BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: ruudns op 22 May 2012, 09:51:25
-
Veel valse schadeclaims na treinongeval Amsterdam, ik wist niet dat de NS zo veel boeven vervoerde ;D.
http://www.nu.nl/binnenland/2816123/veel-valse-claims-treinbotsing-amsterdam.html (http://www.nu.nl/binnenland/2816123/veel-valse-claims-treinbotsing-amsterdam.html)
Aan de andere kant, als verzekeringen zelf iets eerlijker zijn met vergoeden van de gelede schade, werd er waarschijnlijk wat minder extra opgegeven omdat iedereen in dit land wel weet dat de verzekering je afscheept met een onredelijke vergoeding als je schade declareert :(.
-
Beetje heel erg kansloos om een dergelijk ongeval aan te wenden voor persoonlijk gewin...
Aan de andere kant, als verzekeringen zelf iets eerlijker zijn met vergoeden van de gelede schade, werd er waarschijnlijk wat minder extra opgegeven omdat iedereen in dit land wel weet dat de verzekering je afscheept met een onredelijke vergoeding als je schade declareert :(.
Als jij verzekeringen oneerlijk vindt in het vergoeden van geleden schade, dan wil ik wel graag de onderbouwing daarvan zien.
-
Beetje heel erg kansloos om een dergelijk ongeval aan te wenden voor persoonlijk gewin...
Als jij verzekeringen oneerlijk vindt in het vergoeden van geleden schade, dan wil ik wel graag de onderbouwing daarvan zien.
Verzekeraars zijn oplichters met rijksgoedkeuring. Als ik alle voorbeelden op moet gaan noemen dan zitten we op het verkeerde forum.
-
Nou ik kan je wel een paar oneerlijke opnoemen voor je hoor, maar dan wordt het heel persoonlijk, ben het Helemaal met sobat eens. helaas kan je niet zonder, maar ze horen eigenlijk daar thuis waar vissen zwemmen die de mens nog nooit gezien heeft.
Maar wat een boeventuig zeg die OV reizigers, tsssssssss ;D
-
Verzekeraars zijn oplichters met rijksgoedkeuring. Als ik alle voorbeelden op moet gaan noemen dan zitten we op het verkeerde forum.
Dit forum is ook de verkeerde plek om dit soort onderbuikgezever te verkondigen. Als je al zo iets zegt, dien je ook met de bijbehorende onderbouwing te komen. Dus kom maar op..
-
Voorbeeldje:
Tijdens een hevige onweersbui en een blikseminslag in het bos aan de overkant van de straat 2 jaar geleden sneuvelen er bij mij en twee buren de adsl-routers. Bij mij een HP-Office ADSL router 3 jaar oud koste toen ca 100 euro en werkte naar volle tevredenheid. Ik ben zelf ict-er en van oorsprong MTS-er electronica.
Dan begint het verhaal:
Verzekering gebeld. (y) Geen probleem meneer, breng hem naar een reparateur.
Beste man, ik zit in de electronica en heb gekonstateerd dat er na de blikseminslag een lan-poort defect is :(. Steek ik daar niets in, dan heb ik géén internet. Steek ik er een pc in, dan heb ik wel wifi en ook de overige lan pc's hebben internet behalve de pc in de defecte poort. Hij is dus kapot en het wegbrengen naar een reparateur, die hem niet zal kunnen maken (anders had ik dat zelf wel gedaan) kost me 25 euro en een boel tijd.
Dat snap ik meneer, maar dat zijn de regels 8).
Ok, naar een reparateur. Deze hoort zich het verhaal aan, sluit de voeding aan, ziet een ledje branden bij de lan-poort waar ook niets insteekt en concludeert dat deze router naar de eeuwigejachtvelden is hij geen moeite zal doen om hem te maken ;D.
Ok, zet dat ff op papier voor mijn verzekering.
(y) Alstublieft meneer, dat is dan 25 euro.
Bedankt meneer en tot ziens >:(.
De rekening met zijn bevindingen op gestuurd naar de verzekering en.......jawel hoor er wordt een keurig bedrag overgemaakt van.................25 euro (onderzoekskosten) + 30 euro schadevergoeding ??? ??? ???
Ok een nieuwe HP office connect is nu iets goedkoper geworden zie ik en kost nu nog ca 80 euro, ff bellen met de verzekering dus.
Beste heren, ik ben het niet eens met uw schade uitkering. Een vervangende adsl-router kost me nu 80 euro en ik krijg van jullie ondanks dat ik altijd al jaren lang een vette premie betaal maar 30 euro. Hoe ga ik nu een nieuwe router kopen?
Ik had dus waarschijnlijk beter kunnen faken dat mijn office connect gouden aansluitingen had en 200 euro koste, dan had ik met een heel klein beetje geluk van de schade uitkering nog net een vervangend exemplaar kunnen kopen :-\.
Ja maar wordt er nu gezegd, je office connect was al 3 jaar oud. Ok, wat verslijt daar dan aan? Niets toch, hij staat altijd op de zelfde plek en er is niemand die er aankomt, hij deed gewoon zijn werk en ik wil dat dit ook nu nog gewoon gebeurt, verder helemaal niets. Er heeft zelfs géén nieuwe i-pot naast gelegen die ook kapot ging ;D
Tot zover mijn onderbouwing ;)
-
Eeeh, dat heet dagwaarde. Staat in je polis. Als je de nieuwwaarde vergoed wil krijgen, moet je een andere verzekering afsluiten.
Een paar jaar geleden hier ook de bliksem ingeslagen, vijf apparaten kapot, kreeg niets voor de 13 jaar oude televisie, maar de nogal hoge reparatiekosten van een 8 jaar oude B&O stereo werden wel vergoed omdat de dagwaarde daarvan nu eenmaal traag daalt. Voor router en telefooncentrale was de vergoeding beperkt, maar hoog genoeg om ze te vervangen via marktplaats. Keurig geregeld wat mij betreft.
Verzekeringsmaatschappijen doen zelden moeilijk bij kleinere bedragen, omdat het sop de kool niet waard is. Daar wordt door klanten dus driftig misbruik van gemaakt.
Het zijn zeker geen heiligen. Professioneel heb ik vaak te maken met verzekeringsmaatschappijen bij zaken rond bedrijfsongevallen en beroepsziekten en dan is het gewoon tuig dat bij voorkeur wacht tot het slachtoffer de geest heeft gegeven. Komt geen onderbuikgevoel aan te pas.
-
Het zijn zeker geen heiligen. Professioneel heb ik vaak te maken met verzekeringsmaatschappijen bij zaken rond bedrijfsongevallen en beroepsziekten en dan is het gewoon tuig dat bij voorkeur wacht tot het slachtoffer de geest heeft gegeven.
Dat bedoelde ik dus, ik kan wel vertellen hoe ik na mijn "gevalletje van ongemak" ben behandeld door mijn verzekering, maar daar is het forum hier niet naar en komt de grote boze slotenmaker weer langs
Maar ik neem aan dat Eelco zelf in de verzekeringen zit ??, want alleen mensen in de verzekeringsbranch zullen zo reageren ;D
-
Maar ik neem aan dat Eelco zelf in de verzekeringen zit ??, want alleen mensen in de verzekeringsbranch zullen zo reageren ;D
Nope, geen werkzaamheden in het verzekeringswezen, wel in de pensioenen gezeten maar dan de verplichte tak (pijler 2) en niet de extra aan te schaffen pensioenverzekeringen uit pijler 3 van het pensioenstelsel.. ;D
Wel iemand die het soms erg vervelend vindt dat de eerste modus in dit soort onderwerpen is dat het allemaal boeven zijn die erop uit zijn zoveel mogelijk te graaien (die miste ik nog bij Sobat).
Eelco
-
De derde pijler is die van de woekerpolissen enzo. ;D
-
Die ja... ;D
Ik kan in elk geval zeggen dat ik daar niks mee te maken heb... Maar goed, ik ben al way off topic gegaan.
Ik las dat iemand aangaf een stradivarius verloren te zijn. Hoe verzin je het...
-
het is nu nog wachten op de eerste waar het spiraaltje is losgeschoten en nu ongewenst zwanger is, klinkt logischer dan een stradivarius :)
-
Daar tref je dan wel de juiste snaar ;D
-
of wachten op de eerste die claimt zijn/haar maagdelijkheid verloren te zijn door het ongeval... ;D
-
Ha ha. Pas je op? Straks gaat nog een van de jongeren hier vragen hoe dat dan in zijn werk is gegaan. ;)
M.a.w.: Mag het weer een beetje meer on topic?
Dank u. (y)
mvg,
Gert
-
Gaat wel erg snel hier, kan je zien dat het leeft onder de mensen :)
Ik reageer helemaal niet op het onderbuik gevoel maar lauter en alleen op mijn ervaringen zowel prive als in de hobby en het werk.
In mijn tijd als brandweerman heb ik gezien hoe harteloos en gemeen de verzekering kan zijn/wezen. Als brandwacht en later bevelvoerder wordt je tijdens het blus en redwerk aangesproken door een "gewoon" iemand die zgn belangstelling voor je werk heeft. Achteraf blijkt dat die "iemand"van de verzekering is/was en jou uitspraken gebruikt om het schadebedrag aan de gedupeerde zo laag, cq, helemaal niet uit te keren. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar daar is deze site niet voor. Maar je begrijpt wel dat verzekeringsmensen niet tot mijn persoonlijke vrienden behoren.
-
Dat er schandalige dingen gebeuren om uitkeringen te voorkomen of te verminderen, daarmee ben ik het eens. Maar dit aangrijpen als rechtvaardiging om zelf de verzekering dan maar te proberen op te lichten is net zo schandalig.
-
ja maar boeven moet je met boeven bestrijden of was het nou vangen?
banken en verzekeringsmaatschapijen :in mijn ogen gelegaliseerde criminaliteit
-
Wat een negatief gedoe over verzekeringsmaatschappijen.
Het oplichten van verzekeringsmaatschappijen is toch een nationale sport waaraan bijna iedereen deelneemt en daarna op een verjaardagsfeestje of zo ook nog opschept.
Het is maar gelukkig dat er door de verzekeringsmaatschappijen goed opgelet wordt. Wat zou je doen als alle claims maar klakkeloos uitgekeerd werden en er hierdoor geen verzekeringsmaatschappij meer over zou zijn?
Kijk maar eens in de zorg waar de controle op de nota's niet goed geregeld is. Wordt nu al een onbetaalbare zaak met al die zakkenvullende specialisten.
En dat wilde ik even kwijt,
Coen.
PS. Ik ben ruim 45 jaar zelfstandig werkzaam in de verzekeringsbranche geweest en mijn zoon heeft mijn zaak sedert 2 jaar voortgezet.
-
En gelukkig nooit een woekerpolis verkocht neem ik aan? (y)
-
Wat een negatief gedoe over verzekeringsmaatschappijen.
Kijk maar eens in de zorg waar de controle op de nota's niet goed geregeld is. Wordt nu al een onbetaalbare zaak met al die zakkenvullende specialisten.
Ohja, na zeuren over verzekeringsmaatschappijen is dit Neerlands hobby nr 2: de graaiende medisch specialisten die allemaal in een dikke auto rijden en 3 ton op jaarbasis incasseren...
-
Nee, daarom hebben wij sinds ruim 50 jaar ( inmiddels 3e. Generatie ) een tevreden en stabiele klantenkring! Wij doen niets aan reclame uittingen, werken vanuit huis, dus weinig kosten waardoor er geen druk op "scoren" is.
Ik heb alleen levenpolissen met gegarandeerde einduitkeringen verkocht.
Toen mijn zoon - na 2 jaar op een 3 tal kantoren stage te hebben gelopen - in de zaak kwam vond hij dat ik iets verkeerd deed. Ik kon veel meer verdienen. Nu is hij blij dat hij mijn advies heeft opgevolgd en heeft een gezond bedrijf onder zijn hoede.
Groet,
Coen.
-
Ik heb het ook niet over de verzekeringsagent, daar heb ik, op een na, goede ervaringen mee. Het zijn de maatschappijen met hun inspecteurs waar het kwaad zit, die onmensen genieten als zij een ander het vel over de oren kunnen trekken en er zelf goed aan kunnen verdienen..
-
Nou mooi Coen, maar uit het feit dat er geloof ik 6,5 miljoen woekerpolissen zijn verkocht, ook via tussenpersonen, valt toch op te maken dat Burki in Geleen misschien niet geheel en al representatief voor de sector is.
-
Aangezien dit echt niets meer te maken heeft met het treinongeval in Amsterdam lijkt het me beter als we dit gaan afronden. Ik stel voor dat wie dat wil verder per PB-tjes discussieert over verzekeringen.
Alvast bedankt. (y)
mvg,
Gert
-
Oppassen dat we niet te persoonlijk gaan worden!!!!!!!!
Was net te laat ;D
-
Aangezien ik zelfs het vrijwilligerswerk dat het modereren toch is niet voor de het bekende lichaamsdeel van de kat zit te doen, gaat dit draadje na bovenstaande reactie dan alsnog onmiddellijk op slot.
mvg,
Gert