BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Simplex op 26 May 2012, 22:07:27
-
Filmlinkje van de langste goederenwagon ter wereld.
Het gevaarte telt 36 assen, en is gebouwd in New Castle US.
http://www.wkbn.com/content/news/local/story/Worlds-Largest-Rail-Car-Being-Built-in-New-Castle/1eg9xTgM0UO7C-NeQU5N7g.cspx (http://www.wkbn.com/content/news/local/story/Worlds-Largest-Rail-Car-Being-Built-in-New-Castle/1eg9xTgM0UO7C-NeQU5N7g.cspx)
-
Laat me eens raden: R1, R2 en R3 zijn sowieso uitgesloten?
mvg,
Gert
-
Daar vergis je je dus flink in.
Ik heb een footootje van de duitse zuster (die volgens mij echt groter is) met 2 290's eraan vast.
De wagen rijdt over 2 verschillende sporen om een last ertussen neer te zetten.
Bart
-
Het is waarschijnlijk voor het vervoeren van transformatoren of voor iets anders.
Gr. Patrick
-
Precies, die foto ken ik volgens mij ook en die wagon is toch echt wel groter (en breder)
-
Als je het commentaar volgt, is te horen dat ze gebouwd is naar voorbeeld
van de Duitse. En dat deze tekeningen zijn aangepast om deze wagon nog
langer en hoger te bouwen. Hij is overgens niet alleen voor transformatoren,
maar ook speciale containers en kratten. Waar jij het over hebt Bart is iets
anders. Dat geef jezelf al aan.
-
Van die duitse zuster zullen toch wel foto's zijn?
-
Is dat duitse geval niet dat ding waar Kibri een model van maakt?
Leuk filmpje, alleen jammer dat je het gevaarte niet ziet rijden :P
-
De 24-asser en de 32-asser van de DB zijn verschenen van Trix. Ik heb zelf de 32-asser.
Marc
-
Waar jij het over hebt Bart is iets anders. Dat geef jezelf al aan.
Waar baseer je dat nou op? Hoe denk je dat ze zo'n last oppakken?
Gewoon door aan beide zijden een spootje aan te leggen met 2 wisseltjes aan de uiteinden.
Foto volgt als ik deze vind.
Bart
-
Een niet al te beste foto van de 32-asser:
(http://i351.photobucket.com/albums/q457/mrtrawos/IMG_0282.jpg)
Marc
-
Allemachtig, wat een gevaarte! Zeker niet voor R1 of R2 èn als dat wel kan, kan je de voorkant aan de achterkant koppelen neem ik aan ;D
-
Het kost wat ruimte:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2000_HO_Baan_11.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2000_HO_Baan_11.jpg)
Groeten
Mart
-
Leuke wagen is het :)
Hier nog een foto:(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DB839a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DB839a.jpg)
Bron: trainweb.org
-
Volgens het filmpje, kan hij hydraulisch door zijn knieën zakken om de lastcontainer er tussen te monteren. Rijd max 25mph en is het een vergrote versie van de originele Duitse uitvoering. Ze hebben er één jaar aan gebouwd met 14 man extra personeel. Er zijn 6 man nodig om hem te bedienen.
-
Waar baseer je dat nou op? Hoe denk je dat ze zo'n last oppakken?
Gewoon door aan beide zijden een spootje aan te leggen met 2 wisseltjes aan de uiteinden.
Foto volgt als ik deze vind.
Bart
Lees Ruudns zijn bericht maar even, die heeft het wel juist geformuleerd en geluisterd naar het
verhaal wat verteld word in het filmpje.
-
(y) jep, gewoon kijken en vooral luisteren. Dan een klein beetje vertalen. Niet met google translate dus ;D.
-
Volgens deze site: http://www.trainorders.com/discussion/read.php?2,2775469 is het een zusje van: http://southern.railfan.net/schnabel/cars/cebx800/cebx800.html
En ja. zo'n ding heet een (Trag)schnabelwagen.
-
De 24-asser en de 32-asser van de DB zijn verschenen van Trix. Ik heb zelf de 32-asser.
Marc
Hoe lang is die 32-asser? Wat is de afstand tussen beide verticale draaipunten? Daarmee hoop ik de overhang bij bogen van 500 en 600 mm te kunnen berekenen.
-
Voor de goede orde, de oplegpunten zijn niet vast. De brug kan over zijn oplegpunten, zowel voor als achter, horizontaal bewegen zodat, als het niet anders kan, obstakels (perronwanden, bruggen) gepasseerd kunnen worden en zijn "scherpe" bogen makkelijker te nemen zonder al te veel overhang. Helaas kan ik het van hieruit niet staven met bewijzen (maar dat komt nog wel)
-
Omdat je toch dit topic naar boven had gehaald:
https://www.flickr.com/photos/hanswiskerke/15781186931/in/album-72157626736011493/
(twee links maar hetzelfde plaatje, waarschijnlijk werken ze allebei :) )
Edit: extra link weggehaald. @Martin: daar heb ik helaas geen antwoord op :) Ik vond die foto alleen erg indrukwekkend.
Edit 2: volgens de Marklin site is de 48295 ( https://www.maerklin.de/en/products/details/article/48295/ ) zo'n 72 cm lang. Ik neem aan dat dat wel incl. de trafo is. Hier nog een paar grappige links:
https://youtu.be/7NkorgXWq88
http://sbiii.com/rrschnab.html
Er is trouwens ook een bijbehorende set voor wegvervoer:
https://www.maerklin.de/en/products/details/article/18820/
-
Beide links werken goed. Het is echter een 20-asser in schaal 1:1. Mijn vraag is eigenlijk: Wat de lengte van het Trix-model van een 32-asser in schaal H0?
-
Zie mijn vorige bericht :)
-
Bedankt voor de link. (y) Hier kan ik verder mee. De Mä-variant was mij ontgaan. Dus ga ik daar naar op zoek. In de tussentijd bereken ik de overhang bij diverse boogstralen.