BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: stomer2010 op 19 July 2011, 19:45:02
-
Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn
Het treinverkeer tussen Venlo en Roermond heeft dinsdag rond de middag twee uur stilgelegen. Dat kwam doordat het spoor bij Tegelen werd geblokkeerd door een Duitse goederentrein. Die was zo lang dat hij niet op het goederenspoor paste, en daardoor gedeeltelijk op het spoor van de Maaslijn stond.
De Duitse goederentrein stond te wachten op een Nederlandse locomotief, die hem verder ons land in zou trekken. Reizigers werden tussen Roermond en Venlo tijdelijk met bussen vervoerd.
Bron: www.l1.nl (http://www.l1.nl/content/5334582/goederentrein_blokkeert_spoor_maaslijn)
dat is nog eens iets dat een goederen trein de personenverkeer stremt
-
Waar slaat die titel nou weer op, "goederen gaan voor personen". Goederen gaan absoluut niet voor personen. Vervoerders moeten juist oppassen dat het hele spoorwegennet niet volgepland wordt met alleen maar personenvervoer.
-
ach weet hij veel... :P
soms is een trein iets langer dan gepland en komt dan gewoon op tijd aan op een wachtspoor en ja dan past het niet,
kan je twee dingen doen weer doorrijden,
of wachten omdat je nog niet verder kan omdat je 'slot' (rijweg) nog niet beschikbaar is.
doorrijden kon dus niet want Dloc lukte dat gewoon niet en die nieuwe loc was nog niet beschikbaar.
Dus problemen maar ja bus kan dat sneller oplossen dan.
-
Waar slaat die titel nou weer op, "goederen gaan voor personen". Goederen gaan absoluut niet voor personen. Vervoerders moeten juist oppassen dat het hele spoorwegennet niet volgepland wordt met alleen maar personenvervoer.
Klopt ook niet. Als een reizigerstrein te laat is en de goederentrein die er achter rijdt, dan mag de goederentrein eerst. Op tijd rijdende treinen gaan voor vertraagde treinen en dan maakt het niet uit of het een reizigers, of een goederentrein is.
De oorzaak van dit verhaal in Venlo zal als oorzaak hebben dat de goederentrein veel te vroeg stil stond en laat een Duitse E-loc nou niet willen functioneren onder 1500 volt.......(m.u.v. een meerspanningsloc natuurlijk).
-
Andreetje, heb ik iets gemist?
Sinds wanneer heeft Tegelen bovenleiding?
-
Klopt ook niet. Als een reizigerstrein te laat is en de goederentrein die er achter rijdt, dan mag de goederentrein eerst. Op tijd rijdende treinen gaan voor vertraagde treinen en dan maakt het niet uit of het een reizigers, of een goederentrein is.
De oorzaak van dit verhaal in Venlo zal als oorzaak hebben dat de goederentrein veel te vroeg stil stond en laat een Duitse E-loc nou niet willen functioneren onder 1500 volt.......(m.u.v. een meerspanningsloc natuurlijk).
Dat klopt, maar mijn verhaal heeft betrekking op het invullen van de dienstregeling vooraf;)
-
Goederen gaan voor personen (treinen) en terecht ;D (y)
-
Goederenvervoer levert ook veel meer op als personenvervoer, vooral voor de schatkist.
Je moet eens kijken wat de BV Nederland allemaal verdient aan die erts- en
kolentreinen die alle dagen naar Duitsland rijden. Om maar te zwijgen over al die containershuttle's.
Groet Peter,
-
En de BV Nederland heeft er geen baat bij dat NIET iedereen met de auto naar zijn werk gaat, want endemische files kosten de BV Nederland niets?
-
Waar slaat die titel nou weer op, "goederen gaan voor personen".
Titel maar even aangepast....scheelt een hoop verwarring :P
-
Alles heeft plaats gevonden te Venlo. Trein kwam kort na 11.00 binnen op spoor 11. Helaas hij was te lang en hield 2 wissels vast. Om 12.30 was het probleem opgelost.
-
En de BV Nederland heeft er geen baat bij dat NIET iedereen met de auto naar zijn werk gaat, want endemische files kosten de BV Nederland niets?
Ach, de treinen zitten nu al vol in de spits dus wordt het lastig om nog meer mensen te vervoeren. Tenzij je Japanse toestanden wilt, waarbij het spoorwegpersoneel de menen de trein in duwt en nog even aandrukt, voordat de deuren dicht kunnen. Of gaat da tegenwoordig niet meer zo? Ik heb ook vaak gelezen dat, als 10% van de automobilisten het OV zou nemen, de capaciteit van bus en trein verregaand tekort zou schieten.
En die kosten t.g.v. files? Die komen natuurlijk niet ten laste van de overheid, maar ten laste van het bedrijfsleven (en van particulieren). Dus wat kan dat de overheid schelen?
Uiteindelijk komen de kosten toch ten laste van de mensen van het volk, hetzij via hogere belastingen en anders doordat de kosten worden doorberekend. Daar heeft de overheid trouwens nog voordeel van ook:over die meerkosten wordt natuurlijk ook weer btw geheven. :-\
Mvg,
Henk
-
Veel wegen zitten nu ook al vol in de spits, dus het wordt lastig om daar nog meer auto's bij te proppen. En als op sommige verbindingen 10% van de OV-reizigers de auto zou nemen, zou de capaciteit van de betreffende wegen ook verregaand te kort schieten. Dus ik weet niet wat je ermee wilt zeggen?
Huub
-
Bovendien is "de BV Nederland" meer dan alleen de overheid...
-
Dus ik weet niet wat je ermee wilt zeggen?
Dat het OV, waar de overheid ons ook zo graag in wil hebben, pas echt een serieus alternatief kan zijn als er voldoende capaciteit is.
Mvg,
Henk
-
Ah, zo bedoel je het.
Hoe vaak heb je afgelopen maand moeten staan in de spits?
-
Ik nooit, ik heb de afgelopen maand niet per trein gereist. Bovendien is het nu door de vakantietijd rustiger in de treinen.
Verschillende familieleden, die wel vaak met de trein reizen in de spits, moesten dan wel heel vaak staan. En dan soms van Amersfoort tot Assen of Leeuwarden toe. Omgekeerd ook: als ze bijvoorbeeld van Assen naar Utrecht wilden, zat de trein vanuit Groningen al tjokvol en moesten ze ook staan tot Zwolle of nog verder.
Mvg,
Henk
-
Die verhalen hoor ik ook vaak, en vrijwel altijd van mensen die niet of weinig met de trein reizen.
Absoluut, er zijn ramptrajecten, vooral bij de stoptreinen. En als je met meerderen reist, zal het lastig zijn om bij elkaar te zitten.
Ik heb redelijk veel met de trein door het land gereisd, maar zeker in de intercity's heb ik zelden meegemaakt dat een trein zo vol was dat ik een flink deel van de reis moest staan.
Bijvoorbeeld in de ruim drie jaar dat ik gependeld heb tussen Utrecht en Amsterdam is het misschien 5 keer voorgekomen.
-
Het wordt steeds meer off-topic, maar toch nog ff een antwoord, op het gevaar af dat het welles-nietes wordt.:
Die verhalen hoor ik ook vaak, en vrijwel altijd van mensen die niet of weinig met de trein reizen.
De ervaringen die ik weergaf, zijn afkomstig van mensen die vaak de genoemde trajecten aflegden per trein.
Absoluut, er zijn ramptrajecten,
Amersfoort-Groningen of Leeuwarden vv. was/is er kennelijk zo een. Zelf heb ik het meegemaakt dat ik 's morgens naar Utrecht wilde vanuit Assen, waar het perron vol stond. Uit Groningen kwam toen een Koploperstel van wel 3 rijtuigen (!) waarin de mensen toen al stonden. De meeste mensen in Assen konden dus niet eens mee en moesten maar op de volgende trein wachten.
Ik heb redelijk veel met de trein door het land gereisd, maar zeker in de intercity's heb ik zelden meegemaakt dat een trein zo vol was dat ik een flink deel van de reis moest staan. Bijvoorbeeld in de ruim drie jaar dat ik gependeld heb tussen Utrecht en Amsterdam is het misschien 5 keer voorgekomen.
Utrecht-Amsterdam is maar een stukkie, vergeleken met Amersfoort Groningen. Het maakt nogal wat uit of je een half uurtje moet staan of anderhalf uur. Een familielid van me heeft zelfs de hele reis van Amersfoort naar Groningen moeten staan, terwijl ze een rugzak droeg en een baby op de arm had.