-
Nou, het rijd comfort van een 1600 is heel schuddend en stotend maar je bent wel een loc aan het rijden. 189 is net een tram...:-)
-
Beter als 1600 geloof ik niet, denk dat verder alles beter rijd als 189 :-)
Een 186 rijdt beter dan een 189! Die stuiteren niet zo!
-
Die 186 die klapperd weer zo bij zn draaistellen...
Nee doe mij maar 1600 & 6400 :-)
Ben heel benieuwd naar de 193... Ben alleen bang dat dat ding ook weer veel slipt weer maar 4 asjes...
-
Een aantal testen in Zweden waren heel gunstig had ik gelezen.
Zonder "sanding" toch nog van de plek komen met een aantal ton aan de haak.
-
Nou, het rijd comfort van een 1600 is heel schuddend en stotend maar je bent wel een loc aan het rijden. 189 is net een tram...:-)
Tijden veranderen,vorige generatie mcn's vonden dat weer van de 1600 tov zijn voorgangers ;)
Een 186 rijdt beter dan een 189! Die stuiteren niet zo!
precies, nu maar wachten op de traxx3 in NL ;D
-
Mja, mijn gebeden voor een NL-geschikte Taurus-variant zijn verkeerd terecht gekomen zie ik.
Vind hem niet zo, al zal het ook wel weer wennen, hopelijk krijgen ze een leuk kleurenschema.
Nee doe mij maar 1600 & 6400 :-)
[/quote
Bij de 6400 heb je bij hoge snelheden dan wel meer het gevoel van waggelen doordat je relatief hoog zit vind ik.
-
Bij de 1600 blijf ik mij verbazen over het comfort van die locs, niks mis mee (y)
Heel wat anders dan een 189 die toch een wat "blikkerige" indruk op mij nalaat.
-
Mijn ervaring is precies andersom ;)
-
De Belgen hebben na jaren eindelijk de locs geaccepteerd.
Ik hoop voor ze dat de locs nu echt goed genoeg zijn, en ze niet onder politieke druk toch maar zijn afgenomen.
Groeten, Alexander
-
de Reeks 18 zoals die in België genoemd wordt kan niet vergeleken worden met de Br 193 Vectron, de R18 draagt enkel de uiterlijke kenmerken maar is technische compleet anders. De Vectron is de opvolger van de Br 189, en zal komen in 4 uitvoeringen:
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_siemsne_Vectron_AC_5200kw.jpg)
de AC 5200 KW versie alleen 15 en 25Kv maar slechts 5200 KW
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_siemsne_Vectron_ACDC_6400kw.jpg)
de AC/DC 6400 KW versie 1500 + 3000 V en 15 + 25 KV
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_Vectron_AC_6400kw+AK.jpg)
AC 6400 KW met optie voor automatische koppeling
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_Vectron_2x.jpg)
en Rechts de dieselversie.
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_Vectron_2xkop.jpg)
De verschillende neus opties.
en dan tot slot nog de cabine's en motorruimte
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_Vectron_Cabine_Hoog.jpg)
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_D-Vectro_Cabine_laag.jpg)
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_D-Vectron_Generator_ruimte.jpg)
(http://www.treinenfotoforum.nl/Innotrans_Siemens_D-Vectron_Motorruim.jpg)
Siemens heeft voor deze loccen het beste van het beste uit alle reeds tot nu toe ontworpen machines samengevoegd en kwam tot dit model.
Foto's zijn door mijzelf gemaakt op innotrans 2010, info verkregen in gesprekken met diverse mensen van Siemens op innotrans 2010.