BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Jean_Hoogstad op 26 June 2006, 14:18:17
-
Hallo luitjes,
Weet iemand hoe de bovengenoemde loc geopend kan worden?
Naast de gebruikelijke verankeringsschroeven heeft FLM gemeend ook klikverbindingen te moeten toepassen. Alleen waar zitten ze? En vooral: hoe omzeil je ze, zonder de kap te beschadigen?
Groet,
Jean
-
Hoi Jean,
Helpt dit je verder? http://www.bahnwahn.de/fleischmanndb218/Modelldetails/modelldetails.html (http://www.bahnwahn.de/fleischmanndb218/Modelldetails/modelldetails.html) en dan een stukje naar beneden scrollen ("Der Blick nach innen").
Groet en succes,
Julius
-
Deze instructie had ik gezien en opgevolgd, maar zonder succes tot nu toe. :-|
groet
Jean
-
Ik heb ook pas na jaren de kap er uiteindelijk af gekregen. Na het lossen van de schroef hangt de kap op de nokken aan voor- en achterzijde. Gewoon wat kracht zetten. Bij mij is er niets afgebroken, ondanks dat mijn model al zo'n 15 jaar oud moet zijn of daaromtrent.
Een waardeloze constructie, dat wel.
Groet, Bas
-
Na voorzichtig doorgewrikt te hebben, is de kap uiteindelijk verwijderd. Enige tijd terug al. Openen was nodig voor het digitaal maken van de loc.
Deze extra bevestigingsnokjes dienen mijns inziens om de kap aan de voor- en achterzijde sluitend op het onderstel te houden. Voor een goede afscherming dus. De BR 221 heeft deze nokjes niet en daar ontsnapt wat licht. Vooral zichtbaar als de verlichting (middels de CV's) niet gedimd is.
Plaatje:
http://i73.photobucket.com/albums/i203/Jean_Hoogstad/PICT2420.jpg
Groet,
Jean
-
Vandaag deze loc gekocht op beurs in Alkmaar.
Kap is eraf.
Wie weet hoe er hier een sleepcontact onder te zetten?
Hoor graag!