BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: theuts op 06 December 2011, 22:37:46
-
Het Franse nutsbedrijf Veolia zet de transportactiviteiten in de verkoop. Het busvervoer in Limburg en de treinverbindingen tussen Maastricht en Kerkrade en Roermond en Nijmegen krijgen dus een nieuwe eigenaar. Vooralsnog heeft dat geen gevolgen voor het vervoer in Limburg en de rest van Nederland. Reden voor de verkoop is een grote reorganisatie. Die was al eerder aangekondigd, de details werden dinsdag bekend gemaakt.
In totaal wil het bedrijf de komende twee jaar voor vijf miljard euro aan bedrijfsonderdelen verkopen om de schuldenlast te verminderen.
bron : www.l1.nl
-
Zo-eh! Das groot nieuws. Waar rijdt Veolia nog meer? Haaglanden, Zeeland en Brabant. Ben benieuwd hoe dit wordt afgewikkeld. Veolia en Connexxion zijn inmiddels een bedrijf. Of gewoon concessie laten aflopen en dan niet opnieuw inschrijven, of eerder stoppen.
-
hmm... een connexxion of syntus GTW zie ik wel zitten :)
-
Arriva zal wel vooraan staan. :)
-
Heeft de NS die wadlopers net te snel verkocht... :P ;D
-
Arriva zal wel vooraan staan. :)
Er zijn vast wel meer partijen in Veolia Transport geïntresseerd, bovendien heeft Arriva het nadeel dat de mededingingsautoriteiten waarschijnlijk gaan zeuren, omdat er dan een monopolypositie in Nederland ontstaat.
Om deze reden heeft de nieuwe eigenaar van Arriva (DB Schenker), ook alle activiteiten in Duitsland moeten verkopen.
Ik denk dat het beter is, als een voor Nederland nieuw groot vervoersbedrijf het overneemt.
Groet Peter,
-
Qbuzz als spoorwegbedrijf? Qtrein? ::)
gr. Viktor
-
Waarom gaan wij niet met echte treintjes spelen? ;D ;D ;D
Jeroen
-
Omdat we geen geld hebben? ::)
Weet jij toch alles van? ;D
gr. Viktor
-
;D ;D ;D
-
Ik denk dat het beter is, als een voor Nederland nieuw groot vervoersbedrijf het overneemt.
NS? ;D
Overigens wil dat zeggen dat Veolia kennelijk meer schuld heeft dan het land waarin ik woon...
Ben benieuwd wie nu de treinen en bussen in Limburg laat rijden - en of daar modellen van komen.
- Peter
-
Qbuzz als spoorwegbedrijf? Qtrein? ::)
gr. Viktor
Nee, dat heet NS ;)
-
Ha, we kunnen de speculaas weer opdienen. Arriva, Syntus, Virgin, Skanetrafiken, First Great Western, DB Regio (hell no, niet dat doodsaaie brandweerrood op Neêrlands sporen) enzovoort... Als 't maar rijdt, toch?
Groeten, Geoffrey
-
Gewoon weer NS terug brengen en laten rijden op de lijnen die Veolia nu heeft. Hatseklatse klaar! (y) ;D
Gr. Rick
-
maar dat wil de NS toch niet?
die willen juist van die boemeltreintje's af.
Ik zou het leuk vinden als Connexxion het overneemt.
-
Leuk hoor, al die specualties, maar niet erg realistisch.
Veolia gaat geen treintjes verkopen, maar een bedrijfsonderdeel.
Het spoorbedrijf van Veolia blijft gewoon bestaan binne nde huidige concessie maar krijgt een andere aandeelhouder.
Veolia is van huis uit een waterleidingbedrijf, er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat de toekomstige eigenaar per sé een onderneming moet zijn die op dit ogenblik al aktief is in het railvervoer in Nederland.
Het kan net zo goed een Bulgaarse bierbrouwer zijn bij wijze vanspreken.
Dirk
-
Veolia is van huis uit een waterleidingbedrijf, ... <KNIP>
*Pling* Ik snap opeens het Veolia logo!
Hmm, misschien ben ik ook wel de laatste in Nederland die dat door heeft....
Is Veolia niet wat voor Heineken? Of misschien Aldi?
Groeten, Jaap
-
Ik zou het leuk vinden als Connexxion het overneemt.
Ik zou het leuk vinden als de NMBS het over zou nemen, maar die kans is bijzonder klein.
- Peter
-
Connexxion en veolia zijn 1 bedrijf.
Ze vallen onder Transdev als ik het goed zeg
-
Ik zou het leuk vinden als de NMBS het over zou nemen, maar die kans is bijzonder klein.
- Peter
Ik geef je het op een blaadje. Dat wil je niet, Peter...
& daarbij, net nu worden er een pak treinen in het dienstaanbod geschrapt. (= onderbezette treinen die niet in het beheerscontract opgenomen zijn)
-
Ach, wat mij eigenlijk leuker leek was een paar fatsoenlijke verbindingen tussen Nederlands en Belgisch Limburg. Er ligt spoor van Weert naar Neerpelt en van daar uit kun je door naar Antwerpen 'maar dat wil NS niet'.
- Peter
-
Ach, wat mij eigenlijk leuker leek was een paar fatsoenlijke verbindingen tussen Nederlands en Belgisch Limburg. Er ligt spoor van Weert naar Neerpelt en van daar uit kun je door naar Antwerpen 'maar dat wil NS niet'.
... het eerste begin is gemaakt. NMBS gaat een halte / station realiseren in Hamont Achel. En de spoorlijn tussen Maastricht en Lanaken is weer te berijden.
Met veel geduld en goede hoop......
Vwb de uitverkoop van Veolia: ik zou het wel een stoere stunt vinden als NSR hier bovenop springt en de treindienst van Veolia weer overneemt....
mvg
Sander
-
Ja, maar voor iets dergelijks moetje bij degeen zijn die de concessies uitgeeft, niet bij de vervoerder.
En nee, liever geen NMBS.
Dirk
-
het eerste begin is gemaakt. NMBS gaat een halte / station realiseren in Hamont Achel. En de spoorlijn tussen Maastricht en Lanaken is weer te berijden.
de brug was toch opgebroken?
gr
-
Nee, die sukkels uit de beide Limburgen gaan ons een fotomogelijkheid van vergane spoorglorie ontnemen. ;) Die lijn wordt momenteel opgeknapt, wat ik er van begrepen heb.
Edit: kennelijk zijn ze daar al een tijdje mee klaar en heeft de eerste trein tussen Aken en Lanaken al gereden.
- Peter
-
Ach, tram van Maastricht naar Hasselt is er voorlopig nog niet.
Er gaat nog heeeeel, heeeeel veel water door de Maas eer het zover is.
En over grensoverschrijdend verkeer gesproken.
Vanavond om 18:09 vertrekt de allerlaatste Maastricht-Brussel Expres.
Wat over schiet is dat hopeloze rode boemeltje.
Jos
-
Ja, maar voor iets dergelijks moetje bij degeen zijn die de concessies uitgeeft, niet bij de vervoerder.
niet zo lang de consessie loopt. Bij een bedrijfsovernamen blijven de consessies rechtsgeldig mits anders contractueel is vastgelegd......
Jeffrey
-
En over grensoverschrijdend verkeer gesproken.
Vanavond om 18:09 vertrekt de allerlaatste Maastricht-Brussel Expres.
Wat over schiet is dat hopeloze rode boemeltje.
Jos
Tja, 'k heb nochthans dikwijls gebruik gemaakt van de rechtstreekse Oostende-Brussel-Maastricht.
Het stuk Oostende-Brussel was als P-trein (opstapstation=Aalter) & 's avonds hadden we de retour.
Al reed deze enkel op weekdagen. Héérlijk voor een dagje Maastricht.
De Franstaligen geven blijkbaar niet graag hun treintjes af.
De nieuwe 18'en blijken nochtans héél bedrijfzeker te zijn doordat ze o.m. zichzelf 'depanneren'.
Een verbinding Luik-Maastricht-Heerlen-(Kerkrade) zou nochthans een mooie "Euroregio" verbinding kunnen zijn (dieseltractie?)
We blijven dromen joch...
-
Een verbinding Luik-Maastricht-Heerlen-(Kerkrade) zou nochthans een mooie "Euroregio" verbinding kunnen zijn (dieseltractie?)
We blijven dromen joch...
Die droom komt wel wat dichterbij: Aken wordt met de volgende consessie via de Avantislijn gekoppeld aan de Heuvellandlijn met bicourant materieel. Ideen zijn er (maar niet concreet) om hem aan de andere kant te koppelen aanLuik.
Wat betreft overname: de directeur komt van Syntus, dus... Wishfull thinking van een Achterhoeker woonachtig in Zuid Limburg...
Grtz,
Niels
-
Niemand besteedt enige aandacht aan de opmerking van Martijn v M hierboven, maar hij geeft wel de juiste richting aan:
Transdev is eigenaar van Connexxion, dat op haar beurt weer eigenaar is van onder andere de Hermes Groep (jawel, de oude Maasbuurt / Zuid Ooster / LTM combinatie) en Novio, om even in de regio te blijven.
Transdev exploiteert wereldwijd in zo'n 72 steden tram- en metrobedrijven.
Veolia (inderdaad van origine een waterleidingbedrijf) wil van haar vervoerstak af, maar wie fuseerde onlangs nog met Transdev? Juist ja: Veolia.
We kunnen nu het volgende scenario uittekenen: Transdev neemt de vervoerstak van Veolia over in eigen beheer en draagt de exploitatie op aan Connexxion, hetgeen in de praktijk dan door Hermes uitgevoerd gaat worden.
Hermes heeft ook al de concessie van het KAN (Knooppunt Arnhem Nijmegen) gewonnen en neemt dit nu over van Novio, die zolang op de winkel heeft gepast. Wie in Nijmegen en omstreken woont weet dat Novio en Hermes al helemaal samengesmolten zijn.
Ergo: We kunnen Hermes binnenkort terugverwachten op de Maas- en Heuvellandlijn en is het vervoer vanaf Zevenaar tot Eijsden in één hand..
Groeten, Rob.
-
zij ndat die vreselijke 'breng' bussen? (eerder novio)
gr
-
Ergo: We kunnen Hermes binnenkort terugverwachten op de Maas- en Heuvellandlijn en is het vervoer vanaf Zevenaar tot Eijsden in één hand..
Ik zou zeggen, breng dan meteen de VSL terug. :)
- Peter
-
Hebben we het nu ondertussen steeds over "This-Connexxion"? ;D
"Pressnitztalbahn" lijkt me ook wel leuk klinken in de Limburgse heuvels, maar dat is toch ook al weer een DB of Arriba dochter?
Groeten,
Joop
-
En als ik even verder fantaseer:
HUSA-Agglo-Regio, kortweg Husaar? ;D
mooi oranje-blauw hoor
Groeten,
Joop
-
zij ndat die vreselijke 'breng' bussen? (eerder novio)
gr
Tja, de huisstijl van de Breng bussen is bepaald door de Stadsregio, analoog aan de eigen huisstijl. Ook de Stadler treinstellen krijgen deze kleuren en de Nijmeegse tram ook....
Het was wel even wennen, dat roze en blauw, maar goed, dat was de gele NS- en streekvervoerhuisstijl in de zeventiger jaren ook.
Nogmaals: Novio is de exploitant (en straks Hermes), maar heeft geen invloed op de huisstijl.
Groeten, Rob.
-
goed, ik heb ook nog tien jaar in Nijmegen gewoond, dus Novio is ook goed (bij het ontbreken van de CVD dan natuurlijk).
Helaas, geen Syntus..
Grtz, Niels
-
Ach wat is er mis met die bussen van Breng?
Ben er paar keer mee geweest en ze zaten wel lekker hoor ;)
Of is dat hetzelfde verhaal als met kubus? die nu weer proberen mijn schoolbus af te schaffen grom.. >:(
Komt er in Nijmegen een tram? zo dan ga ik daar weer eens heen!
Maar wordt het echt een tram of gewoon een treintje die tussen Dukenburg/Heyendaal en Lent pendelt?
Ik zal wel even gaan googlen beseffende dat dit hele bericht een beetje offtopic is :-X
gr. Viktor
-
nog een vraagje, word nijmegen kleve erin betrokken (zoals men wilde)
gr
-
Zoals Viktor al zei is dat net een beetje te off-topic voor een draadje over Veolia, maar je kunt natuurlijk altijd een nieuw draadje openen over trams in Nijmegen (wat mij overigens ook zou interesseren).
- Peter
-
Ach wat is er mis met die bussen van Breng?
Ben er paar keer mee geweest en ze zaten wel lekker hoor ;)
gr. Viktor
Er is niks mis met de bussen van Breng hoor, hoewel ze wat vreemde kleurtjes hebben, behalve dan dat het Ambassadors zijn.
En die rammelen.
Allemaal.
Maar zitten niet slecht.
Dirk
(elke dag 86 minuten in Ambassadors)
-
en de naam, 'breng'konden ze niets beters verzinnen ??? het IQ daald drastisch.
gr
-
Tja, de huisstijl van de Breng bussen is bepaald door de Stadsregio, analoog aan de eigen huisstijl. Ook de Stadler treinstellen krijgen deze kleuren en de Nijmeegse tram ook....Het was wel even wennen, dat roze en blauw, maar goed, dat was de gele NS- en streekvervoerhuisstijl in de zeventiger jaren ook. Nogmaals: Novio is de exploitant (en straks Hermes), maar heeft geen invloed op de huisstijl.
Groeten, Rob.
Ja en nee. De huisstijl zelf is in de vorige aanbesteding door Cxx/Hermes/Novio aangeboden en was geen idee/verplichting vanuit de stadsregio. De Stadsregio heeft de huisstijl overgenomen (gekregen of gekocht) en verplicht bij de daarop volgende (is dat al de huidige?) aanbesteding.
-
Is het misschien een idee als ik een nieuw draadje open om hierover verder te discussiëren?
Anders dan komt er een slotje op dit draadje en dat zou jammer zijn.. :-X
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40910.new.html#new ;)
Hij heeft al een keer gewaarschuwd toch?
gr. Viktor
-
(y)
- Peter
-
Vanochtend in de regionale krant:
http://www.limburger.nl/article/20130216/REGIONIEUWS01/130219391/1056#Veolia_wil_van_vervoer_af
Ben benieuwd aan wie ze het verkopen.
Grtz,
Niels
-
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40727.0.html
gr Jos
-
Het bericht kwam me al bekend voor. ;D
Maar waarom staat het vandaag zo groot in de krant? Er staat dat het deze week is besloten, niet vorig jaar....
Grtz,
Niels
-
Hoi Niels;
Zaterdagkrant, dikke krant, Limburgs Dagblad weinig nieuws ....... het is me het afgelopen jaar opgevallen dat ze het zelfs klaarspelen één en hetzelfde artikel in 1 of 2 weken twee keer te brengen :'(.
Hoezo afbouw van personeel bij LD in Heerlen, gebrek aan copy ?? ze moeten gewoon weer de knuppel in het hoenderhok gooien anders is er dit jaar geen discussie ..... van mij mag het busvervoer weer naar die goeie ouwwe LTM, mooi weer in eigen hand (y) !
Wat dacht je van elegante mooie groene treinstellen op die [ex]Veolia lijnen ;D!
Groet Dieter
-
waarom niet de rurtalbahn. die rijden in duren en bij monchengladbach al personen treinen en db regio rijdt al vanaf duren naar heerlen. zouden zei dus ook kunnen doen tot aan nijmegen toe via roermond (rurmonding) ;-)
-
"Rurtalbahn" dat zou niet verkeerd zijn, dan ook goede verbindingen in de eigen Euregio gebieden, bovendien kunnen we dan ook [met goed fatsoen] wat Duits materiaal op de baan kwijt !
Dieter
-
van mij mag het busvervoer weer naar die goeie ouwwe LTM, mooi weer in eigen hand (y) !
Wat dacht je van elegante mooie groene treinstellen op die [ex]Veolia lijnen ;D!
Hmm,
Elegant Groen (met een beetje crème en enig chroom) :-\ je bedoelt zoiets als DIT?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Regal_Mark_IV_Roset_LTM_5730.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Regal_Mark_IV_Roset_LTM_5730.jpg)
Kan ik me helemaal in vinden, al hoop ik (zéker voor het personeel ;D ) op iets modernere bussen dan het afgebeelde orgel: dat is namelijk écht een zwaarsturend kreng! (maar wél leuk...)
Frans (die ooit zélf aan het stuur van dat lel mocht rukken, toen ze al museumwagen was)
-
Zaterdagkrant, dikke krant, Limburgs Dagblad weinig nieuws ....... het is me het afgelopen jaar opgevallen dat ze het zelfs klaarspelen één en hetzelfde artikel in 1 of 2 weken twee keer te brengen :'(.
Ach ze spelen het ook wel ens klaar om 2x exact hetzelfde artikel in dezelfde krant te plaatsen.
Zoals afgelopen donderdag.
Jos.
-
En wat erger is, soms plaatsen ze stukken niet. Waarschijnlijk omdat de link met Limburg niet te maken is. ;D
Het niveau is in ieder geval in behoorlijke vrije val de laatste tijd...
Ot: terugkeer van LTM, laat maar gebeuren! (y)
-
Of EBS: dan worden de treinen daar weer gewoon geel ;)
Arriva zie ik niet gebeuren: die hebben al teveel in handen in de rest van Nederland en dat zou dus een te grote speler worden als ze de Veolie-gebieden erbij nemen.
-
Dat NS het zal overnemen lijkt zeer waarschijnlijk en aannemelijk.
Maar denk wel dat NS juist de diesellijnen kwijt wil !!!!
Waarom zouden ze dan (op trein gebied) dit terug nemen.
Wel zouden de bussen en de veerdienst een leuke uitbreiding zijn op Qbuzzz.
Maar ik zou het wel mooi vinden als het "maaslijntje" (NM-RM) weer naar NS gaat.
Het begin periode van Veolia in Nijmegen heeft toen veel teweeg gebracht bij reizigers.
Wadlopers die met wind mee op tijd waren en met wind tegen vertraging opbouwde tot 10 minuten.
Ook totaal geen service mensen te vinden waren op station Nijmegen ..
Dat leidde tot veel woede en ergernissen bij de Reizigers die vertraging hadden of dat er ineens helemaal
geen trein meer reed.
Ik ben erg benieuwd wat dit zal gaan brengen.
het is wel een feit dat alle bestaande contacten overgenomen moeten worden , waardoor je "vrijheid" een
deels beperkt wordt als nieuwe exploitant.
Ook zal er een flinke duit in het zakje moeten zitten.
we praten hier over een miljoenen overname , en deze tijd heeft niet iedereen de mogelijkheid
om hierin te investeren.
Wesley
-
Misschien is het iets als NS 2 lijnen overneemt ze Zitten toch met teveel buffels... En de lijn Heerlen - Maastricht is toch gewoon electrisch?
-
sammetje
Heel heuvellandlijn is elektrisch,de andere lijn de maaslijn helaas niet,(voor hoelang).
Al is het voor het goederenvervoer wel interassant als maasslijn verdubbelt wordt en elektrisch.
Nou is het ook duidelijk waarom veolia geen interesse in had voor de stoptreindienst op traject maastricht-roermond en roermond weert,en traject heerlen sittard.
Want deze lijnen gaan ook weg bij ns,wat blijft voor ns alleen intercity limburg
De db regio heeft al zeker interresse in de lijn heerlen- sittard,dat staat ook duidelijk op hun treinstellen,nachste halt sittard?
-
Of alle leden van beneluxspoor betalen geld en kopen een spoorlijn waar we een Benelux hondekop laten rijden ;)
-
Tja.. als het een beetje winst oplevert voor de stichting ::)
Ik denk dat Arriva nog eerder dan NS in aanmerking komt (ivm. het eerder genoemde monopolie)
Het zou wel een stunt zijn voor Syntus om weer terug te komen.
Maar zoals het artikel al aangeeft, waarschijnlijk veranderd alleen de naam op de treinen, de rest blijft gewoon hetzelfde.
Totdat de huidige concessieperiode is afgelopen zal er sowieso geen ander materieel komen.
mvg. Viktor
-
:-[ Op gevaar gigantisch OT te vliegen :-X
Ik heb het vermoeden de hoop, dat wij in dit land inmiddels de "zegeningen" van het aanbesteden beginnen te begrijpen:Wat menigeen in the UK [U weet wel: dat Eiland, waarover wij allemaal roepen, dat zij 50 jaar en één uur achterlopen, maar helaas voor ons: zij zijn niet zo debiel...] al ruimschoots weet: Privatiseren/Aanbesteden WERKT NIET in een aantal 'takken-van-sport'...
ZIJ draaien deze waanzin daarom inmiddels naar vermogen terug!
Openbaar Vervoer is, vergelijkbaar met Gezondheidszorg, een BASISvoorziening die onze duurbetaalde en overgesubsidieerde Overheid dus domweg MOET leveren... :-X
-
Nou Frans, of dt zo is vraag ik me af. Althans, of de heren bestuurders dat vinden.... Hier in Limburg zijn ze nog steeds laaiend enthousiast over de aanbesteding. En ik moet zeggen, na wat aanloopproblemen is er toch sprake van groei. Eindelijk werd er weer geïnvesteerd. Of dat zonder marktwerking ook gekund? Misschien...
Grtz,
Niels
-
Het is wel makkelijk om het Limburgs Dagblad af te zeiken, maar kennelijk is er toch wel iets aan de hand:
http://www.nu.nl/economie/3216589/nederlandse-tak-veolia-in-verkoop.html
mvg,
Gert
-
@Wessley.
Dat de maaslijn in het begin zo rampzalig was valt Veolia niet aan te rekenen.
In de concessie eis stond dat ze met nieuw materieel moesten beginnen, dat ook nog eens aan speciale concessie eisen.
De stadler treinstellen waren inmiddels besteld, maar waren op het moment van de concessie start net in productie gegaan.
Veel ander materieel als de wadlopers was op dat moment nog niet beschikbaar.
Op de Heuvellandlijn haddden ze het geluk dat ze de plan V konden gebruiken.
En dat liep in het vrij aardig.
Jos.
-
Jos,
Mensen rekenen al snel iets aan als het eens fout gaat terwijl het niet hun fout is.
-
Dat klopt Bart.
Maar ik schreef het even ter verduidelijking.
Voor het geval dat Veolia onnodig afgekraakt wordt.
Want over het algemeen doet Veolia het qua bus en railvervoer vrij goed.
En natuurlijk zullen er hier en daar wat schoonheidsfoutjes in zitten, maar die zijn er in elk bedrijf.
Jos.
-
Betreffende het "afzeiken" van het Limburgs Dagblad kan ik het mij als trouw lezer [ca. 50 jr. waarvan ca. 35 jr. abbonee] veroorloven een oordeel te vellen over de kwaliteit van deze krant en ik begin er steeds meer aan te twijfelen, alleen het sportkatern lees ik nooit.
Wat het aanbesteden aangaat was ik altijd zeer tevreden met die mooie groene wagens, zie die prachtige foto van die bus van Frans. Ik zou mij dat kleurtje op ons spoor best kunnen voorstellen, erger nog, in tegenstelling tot een comerciële participant die winst moet draaien voor zijn aandeelhouders hoeft een nieuwe LTM/VSL als overheidsbedrijf [ja ja] alleen maar kostendekkend te draaiën ...... dus ...... de ritprijs kan omlaag en de dekking wordt beter en weg met die chipcard, gewoon weer een kaartje dan pakken ze de gelegenheidsreiziger ook weer mee. [Daardoor ook meer personeel en de trein mag bij VSL ook NS-geel zijn !]
-
Ik zal eerlijk bekennen dat ik absoluut niet kan oordelen over de kwaliteit van het Limburgs Dagblad (afgezien van de drie weken vakantie die ik totaal in mijn leven in Zuid-Limburg heb doorgebracht), maar ik vond iets te gemakkelijk om deze krant meteen als 'onbekwaam' weg te zetten toen bleek dat Veolia vandaag wel degelijk uitspraken heeft gedaan over haar toekomst.
mvg,
Gert
-
Dat geldt naast Nederland ook voor België, Duitsland, Zweden en Finland.
http://www.eurailpress.de/news/alle-nachrichten/single-view/news/kaeufer-fuer-veolia-verkehr-gesucht.html (http://www.eurailpress.de/news/alle-nachrichten/single-view/news/kaeufer-fuer-veolia-verkehr-gesucht.html)
-
Ben benieuwd als het echt zo erg is,wie dan het stokje wil overnemen.
Miss is t iets voor arriva ?
-
Arriva = DB, die mogen niet onbeperkt overnemen in elk geval.
-
Die hele NMa kan me helemaal niets schelen :P. Als er een liefhebber voor Veolia is, wat zou daar op tegen zijn?
-
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hallo Gert;
Gebrek aan kwaliteit wil niet zeggen gebrek aan competentie !!
Ze moeten terug naar hun roots en gewoon de zaken noemen zoals ze zijn en de discussie aanzwengelen i.p.v. klakkeloos napleppen wat hun wordt [aan][op]gedragen !!
Als ze politici kunnen breken, recent bewezen, dan kunnen ze ook de publieke opinie mobiliseren voor het OV. ze moeten het alleen willen [óf mogen van vadertje Telegraaf] :-\
-
Doe maar Syntus :)
Er staan genoeg Lintjes aan de kant om ingezet te worden. effe opnieuw kwasten binnen effe stofzuigen soppen (y), klaar voor komende 15 jaar ;)
-
Nogmaals... Er komt geen nieuw materieel, hoogstens een andere kleurstelling. Bovenien zit er een wc in de gtw'tjes dus liever dat dan een lint...
-
Ach, als je last hebt van een lint(worm) kun je altijd hier nog terecht: https://www.facebook.com/mldstichting/app_425411460810811
8)
mvg,
Gert
-
Ik heb geen FB-account maar ..... wat vóór instapt dat stapt achter weer uit, mét of zónder natte broek.
Ik snap niet ??? hoe ze die treinstellen konden ontwikkelen zonder toilet, voor langere afstanden of lijnen met een dunne dienst [waar je niet ff aan een station uitstapt voor een sasstop en dan de volgende trein kunt nemen :'(] is een Lint dus niet echt geschikt !
-
Linten werden toch omgebouwd ? ,er zou een toilet in komen had ik begrepen.
-
:-[ Op gevaar gigantisch OT te vliegen :-X
Dit soort zinsneden gebruik je nogal vaak...
Over het algemeen hebben jullie het over treinen, dus dat is allemaal jofel en zo, maar opmerkingen over politici zus en kranten uit het Westelijk Havengebied (zelfs al hebben die een spoorlijn door hun voortuin lopen) zo, vallen een beetje buiten de discussie.
- Peter
-
@Wessley.
Dat de maaslijn in het begin zo rampzalig was valt Veolia niet aan te rekenen.
In de concessie eis stond dat ze met nieuw materieel moesten beginnen, dat ook nog eens aan speciale concessie eisen.
De stadler treinstellen waren inmiddels besteld, maar waren op het moment van de concessie start net in productie gegaan.
Veel ander materieel als de wadlopers was op dat moment nog niet beschikbaar.
Op de Heuvellandlijn haddden ze het geluk dat ze de plan V konden gebruiken.
En dat liep in het vrij aardig.
Jos.
Ik Reken dat Veolia ook niet aan Jos & Bart ,
Dat heb ik ook niet benoemd in mijn stuk .
Het was bedoeld als ''zware start'' die ze hadden.
Wel was het een feit dat ze het materieel nog niet op orde hadden (dankzij de late productie) ,
Maar ook zeker de organisatie niet op orde.
Ik heb er dagen met me neus bovenop gezeten , en dat was geen pretje..
Personeel van Veolia trok eigen jas over het Uniform en gingen tussen de reizigers staan als
er weer eens problemen waren. [Zelf gezien]
De mensen van NS die op het perron liepen werden hierop aangesproken en konden vragen en klachten
gaan beantwoorden.
Ook was toen der tijd klantenservice heel slecht te bereiken.
Maar Veolia was/is lang niet de enige in het land waar het aan de organisatie schort.
Ik ben benieuwd wat het vervolg zal zijn...
Wesley
-
Deze zware start is te wijten aan de aanbestedingsprocedure.
Veolia had slechts 5 maanden de tijd om alles op tijd te kunnen regelen.
Hun busvloot was redelijk op tijd, die hadden ze nagenoeg van de plank kunnen bestellen.
Bij de treinen lag dat verhaal anders.
Ook deze order is net zoals bij de bussen pas besteld nadat het aanbestdingscontract getekend was.
En bij treinen is de wachttijd en productietijd nu eenmaal wat langer.
En denk eens na, waarom trok het Veolia personeel de jas over het uniform aan?
Juist omdat ze zelf niet wisten hoe en wat.
Jos
-
dus jongens,
m een stok te steken voot db en ns laten we rurtalbahn maar nemen. dan kunnen we van nijmegen doorrijden via maastricht naar dueren.
hoeft het materieel alleen een beetje blauw kleurtje erbij en klaar is kees ;-)
-
Ik blijf tóch voorstander van een eigen vervoersmaatschappij, dus LTM of VSL [t'is maar hoe je het noemen wil] een nieuw leven inblazen en dan mooi groen met beige materieel tussen al dat blauw/wit en geel geweld.
Anders is de Rurtahlbahn ook een mooie optie maar dan moeten die er ook de buslijnen bij nemen anders is de chaos compleet, en weg met die OV-Chipcard.
-
neee waarom?
ltm/vsl het busvervoer!
en de rtb het treinverkeer!
-
Ok Stomer;
Ik kan ermee leven, maar die andere bedrijven moeten ze eindelijk buiten de deur houden !
-
Helaas gaat men in Brussel anders voor u beslissen.
Ik denk dat de SNCF een oorlogskas aan het opbouwen is met de verkoop om via aanbestedingen terug te komen op diverse lijnen.
Btw. misschien dat Abellio iets wil overnemen. 8) Die gaan binnenkort naar Emmerik rijden.
Groeten, Alexander
-
Emmerik is voor Limburg wat ver weg, dan liever het "Rurtalbähnle" dan hebben we tenminstte een fatsoenlijke verbinding in de Euregio en de bus dat zien we dan wel !! Ik blijf er echter bij dat ze de bussen niet meer moeten "inkopen" liever weer eigen beheer door de provincie.
-
Van mij mag Syntus het overnemen, voel ik me als Achterhoeker weer helemaal thuis hier in Zuid Limburg (y) (deed ik toch wel overigens...)
Grtz,
Niels
-
als dat betekent dat syntus uit Apeldoorn verdwijnt dan liever gister dan vandaag.
Ik vind het bus gedeelte beroerd in Apeldoorn.
dan liever Veolia terug