BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Floris op 08 July 2011, 16:12:25

Titel: Locon
Bericht door: Floris op 08 July 2011, 16:12:25
De 9902 ziet er al niet meer zo uit als op bovenstaande foto's. De graffity spuiters zijn al langs geweest. De loc stond vanmorgen behoorlijk ondergekliederd op IJselmonde.>:(

Koos Jabaaij.

Tsja, opstellen te IJsselmonde staat gelijk aan graffiti......

zie: HUSA 189096 (http://www.flickr.com/photos/arnold50/5901013973/in/photostream), RTB 186107 (http://www.flickr.com/photos/pjortschraal/5898111820/), KV 189282, Captrain 186238 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5898807928/).....

Uiterst jammer dat ze de loc voor uberhaubt de eerste inzet geweest is niet even ergens anders geparkeerd hebben....  >:( :-\ :'(
Titel: Locon
Bericht door: Richey op 08 July 2011, 17:28:21
Blijf ik me alleen afvragen... waarom 1600/1800'en...?
Kan me toch amper voorstellen er iemand is die die rempook beter/fijner vind remmen dan die van een 1700...
Titel: Locon
Bericht door: Gert1 op 08 July 2011, 17:34:10
Uiterst jammer dat ze de loc voor uberhaubt de eerste inzet geweest is niet even ergens anders geparkeerd hebben....  >:( :-\ :'(

Uiterst jammer dat je in dit land er kennelijk niet meer van uit kunt gaan dat iedereen wel weet wat 'mijn en dijn' betekent...

mvg,
Gert
Titel: Locon
Bericht door: JAB van Ree op 08 July 2011, 17:44:58
Blijf ik me alleen afvragen... waarom 1600/1800'en...?
Kan me toch amper voorstellen er iemand is die die rempook beter/fijner vind remmen dan die van een 1700...

Omdat er geen 1700'en te koop staan???
Titel: Locon
Bericht door: Nederduitsemeester op 08 July 2011, 17:53:28
Blijf ik me alleen afvragen... waarom 1600/1800'en...?
Kan me toch amper voorstellen er iemand is die die rempook beter/fijner vind remmen dan die van een 1700...

Ik vond dat dus wel (y), ik kon er fijner mee remmen dan met die van de 1700, wat ik ook niet verkeerd vond trouwens. Die 1700 had stappen van 0,5 bar, de 16/1800 was alleen de eerste remstand 0,5 bar , en daarna kon je zelf kiezen hoeveel er nog meer geremd. Je moest er allen op bedacht zijn dat je als je remkriterium had niet een beetje kon lossen voor dat de losbel kwam, want zette de ATB je neer :-X
Titel: Locon
Bericht door: C_Jabaaij op 08 July 2011, 18:54:23
De graffity er er voor een groot deel al weer afgepoetst. Het ziet er in ieder geval weer beter uit als vanmorgen en de Reel-Cees sticker is ook weer zichtbaar.
Maar ja, voor hoe lang? De loc staat wat dat betreft niet op een gunstige plaats.

Koos Jabaaij.
Titel: Locon
Bericht door: Richey op 08 July 2011, 19:23:38
Ik vond dat dus wel (y), ik kon er fijner mee remmen dan met die van de 1700, wat ik ook niet verkeerd vond trouwens. Die 1700 had stappen van 0,5 bar, de 16/1800 was alleen de eerste remstand 0,5 bar , en daarna kon je zelf kiezen hoeveel er nog meer geremd. Je moest er allen op bedacht zijn dat je als je remkriterium had niet een beetje kon lossen voor dat de losbel kwam, want zette de ATB je neer :-X
Dat bedoel ik dus... :-), vooral dat laatste... ;)
Titel: Locon
Bericht door: Chris2412 op 08 July 2011, 20:28:25
wde 9902 is zojuist in ht voor de limburg trein gerangeerd. de 1827 is afgevoerd richting de werkplaats van shunter in rotterdam
de graffiti is er zo goed als helemaal vanaf.

groetjes chris (y)
Titel: Locon
Bericht door: Bruno op 08 July 2011, 21:11:12
(http://upload.spoorpunt.nl/upload/p1340616_166.jpg)
Belabberde foto van de 9902 in Zwijndrecht, zoals Chris al zei, onderweg naar Den Bosch
Titel: Locon
Bericht door: Floris op 08 July 2011, 23:19:59
En nadat de 9902 in 's-Hertogenbosch was gearriveerd, werd deze voor de afvaltrein uit Limburg gerangeerd, zodat de loc zijn eerste treintje mocht trekken. Ik zag de glimmende en gelukkig schoongepoetste 9902 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5916181111/in/photostream) bij passage van de Maasbrug bij Hedel.  (y)
Titel: Locon
Bericht door: Remco vM op 09 July 2011, 00:07:50
Tsja, opstellen te IJsselmonde staat gelijk aan graffiti......

zie: HUSA 189096 (http://www.flickr.com/photos/arnold50/5901013973/in/photostream), RTB 186107 (http://www.flickr.com/photos/pjortschraal/5898111820/), KV 189282, Captrain 186238 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5898807928/).....

Uiterst jammer dat ze de loc voor uberhaubt de eerste inzet geweest is niet even ergens anders geparkeerd hebben....  >:( :-\ :'(
betwijfel alleen of ze op IJsselmonde ondergekliederd zijn, aangezien ik maar weinig/geen locs daar opgesteld zie staan
Titel: Locon
Bericht door: Albert.H0 op 09 July 2011, 00:19:09
Haha nog goed te zien dat er een NS logo heeft gezeten. ;D

Bruce

Wel lekker makkelijk als je een Roco wilt omdecallen (kon zo gauw geen beter woord vinden voor wegpoetsen en aanbrengen van decals). Als je daar de NS logo's wegpoetst met een wattenstaafje blijf je ze ook iets zien.
Titel: Locon
Bericht door: Rick 91 op 09 July 2011, 00:30:15
Haha nog goed te zien dat er een NS logo heeft gezeten. ;D

Zelfs bij sommige DBSRN (Railion) 1600' ers is nog vaag het NS logo te zien, terwijl ze op deze locs al jaren geleden verwijderd zijn.

Gr. Rick
Titel: Locon
Bericht door: Floris op 09 July 2011, 07:31:01
betwijfel alleen of ze op IJsselmonde ondergekliederd zijn, aangezien ik maar weinig/geen locs daar opgesteld zie staan

Dat kan kloppen, aangezien ze er meestal maar een nachtje staan....
Titel: Locon
Bericht door: C_Jabaaij op 09 July 2011, 09:10:25
betwijfel alleen of ze op IJsselmonde ondergekliederd zijn, aangezien ik maar weinig/geen locs daar opgesteld zie staan

De loc heeft wel degelijk op IJsselmonde gestaan de foto's hier: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37751.msg579940.html#msg579940 zijn op IJsselmonde genomen.
En ja, gistermorgen toen ik er langs kwam zat de loc onder de graffity en dat is er later op de dag weer grotendeels afgepoetst.

Koos Jabaaij.
Titel: Locon
Bericht door: André82 op 09 July 2011, 10:03:45
De loc heeft wel degelijk op IJsselmonde gestaan de foto's hier: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37751.msg579940.html#msg579940 zijn op IJsselmonde genomen.
En ja, gistermorgen toen ik er langs kwam zat de loc onder de graffity en dat is er later op de dag weer grotendeels afgepoetst.

Koos Jabaaij.
Meestal moeten ze ( vaak in het weekend) noodgedwongen de nacht op IJsselmonde doorbrengen als ze door werkzaamheden niet verder naar het haventje kunnen. En een loc op IJsselmonde opstellen is vragen om dit soort dingen.
Titel: Locon
Bericht door: Darkwing Duck op 09 July 2011, 10:16:43
En een loc op IJsselmonde opstellen is vragen om dit soort dingen.
Deze snap ik even niet. Als jij je auto op straat parkeert vraag je er toch ook niet om dat ingebroken wordt?

Het is wel leuk dat deze loc's nu bij andere maatschappijen belanden en dat reelcees ze ook gelijk in model weet te fabriceren.
Titel: Locon
Bericht door: Gert1 op 09 July 2011, 10:36:41
Deze snap ik even niet. Als jij je auto op straat parkeert vraag je er toch ook niet om dat ingebroken wordt?

Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens! 
De suggestie wordt gewekt dat bepaalde plaatsen zo onveilig zijn dat je als vervoerder van te voren kunt incalculeren dat jouw eigendommen worden ondergeklad.
Het klinkt een beetje alsof de vervoerder fout zit, omdat hij zijn eigendom daar dan maar niet had moeten stallen.

Wat mij betreft is het toch heel duidelijk: Niet de vervoerder, maar degenen die niet van andermans spullen kunnen afblijven zitten fout!
En als het alom bekend is dat IJsselmonde een plek is waar een verhoogde kans is op activiteiten van dit soort types, dan begrijp ik ten eerste niet waarom er daar niet wordt opgetreden door de politie en ten tweede niet waarom de boel niet op zijn minst wordt bewaakt met bewegingsgevoelige camera's.

mvg,
Gert
Titel: Locon
Bericht door: henk op 09 July 2011, 11:48:32
Misschien omdat als we alle wensen ten aanzien van de politie optellen we ongeveer 3 keer zoveel agenten nodig hebben en die camera's zullen wel duurder zijn dan zo nu en dan een loc schoonpoetsen.

Het is best frustrerend, maar ik zie toch hogere prioriteiten dan verf op een locomotief.
Titel: Locon
Bericht door: Ries op 10 July 2011, 16:35:27
Citaat
Kan me toch amper voorstellen er iemand is die die rempook beter/fijner vind remmen dan die van een 1700...


1700'den zijn voor meisjes, die vinden het altijd eng om pneumatisch te remmen (y)
Titel: Locon
Bericht door: JAB van Ree op 10 July 2011, 17:17:01
1700'den zijn voor meisjes, die vinden het altijd eng om pneumatisch te remmen (y)

Hoe rank jij materieel met een FV4/FV6 dan wel niet ;D
Titel: Locon
Bericht door: Nederduitsemeester op 10 July 2011, 17:32:17
Dit gaat wel heel erg offtopic  ::), maar een 1700 voor de getrokken dienst (niet in dienst met een DD-AR bedoel ik dan) remt net zo pneumatisch als een 16/1800 of een bv 1300. Alleen de manier waarop de treinleidingdruk wordt verlaagd is iets anders. Bij een 16/1800 doe je indirect, bij 1700 en bv 1300 direct op de treinleiding, of wordt dit een heel technisch verhaal :P

Dan kan je beter zeggen: EP-rem is voor meisjes...... ;D Nu maar hopen dat we geen één of andere feministische beweging op ons dak krijgen :-X
Titel: Locon
Bericht door: Floris op 11 July 2011, 22:52:34
Vandaag werd de Locon huisvuiltrein uit Limburg omgeleid via Arnhem in verband met werkzaamheden in Geldermalsen. Hier (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5927148837/in/photostream) zie je de 9902 in Arnhem-Zuid passeren.
Titel: Locon
Bericht door: Floris op 16 July 2011, 00:14:38
Door een defecte dodeman kon de 9902 vanavond niet uitrukken. Als vervanger had Locon de van NBE gehuurde V100 ingezet, die hiermee zijn eerste rit voor Locon maakte met de huisvuiltrein. Hier (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5940723085/in/photostream/?reuploaded=1) een opname van deze loc bij Hedel.
Titel: Re:Locon
Bericht door: Thom op 16 July 2011, 23:46:52
Hoe rank jij materieel met een FV4/FV6 dan wel niet ;D
Oh, en materieel met een Knorr is dan helemaal tof  ;)