BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Arjan6511 op 29 March 2007, 13:52:54
-
Beste mensen,
Gsiteren rond 17.30 stond ik voor de overweg te wachten in het Duitse Huthum, gelegen tussen Elten en Emmerich.
In tegenstelling tot wat ik verwachte passeerden er 2 gekoppelde ICM-drietjes! Zaten geen passagiers in voor zover ik kon zien.
Ze reden in de richting van Zevenaar.
Wat zou de reden voor dit exotische uitstapje?
- Ter vervanging van een defecte ICE?
- Extra trein?
- Meetritten voor het een of ander?
- ....
Iemand een zinnig idee?
Alvast bedankt, Arjan
-
een idee: voor renovatie?
-
Nou nee, want de renovatie gebeurt in Haarlem ;)
-
Misschien was de Tom-Tom wel stuk ;)
-
Of stonden de wissels verkeerd...
-
Machinist die zijn vakantiedagen opnam? ;D
-
Of de machinist heeft niet gezien dat ie duitsland inreed:D
-
Zou wel een giller zijn, als ie verkeerd gereden was....
Als je oostwaarts Arnhem uitgaat kun je links naar Zutphen en rechtdoor naar Zevenaar en de splitsing is nog in Arnhem zelf. Als je dan al niet door hebt dat je te ver gaat... Bovendien kan er op de brug van Westervoort gekeerd worden (en anders in Zevenaar).
Bij Zevenaar heb je weer een splitsing, ware het niet dat die lijn geen bovenleiding heeft..
Maar voor de rest merk je eigenlijk niet dat je een ander land in rijdt....
Andere bebouwing, andere bordjes, andere seinen, andere bovenleidingsportalen, opeens geen geluidscherm meer, ander type overwegmasten etc...
-
Tot aan Emmerich kun je toch gewoon op 1500 Volt rijden?
In theorie kan elk Nederlands treinstel (voorzover toegelaten) dan daar komen.
mvg,
Gert
-
Klopt.
Heb ook foto's van Hondekoppen en Plan V op dit traject, maar dat had altijd een reden en ik ben benieuwd naar de reden van het bezoek van de Koplopers gisteren.
-
Misschien leeg materieel t.b.v. vervanging van een defecte ICE Frankfurt -> Asd?
-
Alweer ? ;D
-
Kan een Koploper daar dan op die netspanning rijden of is het dezelfde netspanning?
-
Emmerich is omschakelbaar =1500V of ~15.000V.
-
Het station van Emmerich is omschakelbaar idd.
Het traject westelijk van Emmerich, dus richting NL, is permanent voorzien van Nederlands spanning. Op dat traject reden de stellen dus ook.
Je kunt hier dus Nederlands electrisch materieel met panto tegen de draad onder Duitse bovenleiding zien rijden, ook NSR 1700, RN 1600 en ACTS 1200 berijden dit stuk.
Hetzelfde is te zien op het Duitse gedeelte van het traject naar Bad Bentheim.
-
aaah...Also ::)
-
Vraag anders ff op somda, of daar iemand weet wat die ICM's daar deden.
Groetjes Michiel