BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Albertus Gleise op 06 July 2011, 18:28:15
-
Toen ik vanmiddag een pakje kreeg uit duitsland kreeg van de firma Faller.. voor vervangonderdelen van een bouwdoos..
Zat daar doodleuk een rekening bij ???
voor de onderdelen € 4,20 en verzendkosten € 3,45
Dus totaal € 7,65
Meerdere mensen al dit gehad?
-
Wat was de reden voor de 'vervangonderdelen'?
Fabrieksfout? Dat kun je je bij faller nauwelijks voorstellen, maar goed.
Zelf stukgemaakt?
Ik heb intussen even op de faller web-pagina gekeken maar ik Zie daar geen voorbehoud/kleine letters.
Tip: schrijf een emailtje en vraag hun Kundendienst "warum bezahlen?
Wie weet zit daar bijvoorbeeld een vakantiehulpje de boel te versturen.......
Groet
Jan
-
Zelf nog nooit meegemaakt dat er een rekening bij zat. Ik heb ooit één keer (op vele faller dozen) meegemaakt dat een onderdeel miste, toen nabesteld en zonder kosten toegestuurd gekregen.
-
vindt dit vreemd,heb nog nooit problemen gehad met naleveren.
-
Hi All,
Tamiya (vroeger bij Reijne) heeft altijd een perfecte naleverservice gehad, maar de ondelen moest je wel betalen. Als ik bij mijn treinenwinkel onderdelen nabestel, wordt er ook voor betaald. Zo vreemd is het dus niet.
-
Gewoon een onderdeel wat kapot was nabesteld.
Heb in het verleden 2 of 3 keer opdezelfde manier gedaan, altijd gratis gekregen..
Ik zal ze een mailte sturen
Wordt vervolgd
-
Misschien wordt er wel erg veel nabesteld..... Gaat voor de firma Faller toch aardig in de papieren lopen aan materiaal, handling en verzendkosten. Lijkt me eerlijk gezegd logisch dat ze daar nu toch een vergoeding voor willen hebben (ook al was het vroeger anders).
Groet,leo
-
Kan, maar dan moeten ze die beleidswijziging even melden op de website en de gebruiksaanwijzingen.
Ook bij Faller komt het wel degelijk voor dat een onderdeel ontbreekt, krom is of zoiets. Daarmee moet je dan voortaan terug naar de winkel.
-
maar de ondelen moest je wel betalen.
Ondelen? Nieuw woord voor niet geleverde onderdelen?
Wie schrijft er een mailtje naar Van Dale, want ik vind die wel erg goed gevonden, zelfs als het een typo is. Te goed om niet vaker te gebruiken. :D
Ondeel (zelfstandig naamwoord; mv ondelen): niet aanwezig, niet passend of niet functionerend onderdeel van een groter geheel.
Groet,
Antoontje.
-
Ik heb twee weken geleden een onderdeel besteld dat beschadigd uit de doos kwam. Het werd keurig thuisbezorgd zonder kosten.
Groeten, Roeland
-
Wel snel een antwoord gekregen van Faller:
Sehr geehrter Herr
bitte lassen Sie uns den Rechnungsbeleg (gerne auch über Mail) des Artikels 130465 zu kommen.
Dann können wir die Rechnung stornieren und es als Reklamation ansehen. Danke
Mit freundlichen Grüßen
Sonja Schwär
Kundendienst
Dus ik moet de kassabon van artkelnr "130465 Futtermittel-Handel" doormailen!
Laat ik die nou niet hebben,
Ik heb gewoon de "oude"versie van Pola 844, jaren lang stond deze te verstoffen in de verpakking, en pas in mekaar gezet. Zal kijken of ik daar nog ergen de kassabon van heb.
-
Beste Albertus,
Ik denk dat Faller de nota bedoeld die ze met het onderdeel hebben meegezonden. Ik heb dit ook gehad met een kapot motortje. Nadat ik de nota hiervoor had teruggestuurd heb ik niets meer gehoord.
De service van Faller is prima!
Coen.
-
Zie ik het goed, dan zal een deel van de verkoopprijs van hun producten 'gereserveerd' worden voor nabestellingen die dan gratis verzonden kunnen worden.
Bovendien: wat is de kostprijs van een onderdeel?
Misschien is de doos wel duurder dan de inhoud.
Al het andere wat je betaald is ontwikkelingskosten, overhead, belasting e.d.
Hoe kan het anders dat wanneer je bijvoorbeeld een ESU-decoder opblaast je eigenlijk gewoon een nieuw kunt krijgen.
Goede zaak overigens dat je op deze manier wordt ondersteund.
Onlangs kreeg ik nog een onderdeel van Athearn toeegezonden
Uit de USof A. "At no extra cost" .
Zo blijft de hobby wel leuk
Groet
Jan
-
Ik kreeg 'm gewoon helemaal voor niets....
-
Ik heb nog niets gratis gekregen van faller. ;D
groeten, wesley
-
Eerlijkheid duurt het langst, als U gewoon het hele verhaal verteld op het forum, heeft Faller correct gehandeld. U geeft zelf aan dat U reeds 2-3 maal een onderdeel heeft besteld en KOSTENLOOS heeft ontvangen. Gelooft U zelf onderstaande regel dan nog (waren toevallig alle onderdelen defect uit een stoffige doos)?
Ik heb gewoon de "oude"versie van Pola 844, jaren lang stond deze te verstoffen in de verpakking, en pas in mekaar gezet. Zal kijken of ik daar nog ergen de kassabon van heb.
Garantie is een bepaalde tijd NA aankoop, geen levenslang gratis onderdelen.
Faller heeft PERFECTE service, alleen jammer dat er mensen misbruik van moeten maken.... >:(
(en dan ook nog beledigd zijn)
-
@ Frontsein
Je hebt gelijk Frontsein (sorry, weet je echte naam niet ;D), al weet ik niet of meneer al eerder onderdeeltjes besteld had voor deze bouwdoos. Hoe dan ook vind ik het bijzonder vreemd dat iemand na jaren gaat lopen klagen over garantie. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat Faller levenslang garantie geeft. Daarnaast heeft zowel de verkoper als de koper rechten en plichten. 1 van de plichten van de koper is onderzoeksplicht. Doe je dat te laat, dan kan je geen gebruik meer maken van je recht als koper; namelijk aanspraak maken op garantie. Dit is een ZEER normale gang van zaken en vindt bij bijna elk bedrijf plaats op deze wijze. Als je dan ook nog beledigd bent omdat je een rekening krijgt, wat niet meer dan normaal is, dan vind ik dat beneden alle peil.
En ja, het kan dat bedrijven meer service geven dan noodzakelijk is, maar dat is nog niet automatisch een verworven recht! Mijns inziens heeft de koper aan Faller niet het hele verhaal verteld en is nu ook nog eens boos om iets wat eigenlijk niet klopt. Nee, in het geheel niet netjes.
-
Nou vind ik speciaal een anonieme account openen om iemand van van alles en nog wat te beschuldigen ook niet heel sterk.
-
Dat is verhaal 2 idd... ;D
-
Ik kan niets anders zeggen dat mijn ervaringen met Faller heel erg positief zijn.
Zelfs buiten de garantieperiode is Faller erg coulant.
Mijn laatste ervaring is dat ik begin dit jaar tegen mijn 7 jaar oude station aanstoote waardoor er wat torenspitsen afbraken. Ik heb toen een berichtje gestuurd naar Faller en kreeg toen een antwoord terug van de Kundendienst dat ze deze momenteel niet hadden en het over een paar maanden nog eens moest proberen.
Ik had gewoon eerlijk vertelt wat er gebeurt was, afin eind april nogmaals een berichtje verstuurd en promp een week later viel er een doosje op de mat met de torenspitsen, zonder factuur.
Groetjes
Arthur
-
En dat doet een bedrijf dat langs de rand van de afgrond heeft gelopen! Hulde!
-
Vorige week nog een volledig spuitgietrekje (kosteloos) ontvangen voor een huisje.
Kleine dingen waren in het originele exemplaar in de doos kapot gegaan.
Heeft wel 2 maanden geduurd, maar ben er alsnog blij mee!
-
Nou vind ik speciaal een anonieme account openen om iemand van van alles en nog wat te beschuldigen ook niet heel sterk.
Na ja henk. Iets moet mensen over de streep trekken om aan dit forum mee te doen ? ;)
De boodschap is duidelijk, en de mening is gegeven. Ik had namelijk hetzelfde gevoel hierbij, zeker toen ik las dat het om een oude pola bouwdoos ging. Vind het nog netjes uitgedrukt zo..... En dat moet toch ook gezegd kunnen worden ?
Martijn
-
als je hem zo lang stoffig laat worden.
vind ik dat je geen recht meer heb.
ik vind de prijs nog meevallen
-
Nou vind ik speciaal een anonieme account openen om iemand van van alles en nog wat te beschuldigen ook niet heel sterk.
Dat lijkt maar zo Henk ;)
-
@br 186: Hahaha!, Ja!
(Gwn 4 onderdeeltjes die kapot in de doos zaten...)