BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: JoeriL op 28 April 2007, 23:48:41
-
Willem,
Oordeel zelf.
ICE V
(http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/germany/ice_v_zug_gr.jpg)
groot plaatje (http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/germany/ice_v_zug_gr.jpg)
ICE II
(http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/galerie/de/de_ice2_winhs3_gr.jpg)
groot plaatje (http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/galerie/de/de_ice2_winhs3_gr.jpg)
bron: hochgeschwindigkeitszuege.com (http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com)
Er zitten toch een aantal grote verschillen tussen, maar inderdaad; Ze lijken wel wat op elkaar, als zusjes ;D.
Rob, Strak hoor. Ziet er gelikt uit! Het blauw komt een beetje vaal over, maar dat ligt aan de foto neem ik aan?
Joeri
extra info (uit andere draadje)
Willem,
Dat lijkt me sterk. De ICE-V is (was) een proefstel, wat in '98 haar laatste rit reed. Fleischmann heeft het stel een tijdje in het assortiment gehad, maar het is een stuk minder verkrijgbaar dan de gewone ICE I en II (die Fl* nog gewoon maakt). Daarom is Manuel zo blij dat hij er een gevonden heeft. Volgens mij heb je 'gewone' ICE I of II gezien. ;)
Joeri
-
@Joeri, alleen de kleur rood, de lijn van de voorkant en de kleuren van de roosters. Als ik gauw even kijk he!
Willem
-
Inderdaad, als je gauw even kijkt wel ;D
Als je beter kijkt zie je meer.
-
Ja het zijn volgens mij eanossen. Had er al 2 nu 6 :P. Moet er alleen nog ladingen voor maken.
moet je er nog 5, heb je er net als ik 11. Is voor h0 wel genoeg, 2 meter ongeveer 2 meter trein(moet maar eens goed gaan meten)
@ Rob: een prachtrijtuig. Iets om trots op te zijn.
Edit: Joeri, ik vind die bovenste een beetje op een Marklin ICE lijken, maar dat is ie volgens mij niet.
-
Willem,
Dat lijkt me sterk. De ICE-V is (was) een proefstel, wat in '98 haar laatste rit reed. Fleischmann heeft het stel een tijdje in het assortiment gehad, maar het is een stuk minder verkrijgbaar dan de gewone ICE I en II (die Fl* nog gewoon maakt). Daarom is Manuel zo blij dat hij er een gevonden heeft. Volgens mij heb je 'gewone' ICE I of II gezien.
Joeri
Je hebt een aantal verschillende ICE stellen.
Wat ik heb gekocht is een ICE-V. Dit is een prototype ICE die maar 5 delig was.
Dan heb je de ICE 1 die komt zelfs 14 delig voor.
en de ICE 2 die 8 delig is. alle drie de ICE stellen lijken veel op elkaar, maar er zitten duidelijk veel verschillen in hoor.
Zo heeft de ICE-V een andere cabine raam en een andere kleur band over de trein lopen. En deze band loop niet over de neus door. Er staat niet in het groot ICE op de zijkand, zoals bij de ICE 1 en 2 wel is.
Manuel
-
Manuel,
De ICE V heeft in verschillende combinaties rondgereden. Niet perse 5 delig dus, net zoals de ICE I (en volgens mij ook de II), die rijden ook in verschillende lengtes.
Nome de verschillen maar op; verschilende neuzen, breedte en hoogte van de motorwagen, plaats en aatal roosters, plaats van de deur, overgang van motorwagen naar rijtuig .....
:)
Joeri
-
Hallo allemaal,
Welke rijd dan naar Interlaken in Zwitserland?
Gr Arnout.
-
Het wordt hier langzamerhand een ICE topic...Ik denk dathetverstandig is hier een aparte topic van te maken? ;)
-
Moet alleen niet alles eruit gegooid worden. ;)
-
Helaas, wat complimenten over de restauratiewagen zijn gesneuveld.
-
Een reactie op een aantal berichten hier boven;
De ICE V ken ik alleen in de 5 delige uitvoering, maar meer als een testtrein is en was het dan ook niet.
De ICE1 rijd volgensmij normaal gesproken 12 of 14 delig( weet ik niet zeker).
De ICE2 is nu standaard 8 delig, maar heeft als ik het me goed herrinner( uit de boeken) in het begin even in ICE1 achtige samenstellingen gereden ivm het vertraagt afleveren of toelaten van de stuurstanden.
Ik ben zoals ik in een otpic op somda al melde op 23-4-2005 in Dortmund een ICE1 tegen gekomen waar een ICE2 motorwagen en restauratierijtuig in zaten.
De ICE1 heeft normaal gesproken als tussen rijtuigen de Avmz801=1e klas, Bvmz802=2e klas en WSmz804=restauratiewagen( die met dat hoge dak).
De ICE2 heeft normaal gesproken als rijtuigen de Apmz805=1e klas, Bpmz806=2e klas, WSmz807=restauratie, Bpmzf808=2e klas stuurstandrijtuig.
De ICE's die richting Interlaken rijden zullen aangepaste ICE1's zijn, een aantal stellen( geen idee hoeveel) zijn er aangepast voor dienst in Zwitserland.
Groetjes Michiel
-
De zwitserlandstellen hebben een extra pantograaf gekregen, en hadden dacht ik ook allemaal een naam.
-
Heeft die ICE V niet ook een lichtelijk ander ICE logo en een compleet ander systeem tussen de bakken in. Hoe dat zit met dat systeem tussen de bakken in van de ICE V vind eigenlijk wel intresant! Wie heeft daat een betere foto van of uitleg over het hoe en waarom?
b.v.d!
m.v.g.
Mark
-
ICE-V had ook van die grote vlakken tussen de bakken zitten om zoveel mogelijk tochten te voorkomen.
En de ICE-V had ook inderdaad een ander ICE logo.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0717.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0717.jpg)
Manuel
-
De ICE V had inderdaad een soort scharnierende platen tussen de bakken, voor de stroomlijn. Hier is bij de productie ICE's vanaf gezien uit kostenoverwegingen.
Michiel,
De ICE I samenstellingen hebben ook gereden met zowel een ICE I als een ICE II kop of zelfs 2 ICE II koppen. Er zijn allerlei vreemde combinaties geweest door problemen, ik dacht inderdaad met de toelatingen van de stuurstanden. Ik meen dat er problemen waren met het mogen duwen van een trein (dus met stuurstand voorop).
-
Misschien hebben we hier wat aan
www.ice-fanpage.de
groet Menno