BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Bob R. op 26 June 2011, 10:20:58
-
gisteren voor 70€ deze gekocht nieuw in de verpakking
(http://img97.imageshack.us/img97/8807/pk5717101.jpg)
De stuurstand is nu besteld samen met kortkoppelingen maar ben nog niet zeker welke loc ik ervoor ga zetten ,iemand suggesties ?
-
een Br 143?
-
Ja dat zou heel goed kunnen.
En misschien een BR 111 ook wel..?
Gr,
Mathyn
-
iemand suggesties ?
Een 218 is ook mogelijk. Die hadden ook ZMS. Ook een 120 is mogelijk.
-
gisteren voor 70€ deze gekocht nieuw in de verpakking
(http://img97.imageshack.us/img97/8807/pk5717101.jpg)
De stuurstand is nu besteld samen met kortkoppelingen maar ben nog niet zeker welke loc ik ervoor ga zetten ,iemand suggesties ?
trouwens is de de kleur van deze hobby versie verkeert, indien het foto klopt, beneden de grijze strepen moeten hoger:
(http://www.piko.de/piko_bilder/53111.jpg)
-
Kijk eens in het draadje treinen langs de Moesel ;)
-
Technisch gezien zou de 182 er gewoon voor gezet kunnen worden aangezien deze inmiddels ook door DB Regio Cottbus (ze zijn overcompleet bij DB Schenker welke voldoende 185-loks hebben, nrs 001-016 zijn daarom aan DB Regio verkocht) worden ingezet voor regionale treinen, daarbij moet evenwel opgemerkt worden dat de 182 meer gecombineerd wordt met silber/rotlinge en IC-rijtuigen.
Twee fotootjes van de 182 met dubbeldekkers:
http://www.bahnbilder.de/1024/182-001-8-am-10022011-bahnhof-482889.jpg
http://www.bahnbilder.de/1024/182-001-8-am-10022011-bresinchen-482890.jpg
Een andere optie zou de BR 143 zijn voor de dubbeldekkers.
Robert
-
Ja, maar die op jou foto's dat zijn weer nieuwere types dubbeldekkers.
Ik ga toch mee met de groep die zegt dat Baureihe 143 het beste bij deze dubbeldekkers past.
Dit zijn nog dubbeldekkers van een oude Oost-Duitse serie.
Groet Peter,
-
heb hier geen topic over willen starten omdat ik dacht dat het een heel domme vraag zou zijn maar het deed me veel plezier dat dit topic tot leven is gekomen.
Ondertussen is er al een mooie keuze waar ik kan kiezen en dat kan ik alleen maar toejuichen
Wat sebastian zegt kan kloppen maar ik steek nu liever geld in een grote mooie baan met een paar goedkopere modellen (die niet altijd juist zijn ) dan geld in een 1 dure loc en een ovaaltje als als je begrijpt wat ik bedoel .
de dure locs zullen wel komen maar alles op zijn tijd en zo een detail freak ben ik niet.
gr
Tom
-
heb hier geen topic over willen starten omdat ik dacht dat het een heel domme vraag zou zijn
Helemaal geen domme vraag. Sterker nog, deze vraag is al eerder gesteld.
Ik zou voor de BR 143 gaan, het zijn immers voormalige DDR rijtuigen.
Die combinatie wordt het meest gezien.
Jammer dat de stuurstand een iets andere belijning heeft, ook zijn de randen van de ramen gekleurd.
-
zeker geen domme vraag.
en goedkopere modellen erbij ook niks mis mee.
mijn meeste loks zijn van roco/trix,maar ook een paar piko loks erbij.
en daar heb ik net zoveel plezier mee.
gr.theo
-
De startset rijtuigen zijn prima, er is alleen bezuinigd op de bedrukking t.a.v. van de losse (veel duurdere) stuurstand.
Maar voor de best passende locomotief moet je toch bij de andere merken zijn.
-
Trouwens zou je toch een modernere lokomotief dan de Br143 ervoor willen zetten dan kan een Br 146 ook.
-
Nee, dit iets oudere type DDR Dubbeldekker kan niet met een Br 146 rijden, nou ja niet, je kunt in ieder geval niet de lok bedienen vanuit deze stuurstand. Dus de lok moet altijd trekken in dat geval, omlopen dus.
Ligt het er uiteraard natuurlijk alleen aan in hoeverre je conform het grote voorbeeld wilt rijden.
Groet Peter,
-
Ik denk aan de br 219. Komt ook uit bij Piko in de toekomst. De DB versie is nog niet aangekondigd, maar dat zal vast wel gebeuren. Ben zelf ook wel geïnteresseerd.
Brawa heeft de loc ook, maar deze zal wel ietsjes duurder zijn.
Groeten,
Henk
-
De BR 143 van Roco hoeft niet duur te zijn, via het internet zijn ze voor redelijke prijzen te krijgen.
Ik heb er zelf één voor mijn gelijksoortige stam dubbeldekkers van Sachsenmodelle aangeschaft:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02575_doc.jpg)
(hier staan trouwens maar 2 van de 3 tussenrijtuigen)
Dit naar voorbeeld van deze foto die ik zelf in het "echte" Radebeul gemaakt heb:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC01434001_3.jpg)
-
Wij hebben ook nog een paar foto's:
maar de dinges wil even niet uploaden...
De foto's komen dan morgen maar (y)
-
Mijn voorbeeld:
(https://lh3.googleusercontent.com/-Oq3g4JFlsIY/SnXHjzCeW_I/AAAAAAAAAas/HrHuKwvkLPM/ygp9EAB.jpg)
Met de bewuste voormalige DR dubbeldekkers
(https://lh4.googleusercontent.com/--bJXNim80sw/S9Li8MLtpoI/AAAAAAAAC5k/18Dba44fDgs/IMG_1884.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-hMPMX4DXiaU/TKdTLCWefyI/AAAAAAAAEls/Ma_Q2RQ700s/P1010554.JPG)
Maar de DB versie schamen zich ook niet voor om door zo'n koektrommel getrokken te worden ;D
Ik zoek ook nog een DB versie van de BR 143, meestal worden DR versies aangeboden.
-
Hier dan de foto's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1316_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1316_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1329_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1329_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1334_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1334_2.jpg)
:)
-
Voor mij persoonlijk zou ik er een nemen uit de TRAXX familie.
Dat en ook een deel langs het rein gebied.Dan zou het ideaal zijn.
Yen
-
Voor mij persoonlijk zou ik er een nemen uit de TRAXX familie.
Dat en ook een deel langs het rein gebied.Dan zou het ideaal zijn.
Yen
Staan TRAXX-locs dan ook voor deze dubbeldekkers?
De tweede zin begrijp ik niet helemaal.
-
heb vandaag een koopje kunnen doen en ik heb gekozen voor een fleischmann br 111 .
Dit is niet geheel juist denk ik omdat ik alleen foto's tegen kom van de br 111 met de nieuwe stellen .
maar het komt aardig in de buurt en aangezien ik niet geheel tot in detail wil gaan ben ik hiermee tevreden.
De stuurstel komt deze week ook aan en aangezien ik ik deze wil laten duwen door de loc zal ik toch iets moeten vinden zodat de de lichten in de rijrichting veranderd en er ook stroomafname is op het stuurstel zodat deze gedetecteerd kan worden .
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
gr
Tom
-
Voor deze dubbeldekkers (ex DR) worden de 112, 114 en 143 gebruikt. Verder werden tot voor een paar jaar ook de 232, 234 en 219 gebruikt. In de regionalbahn kleurstelling zijn nog een paar andere kombinaties mogelijk.
Martijn
-
Wie heeft er trouwens foto's uit het echt van de turquoise dubbeldekker? Die Fleischmann ook in haar assortiment heeft gehad.
Ik zoek al heel lang naar die foto's, om te kijken wat er voor zit, en voor samenstellingen.
Gr,
Mathyn
-
Daar zat bijv de S-Bahn br 111 voor:
http://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/3617198372/ (http://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/3617198372/)
http://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/3616365335/in/photostream/ (http://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/3616365335/in/photostream/)
-
Hmm, die kleurstelling heb ik echt nog NOOIT gezien, wel een leuke!!
Misschien wel een leuk overspuitproject ooit. Dankjewel!
Gr,
Mathyn
Ps: meer foto's zijn altijd welkom.
-
Wie heeft er trouwens foto's uit het echt van de turquoise dubbeldekker? Die Fleischmann ook in haar assortiment heeft gehad.
Ik zoek al heel lang naar die foto's, om te kijken wat er voor zit, en voor samenstellingen.
Ik heb wel een paar foto's
Geen idee van wie de Copyrights zijn, want ik haal ze uit m'n vaders map, en die plukt de mooie foto's dan gewoon van internet... Hoop niet dat het een probleem is...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/db143a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/db143a.jpg)
copyright bij deze foto hoort bij m'n vader :P
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/014_23.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/014_23.jpg)
hier nog 1
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/013_27.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/013_27.jpg)
Hopelijk heb je hier wat aan (y)
-
@Mathyn,
Fleischmann had in de catalogus van 2005/06 wel een BR. 141 in S-Bahn uitvoering, namelijk nr. 4329
Mvg. Roelof
-
Ik heb wel een paar foto's
Op de middelste foto is een stuurstand te zien die in '93 voor de DR is gebouwd. Deze had al wel de nieuwe dakvorm die dat jaar ook werd toegepast op DB dubbeldekkers (op de bovenste foto te zien), voor meer binnenruimte. Verder nog wel een fraaie Oost-Duitse stuurstandvorm.
Ernst-Jan