BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Harold Content op 09 November 2011, 11:04:28
-
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10888681/__NS_houdt_slooptreinen_achter_de_hand__.html?p=12,2 (http://www.telegraaf.nl/binnenland/10888681/__NS_houdt_slooptreinen_achter_de_hand__.html?p=12,2)
Zouden we dan toch opeens weer leuk oud materieel terug gaan zien of toch niet ;)
-
Of verwacht men een debacle met de es-el-tee zonder plee? ;D
-
NSR reactiveert DDM-1 Dubbeldeksmaterieel die nu met een 1700 gaan rijden in plaats van een 1800. Daarnaast staan diverse bakken mat'64 klaar om bij te springen indien nodig.
Dus laat de sneeuw maar komen ;D ;D ;D
Jeroen
-
Die titel van het artikel, hoezo stemmingmakerij?
het materiaal staat aan de kant, maar officieel als reserve, niet (meer) bestemd voor sloop. Want die plannen waren er natuurlijk wel.
Groet,
Michel
-
Als die plannen er waren, zijn die toch ingetrokken en klopt het toch ;)?
-
Error 404, pagina niet gevonden
De pagina waarom u heeft gevraagd kon niet worden gevonden.
Een mogelijkheid is dat het artikel niet langer bestaat; een andere mogelijkheid is dat u de URL foutief heeft opgegeven.
Artikel verwijderd?
-
Gewoon even googlen op "Ns houdt slooptreinen achter de hand" en je komt het artikel weer tegen.
Goeie PR overigens :-\
Tsja, ik heb bijna 30 jaar geleden al NS aangeschreven om dat Mat'46 niet te laten slopen, want dit had je kunnen zien aankomen ;)
-
Goed, twee pagina's oeverloos geklets weggehaald. We zitten hier in de grootspoor-vraagbaak, oké? Ik kom steeds dezelfde namen tegen die van ieder onderwerp een chatbox denken te moeten maken en ik begin het aardig beu te worden.
- Peter
-
Waarom ben je dan toch weer gaan modereren? Je wist waar je aan begon...
-
Hallo
Zijn het deze slooptreinen ?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/HPIM3220_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/HPIM3220_1.jpg)
gr Jos
-
Waarom ben je dan toch weer gaan modereren? Je wist waar je aan begon...
Het modereren ben ik niet beu, het aanhoudende geklets wel. Maar dat kwartje lijkt niet bij iedereen te vallen.
- Peter
-
Sorry Peter :-*
-
ik zal me de komende dagen ook weer een beetje gedragen. Als ik mezelf weer ben.
-
nieuwe link (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3023521/2011/11/09/NS-houdt-slooptreinen-achter-de-hand-voor-de-winter.dhtml)
Hallo
Zijn het deze slooptreinen ?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/HPIM3220_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/HPIM3220_1.jpg)
gr Jos
Er staat dat nieuwe treinen snel een koutje vatten en de oude zonder al te veel problemen ingezet kunnen worden, maar dat lijkt mij bij diegene op het plaatje niet echt het geval.
-
Nee die dus niet, het gaat om de tweede serie die nog niet zo heel lang geleden (dit voorjaar?) terzijde zijn gesteld. Overigens is er helemaal geen sprake van stilleggen, alleen is de sloop in een aantal delen onderverdeeld. Dat is al lang geleden bewust zo ingepland.
Dit spul is nog niet over de revisietermijn heen en dus wordt het nog niet gesloopt, net zoals de vorige serie een tijdje heeft gewacht "in afwachting van hoe het nieuwe spul het doet". Dat heeft zijdelings wel te maken met mogelijke winterperikelen, maar niet op de manier zoals gesuggereerd wordt. Meer dat je je oude schoenen nog niet weg doet voor je nieuwe zijn ingelopen.
-
Toch heeft de NS een naam hoog te houden als het gaat om achtereenvolgens te veel en te weinig materieel te hebben. Of gaat dat de laatste jaren wat beter?
- Peter
-
Vorig jaar of dit jaar is in elk geval de "vol" norm ingevoerd voor stoptr^H^H Sprinters, dat betekend dat treinen planmatig in de spits al bomvol zitten. Als er dan ook maar iets gebeurt of uitvalt krijg je gelijk veevervoer of reizigers die niet meer mee kunnen.
Tegelijkertijd is er nu voor het eerst sinds lange tijd wel reservematerieel, oftewel meer bakken in dienst dan volgens de omloop noodzakelijk.