BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Albert Bas op 12 January 2012, 19:00:41
-
Marklin/Trix moet maar eens een nieuwe kleurvariant uitbrengen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1020969.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1020969.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/150909FZ7_006_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/150909FZ7_006_1.jpg)
Mag best een ander nummer zijn, de 6513 is er tenslotte al.
6431 lijkt me een goeie.
Albert.
-
Nou moet? Ze zouden het kunnen doen ja.
Maar wat een verschil. Nu zijn die loks er wel in het rood geweest. Maar dit is even anders. Vrij kaal zelfs. Niet echt mooi naar mijn mening. Maar ach alles onder de duitse vlag wordt vaker omgespoten dan gewassen. Dus wellicht binnenkort weer meer varianten 64/6500.
Manuel
-
Binnenkort zullen alle (in dienst zijnde) 6400/6500' en deze kleurstelling hebben/krijgen.
Van mij zouden ze het locnummer ook nog op de cabine onder het DB logo mogen zetten.
Gr. Rick
-
Het nummer staat er ook onder, het is verwerkt in het UIC nummer onder het logo (y)
-
Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk groter net als bij de oude kleurstelling. :)
Gr. Rick
-
Het front was helemaal wit mooier geweest!
6431,6476,6508 en nog een aantal hebben deze kleurstelling al.
Gr. Silvester
-
;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6510_P1020872.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6510_P1020872.jpg)
groet, Albert.
-
Ik vind deze kleurstelling niet de mooiste.. ::)
Als alle 6400/6500 en deze gaan krijgen worden de gele dan ook allemaal rood geschilderd?
gr. Viktor
-
Ja, allemaal zullen deze kleurstelling krijgen (die in dienst zijn dan waarschijnlijk).
Zover ik weet hebben de 6431, 6476, 6508 en 6510 t/m 6513 deze kleurstelling nu.
Gr. Rick
-
Getver een 6500 mot groen wezen
-
:)
Ja Victor.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN6510_DSCN0752.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN6510_DSCN0752.jpg)
Albert.
-
Een paarse heb ik ook nog nooit gezien.......
-
Hoi
t'is toch wel jammer dat de DB geen blauw/beige meer heeft ;D
Bart
-
... 6508 ... deze kleurstelling nu.
Weet ik heel zeker, uurtje geleden nog naast gestaan. Was maiswagons aan het rangeren.
Gr, Marc
-
Heeft iemand ook de revisiegegevens die aan de uiteinde zit van deze locs gefotografeerd?
-
Waarom ben je naar die opzoek, de revisie is al eerder uitgevoerd (veel 2 jaar geleden).
Ik meende dat Shunter in de waalhaven ze rood spuit.
Gr. Silvester
-
Kan er niets aandoen, maar ze worden steeds lelijker, arme NS 64 serie! :(
-
t'is toch wel jammer dat de DB geen blauw/beige meer heeft ;D
De 140 423 heeft het trouwens nog een hele tijd uitgehouden.
Gelukkig geniet deze lok nu van zijn pensioen bij DB Museum Koblenz Lützel.
Maar om terug te komen op de nieuwe kleurenstelling van de 6400/6500 serie.
Naar mijn mening is het geen onaardige DBS kleurenstelling, het doet ergens wel een beetje denken
aan de nieuwe Voith Gravita loks van DB Schenker. Die worden ook in deze kleur afgeleverd.
Groet Peter,
-
Silvester, de locs die nu rood worden geschilderd hebben bij diezelfde beurt hun revisie gehad, als ik me niet heel ernstig vergis. Inderdaad is de LT1 al jaren geleden begonnen maar heeft vanwege de terzijdestellingen ook een hele tijd stilgelegen. Nu worden de laatste exemplaren onder handen genomen.
-
Hoi
Eigenlijk vind ik het kleurtje wel fris, alleen de cabine wat kaal.
Deze heb ik een aantal jaren al gemaakt, toen nog railion.
(http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/Projekten/PICT0011.jpg)
Bart
-
wederrom een mooi gelukt Bart (y)
-
Inmiddels zijn de 6431,6476,6510,6511,6512 en de 6513 in deze nieuwe jas. De andere volgen nog, m.u.v. de 6514.
-
Zijn we dit voorjaar dus éindelijk van die vale roze karren af. Dat heeft ook bijna 15 jaar geduurd dan...
-
De andere volgen nog, m.u.v. de 6514.
Voor de mensen die zich afvragen waarom deze loc niet, deze loc was 1 van de 2 6400 'en die in Barendrecht bij het ongeluk was betrokken en deze is dus gesloopt.
Gr. Rick
-
Silvester, de locs die nu rood worden geschilderd hebben bij diezelfde beurt hun revisie gehad, als ik me niet heel ernstig vergis. Inderdaad is de LT1 al jaren geleden begonnen maar heeft vanwege de terzijdestellingen ook een hele tijd stilgelegen. Nu worden de laatste exemplaren onder handen genomen.
Dat klopt, De vlaamsereuzen waar we nu over spreken zou inderdaad wel kunnen.
Mocht ik morgen een "nieuwe" tegen komen zal ik een foto maken.
De 6431 was een eenling omdat daar ook de draaistellen e.d. zwart zijn gemaakt, de tank is inmiddels vervangen en weer grijs ;-)
Gr. Silvester
-
Getver een 6500 mot groen wezen
Wel appelgroen hè ;)
-
Dat klopt, De vlaamsereuzen waar we nu over spreken zou inderdaad wel kunnen.
Mocht ik morgen een "nieuwe" tegen komen zal ik een foto maken.
De 6431 was een eenling omdat daar ook de draaistellen e.d. zwart zijn gemaakt, de tank is inmiddels vervangen en weer grijs ;-)
Gr. Silvester
Volgens het DB-kleurenschema is het gehele frame van de 6431 zwart en heeft de zijkant van de bodemplaat een dun grijs randje gekregen. De draaistellen waren nou juist NS-grijs gebleven omdat deze veelvuldig doorgewisseld worden.
-
Draaistellen zou inderdaad kunnen, de tank was in elk geval zwart!
Nu hangt de zwarte tank onder een geel grijs exemplaar.
Gr. Silvester
-
Nou Bart, als je zo eens vergelijkt heeft de subtiliteit van de DB uitvoering ook wel wat.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6431_P1020480_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6431_P1020480_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6431Sloe2_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6431Sloe2_1.jpg)
Ik heb zelf ook al een professorische uitvoering staan maar niet zo mooi als jij, ik ga kijken of ik de witte stickertjes kan vervangen voor spuitwerk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1020486.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1020486.jpg)
Groet, Albert.
-
Waarom ben je naar die opzoek, de revisie is al eerder uitgevoerd (veel 2 jaar geleden).
Ik meende dat Shunter in de waalhaven ze rood spuit.
Gr. Silvester
Ik probeer zoveel mogelijk de revisie data van het materieel bij te houden en deze op te nemen in mijn administratie. Een deel van de revisiedata van het park 6400'n heb ik online staan: http://www.railwiki.nl/index.php/6400/6500_-_Diesel_locomotieven_serie_6400/6500
-
He Taiga,
Momenteel doet hij dienst op de Sloehaven.
Als hij om half 5 fotografeerbaar is zal ik het doen en je informeren.
groet, Albert.
-
;D Ha Taigagaai, hij stond er vanmiddag.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6513_P1020985.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6513_P1020985.jpg)
In het middagzonnetje nog wel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6513_1020987.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6513_1020987.jpg)
En hier de beloofde gegevens. Betekent dit december 2011 ? Wil je even uitleg geven hoe we dit moeten lezen?
Groet, Albert.
-
december 2011 hebben ze revisie gehad, dat denk ik :)
-
LT 1 wil zeggen dat hij gereviseerd is en wel 12 - 11 december 2011. helaas is het opschrift SWHV verkeerd.
het moet zijn SWHZ "shunter waalhaven" Whv is westhaven.
-
Helemaal fout is het ook niet. Mijn vorige werkgever, de RET, de huidige buurman van Shunter gebruikt(e) ook Whv voor Waalhaven. Op spoor is Whz gebruikelijker: Waalhaven Zuidzijde, er is ook nog een oost en westzijde. ;)
-
Shunter Waalhaven mag zichzelf toch verkorten tot SHWHV? Dat er spoorverkortingen zijn die de Waalhaven anders afkorten doet daar niets aan af.
LT1 betekent vrij vertaald de eerste Lange Termijn-beurt (inderdaad een revisie)
-
Uiteindelijk toch compleet, resumerend: LT1 12-11 SHWHV is "Lange Termijn revisie 1 in december 2011 door Shunter Waalhaven".
Correct me if i'm wrong.
groet, Albert.
-
Helemaal fout is het ook niet. Mijn vorige werkgever, de RET, de huidige buurman van Shunter gebruikt(e) ook Whv voor Waalhaven. Op spoor is Whz gebruikelijker: Waalhaven Zuidzijde, er is ook nog een oost en westzijde. ;)
Het is een spoorweg krachtvoertuig, het lijkt mij dan logisch als er geen afkortingen van RET worden gebruikt.
Er is een lijst met afkortingen van NS (prorail/keyrail) Who ligt ergens in Amsterdam.
Ondanks dat er een zuid en oost is (daar is geen shunter) zet je dan ook niet die afkortingen op de loc.
Ik zal eens zoeken naar die lijst. ;D
-
Uiteindelijk toch compleet, resumerend: LT1 12-11 SHWHV is "Lange Termijn revisie 1 in december 2011 door Shunter Waalhaven".
Correct me if i'm wrong.
groet, Albert.
Dat is juist. En ontzettend bedankt voor de foto's (y)
-
De 140 423 heeft het trouwens nog een hele tijd uitgehouden.
Gelukkig geniet deze lok nu van zijn pensioen bij DB Museum Koblenz Lützel.
Nee hoor, loc staat in de mottenballen in Mainz.
-
Het is een spoorweg krachtvoertuig, het lijkt mij dan logisch als er geen afkortingen van RET worden gebruikt.
Er is een lijst met afkortingen van NS (prorail/keyrail) Who ligt ergens in Amsterdam.
Ondanks dat er een zuid en oost is (daar is geen shunter) zet je dan ook niet die afkortingen op de loc.
Ik zal eens zoeken naar die lijst. ;D
Dat het door de RET gebruikt word, wil niet zeggen dat het ook een specifieke RET afkorting is.
Toen ik in opleiding ging bij de metro, viel het nog onder de spoorwegwet,weet niet of het nog zo is.
-
Het is een spoorweg krachtvoertuig, het lijkt mij dan logisch als er geen afkortingen van RET worden gebruikt.
Er is een lijst met afkortingen van NS (prorail/keyrail) Who ligt ergens in Amsterdam.
Ondanks dat er een zuid en oost is (daar is geen shunter) zet je dan ook niet die afkortingen op de loc.
Ik zal eens zoeken naar die lijst. ;D
Zoek maar eens op die lijst, want Who staat voor Waalhaven Oost; vast geen wegbekendheid in het Rotterdamse zeker ;D.
De afkorting die een onderhouds- of revisiebedrijf op de loc plaatst heeft niets met de afkortingen van Prorail te maken.
Overigens wordt Amsterdam Westhaven algemeen aangeduid als Awhv (in iedergeval in dienstregelingen etc), soms kom je echter ook nog wel eens de afkorting Whv tegen; zou dat soms een oude afkorting voor Westhaven zijn??
Groet, Edwin
-
Nergens zo goed bekend als Rotterdam! Standplaas Kijfhoek ;D
Amsterdam Westhaven rijdt ik ook op, Awhv word vermeld op de dienstregelingen Whv is ook toegestaan.
Normaal krijgt NL materieel altijd de afkorting van de locatie mee waar het gemaakt/gereviseerd/hersteld word.
Voor alle afkortingen kijk ophttp://www.spoorsite-twente.net/informatie/afk/afkortingen.htm (http://www.spoorsite-twente.net/informatie/afk/afkortingen.htm)
Shunter heb ik geruime tijd geleden al geïnformeerd over de "verkeerde" afkorting.
Dit was inderdaad niet correct werd er mij gezegd, omdat deze weg is ingeslagen zal het zeer aannemelijk zo blijven.
Het word op meer plekken geregistreerd dan alleen op de loc.
Gr. Silvester
P.S. het mooiste aan Amsterdam...de laatste trein naar Rotterdam ;)
-
Voor alle afkortingen kijk ophttp://www.spoorsite-twente.net/informatie/afk/afkortingen.htm (http://www.spoorsite-twente.net/informatie/afk/afkortingen.htm)
Oók hier wordt de foutieve verklaring van Mdaz doorgekopieerd (leve het knippen en plakken op het Internet, fouten worden onuitroeibaar en je krijgt zelfs de bewering terug dat het wel goed is want je ziet het op zoveel plekken; ja, zelfs op een PDF spoorkaart van ProRail >:( ).
Het is geen "Moordrecht Aansluiting Zuid" want het ligt helemaal niet zuid(west)elijk maar NOORD(west)elijk, namelijk aan de lijn naar Den Haag (vlakbij de Zuidelijke Dwarsweg). Blijkbaar heeft er iemand "Mdaz" en gedacht "hmm, Mda is Moordrecht aansluiting en de 'z' is 'altijd' zuid dus klaar is kees", maar het is Moordrecht Aansluiting (overloop) Zevenhuizen.
-
Voor "Taigagaai" nog een revisie plaatje van de 6510.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6510_P1020862.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RN_6510_P1020862.jpg)
groet, Albert.
-
Hartelijk dank (y)