BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 27 November 2011, 12:28:59
-
Er staat een belangrijk grootspoorbericht in de agenda op www.sleutelspoor.nl
SK
-
1213 of 1312??
mvg,
Sander
-
doe maar 1312 ;D
mvg,
Robin
-
Gaaf! Dank voor de tip, Sobat! (y)
-
Zeker een mooie tip!!!
mvg,
Sander
-
Er staat een belangrijk grootspoorbericht in de agenda op www.sleutelspoor.nl
SK
Waar dan?
-
Startpagina van Sleutelspoor, onder de tekst naast de klok maar boven de eerste afbeelding van de rongenwagen. Ik had er eerst ook overheen gekeken ::)
Groetjes, Bart
-
Ik had ook al alle menu's door gespit tot dat ik bemerkte dat hij op de homepage recht voor mijn neus in het rood stond ::)
-
in de agenda op www.sleutelspoor.nl
waar dan?
En dan nog vragen waar? :-X
mvg,
Sander
-
Ik had ook al alle menu's door gespit tot dat ik bemerkte dat hij op de homepage recht voor mijn neus in het rood stond ::)
Dat had ik dus ook, je klikt uit gewoonte meteen op de "grootspoor" snelkoppeling in de menubalk... ;D
-
De 1312 rijdt trouwens voor HiSpeed, niet met Highspeed ... ;)
[Foutje in onderwerp ;)]
-
De franse zustermachine kon toch 331km/h, vind ik toch wel Highspeed 8)
-
Lijkt me nu niet iets wat we nog moeten gaan proberen met de 1312 ;)
-
Gelukkig was de bewolking op tijd weg toen de 1312 zich vandaag liet zien met de internationale trein naar Berlijn. De fraaie combinatie passeerde (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/6425866775/in/photostream) keurig op tijd bij het herfstgekleurde Terschuur (y)
-
Mooie plaat, eigenlijk horen daar van die
turkoois/blauwe IR-rijtuigen (http://www.reisezugwagen.eu/?p=3169) achter.
-
Dat is niet turkoois, dat is lichtblauw (met donkerblauw)
-
voor de liefhebbers:
(http://farm8.staticflickr.com/7027/6426218121_d113c900c0.jpg) (http://www.flickr.com/photos/61971531@N02/6426218121/)
1312 voor de Berlijntrein (http://www.flickr.com/photos/61971531@N02/6426218121/) by Martijn_1987 (http://www.flickr.com/people/61971531@N02/), on Flickr
Ook te vinden in de onlangs gespot topic! ;) (y)
-
1312 met IC 145 naar Bad Bentheim bij Borne:
(http://farm8.staticflickr.com/7171/6426389931_11961f05fc_b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/bartdonker/6426389931/)
1312 met IC 146 naar Schiphol bij Gildehaus (D):
(http://farm8.staticflickr.com/7168/6426458759_505245527a_b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/bartdonker/6426458759/)
Groetjes, Bart
-
De 1312 was ook op 30 november 2011 met een Berlijntrein op conditierit FOTO (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/6431822503/in/photostream) ;D
-
Dat is nog eens een leuke foto (y).
Tinus.
-
Had er iemand trouwens ook nog meegekregen welke lok IC145 heeft overgenomen in Bad Bentheim?
Mocht je het niet hebben meegekregen, kijk hier (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5660903,5660903#msg-5660903) dan maar even.
Ja, de trots van BW München was aanwezig, die is eigenlijk nog leuker als de NS 1312.
Groet Peter,
-
Ik had het al gezien.. alleen hadden ze wel wat meer hun best mogen doen op het pesten.. ;) (y)
-
alleen hadden ze wel wat meer hun best mogen doen op het pesten..
Huh, pesten? Bedoel je soms poetsen!
Etienne
-
De 103 245-7 is officieël nog geen museumlok.
Volgens revisionsdaten is de lok nog altijd in dienst bij DB Fernverkehr AG.
Bovendien had hij al een ritje München-Bad Bentheim achter de rug.
Groet Peter,
-
Huh, pesten? Bedoel je soms poetsen!
Etienne
Ja poetsen... :) :-X
En inderdaad... had ik even op moeten zoeken, dacht dat het er ook één was van de een of andere (semi-) museum club... :)
-
De 103 245-7 is officieël nog geen museumlok.
Volgens revisionsdaten is de lok nog altijd in dienst bij DB Fernverkehr AG.
Bovendien had hij al een ritje München-Bad Bentheim achter de rug.
Groet Peter,
Ach, is goed voor hem. Die paar korte ritjes rondom München zijn niet echt goed voor hem. Beetje vergelijkbaar met de 1200's voor EETC heb ik het idee, als ik zo het fahrplan op 103er.de bekijk.
-
103 245 mit IC 145 tussen Salzbergen en Rheine:
(http://farm8.staticflickr.com/7156/6426432955_bd6f31f981_b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/bartdonker/6426432955/)
Een prachtige loc (y) , ook al is het uiterlijk wel een beetje aandacht nodig. Tevens een prahtoge initiatief van NS en DB, hartelijk dank aan een ieder die er iets mee te maken heeft gehad!
Groetjes, Bart
-
Leuk! Dankzij Rivarossi, Roco en ACME is deze trein behoorlijk natuurgetrouw na te bootsen in model!
mvg,
Gert
-
Ach, is goed voor hem. Die paar korte ritjes rondom München zijn niet echt goed voor hem. Beetje vergelijkbaar met de 1200's voor EETC heb ik het idee, als ik zo het fahrplan op 103er.de bekijk.
Dat valt wel mee, hij rijdt iedere vrijdag al een IC trein Ulm-Stuttgart (incl. als leeg materieel vanaf München) en op zaterdag weer terug van Stuttgart naar München, via de Geislinger Steige. Dus die korte ritjes vallen wel mee, zou trouwens een leuk idee zijn voor onze NS. Iedere vrijdag een extra trein in de avondspits bestaande uit de 1312 met wat ICRm.
@Gert, klopt, maar met alleen Roco (103) en Fleischmann (wagens) kom je ook al een heel eind. Tenminste voor het Duitse deel van de rit.
Groet Peter,
-
Dat valt wel mee, hij rijdt iedere vrijdag al een IC trein Ulm-Stuttgart (incl. als leeg materieel vanaf München) en op zaterdag weer terug van Stuttgart naar München, via de Geislinger Steige. Dus die korte ritjes vallen wel mee, zou trouwens een leuk idee zijn voor onze NS. Iedere vrijdag een extra trein in de avondspits bestaande uit de 1312 met wat ICRm.
Och, heel erg intensief werkt ie nog steeds niet. Lijkt mij ook wel een goede, heb het al eerder geroepen. Bijv. 1 van de nachttreinen consequent iedere nacht met een andere museumlok rijden (kan je lache als we weer een werkend 11je hebben). Denk namelijk dat je met een nachttrein meer kans hebt dat het gaat lukken dan met een ICRm trein, vanwege bijv. de groene lamp. ;)
-
@Gert, klopt, maar met alleen Roco (103) en Fleischmann (wagens) kom je ook al een heel eind. Tenminste voor het Duitse deel van de rit.
Rijden in Duitsland dan minder rijtuigen mee?
-
Nee, maar ik heb geen Rivarossi 1300 lok. ;)
Groet Peter,
-
Ah, op die manier. :)
-
zou inderdaad een leuke optie zijn om in de gewone dienstregeling regelmatiger
een museumlok te laten rijden.
Brengt wat afwisseling met zich mee, en ze rijden wat vaker wat volgens mij ook
beter is voor de loks, dan lang stilstaan.