BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Christhuis op 22 August 2011, 16:47:34
-
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de halve engelsewissel van Roco line (art. nr. 42448)
Als ik een loc overheen laat rijden dan krijgt hij bij het hartstuk wel nog spanning zonder kortsluiting, dus de polarisatie is blijkbaar wel goed aangesloten, maar in het midden stopt de loc met rijden.
Ik wou graag een oplossing voor dit probleem, want ik kom er niet uit.
Met vriendelijke groet van Chris
-
Foto, aansluitschema hoe je het nu precies gemaakt hebt? Alleen dan krijg je een antwoord waar je iets mee kunt ;)
-
Ik hoop dat het zo duidelijk te zien is. :)
De wissel is aangedreven door wisselmotoren van conrad
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/EKW15.jpg)
Graag duidelijkheid als het lukt?
-
Hoi Chris,
Dit probleem hebben blijkbaar niet alleen de wissels van Roco maar ook die van Fleischmann hebben dit probleem, en ik had dit probleem ook. ik heb draadjes van de rails voor de wissels naar de rails achter de wissel gesoldeert en heb nu geen problemen meer.
Ik weet niet of dit bij de Roco wissel werkt maar je zou het kunnen proberen.
Groeten Jordy
-
@Jordy,
Het probleem met een F* wissel is denk ik het feit dat er 2 draadbruggen ontbreken.
Zie foto voor de bruggen die ik bedoel:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/F_engelse_wissel.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/F_engelse_wissel.jpg)
mvg,
Sander
-
Bedankt voor de reacties,
Bij Roco gebruiken ze volgens de foto geen draadbruggen, maar een ijzeren plaat
dat met alle spoorstaven van de zelfde pool verbind, het zou dus eigenlijk
moeten werken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1030005.jpg)
Ik hoop dat er hier duidelijkheid over is,
mvg van Chris
-
Die "ijzeren" plaat is volgens mij van messing.
Die geeft ook spanning door aan de beweegbare tong, maar dat contact wordt vaak verstoord door corrosie.
Kan je oplossen door de tong met een soepel draadje aan de naastliggende spoorstaaf te verbinden.