BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bob R. op 14 November 2011, 22:18:14
-
Shortlines maakte aan het begin gebruik van tractie van HGK.
Later gingen ze zelf Locomotieven leasen.
Mijn vraag; kun je HGK locomotieven (in dienst van Shortlines) mixen met de lease locs van Shortlines, of waren die toen alweer terug bij HGK?
-
Er was een periode waarin het kon. In 2003 waren de DE11 en DE13 niet meer in NL toegelaten, de DE12 wel (de locs type DE1024). Je had natuurlijk ook de Class 66 van HGK (DE61-DE67, behalve de DE62 welke niet in NL was toegelaten) en de Class 66 van SL. De SL G2000-en kwamen vanaf 2003 in dienst.
E.e.a. op basis van hetgeen is uitgezocht voor 1 of ander cargoboek wat in 2004 uit kwam. ;D
-
Foto's van SL- en HGK-locs bij elkaar:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/imm020_cutted.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/imm020_cutted.jpg)
Augustus 2001
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN2553_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN2553_1.jpg)
November 2003
-
Mooi, bedankt voor de info :)
Het gaat mij vooral om de DE11-13.
Mijn DE 13 moet ik dus omnummeren naar DE 12.