BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Edwin van den Bergh op 24 March 2007, 14:52:28
-
Beste mensen,
Vandaag heb ik eindelijk mijn FL Lint gekocht. Nu heb ik een erg lastig probleem met de koppeling van beide bakken. Na het koppelen d.m.v. de stekkerverbinding (ik durf niet door te drukken, maar het werkt) leg ik het stel op de kant. Conform de gebruiksaanwijzing laat ik de bijwagen over de vergrendelde koppeling zakken, draai het schroefje aan de onderzijde een kwartslag en zet het stel op de rails.
Tijdens het rijden schiet de bijwagen echter bij de minste ongelijkheid in het spoor los (met name op wissels). Gevolg is dat de bijwagen alleen nog door de stekkerverbinding is verbonden met de motorwagen. Dat schiet uiteraard kort erna ook los. Ontsporing/ontkoppeling/kortsluiting is het gevolg.
Voor mij gevoel is het 'armpje' dat een kwartslag moet draaien gewoon te kort om goed over het lipje van de bijwagen te vallen en deze op zijn plaats te houden.
Hebben meer Lint-rijders hier last van en zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?
Met dank en groet,
Edwin
-
Hallo,
De stekker past wel volledig in de contra, voorzichtig erin drukken.
Het koppelen gaat inderdaad wat lastig... je moet de bakken bijna helemaal tegen elkaar aan drukken en dan de bak in de koppeling laten zakken, pas dan zit hij goed vast. Zo als ik lees heeft u hem nu niet helemaal in het nokje liggen (was bij mij eerst ook het geval ;))
-
Ik heb de stekker probleemloos kunnen doordrukken. En ook bleek dat de bijwagen inderdaad steviger tegen de motorwagen gedrukt moest worden. Alles is nu prima gekoppeld, geen problemen meer. Integendeel, de Lint rijdt prachtig!
Met een duur nieuw model ben je al snel té voorzichtig blijkt wel weer!
Bedankt voor de tip!
-
Graag gedaan... en dat van dat schroefje onderop wist ík weer niet, dus ik heb er ook weer wat van geleerd ;) ;D