BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Ronald van der kooi op 07 February 2012, 19:12:06
-
Ik heb een anna lokje met een tender en deze heb ik voorzien van een lokdecoder.
Alleen nu heb ik een probleem 1 wiel is met een slipbandje uitgerust.
dus blijft hij wel eens stil staan op een wissel. om dat hij op dat wieletje geen stroom kan opnemen.
Wat is de oplossing voor dit probleem.
Is er mischien iets wat de stroom een beetje opslaat en dan vrijgeeft als hij geen stroom krijgt.
Of moet ik een ander wieletje er op zetten.
m.v.g Ronald
-
als er een tender achter hangt is de oplossing misschien stroomafnemers op deze wielen maken
ander wielsetje zonder slipwiel kost € 2,50 dacht ik
-
is de lokdecoder een pilot 4? dan misschien http://www.esu.eu/produkte/zubehoer/powerpack/
-
Ik weet niet, wat er met je loc is gebeurd, maar normaal zouden er geen antislip-bandjes op moeten zitten...
Het scheelt toch de helft van de stroomafname aan één zijde... Trouwens, moet het bandje er wel eens op?
Dan zou je aan de andere zijde toch ook een 'groef' moeten hebben, waar het bandje in zou moeten vallen...
Ik zou het bandje er af halen. En kijk dan maar es weer... Ik heb zelf ook een Anna verbouwd, en het is eigenlijk nooit een geweldige 'wisselaar' geweest... 't Is meer voor de lol, dat hij op m'n baan staat.
En zoals genoemd, een stroombuffertje zou kunnen helpen... Moet je alleen nog even een plekje vinden! ;)
Groet,
Ronald
-
Die ESU pwr-packs koste maar liefst ca 36 euries, daarvoor kun je beter een wagon met stroomafname op de wielen er achter hangen en deze doorverbinden en dan voor dat geld een andere lok digitaliseren ;D
-
Ik weet niet, wat er met je loc is gebeurd, maar normaal zouden er geen antislip-bandjes op moeten zitten...
Dat was alleen bij de versies met tender, daarvan was de -stroomafname via de koppeling met de tender min of meer geregeld. Als het een loc zonder tender is moet je in elk geval een andere as regelen: als het de versie met tender is, moet de stroomafname ook anders, want het massacontact zit op het chassis en op de koppelboom naar de tender..
-
Ronald,
Kijk eens hier: http://tandradbaantje.wordpress.com/2010/09/20/betere-stroomafname/. Ik had ook problemen met een 2-assertje op wissels en door een paar extra slepers rechtstreeks op de rail gaat het nu een stuk beter.
Joop
-
Oke ik ben weer een heel eind verder.
ik heb het bekeken en ik ga proberen om stroom afname in de tender te maken.
aangezien de wielen geisoleerd zijn.
Ik denk zelf dat dit de mooiste oplossing is
wordt vervolgd
-
oke even een update
ik heb het trek stangetje van de tender geisoleerd en heb een draadje op het plaatje ijzer gesoldeerd.
dit draadje heb ik bij de draad van de betrefende zijde op gesoldeerd en hij rijdt als de brandweer over de wissels.
in iedergeval iedereen bedankt voor het meedenken