BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 24 June 2006, 12:54:04
-
Gelezen op de digitale railhobby.
Dienstregeling overbrenging TEE RAm.
www.railhobby.nl en dan links bij nieuws en memo.
Gr.
Sobat Kras
-
Mooi! Wie gaat er foto's maken?
- Peter
-
Ik ga de volgende dag in Zwolle kijken en de 1312 met ICK fotograferen.
Maar wat voor een betrekking heeft dit tot het modelspoor?
-
Bastiaan,
Het staat toch in de grootspoor sectie!?
Gr,
Bart
-
Jaaa, maar Bastiaan heeft het kopje gelezen wat Peter heeft geschreven ;D
Kopje ondertussen aangepast ;)
-
Ok, we passen de regels terplekke aan ;D
"Vanaf nu doen we dat je op de stoel niet getikt mag worden, Oké?"
-
Noem het
Kinderziektes van het forum. ;)
-
Jaaa, maar Bastiaan heeft het kopje gelezen wat Peter heeft geschreven ;D
Kopje ondertussen aangepast ;)
Huh?
- Peter
-
vdleek ;D
-
Het TEE convooy, getrokken door de paarse? RSE 212-CL-326, is met +10 minuten (= 12.00 uur) in Heidelsheim door gekomen
Trein is samengestel RSE 212-CL-326, 2x Rs ,4x TEE ,2x Rs
SK
-
Moet een fantastisch gezicht zijn.
-
Ja hoor:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,2954920
:)
-
Het convooy had om 1200 uur een vertraging van 10 minuten in Heidelsheim
(http://img136.imageshack.us/img136/3903/21232617tw.jpg)
SK
Bron : http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,2954920
-
4x TEE? Ik tel er toch duidelijk 5 :o
-
Klopt Er zijn nl. twee stuurstandrijtuigen. Dat is er dus een te veel, maar we missen de motorwagen, dus eigenlijk een te weinig. Al met al zijn het 5 bakken TEE.
SK
-
Staat netjes onder de foto
SK
-
Opvallend vind ik de outfit van het eerste stuurstandrijtuig tov de rest van de stam.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de eerste weer opnieuw in de verf gezet is al zou dat gezien de toekomst onzinnig zijn.
Groetjes Ronald
-
Bronvermelding?
edit: bericht is blijkbaar verplaatst uit een andere thread. Wie heeft dat gedaan?
Ik.
A : 2 tread over hetzelfde onderwerp. (2 treads zijn samengevoegd, er dus dus in het geheel niet geveegd of geknipt.)
B : Reacties liepen doorelkaar. Jij vroeg in toppic 1 waarom er geen bronvermelding was, en Sobat antwoordde in topic twee op jou vraag.
Vandaar de samenvoeging.
ps : hier kan ook de aankomst van de TEE Ram geplaatst worden, hoeven we geen 3e draadje voor te maken.....
ps2 : Bron is ook geplaatst.
ps3 : Iedereen kan fouten maken, de toonzetting kan vriendelijker. Werk desnoods met smily's we hebben er zat. 8)
ps4 : Op verzoek van Richard zijn opmerkingen verwijderd.
-
Opvallend vind ik de outfit van het eerste stuurstandrijtuig tov de rest van de stam.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de eerste weer opnieuw in de verf gezet is al zou dat gezien de toekomst onzinnig zijn.
Groetjes Ronald
Ronald,
de toekomst zag er in de zomer van 2003 nog heel anders uit toen TEE Classics aan het opknappen begon ....
@all: Waarom noemt iedereen dat ding toch RAm ... vanaf nu wordt het weer een DE-IV ....
Klopt Er zijn nl. twee stuurstandrijtuigen. Dat is er dus een te veel, maar we missen de motorwagen, dus eigenlijk een te weinig. Al met al zijn het 5 bakken TEE.
nee, 2 teveel ;)
-
nee, 2 teveel ;)
of nog beter: 2 teveel en 1 teweinig ;)
-
Volgens drehscheibe is om 16.55 Meerbush gepasseert. Dit is zogoed als op schema. Als het goed is zal dan over ruim drie kwartier het stel in Emmerich aan moeten komen!
SK
-
Het regent hier (Arnhem) afgrijselijk.... Dat fotograferen van het stel zal wel niets worden.... ik ga de deur niet uit. BRRRR
-
Het transport kwam een uur te laat in Emmerich aan in de stromende regen. Vertrok daar op tijd en na het omlopen in Arnhem ging het een half uur voor dienstregeling naar Zwolle.
-
Mooie foto's!
Naar aanleiding van de berichgeving had ik verwacht dat de stellen er aan de de buitenkant slechter uit zouden zien...
Koen
-
De buitenkant zegt weinig, vooral van foto's gezien. Een paar bakken hebben toch wel behoorlijke roestplekken en op sommige plekken zitten er zelfs gaten in. Maar dat valt op zich nog wel te herstellen.
-
zijn er al foto's op nederlands grondgebied?
-
Tussen Emmerich en Arnhem was het al te donker om de trein rijdend te fotorgaferen (en van Arnhem naar Zwolle helemaal), ik heb daarom alleen in Arnhem waar de 1312 moest omlopen een paar foto's kunnen maken. Niet ideaal, want de ICK's zaten er natuurlijk strak tegenaan.
http://www.richardkrol.nl/temp/northlanderarnhem20060625.jpg
http://www.richardkrol.nl/temp/1312arnhem20060625.jpg
-
Hij is nu neem ik aan op de eindbestemming?
Marcel.
-
In Zl ja, de 1312+ICK zijn weer onderweg richting Wgm/Aswpl.
-
Hoelang blijft hij daar staan??
Marcel.
-
Ronald,
de toekomst zag er in de zomer van 2003 nog heel anders uit toen TEE Classics aan het opknappen begon ....
Ik bedoel hiermee dat hij schoon in de Northlander verf lijkt te staan terwijl hij weer terug gespoten zou gaan worden naar de TEE kleuren.
Groetjes Ronald
-
Deze kopbak is weer een beetje toonbaar gemaakt omdat deze in het Verkehrshaus Luzern (Zwitsers spoorwegmuseum) geplaatst zou worden, in verband met een of andere modelbouwdagen die daar waren georganiseerd.
-
Op omroep Flevoland staat een klein filmpje
http://www.omroepflevoland.nl/d7217d57-6f9a-4c22-92d5-ac10b1e294dd.aspx?newsId=11971 (http://www.omroepflevoland.nl/d7217d57-6f9a-4c22-92d5-ac10b1e294dd.aspx?newsId=11971)
Art
-
Weer zo jammer dat ze het niet goed hebben: De Lelystadse Stichting TEE spoorde de trein op in Canada, vanwaar hij inmiddels getransporteerd is naar Zwolle.
Ik heb ze inmiddels een mailtje gestuurd met het juiste verhaal. Eens afwachten op hun reactie.
-
@V200
De zwitserse TEE stichting heeft toch deze TEE teruggehaald uit Canada?
Of ben ik nu helemaal verkeerd ingelicht?
-
Dat klopt, en dus niet de Stichting TEE Nederland zoals omroep Flevoland bericht.
-
oke, maar jij hebt het weer over de Lelystadse TEE stichting ??? :-| ??? :-| ??? :-|
-
Dat is een citaat van die omroep Flevoland, dat had ik mischien beter moeten aangeven, maar als je op de link van Arthur klikt zie je het daar direct staan. De Stichting TEE is gevestigd in Lelystad.
-
Is het jullie opgevallen dat dit het meest gelezen bericht op Beneluxspoor is !!!(haast 1200 keer)
De DEIV ,zoals we hem nu mogen noemen ,staat wel heel erg in de belangstelling.
Nu nog het correcte model en dan zijn we helemaal tevreden
SK
-
Zie onderstaand draadje:
ander draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=415.0)
-
Is het jullie opgevallen dat dit het meest gelezen bericht op Beneluxspoor is !!!(haast 1200 keer)
De DEIV ,zoals we hem nu mogen noemen ,staat wel heel erg in de belangstelling.
Nu nog het correcte model en dan zijn we helemaal tevreden
SK
Het is dan ook een bijzonder model, (trein) met een bijzonder verleden, en ze spreekt heel veel mensen aan. Inclusief mijzelf.
-
Wat ik zelf erg leuk vond is dat men de ontwerpster (ja ja, een vrouw) van deze trein voor de dag hadden gehaald en voor de DE-IV/RAm/Northlander hadden gezet. Inmiddels is ze al 87, maar ze zag er erg goed uit voor haar leeftijd en ze was ook blij de trein weer te zien.
- Peter
-
Ik hoop dat ze het mag meemaken als de trein weer "origineel" is. :D
Groeten
Olav