BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Swaan op 28 April 2007, 17:55:45
-
http://www.trix.de/produkte/softdrive_sinus.php (http://www.trix.de/produkte/softdrive_sinus.php)
Ik zag nog geen draadje over de nieuwe aandrijving van Marklin en Trix. Ze gaan deze aandrijving toepassen in nieuwe modellen. Misschien vandaar dat de nieuwe 1200 die gaat uitkomen zo duur is?
-
De Matrix NS 1200 is zoiezoal vrij duur, ook met de oude motor... :-|
-
:-| nieuwe techniek erin en de prijs maar verhogen :(.
Als ze gewoon de zelfde prijs hadden gehouden dan loopt marklin mee met deze tijd.
(229 eur is al en hoop geld) voor een 1200.
Wat gaat die nieuwe kosten dan 260 ofzo?.
-
Zullen we het gewoon over de aandrijving hebben en niet over wat iedereen van Märklin en diens prijsstelling vindt?
- Peter
-
Klik hier voor de Nederlandse uitvoering. (http://www.maerklin-info.de/produkte/pdfs/Maerklin_Softdrive_NL.pdf)
Veder is op de marklin site af te lezen welke modellen er in 2007 mee worden uitgevoerd. De 1200 dus niet en blijft gewoonm, €319,-. Veder is er ook een filmpje te zien:Klik hier. (http://www.maerklin-info.de/produkte/pdfs/Maerklin_Softdrive_NL.pdf)
Hier een lijstje:
26218 Wendezug BR 218, 3-tlg Silb.Garnitur rot
26540 Zugpackung „50 Jahre TEE“, DB, Epoche IV
29680 Mega-Startpackung Gotthard
37772 Schnelltriebwagen SVT 04, DB, Ep. III
37902 Diesel-Rangierlok BR 290, DB AG, Ep. V
39050 Schnellzug-Dampflok BR 05, DB, Ep. III
39121 Elektrolokomotive BR E 10.12,DB, Ep. III
39180 Diesellok BR 218, altrot, mfx mit Sound
39181 Diesellok BR 218, altrot, mfx ohne Sound
39401 E-Lok Serie CC40100, SNCF, Ep.IV
39402 E-Lok Serie 18, SNCB, Ep.IV
39500 Elektrolokomotive BR E 50, DB, Ep. III
39540 TEE Triebzug RAe „Gottardo“, SBB, Ep.III
39562 Güterzuglok „Krokodil“ braun, SBB, Ep.II
39590 Elektrolok Serie Ae 8/14, SBB, Ep. III
39890 Elektrolokomotive BR 189, DB AG, Ep. V
39970 Turmtriebwagen BR 701, DB, Ep. IV
39981 Schienenbus mit Steuerwagen, ÖBB, Ep.III
Groetjes,
Robbert
-
Ben wel reuze benieuwd naar hoe ze rijden.
Verwacht wel 10x beter dan Roco motoren ;D
(hoewel roco ook top is )
-
Zo te zien een vernieuwde versie van de mislukte mini C-Sinus. Het zou mooi zijn als deze versie wel goed werkte, maar om het nou een hele nieuwe aandrijving te noemen. ???
-
Ben benieuwd!
Koen
-
Nou Henk, ik denk dat je het wel degelijk een nieuwe aandrijving mag noemen.
Als ik de informatie van Marklin goed begrijp komt het er op neer dat de Softdrive motor een synchrone en de C-sinus motor een assynchrone motor is.
De regeling en het gedrag van beide motoren zal dan ook anders zijn.
mvrg
Pieter
-
Als ik de informatie van Marklin goed begrijp komt het er op neer dat de Softdrive motor een synchrone en de C-sinus motor een assynchrone motor is.
Ik weet niet waar ze dat vertellen, en of ze het ook echt zo stellen, maar dat is niet waar. De C-sinus is wel degelijk ook een synchrone motor.
-
Ik las op een Duits forum, dat de motivatie erachter meer was, dat ze met een nieuwe naam een nieuwe start kunnen maken. Als je het dezelfde naam had gegeven, is de kans dat mensen met hun oude motoren terugkomen en nieuwe eisen een stuk groter.
Henk
-
Hoe het ook zij, als het werkt zal het best een voortreffelijke motor zijn. Maar dat zijn klokankers en de moderne vijfpolers ook. Om die reden heb ik eigenlijk nooit goed begrepen wat Märklin nou eigenlijk wil met die C-Sinus.
Gegeven de gemakkelijke beschikbaarheid van betaalbare motoren van hoge kwaliteit staat en valt de kwaliteit van de aandrijving van een modeltrein tegenwoordig nog vooral met de overbrenging.
-
Op het marklin forum staan foto's van het motortje. Klik hier om ze te zien. (http://forum.marklinforum.nl/index.php?topic=3055.msg54048#msg54048)
Wat een klein ding ;D
Groetjes,
Robbert