BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 02 February 2012, 13:42:26
-
Hallo Allemaal,
ik ben op zoek naar foto's van de 1711 Emmen,
zouden jullie mij hier aan kunnen helpen ?
Mvgr Railhopper
-
Type bij Google afbeeldingen eens NS 1711 in en klik op enter......
Jeroen
-
Zoek eens op Google ;D ;D of mail marklin die brengt de 1711 uit ;D ;D ;D
-
Laatste foto's de 11. Let op de stroomafnemer!
-
Die afwijkende stroomafnemer is tijdelijk op de 1711 geplaatst. Was in het kader van beproevingen voordat de ICE-3M in NL ging rijden. Er is nog een 1700 geweest die een tijdje met een ICE stroomafnemer heeft gereden.
Jeroen
-
@ Jeroen,
dat heb ik eerst gedaan ;) daarom stel ik de vraag nu hier.
@meppelspoor,
bij mij zal nooit maar dan ook nooit een marklin model in huis komen ;) ( niet mijn merk )
Roco is mijn merk. (y) (y)
ik zoek dus foto's van alleen de loc :), en dan het liefst zo dicht bij mogelijk (y).
-
Volgens mij bedoel je deze (http://www.ltl-trains.nl/ns/eloc/1711.htm), daarvoor hoef je niet eens bij afbeeldingen te zoeken. Binnen 2 minuten gevonden.
Groenten Rob
-
Ik gebruik altijd flickr (http://www.flickr.com/search/?q=NS%201711) om foto's te zoeken ;) daar vond ik bijvoorbeeld deze:
(http://farm8.staticflickr.com/7020/6726749723_be7e4db77d_t.jpg) (http://www.flickr.com/photos/treinen_enzo_1_op_1_en_87/6726749723/)
1711, Alstom class 1700, wears the herald of the city "Emmen" (http://www.flickr.com/photos/treinen_enzo_1_op_1_en_87/6726749723/) by Bas Blinksma (http://www.flickr.com/people/treinen_enzo_1_op_1_en_87/), on Flickr
-
Volgens mij bedoel je deze (http://www.ltl-trains.nl/ns/eloc/1711.htm), daarvoor hoef je niet eens bij afbeeldingen te zoeken. Binnen 2 minuten gevonden.
Groenten Rob
deze had ik al gevonden :), maar toch nog bedankt (y)
-
maar waarom dan je vraag hier. Er zijn toch foto's te vinden?
Jeroen
-
dat valt tegen :(.
zoek foto's om hem in het model na te kunnen laten maken, en ik weet bijna voor 99.9% zeker dat er maar 1 airco op zit, maar dit weet ik ook niet zeker :(
-
Is het dan niet handiger om dat te vragen in plaats van foto's? Wellicht dat een machinist deze vraag voor je kan beantwoorden ;)
Trouwens, als je naar deze:
(http://farm3.staticflickr.com/2284/3542924633_b09abbae8c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/31090283@N08/3542924633/)
NS 1711, Haarlem 20 april 2009 (http://www.flickr.com/photos/31090283@N08/3542924633/) by verhaarthom (http://www.flickr.com/people/31090283@N08/), on Flickr
kijkt, dan heb je je antwoord volgens mij wel ;D
-
Er zit zeker maar één airco in. Dat is ook logisch, want de loc hoeft maar in één cabine te worden bediend. De andere kant zit namelijk altijd tegen een DD-AR stam aan.
-
En ook nog eens op film:
1711+DD-AR door de bollenstreek (http://www.youtube.com/watch?v=bkeK3b7vHAs)
-
Jullie worden weer bedankt ;D (y) (y) SUPER (y)
-
Er zit zeker maar één airco in. Dat is ook logisch, want de loc hoeft maar in één cabine te worden bediend. De andere kant zit namelijk altijd tegen een DD-AR stam aan.
ik twijfelde om dat ik hem laatst andersom achter een stam zag..
-
... ik twijfel of jij hem laatst andersom achter een stam zag (Leidschendam uitgezonderd). De aircoloze cabine heeft namelijk ook geen GSM-R en automatische koppeling (en gele neus ;D)
mvg
Sander
-
Onmogelijk, tenzij niet in dienst, maar overbrenging naar werkplaats in een gecombineerde trein. De andere cabines zijn niet geheel compleet ;)
Of hij zat aan een Bvk. ;)
-
dan zal ik me wel vergist hebben.
ik wil hem sowieso in het model hebben :) (y)
-
foto's he?
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1700/1710-19/bcs_20031022_6.jpg
-
Dank U (y)
-
De 1700en worden niet zomaar omgedraait in de DD-AR stam.
Ten eerste niet omdat 1 zijde geheel zwart geblakerd is van het vuil. En ten tweede de cabine aan die zijde is niet compleet om zo gebruikt te worden. De lok zal geheel gereviseerd moeten worden voor deze omgedraait kan worden aan een stam.
Manuel
-
Nou dat "geheel gereviseerd" valt ook nog wel mee, vooral een kwestie van ruiten schrobben :P en enkele missende spullen plaatsen (en eventueel cabine-airco). Is wel een aantal dagen werk, maar een revisie is echt wat anders.
-
haha nou er moet wel wat gebeuren hoor. De HS kabel zal weer geplaatst moeten worden aan bijde zijdes. De neus moet gespoten worden. Nieuwe ramen moeten geplaatst worden. En nog heel wat andere dingen. De 1700 voor de DD-AR is echt een gevalletje appart vergeleken met de gewone 1700 loks.
Manuel
-
Dat is allemaal nogal overdreven, er is nog nooit een neus van een DDAR-1700 overgespoten tijdens de ombouw naar gewone 1700 en evenmin zijn er om die reden ooit ramen vervangen.
-
Heb je hier wat aan? :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Afbeelding_229.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Afbeelding_229.jpg)
Als je de foto in hogere resolutie wilt hebben moet je maar een PB'tje sturen met je mail. ;)
Mvg, Maarten
-
Je bedoelt zoiets?
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqkkMfkiCyb92ib74L1GvMHgA2l8o95Iszp1aqNjEoVZ3r_NruaHbMsS_a)
Bron: spoorforum.com
-
Welk locnummer is dit, want waarschijnlijk is dit er eentje van de 1729-1732
-
Laat me raden: 1730.
Rijd al een hele tijd met zo'n zwarte neus rond. (Nu nog steeds).
Gr. Rick
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2011_03_05_165806.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2011_03_05_165806.jpg)
Bij deze foto is het ook goed te zien; hier is de loc gekoppeld aan de DD-AR stam. Helaas bewogen, maarja... :-\
Mvg, Maarten
-
Haal je hem eraf krijg je dit te zien :-X
(http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/thumb.php?img=5_juni_00127.jpg&w=600&h=457&f=NedTrainbezoek_Haarlem_5_juni%2F)
foto durk houtsma.
-
Dat is allemaal nogal overdreven, er is nog nooit een neus van een DDAR-1700 overgespoten tijdens de ombouw naar gewone 1700 en evenmin zijn er om die reden ooit ramen vervangen.
In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.
Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)
Manuel
-
Hallo,
De 1711 is ook voor Bas en mij een speciale lok ook mede omdat het onze woonplaats is en dat Bas de lok op schaal heeft (1:87)
Maar de lok zou op zaterdagmorgen 23-10-1993 gedoopt worden in Emmen, we stonden met een legertje fotografen te wachten ,maar alles wat er kwam niet de 1711.
Het station had destijds nog een loket, en de medewerker was zo vriendelijk om ons mede te delen dat de lok onder de draad was gereden in Nieuw Amsterdam en daar de plechtigheid plaats zou vinden.
Was was er nu gebeurt, in zwolle dachten ze dat het om de goederentrein zou gaan die zaterdags naar de de akzo zou rijden met een 6400.
Nu moet er een 6400 uit zwolle komen om de 1711 met 7424 weer onder de draad te krijgen,maar voor dat ik in nieuw amsterdam was, je raadt het was de plechtigheid bijna voorbij.
Maar nu de foto's en euh Dave jij kent de foto;s denk ik wel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1993_10_23_NIEUW_AMSTERDAM_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1993_10_23_NIEUW_AMSTERDAM_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1993_10_23_NIEUW_AMSTERDAM_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1993_10_23_NIEUW_AMSTERDAM_3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1993_10_23_NIEUW_AMSTERDAM_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1993_10_23_NIEUW_AMSTERDAM_1.jpg)
23-10-1993 nieuw amsterdam.
mvgr Evert.
-
kijk aan :)!
Deze foto's kende ik nog niet Evert :(,
zitten weer mooie foto's tussen :) Bedankt allemaal
-
Meen je dat, je bent wel100 keer bij ons geweest de laaste jaren en je hebt duizende dia's bij ons gezien en deze niet. :o
snap er niets van.
groetjes Evert.
-
Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)
Nu ben ik heel nieuwsgierig. Wat is er allemaal anders aan zo'n hok dan?
-
In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.
De enige plaats waar de ombouw van de 1700'en plaatsvond was Tilburg. Leidschendam doet alleen het onderhoud en uitwisseling van de stammen, ze hebben daar nooit 1700'en omgebouwd naar zelfstandige loc. Dat ze daar gespoten werden kan best, maar dan was het toch echt alleen met water en zeep ;)
-
Wat glom hij nog mooi die 1711+stam :'(
-
ik heb hem (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_06_06_163923_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2012_06_06_163923_1.jpg)3_1.jpg[/img][/url]
-
leuk detail die AK ;)