BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: nscargo op 18 December 2011, 02:03:58
-
Degene die vaak met dee VIRM reizen weten dat de verwarming en de airco nou niet bepaald goed werken.
Per jaar krijgt de NS bijna 30.000 klachten van zowel passagiers als personeel
Daarom gaat Nedtrain die problemen aanpakken.
Begonnen zal worden met de airco's van de VIRM met 6 bakken, daarna die van de vierbakken
Deze werkzaamheden moeten in mei klaar zijn, waarna alle treinstellen nog een keer terug komen waarna de verwarmingen zullen worden aangepakt.
Het hele project moet begin augustus 2012 gereed zijn
De werkzaamheden zullen plaats vinden bij Nedtrain in Onnen/Haren.
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de zogenaamde klimaatstraat, dat is de hal waar alle werkzaamheden zullen worden uitgevoerd.
De verwachting is dat in week 4 van januari zal worden begonnen.
De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd in 5 ploegendienst zodat er dag en nacht aan de treinstellen wordt gewerkt
Harm
-
Hmmm grappig (even snel terugrekenen) in 2007 heb ik voor mijn stage opdracht aanhet pilot project gewerkt. Dat was toen in Tilburg, erg leuke tijd gehad.
-
Wat ik dan weer niet snap, is dat ze in de winter de airco's gaan aanpakken in plaats van de verwarming. Zal wel een doordachte keuze zijn neem ik aan.
M.v.g. Mark
-
Wat ik dan weer niet snap, is dat ze in de winter de airco's gaan aanpakken in plaats van de verwarming. Zal wel een doordachte keuze zijn neem ik aan.
Toevallig weet ik dat dat een doordachte keuze is want dat zit in dezelfde unit :D
-
die bakken kunnen zo smorend heet of dermate vrieskisterig zijn ongeacht de buitentemperatuur dat er met de airco en verwarming zelf niet veel mis is, lijkt me meer een betere thermostaat toevoegen...
-
Jaaa, een honeywell kwikschakelaar waar iedereen met z'n poten aan kan draaien als die binnenkomt... ;D
-
ja, dat hebben ze in Polen in elke coupé, werkt prima.
-
En de sterkste bepaalt de stand neem ik aan?
Vroeger werd de verveling nog weleens verdreven door een gezellige ruzie over raampje-open/raampje-dicht.
-
Tegen verveling heeft men tegenwoordig de stiltecoupé ;D
-
Wat ik dan weer niet snap, is dat ze in de winter de airco's gaan aanpakken in plaats van de verwarming. Zal wel een doordachte keuze zijn neem ik aan.
M.v.g. Mark
"s winters wordt de airco niet gebruikt, de verwarming wel, daarom nu de airco's
Vanaf mei is het ( hopelijk) een stuk warmer en wordt de verwarming minder of niet gebruikt en pakken ze dan die aan.
De reden dat ze het niet beide tegelijk doen is dat het treinstel in 2 dagen klaar en weer beschikbaar moet zijn.
Harm