BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Menno 1846 op 22 June 2006, 15:02:19
-
Allemaal willen we bepaalde modellen wel in model op onze baan zien.
In de meeste gevallen (ga ik ten minste vanuit) willen we dat allemaal wel natuurlijk!! Vertel het hier eens hoe erg (nodig) dat het is om weer eens wat leuk/mooi's op de baan te hebben.
Zelf lijkt het me leuk om:
1) Wadloper
2) NS 1000
3) NS 1500
4) NS 2900
In bezit te hebben.
Greetz:Menno
-
In de toekomst gaat BeneluxSpoor hier een actieve rol in spelen...
Hoe en wat zal later uit de doeken gedaan worden. ;)
-
Ja natuurlijk willen we dat
een 1000 van roco met decoder aansluiting
bijvoorbeeld.
MvG
Nederbelg
-
In de toekomst gaat BeneluxSpoor hier een actieve rol in spelen...
Hoe en wat zal later uit de doeken gedaan worden.
We zullen zien we wachten het af en hopen op vele mooie modellen!!
Greetz:Menno
-
Ik zelf hoef die modellen niet want ik rijd het tijdperk V. Maar ik denk mijn vader wel want die verzamelt ook de oud(ere) modellen.
Marcel.
-
Ja ik ga eens even mijn verlanglijstje kenbaar maken!
Ik sta te popelen om de volgedne modellen te kunnen bemachtigen!
Schaal N
De sik is er wel maar beperkte oplage.
Plan U is er wel maar ik heb er helaas geen 1100 euro voor over
De sprinter kleurstelling vind ik niet echt belangrijk
Wadloper 1 delig
De railhopper
Een DDM intussen besteld. maar heel prijzig en beperkte oplage dacht ik ook.
De buffel inmiddles besteld maar ook moelijk aan te komen en prijzig
De 2200 loc. liefst in tijdperk 5 kleuren van b.v. strukton ofzo.
De 600 loc en dan niet zo'n aftreksel van de engelse variant.
Een IRM liefst een 8600 omdat die lekker lang zijn. Maar deze is echt keihard nodig op mijn baan want mijn preisertjes klagen steen en been dat er niet genoeg zitplaatsen zijn in de spits.
Plan V & T zijn ook echt een must!
De ludmilla 232 van Railion Dat is overigens een kwestie van een ander kleurtje in de fabriek, want het model opzich is er al.
Een 1300 loc met tijdperk V kleuren Misschien bestaat die al het model iig wel dus ook dat hoeft geen moeite te zijn.
En als laatste ook schaal N
Schoonmaak waggons maar dan met nederlandse look. Het maakt me niet zo heel veel uit hoe ze er uit zien maar misschien wel een leuk idee om dat in continer waggons te stoppen? die hebben redelijke ruimte (Schaal N is altijd krap maar oke) en sommige types hangen dicht boven de grond met hun verzwaarde constructie en dan kan je dus makkeijker de borstels wegwerken als fabriekant.
Alles bij elkaar heeft dit weer 20 jaar werk opgeleverd voor Fleischmann en Minitrix. En als we dan toch aan het speculeren zijn. Misschien heeft Roco wel zin om een N lijn op te zetten met de bovenstaande modellen. Het zou in ieder geval een gat in de markt zijn! ;)
Dus beste fabrikanten.. Aan de slag! ;D
Met vriendelijke groet,
Mark
De dikke tekst is niet om te schreeuwen. Maar om het overzicht te bewaren ;D
-
iIk graag H0 modellen en graag in wisselstroom en gelijkstroom uitvoering
1:87 leuk, maar 1:100 lengte ook goed ivm bij passenheid reeds inbezit zijnde materiaal en lengte van mijn baan.
1500
Buffel
Railhopper
Wadloper
Sprinter 3 delig
sprinter 3 delig VLAVLIP
Plan T
-
Mat 36,mat40 Die staan hoog op mijn lijst.
-
In N:
1100, met botsneus in het geel/grijs
2200, betaalbaar
Regiorunner, de versie maakt niet zoveel uit
DDM/DDAR
Sprinter
Plan T/V
Blokkendoos
paar Nederlandse goederenwagons.
@Mark: THS heeft de 1300 die je wil, zal je alleen zelf een onderstel moeten zoeken ;)
-
Gaat het hier om schaal n of ho.
Marcel.
-
zo graag een wadloper en/of buffel
woon(de) dichtbij Leeuwarden-Groningen
vandaar ::)
-
Mogen het ook NL modellen zijn ipv NS ???
Graag de V100's dan in alle smaken en/of kleuren
-
Gaat het hier om schaal n of ho.
Marcel.
Ja ik heb het ook niet kunnen vinden dus heb ik bij mijn lijstje groot N neer gezet ;)
m.v.g.
Mark
-
Voor mij is alles welkom als het ouder is dan 1958 en schaal H0. Het liefst een keer een echte ns stoomloc. Dan het liefst een 3700 (met aandrijving in de lok zodat er een 6000 of 6100 van te maken is) of een 1700 ofzo.
Een nieuwe 1000 met decoderaansluiting in het blauw is ook niet weg.
Verder zouden bijvoorbeeld houten rijtuigen zoals bijvoorbeeld een C10c ofzo.
De meeste modellen zal wel te weinig vraag naar zijn, maar een 3700 met heel veel mogelijke versies zou toch te doen moeten zijn.
sander
-
Is dit bedoeld om fabrikanten aan te sporen? Dan snap ik jouw wishlist niet helemaal...
Want:
1) Wadloper -> DJH
2) NS 1000 -> Roco
3) NS 1500 -> KleiNSpoor of Philotrain
4) NS 2900 -> Trawos
Grtz!
Tedo
-
Is dit bedoeld om fabrikanten aan te sporen? Dan snap ik jouw wishlist niet helemaal...
Want:
1) Wadloper -> DJH
2) NS 1000 -> Roco
3) NS 1500 -> KleiNSpoor of Philotrain
4) NS 2900 -> Trawos
Gaat om gewone kant en klaar modellen geen bouwpakketten zoals DJH, Trawos etc. Dus gewoon kwestie van uit de doos halen en rijden met die hap euhhh trein ;D
Trawos, kleiNSpoor en Philotrain levert ook kant en klaar modellen aan maar daar hangt weer een aardig prijskaartje aan.
mvg,
Matthijs
-
Heb begrepen dat de mallen van Lima van nederlands matriaal in handen zijn van REZ. Dus bedoelen we hier misschien wel de koploper of IRM. Ze zouden dan vervaardigt worden in China.
-
De lima geruchtenstroom zou ik graag buiten beschouwing van dit forum willen laten.
We zien wel wat er van komt....(n)ooit.
mvg,
Sander
-
Gaat om gewone kant en klaar modellen geen bouwpakketten zoals DJH, Trawos etc. Dus gewoon kwestie van uit de doos halen en rijden met die hap euhhh trein ;D
Trawos, kleiNSpoor en Philotrain levert ook kant en klaar modellen aan maar daar hangt weer een aardig prijskaartje aan.
mvg,
Matthijs
Wie wat moois wil hebben en bereid is de handjes uit de mouwen te steken die kan aardig aan zijn trekken komen.
Kant-en-klaar kopen kan ook, maar dan is het probleem weer dat het te duur wordt...
Wat wil je dan? Een messing model voor bijvoorbeeld de prijs van een Roco 1600 (ca. 170,-). Ik denk dat dat een onhaalbare zaak is, mede door de ontwikkelings en produktie kosten.
Neemt niet weg dat er nog genoeg modellen zijn die ook in mijn ogen duur zijn en waar ik een goedkoper model van zou willen hebben...
Te denken valt aan bv Plan-U
Anders zou ik nog wel een V-IRM-6 of een correcte ICM-4 willen hebben of een... etc...
Zal wel allemaal zelfbouw worden voorlopig :)
Gr,
Bart
-
Alle modellen die door verschillende fabrikanten zijn gemaakt in de schaal 1:100 opnieuw uit tebrengen maar dan in 1:87.
Elok 1200 maar dan met een goede aandrijving
Dm 90 (Buffel).
Cor
-
Anders zou ik nog wel een V-IRM-6 of een correcte ICM-4 willen hebben of een... etc...
Zal wel allemaal zelfbouw worden voorlopig :)
Lima is toch weer gestart met het produceren van hun modellen zouden ze dan niet 1 van deze modellen gaan maken?
Marcel.
-
Marcel,
Voorals nog is het erg stil omtrent de modellen van Lima. Alles wat daar dus over gezegd wordt is dus puur en alleen speculaas...
En dan nog, Lima heeft nooit een ICM-4 of V-IRM uitgebracht ;)
Gr,
Bart
-
Ok ik dacht dat het al zeker was dat die modellen dit najaar kwamen. Ach ja zo blijft mijn irm ten minste nog veel waard.
Marcel.
-
ddm/ddar,koploper, regiorunner (350 euro 2e hands ??)
Gele hondekop
en de grensverkeer nmbs treintjes :-D
am86 ,am96
Treinstel 401 type 'Break' (reeks 03) ((400/550 euro :'( )
-
De Hondekop hebben we binnenkort allemaal inhuis (degene die m besteld heeft of gereserveerd...) Als je net als ik ooknog een gele wilt moeten we de afname van de 1e afwachten(meestal zo)daarna gaan ze pas verderzien voor vervolg!!
Verder lijkt mij een:
5)Buffel
6)ACTS 1200
7)Plan U (een betaalbare versie)
8)NL TEE (een betaalbare versie)
Wel leuk voor op de baan!!
Greetz:Menno
P.s: Deze poll was juist om fabrikanten aan te sporen!! Ook zijn er mischien een aantal bezoekers die invloed hebben of een beetje invloed proberen te verkrijgen bij de fabrikanten.
_________________________________________________________
SFFE: Komt u binnenkort ook weer met wat mooi's? (na de acts 6005)
-
Nog niet genoemd en heel gemakkelijk om te maken: een aantal Roco 1700-ers met juiste kleur dak en zonder afwrijftransfers, maar gewoon met de nummers er al op. Ok, ik weet dat stadswapens moeilijk worden, maar er zijn ook genoeg 1700-ers zonder stadswapens. :P
Verder natuurlijk alle 1:100 rommel netjes in de juiste lengteschaal, vooral een plan V lijkt me wel sjiek in 1:87!
-
Ja weer een goede 16/17/1800!! lijkt me ook geen slechte!!
Greetz:Menno
-
Is die laatste 1600 van roco zo slecht dan (die met railion stickers).
Marcel.
-
Nee, maar het blijft een Railion he.
-
Die heeft een mooi donkergrijs dak evenals de 1838 Groningen daarvoor. Maar kennelijk is er behoefte aan een nieuw nummer.
Ik zou wel eens een mooie Koploper willen. Ik kan die Lima dingen eigenlijk niet meer zien en kijk zo nu en dan jaloers naar het fraaie Minitrix-model. Je zou er bijna spoor n van gaan rijden. ;D
-
Is daar iets mis mee dan.
Marcel.
-
Ja, voor mijn gevoel wel, ik vind het geen Nederlandse maatschappij meer.
In mijn ogen is dit gewoon een Duitse maatschappij, zeker nu ze het logo weer hebben aangepast en er "DB logistics" onderstaat.
Iedereen heeft hier zijn eigen gevoel over natuurlijk maar ik wil ze niet op mijn baan hebben.
-
Dat wist ik nog niet. (van dat DB eronder) Dat is wel jammer ja. Maar het zijn wel mooie rode locomotieven. Maar ja ik koop er zel f niks van. Ik verzamel de nieuwe goederenvervoerders.
Marcel.
-
begrijp mij ook niet verkeerd, ik heb ook niks tegen buitenlandse vervoerders alleen de overname van NS cargo was ik persoonlijk niet blij mee, net zoals KLM overgenomen is door air france en zo zijn er nog een aantal voorbeelden.
Dat zie ik toch als een einde van een stukje Nederlandse historie. En dat vind ik zeer spijtig.
-
Dat is waar. Zeker nu Railion steeds meer Duitse invloed krijgt.
Marcel.
-
Ik zou een Nedtrain serie 700 locje (http://www.railfan.nl/foto/1473.htm) in H0 wisselstroom wel leuk vinden...
Koen
-
Die is er toch al van kleinspoor?
Marcel.
-
Nog steeds niet officieel uit.
-
hoop dat hij in N nog een keer komt er was er ooit een van nedspoor ,
maar die is niet meer.. de nedtrain serie 700
-
Ik heb trouwens ook liever een officeel h0 model van de nedtrain 700. Ik heb het niet zo op zelfbouw.
Marcel.
-
Kleinspoor zal dat vast voor je willen bouwen, maar echt goedkoop zal het niet zijn. Zelfbouw valt wel mee, je moet klein beginnen en voor je het weet bouw je je eigen Big Boy. Oké, nou overdrijf ik een beetje, maar het is niet zo moeilijk als het op het eerste gezicht lijkt.
- Peter
-
En dan nog moet ik het spuiten dat is het grootste probleem. Ik heb alleen van die potjes met verf.
Marcel.
-
Ik wist niet dat KleinSpoor er een uit wilde gaan brengen.
Ik zou liever ook een (normaal geprijsde) versie van een "standaard fabrikant" hebben en niet een bouwpakket.
Al is het natuurlijk wel een mooi klein locje om te beginnen.
Maar tegen het verven/spuiten zou ik ook opzien.
Doe mij er maar gewoon een van Marklin/Roco/etc. etc. etc.
Koen
-
Zo'n NedTrain 700 zou leuk staan bij zo'n oude "Sik"!!
Greetz:Menno
_____________________________________
Heeft iedereen al gestemd?
Heeft iedereen al zijn favo's erbij gezet?
T word gevolgd door het BeNeLux team die er mischien in de toekomst mee KAN gaan doen!!
-
_____________________________________
Heeft iedereen al gestemd?
Heeft iedereen al zijn favo's erbij gezet?
T word gevolgd door het BeNeLux team die er mischien in de toekomst mee KAN gaan doen!!
Hier kom ik vanavond op terug :)
-
Ik zou graag wat meer NS modellen in N zien verschijnen, zoals
Plan V
Sprinter
RegioRunner
Weet niet of deze ooit zijn gemaakt.
Richard
-
Ik heb ook nog wel wat wensen, o.a. het volgende;
-Wadloper ( zowel 3100 als 3200 serie)
-Plan U ( geel- grijs)
-Buffel
-2900
-E-loc 1500
-Een goede versie van een hondekop-viertje
-Plan T
Wat rijtuigen betreft, plan E graag!
Verder ook nog wat goederenwagens, als Tads ( UKF-uitvoering, blauw met DSM logo, gewoon blauw), Tals ennketelwagens met NS-nummers, zoals de ketelwagens van de VTG voor lijmtransport. ( heb ik wel eens zien rijden in de buurtsuper Delfzijl-Onnen.
Aardig lijstje geworden, ben benieuwd wat er van deze wensen ook daadwerkelijk uitkomt. ;)
Groetjes, Gert
-
Wat rijtuigen betreft, plan E graag!
Gaat Mehano daar niet mee uitkomen? Kijk eens aan, je wordt op je wenken bediend. :)
- Peter
-
Omdat ik het tijdperk V rijd zou ik het volgende wel willen (wat nog niet aangekondigd is dat het gemaakt word):
700 Nedtrain
5800 ACTS
VIRM Olympisch
Koploper Olympisch
G2000 ERS
V100 RRF
600 RFF
V100 Volkerrail
V100 Spitze (of word deze door brawa al gemaakt?)
Marcel.
-
Om nog even mijn waslijst van de eerste bladzijde aan te vullen..
Een koploper 3tje of 4tje dummie zou leuk zijn
Even als een beneluxtrein in vol ornaat.
En als laatste een nachtrein zoals die vanuit denbosch vertrekken vind ik echt een must!
Met vriendelijke groet,
Mark
PS: schaal N
-
Omdat ik het tijdperk V rijd zou ik het volgende wel willen (wat nog niet aangekondigd is dat het gemaakt word):
700 Nedtrain
5800 ACTS
De 700 zou, deo volente, door Kleinspoor als bouwpakket uitgebracht moeten worden.
De 5800 kun je als messing bouwplaat voor de kap, die je dan in elkaar vouwt, in 1:87 bij een Britse firma bestellen:
http://www.worsleyworks.freeserve.co.uk/1-87/1-87_Loco.htm
Dan moet er nog een gemotoriseerd chassis onder. Als je niet van zelfbouw houdt, zou je kunnen uitzoeken of iemand (tegen een geringe vergoeding) dit voor jou zou kunnen bouwen.
- Peter
-
Ok.
Marcel.
-
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle andere modellen die je noemt: je zou een bestaand model kunnen nemen en dat overspuiten. Vaak heeft Kleinspoor daar transfers voor.
- Peter
-
Ik heb daar de faciliteiten niet voor hier in huis. En het is meestal toch mooier als je wacht tot mehano, roco piko, enz er mee komt.
Marcel.
-
Graag zie ik de
- stalen bagage rijtuigen.
- sprinter 2 en 3 delig.
- hondekop 4 delig.
en alle modellen in de juiste lengte maat van 1:87.
Groeten en maar hopen dat deze modellen er ooit komen.
Christoph
-
Ik heb daar de faciliteiten niet voor hier in huis. En het is meestal toch mooier als je wacht tot mehano, roco piko, enz er mee komt.
Marcel.
Meestal is niet altijd:
(http://www.kuijpers-hobbyhuis.nl/assets/images/Philotrain_c6122_600.JPG)
(c) by kuijpers hobbyhuis
Die niet probeert, die niet slaagt. Probeer gewoon eens! Dat vind ik zowiezo opvallend: Veel mensen willen bepaalde modellen hebben, maar bijna niemand bouwt ze zelf. Nu is niet iedereen even handig, maar je kunt ze desnoods laten bouwen. Er zijn simpelweg een aantal modellen die nóóit als grootserieproduct in de winkel zullen liggen. Daar kun je vrede mee hebben, je kunt blijven hopen, maar het beste is toch om aan de slag te gaan! :)
-
Zo ben ik zelf (al héél lang) bezig om een Fleischmann 1215 om te bouwen naar een ACTS 1251 (net als in het echt, zeg maar). Dat was dus mijn eerste poging.
Het begin was makkelijk: de verf eraf, aangezien die toch al beschadigd was, met behulp van een afwasmachinetablet. Daarna had ik als enige gereedschappen een stel scherpe mesjes, schuurpapier en een accuboormachine.
Met het mesje en het schuurpapier haalde ik de nummer- en fabrieksplaten weg. Net zolang schuren tot het helemaal glad is.
Ik zal de verkeerde materialen, die ik eerst had, uit het verhaal weglaten, maar later kocht ik kleine vijltjes en plamuur (Milliput) en kreeg ik van mijn ouders zo'n set met mini-boormachine zoals je ze regelmatig bij de Aldi en bouwmarkten ziet.
Met de accuboormachine boorde ik op het oog de gaten voor de bovenste frontseinen (!) en ze zitten nog op de goede plek ook. Van Philotrain kocht ik messing setjes voor de andere seinen en met de vijltjes vergrootte ik de gaten zodat de armaturen pasten. De gaten verder opgevuld met plamuur, ook die van de oude sluitseinen.
Op dit moment moet ik nog wat gaten dichtmaken en dat het ding eens gaan spuiten. Dat ligt echter al een paar maanden stil.
Maar je kunt het dus zelf. Je moet er alleen eens aan beginnen. En de fabrikanten doen lang niet alles goed.
Enfin, dit hoort eigenlijk in een andere categorie thuis, maar het punt is, je kunt die modellen hebben als je het echt wil. Destijds heeft BNLR mij tot het ombouwen geïnspireerd; misschien dat deze site dat voor jou kan doen?
- Peter
-
ZOu graag de benelux en ICR rijtuigen in 1:87 kwa lengte zien uitkomen en mooiste zou zijn in gerenoveerde versie ICRm
-
En vergeet niet de nieuwe stuurstand rijtuig!!
Greetz:Menno
-
Die gaat LSM toch op termijn uitbrengen? Zowel ICRm, Benelux en de BDS/Bs in schaal 1:87?
- Peter
-
Volgens mij ook.
Marcel.
-
De 5800 kun je als messing bouwplaat voor de kap, die je dan in elkaar vouwt, in 1:87 bij een Britse firma bestellen:
http://www.worsleyworks.freeserve.co.uk/1-87/1-87_Loco.htm
Dan moet er nog een gemotoriseerd chassis onder. Als je niet van zelfbouw houdt, zou je kunnen uitzoeken of iemand (tegen een geringe vergoeding) dit voor jou zou kunnen bouwen.
- Peter
[/quote]
Iemand die hier foto's van heeft?
Ik zit er ook aan te denken om er een van aan te schaffen, maar wil er natuurlijk wel eerst wat meer over weten.
Verder zou ik graag een betaalbare plan U willen hebben en een Rotterdamse tram en/of metro/sneltram
Remco
-
Ik kan mij aansluiten bij een aantal van jullie. Ik zit met smart te wachten op:
- IRM (met vooral tussenwagens)
- Een goede koploper
- 1700/1800 serie
- wadloper
- toch ook de DDM serie
Veel modellen zijn er wel van lima, maar dat verhaal is bekend en wat wel te krijgen is, moet vaak toch onder handen genomen worden (is soms ook leuk)
-
Ik kan mij aansluiten bij een aantal van jullie. Ik zit met smart te wachten op:
- IRM (met vooral tussenwagens)
- Een goede koploper
- 1700/1800 serie
- wadloper
- toch ook de DDM serie
Veel modellen zijn er wel van lima, maar dat verhaal is bekend en wat wel te krijgen is, moet vaak toch onder handen genomen worden (is soms ook leuk)
nogmaals...sta hier 100% achter
-
- IRM (met vooral tussenwagens)
- Een goede koploper
- 1700/1800 serie
- wadloper
- toch ook de DDM serie
Zou toch ook echt weer een goede aanvulling zijn ja!!
Greetz:Menno
-
Hm, het lijkt mij dat locomotieven die in de vooroologse periode zijn ingezet vooral ontbreken in het assortiment van de grootserie fabrikanten. Maar als ik de stemming hier zo zie dan is de enige mogelijkheid nu en in de toekomst zelfbouw. Zelfs voor locs die tegenwoordig als museumloc worden ingezet, zoals de Bello en de Kikker is niet zoveel belangstelling. vaak gaat de interesse uit naar materiaal dat in een iets andere vorm al eens eerder is uitgebracht.
Groeten,
Marco
-
Ik ben absoluut onhandig!! En toch krijg ik het na een hoop gevloek en gechagerijn toch voor elkaar. Elk model dat ik op de rails krijg is een overwinning. Toch is het de moeite waard!! Je moet gewoon zelfbouw proberen. Wie niet waagt die niet wint.
Groeten, André van Zuijlen :P ;)
-
waar blijven de stuurstand rijtuigen en begin nu niet dat LS models met 1 exemplaar komt. Ik had dit toch allang van de grote jongens verwacht.
Dus veel stuurstandrijtuigen aub
grt Fred
-
waar blijven de stuurstand rijtuigen en begin nu niet dat LS models met 1 exemplaar komt. Ik had dit toch allang van de grote jongens verwacht.
Dus veel stuurstandrijtuigen aub
grt Fred
Je bedoelt van Marklin/Trix ?
Kwestie van heel veel geduld denk ik.
-
Ik ben absoluut onhandig!! En toch krijg ik het na een hoop gevloek en gechagerijn toch voor elkaar. Elk model dat ik op de rails krijg is een overwinning. Toch is het de moeite waard!! Je moet gewoon zelfbouw proberen. Wie niet waagt die niet wint.
Groeten, André van Zuijlen :P ;)
Onder die tekst had mijn naam kunnen staan ;D Maar ik probeer sinds kort de arbeidsommstandigeden te verbeteren en tot 1000 tellen en diep andem halen.. En dat begind toch (wel eens waar kleine) vruchten af te werpen ;)
@ fred rutten.
www.phildie.nl
Wel even sparen de N schaal stuurstands kosten 295 euro geloof ik maar dan heb je ook wat! :o ;D
H0 hebben ze ook als ik het goed heb.
Ow.. en ja... Ik heb er ook liever 1 van 40 euro kostende teintjes van Minitrix. Maar licenties maken het zoms allemaal wat lastig. :-|
Met vriendelijke groet,
Mark
-
is het mogelijk om een ns wagon om te bouwen naar stuurstandrijtuig? en zo ja hoe kan ik dat doen, heeft iemand dit al eens gedaan en zijn er handige tips.
grt Fred
-
al eens met ned train haarlem gebeld?!
haaha
-
hallo,
Weet iemand wanneer ongeveer de ICRm wagons + BDs worden uitgebracht? en past deze dan nog wel bij de Marklin ns 1700 loc? Ik wil dit graag weten ivm de mogelijke verkoop van marklin icr wagons
-
hallo,
Weet iemand wanneer ongeveer de ICRm wagons + BDs worden uitgebracht? en past deze dan nog wel bij de Marklin ns 1700 loc? Ik wil dit graag weten ivm de mogelijke verkoop van marklin icr wagons
Ergens in 2007.
Simpelste manier om erachter te komen is even de modelwinkel bellen en vragen.
Simpel niet ;)
Succes BDS2006!
-
Mijn verlanglijst is niet zo groot, ik zou wel graag het volgende willen zien:
Kameel
Koploper
Wadloper
Laatste twee modellen zijn idd eerder uitgebracht, ben alleen niet zo´n fan van gemotoriseerd Lima materiaal en een goede 2e hands wadloper zal nog moeilijker zijn dan het vinden van een propere motorpost wagen in gelijkstroomuitvoering.
-
Dat laatste valt toch wel mee? Toen ik in 2005 in Houten was, zag ik er drie bij een bepaalde stand liggen, voor €150 per stuk. Overigens is het ook mogelijk om een Märklin mP naar tweerail om te bouwen.
- Peter
-
Ik heb al een behoorlijke collectie van NS materieel. Ik heb bijna alleen passagiers treinen, maar een paar ontbreken nog. Hier een lijstje van materieel dat ik nog meer graag op m'n baan zie rijden.
- ICM 4. (Heb nu alleen 2 ICM's 3 rijden).
- Wadloper.
- Tussenbak voor sprinter.
- IRM (liefst 4 delig).
- BDs (maar die komt geloof ik pas in 2007 ergens).
- Benelux set (volgens mij zijn deze heel schaars en duur).
-
Ik heb al een behoorlijke collectie van NS materieel. Ik heb bijna alleen passagiers treinen, maar een paar ontbreken nog. Hier een lijstje van materieel dat ik nog meer graag op m'n baan zie rijden.
- ICM 4. (Heb nu alleen 2 ICM's 3 rijden).
- Wadloper.
- Tussenbak voor sprinter.
- IRM (liefst 4 delig).
- BDs (maar die komt geloof ik pas in 2007 ergens).
- Benelux set (volgens mij zijn deze heel schaars en duur).
ICM 4 is lastig. Je zal dan een losse tussenbak op de kop moeten zien te zitten of zelf een compleet viertje. Het is mij afgelopen voorjaar via marktplaats gelukt, maar het kost je momenteel een lieve duit...
Wadloper is niet in de reguliere handel te verkrijgen. Er zijn wel bouwpakketten, maar doen moet je ofwel zelf erg handig zijn of iemand kennen die er een wil bouwen. En dan kost het waarschijnlijk aardig wat geld.
BDs: 2007 mogen we hopen.
Benelux set: gezien de planning van de firma's LS Models en Mehano zier het er vanaf volgend jaar wat gunstiger uit. Als deze firma's hun rijtuigen en loc volgend jaar daadwerkelijk uitbrengen dan ben ik vast niet de enige die dan zijn beneluxsetje van de hand doet.
mvg,
Gert
(PS: stuur maar een prive-bericht als je t.z.t. denkt belangstelling te hebben)
-
Dat laatste valt toch wel mee? Toen ik in 2005 in Houten was, zag ik er drie bij een bepaalde stand liggen, voor €150 per stuk. Overigens is het ook mogelijk om een Märklin mP naar tweerail om te bouwen.
- Peter
Ik ben 2 gelijkstroom mP's tegengekomen voor 175 per stuk. Helaas had ik op dat moment mijn collectie Teepol wagons uitgebreid plus de aanschaf van een 3505 (allemaal liliput).
Aan ombouwen begin ik op dit moment nog maar niet - mijn enige wapenfeit op et gebied van loc reparaties ed bestaat uit het opnieuw solderen van de verlichting op mijn 1307 en het solderen van dleen van mijn 1215 (motoraandrijving en assen).
-
ICM 4 is lastig. Je zal dan een losse tussenbak op de kop moeten zien te zitten of zelf een compleet viertje. Het is mij afgelopen voorjaar via marktplaats gelukt, maar het kost je momenteel een lieve duit...
Wadloper is niet in de reguliere handel te verkrijgen. Er zijn wel bouwpakketten, maar doen moet je ofwel zelf erg handig zijn of iemand kennen die er een wil bouwen. En dan kost het waarschijnlijk aardig wat geld.
BDs: 2007 mogen we hopen.
Om er echt een ICM 4 van te maken moet er toch wat verbouwd worden aan het lima model???
DHJ had vroeger dacht ik bouwpakketten van zowel de DH1 en DH2 en Trawos heeft kappen van de DH1 en DH2, Trawos staat meestal op de beurs in Houten.
Voor de BDs zijn er verschillende opties: Kleinspoor bouwpakket, LS Models of een marklin ICR rijtuig verbouwen met een voorzetneusje (ben ik van plan om te doen).
mvg,
Matthijs
-
BDs: 2007 mogen we hopen.
Benelux set: gezien de planning van de firma's LS Models en Mehano zier het er vanaf volgend jaar wat gunstiger uit. Als deze firma's hun rijtuigen en loc volgend jaar daadwerkelijk uitbrengen dan ben ik vast niet de enige die dan zijn beneluxsetje van de hand doet.
mvg,
Gert
(PS: stuur maar een prive-bericht als je t.z.t. denkt belangstelling te hebben)
Kleinspoor heeft de BDs nu ook al.. alleen erg prijzig vind ik zelf..
a 175 euro meen ik kant en klaar ?!
-
waar kan de voorzet neusje krijgen? was eigenlijk de Kleinspoor BDs de kop eraf te zagen en de marklin ICR te verbouwen, vanwege er ook een grote raam bij de cabine zit
-
Voor de BDs zijn er verschillende opties: Kleinspoor bouwpakket, LS Models of een marklin ICR rijtuig verbouwen met een voorzetneusje (ben ik van plan om te doen).
mvg,
Matthijs
Er is nog een mogelijkheid en dat is het ombouwen van een lima benelux stuurstand. Schijnt volgens een handelaar in Houten veelvuldig te gebeuren. Gelijk weer goed excuus om de prijs op te schroeven ;)
Remco
-
trawos heeft voorzetneusjes.
-
Zou een Hohenzollern stoomloc type Victor (http://www.cneweb.de/home/wolfgang.meinert/veh/poertlok/n-dampf/victor3.htm) niet het overwegen waard zijn?
Dit was een standaardloc van de Hohenzollern is aan verschillende particuliere bedrijven in diverse landen geleverd, in normaalspooruitvoering en ook in smalspoor, tot in Taiwan toe.
Maar ook de SS en NS hebben de locs gehad en ze hebben dienst gedaan als rangeerlocomotief en als tramlocomotief. Het betrof hier SS serie 601 -612 en NS 6501-6512. De meeste zijn zelfs door SS zelf gebouwd. Ook Nederlandse aannemers hebben een dergelijke loc. gehad.
Inmiddels is de SHM bezig met een restauratie van een loc van dit type (http://www.nmld.nl/showobject.php?object=1014&owner=11&lan=nl).
Het lijkt mij een mooie veelzijdige variant van de Anna die in veel verschillende uitvoeringen uit te brengen is en toch vooroorlogs. En misschien is dit verzoek aan grootseriefabrikanten niet zo kansloos als andere verzoeken om Nederlandse stoomlocs.
Groeten,
Marco
-
Voor mij is alles welkom als het ouder is dan 1958 en schaal H0. Het liefst een keer een echte ns stoomloc. Dan het liefst een 3700 (met aandrijving in de lok zodat er een 6000 of 6100 van te maken is) of een 1700 ofzo.
Een nieuwe 1000 met decoderaansluiting in het blauw is ook niet weg.
Verder zouden bijvoorbeeld houten rijtuigen zoals bijvoorbeeld een C10c ofzo.
De meeste modellen zal wel te weinig vraag naar zijn, maar een 3700 met heel veel mogelijke versies zou toch te doen moeten zijn.
sander
Ik had dit (oude) draadje nog niet eerder gezien maar bij dit citaat sluit ik mij aan. Vreemd dat belangstelling voor nederlands materieel bijna altijd lange gele rupsen zijn.
Stephan
-
De Anna is te groot voor de "SHM 6503". De Anna is wel goed te gebruiken voor de NS serie 6900 ("Kleine Bello') en de SHM loc's 16 en 30:
(http://img329.imageshack.us/img329/8483/dscn4014001hh2.th.jpg) (http://img329.imageshack.us/my.php?image=dscn4014001hh2.jpg)
(http://img329.imageshack.us/img329/2793/dscn4015001bl9.th.jpg) (http://img329.imageshack.us/my.php?image=dscn4015001bl9.jpg)
(http://img329.imageshack.us/img329/8022/dscn4016001wu5.th.jpg) (http://img329.imageshack.us/my.php?image=dscn4016001wu5.jpg)
-
Mooi om te zien.
Is de kap van 6900 zelf gebouwd of heb je de kap van de Anna als uitgangspunt genomen? Ik denk het eerste, want wanneer ik er over nadenk is de kap van de Anna bij een dergelijk ombouwproject nutteloos. Het drijfwerk is wel zelfbouw dacht ik te zien.
Groeten,
Marco
-
Bedankt, maar dan heb ik toch een verrassing: het zijn wel degelijk de originele kap én onderstel van de Anna, en dan nog niet eens zo super veel bewerkt; zo nog uit mijn hoofd een andere schoorsteen, ramen ovaal gevijld en de deur uit achterkant weggewerkt. Een kwast verf doet ook veel wonderen.
Het waren overigens enkele van mijn eerste ombouw- en omschilderprojectjes van nu zo'n ruime 10 jaar geleden ;)
-
Aha,
Dat is wat ik niet durfde te hopen!
Dat biedt perspectief.
Groeten,
Marco
-
Ik heb de Anna eens vergeleken met de 6900. Ze lijken echt heel veel op elkaar. Het belangrijkste verschil is de dom. Deze is anders van vorm en staat bij de Anna verder naar voren. Dat laatste lijkt mij moeilijk om aan te passen. Maar jou oplossing is even doeltreffend als simpel: gewoon accepteren. Beide locs zijn waarschijnlijk gebaseerd op de Pruisische T2 Ik heb nog gezocht naar modellen hiervan en het schijnt dat Arnold in het verleden zoiets geproduceerd heeft. Verder bouwt Hielscher (http://www.hielscher-dampfmodelle.de/de/produkte/echtdampf1.php) een T2. Maar onderaan de pagina staat een echte Nederlandse loc, een Backer en Rueb, waar mijn mond van open viel. Vooral vanwege de techniek. Hij is niet digitaal voorbereid en digitaliseren is niet echt eenvoudig. ;D Maar gaaf, gaaf!
Groeten,
Marco
-
De anna is alleen wel een tikkie te groot, niet helemaal 1:87 dus. Wie zo'n Victor-locje ofwel 6500 wil kan een fleischmann-T3 nemen, er de achterste as afzagen, de motor vervangen door een klein mashima-tje dat voor in de ketel komt en een nieuwe kap maken. Ik moet dat nog steeds een keer doen.... Als je plastic puntstukken op je baan hebt zal ie alleen niet echt kunnen rijden vanwege de korte radstand.
grtz
Floris
-
Ik hoop zo dat fabrikanten meer en goedkopere NL-modellen uitbrengen!
Mijn top 5:
1) IRM (die van lima is zo schaars en dus duur)
2) Sprinter Nieuwe kleuren
3) GVB trams en HTM trams (mooi en niet te duur)
4) Koploper (anders tikkeltje duur)
5) NL Metro's
Stijn
-
Jazeker, Ben met alles blij als het maar rond 4e tijdperk is of stoom ;)
Hippel, groen
Sik (200/300), groen
Oersik
NS 2200, Bruin
NS 2400 Bruin of lila
Plan U (betaalbaar!)
Stoomloks:
NS 3600
NS 4500
NS 5800
Verder,
NS 1000,
NS 1200, (blauw,, of acts ;D )
vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Er zitten een boel om te springen!!
Kijk maar:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2140.msg31811 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2140.msg31811)
Enquete:
http://www.webjoosting.nl/beneluxspoor/poll/Poll.php (http://www.webjoosting.nl/beneluxspoor/poll/Poll.php)
Ik spring nog steeds mee!!
Greetz:Menno
________________________________________
Happy happy joy joy!!
-
1) IRM (die van lima is zo schaars en dus duur)
Nou, dan zou volgend jaar je wens in vervulling moeten gaan, want er zou een nieuwe versie moeten komen, voor een redelijk normale prijs (niet noodzakelijkerwijs goedkoop, afhankelijk van je budget) en een stuk verbeterd.
2) Sprinter Nieuwe kleuren
Daar zou je zelf aan kunnen beginnen, met een tussenbak van Spoorcuriosa. Het zal echter wel enige ervaring vragen, maar dat zou je natuurlijk hiermee op kunnen doen. :)
3) GVB trams en HTM trams (mooi en niet te duur)
Die zijn er, of waren er (de Combino zal niet meer te koop zijn) maar goedkoop, dat zal moeilijk worden omdat het zo'n niche-markt is.
4) Koploper (anders tikkeltje duur)
Kwestie van afwachten, of iemand een beter exemplaar dan de Lima wil maken.
5) NL Metro's
Dat zou ik ook graag willen, maar dit zal zelfbouw worden. Metro's zijn een nog kleinere niche dan trams, omdat je ze vaak niet ziet en dan is het moeilijk om een baan te bouwen.
- Peter
-
Komt er een nieuwe IRM op de markt? Welk merk? :D
Stijn
-
Onder de vlag van Rivarossi komt ze volgend jaar terug op de markt.
Uiterlijk precies hetzelfde als de lima.
Innerlijk, tja ze was al goed, dus ik denk met decoder stekker, veel zal er verder niet veranderen denk ik.
-
nou, ik hoop toch met betere koppelingen (nemschachten, evt stroomgeleidend voor de lichtwissel achter?)
Dit zou het ombouwen naar wisselstroom ook veel makkelijker maken of is de verwachting dat er sowieso al wisselstroomuitvoeringen komen?
Ik ben in ieder geval al hard aan het sparen :D
-
Dan denk ik dat die iets goedkoper zijn...
En digitaal voorbereid lijkt mij ook al erg fijn :D
Dus extra sparen...
-
Zoals Chris al zei, is er uiterlijk niets veranderd. Dus de lengteschaal is nog steeds 1:100. Neemt niet weg dat het een heel leuk model is als je niet zoveel om die lengte geeft.
(Overigens zijn de Fleischmann Sprinter en Plan V ook 1:100, net zoals de meeste rijtuigen, dus dit is niet iets waar Lima/Rivarossi alleen in staat.)
- Peter
-
Fijn dat ze eindelijk weer op de markt komme!!
Greetz:Menno
-
Als hij maar op de markt komt... Maar waar licht de prijs dan ongeveer?
En in het 1e,2e of 3e trimester?
Stijn
-
Derde trimester, als ik het me goed herinner. Prijs, geen idee, dat zul je Reyne & Zn. moeten vragen.
Waarom zoek je niet even met de zoekfunctie van deze site? Het is immers al eerder besproken en nou zit ik dingen vanuit mijn almaar meer haperende geheugen op te schrijven. :)
- Peter
-
Vandaag nog contact met REZ gehad. Het is zo goed als zeker dat de Nederlandse Lima en Rivarossi modellen die onder de vlag van REZ vallen pas achter in de tweede helft van 2007 uitkomen. Een Mat 46 zal zo rond de 200 euri moeten gaan kosten.
SK
-
De FL. is veranderd in de E (heb helaas het euro teken aktivatie knop nog niet gevonden).
We zien wel of het de modellen waard zijn.
Greetz:Menno
-
En hoeduur word de irm ongeveer (dan kan ik mijn lima irm verkopen)!
Willem
-
Waarom zou je de Lima verkopen als ze allebei hetzelfde zijn ?
-
Omdat de Lima van mij wel goed is, maar de rivarossi is van binnen waarschijnlijk beter en ook digitaal gemaakt en zonder een (weliswaar betere) lima motor.
Daarom. maar weet iemand de prijs ong. ofniet?
-
Nu vang je nog veel geld voor je oudere model. En later koop je deze splinternieuw voor minder geld terug!
Hou marktplaats maar eens in de gaten de komende maanden ;)
-
Dan is het te hopen voor de mensen die dat nu doen, dat het model onder hetzelfde nummer uit zal komen, anders zal je er nog spijt van gaan krijgen.
-
Ik was het ook echt niet van plan, 2 maanden geleden op elke verdieping de witte ledstips erin gezet, een ter@$# werk, maar wel mooi :D
Alleen de motorwagen nog, dat is een ander probleem :(
-
Nou ja voor die prijs die je nu moet dokke (E 300) heb je dan een mooie Hagel nieuwe Digitale (of voorbereid)!!
Greetz:Menno
-
heb helaas het euro teken aktivatie knop nog niet gevonden).
€ = ALT rechts+5 ;)
-
of ALT + 0128 op het numeriek gedeelte
Gr,
Bart
-
Hallo, wat is jullie advies, Verkopen of houden mijn Irm, hij heeft trouwens nummer 8204 met trapjes voor de conducteurs deur en grijze plaatjes onder de deuren voor de passagiers, geen ruitenwissers en is als nieuw. Wat zou ongeveer de richtprijs zijn en wat is jullie advies: Verkopen of Houden
-
verkopen of houden is afhankelijk van je persoonlijke wensen... Daar kan men niet zomaar een antwoord op geven, vrees ik. :-X
-
Ik heb contact gehad met REZ, de prijs komt zo rond de 230 euro te liggen, hij wist het niet precies, maar rond de 200/250 euro daar tussen in. Netjes!
-
Het drietje neem ik aan.
Ik hoop dat ook de aandrijving is aangepakt. De aandrijving van de Lima IRM was beter dan de oude Lima aandrijvingen, maar nog steeds niet geweldig.
-
Hallo,
Ik heb nogmaals gebeld, de tussenbakken komen op rond de 60 euro.
Alles word verbeterd werd bij gezegd, ik neem aan de aandrijving dus ook!
Willem
-
Hallo,
Ik heb nogmaals gebeld, de tussenbakken komen op rond de 60 euro.
Alles word verbeterd werd bij gezegd, ik neem aan de aandrijving dus ook!
Willem
Beste allemaal,
Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vindt het een beetje te duur dan toch allemaal. 60 euro voor een tussenbak en +/- 230 euro voor een stel wat zogenaamd (motor, decoder aansluiting en misschien verlichting) verbeterd is/moet zijn. Zoveel betaal je ook voor een vierdelig stel "op schaal".
mvg
nederbelg
-
Goedkoper als wat je er nu 2e hands voor moet betalen hoor.
-
Beste,
Maar nog te duur.
grt
dave
-
Zullen we eerst kijken wat de verbeteringen echt zijn?
Al vind ik het treinstel nu ook zeker niet slecht rijden.
Bovendien betaal je dit bedrag bij sommige andere merken al voor 1 lok.
bv de 1200?
-
Beste,
Je hebt gelijk ik wil zeker niet 26 pagina's vullen met dingen die er nog niet zijn, Maar ik heb zo'n vermoeden (maar inderdaad kan het nog niet staven) dat het te duur gaat zijn voor wat het is. Maar we wachten het af.
onderwerp afgesloten.
grt
dave
-
Ja, maar dan kun je wel zeggen dat de hele modelspoorhobby te duur is. Je betaalt 230 euro voor een enkele DE-1 van Artitec. En voor een vijfdelige ICE3 van Trix betaal je gemakkelijk het dubbele.
Is het veel geld? Ja. Is het te duur? In vergelijking met wat, vraag ik me dan af.
- Peter
-
De hele hobby is duur. Alleen heb je dan wel wat vook voor later
willem
-
Mag ik mij aansluiten bij het antwoord van Peter Korsten en Willem NS?
Groet van SK
-
Dat zou mooi zijn. Ik ben een her-intreder en ben van zins om een baan te bouwen gebaseerd op station Groningen. Een bijzonder station. Heb net een ROCO digitaal start set gekocht waar de treinen uit zijn gehaald en vervangen door een blauwe 1100 loc met 5 plan D rijtuigen inclusief een restauratie wagen. ;D. Eind januari komt daar een pracht van een hondekop bij, in de 2 wagen uitvoering.
Nu nog een goed pakket vinden om het station te bouwen.
Maar hoemeer nieuwe "oude" NS modellen hoe beter.
Groetjes, Nils de Lijster
-
Hallo,
Heeft iedereen die in deze poll "Ja" of "Ik zit er om te springen" heeft gestemt, ook al de Nederlandse modellen enquete (http://www.webjoosting.nl/beneluxspoor/poll/Poll.php) ingevult?
m.v.g.
Mark
-
Zou de rivarossi ook een naadje krijgen ??? ;D ;D
Ik kan niet wachten tot ie komt, en vindt een prijs van rond de €200,- zeer schappelijk, mits het dan geen hobby model is net als de pas uitgebrachte hondekop.
O ja, en uiteraard voor mij dan een ac versie met sound :D (mag ie nog wel €20,- duurder...)
Mijn oude lima gaat gelijk weg voor €300,- + (als ik er een had ;) )
Nummers boeien mij nl. niet dit zie ik alleen maar als vitrine vulling.
Ik heb liever meer verschillende modellen qua loc's dan 10 dezelfde.
Bij goederenwagons gaat dit bovenstaande verhaal uiteraard niet op..
-
@ mmhajvth:
Ik heb uiteraard JA gestemd en JA ik heb m ook ingevuld!! (was m ook gestart ;D ;) )
Greetz:Menno
-
Ik ben nu mijn irm ook aan het verkopen.
225 euro nieuw in verpakking.
krijg hem niet verkocht.
Wel allemaal mensen die zeggen, volgende week maak ik het geld over, maar niks gekregen
Willem
-
Hallo,
Wat mij eigenlijk opvalt in al deze bovenstaande berichtjes is dat de meeste kiezen voor modellen uit tijdperk III tot V.
Nederland heeft vroeger ook veel mooie stoomlocs gehad, dus zijn daar nog liefhebbers voor?
Ik zou graag wel eens een 3900 of 6300 van een bekende producent willen zien....
Groeten Richard
-
tpIII begint al na woII, toen reden er nog genoeg locs van de series 3900 en 6300 rond hoor. En ik als tp III rijder zal ook heus wel materieel kopen wat eigenlijk te oud is.
Sander
-
Wens lijstje
1 irm
2 spurt (Arriva)
3 mddm
4 1800
5 sik
Bas
-
Ik sluit me aan bij sander.
Het zou mooi zijn als er een keer een echte ns loc verscheen (geen oorlogsbuit omgenummerde, ook mooi maar liever zo 1)
bijvoorbeeld de 3900/3700 of 6300/6000
Maar denk dat we het bij de kits van DJH of Philotrain zullen moeten houden..
hoewel ik wel denk dat als er 1 geproduceerd wordt, velen verkocht zullen worden.
[offtopic]
@ nils de lijster
Waar heb jij die set gekocht?
mvg. laurens
-
@ Sander en de rest:
"De Spurt" komt in model volgens een vooraankondigende flyer (iemand een link naar die flyer???) die ik zag hier bij de plaatselijke. Prijs was wel even schrikken voor zo'n 2 baks à €600.- liegt er natuurlijk niet om!! Ik had gehoopt op zo'n Artitec prijsje van rond de €239.- of zo. Het merk kan ik me niet herinneren maar voor intekenen was weer een van de mogelijkheden.
Greetz:Menno
-
Menno,
Was het deze (http://www.signalmeister.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=23) fabrikant?
Gr,
Bart
-
@Bart;
Dat is inderdaad de fabrikant, heb de affiche ook zien hangen bij de treinenpassage. DC komt al op 629 euro ;D
Naar wat ik heb begrepen komt HAG ook met de spurt.
-
Het is wel een mooi ding en helemaal van messing, dus is-ie dat hoge bedrag vast wel waard. (als hij tenminste heel goed rijdt)
Bert
Eerst maar eens een paar nachtjes over slapen..................
-
Ja correct und solide!!
Greetz:Menno
-
Mij is tie TE duur.. Geeft m'n geld dan liever uit aan een TEE DE-IV
Gr,
Bart
-
WENSLIJSTJE :-
Mat 54 Hondekop tweetje, groen met blauwe reclame banen.... en geel met blauwe reclame banen. Ziet er naar uit dat Piko deze tzt gaat maken :-*
Plan E rijtuigen (de Lima rijtuigen zijn m.i. aan vervanging toe)
-
Plan-E rijtuigen komen, als alles goed gaat, dit jaar van mehano.
MK Modelbouwstudios heeft ze ook al uitgebracht.
gr,
Bart
-
Geüpdate lijstje :)
1. Railhopper, SM'90
2. Koploper, ICM
3. SGMm 3
4. IRM
5. Plan V/T
-
Hey,
Is de uitslag van de modellen enquete er al?
Hij zou 3 weken geleden binnen een week erop komen, heb hem alleen nog niet gezien :-X
Willem
-
Nu we toch bezig zijn ;D
- Plan V
- Koploper ICM
- BR 232 Railion Roco
- Veeeel containers voor achter de Br 232
- Rivarossi IRM
Kan niet meer, want daar is mijn baan te klein voor :-| :)
-
Willem, we zijn nog bezig
De uitslag (tot nu toe) is al 50 pagina's...
Dus dat vraagt wat tijd. (dus niet het aantal inzendingen, maar de uitslag van al die inzendingen bevat 50 pagina's. ;D
-
ben heel benieuwt :D
Railhopper
-
Lees hier dat de IRM tussenbakken op 60 euro gaan komen. Is dat niet HEEL erg veel? Die dingen hadden hun prijs weliswaar tijdenlang te danken aan hun zeldzaamheid, maar toch niet aan detaillering of complex productieproces?
-
In een ander draadje staat een mail van REZ, en die zeggen 90 euro voor de tussenbak... en 60 vond jij al veel?
En de set 210 of 230 euro.
-
Ik zou wel graag een paar rijtuigen Plan N op mijn baan willen hebben.
-
Yep, zijn die nergens te krijgen, ik bedoel, nooit uitgebracht?
-
Wat prijzen betreft, kreeg vandaag een mailtje van een nieuw bedrijfje wat zichzelf hOTRAINS noemt, bij iemand bekent? In ieder geval vragen zij beduidend lagere prijzen dan welke aanbieder dan ook. Kan hier moeilijk hun prijslijst gaan plaatsen, maar de roco 2400 komt op 75 euro, rivarossi "46 op 150 euro, IRM 3-delig 160 euro, tussen bak 70 eur enz.
Wat me ook nog opviel, plan V 275 euro, en de mensen op MP maar 240 bieden voor een 2e handse.
Persoon in kwestie heet Willem, morgen zou ik meer info krijgen omtrent een bestelling. Zou dus graag weten of iemand dit bekent voorkomt.
-
Esperopt,
Ik heb ook een email gestuurd naar ze betreffene informatie.
Zij adverteren momenteel alleen op Marktplaats, maar zijn bezig met een winkel, een website hebben ze nog niet en ze staan ook nog niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Hun prijzen liggen laag, wat mij erg verbaasd.
Vanwaar kunnen zij een IRM tussenbak de prijs op 60 euro zetten en REZ zet in op 90 euro.
Zelfde geld voor de set, H0TRAINS heeft als prijs 160 euro en REZ zet in op 210 a 230 euro.
Ik vind de verschillen erg groot...
Nog een voorbeeld: zij hebben de Piko ICE rijtuigen in de aanbieding voor 17,50 euro. Gemiddeld 5 a 7,50 euro goedkoper dan de gemiddelde aanbieder.
Terwijl bij de andere merken flm Plan V etc. de prijzen rond de gemiddelde prijs liggen...
Gr JB
-
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=21322
Bedoellen jullie deze advertenties ???
daar zie ik ook HOtrains maar dat is Willem NS hierzo ;)
-
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=21322
Bedoellen jullie deze advertenties ???
daar zie ik ook HOtrains maar dat is Willem NS hierzo ;)
Je site werkt niet en WillemNS is niet die persoon. Daar heb ik mijn redenen en feiten voor, dat het niet zo is.
-
Voor zover ik weet zijn ze nooit als model uitgebracht,maar wel mooi in een internationale trein(wij wonen hier kort voor de Brenner,en hier kan hij met een paar wagens planD zo mee in de internationale D-trein in de jaren 50-60 van Nederland naar Italie).
-
Hotrains heb ik nog nooit van gehoord, maar Hotreinen wel.
Daar heb ik voor 2 jaar terug een in zeer goede staat verkerende 2e hands NS 1100 gekocht in blauwe kleurstelling (met losse nummers)
Ik kan niet zeggen of het de zelfde aanbieder is, ik heb de handel wel even bekeken.
-
Zijn 2 verschillende aanbieders.
H0treinen en H0trains.
H0treinen komt waar vandaan?
-
Ik heb geen flauw idee, het kaartje wat ik meegezonden kreeg heeft geen adres gegevens van de desbetreffende persoon.
-
vroeger uit arnhem, nu drachten
www.hotreinen.com :)
Sinds wanneer is de bloedneus al leverbaar dan ???
-
vroeger uit arnhem, nu drachten
www.hotreinen.com :)
Sinds wanneer is de bloedneus al leverbaar dan ???
Is ie niet, heb een mailtje teruggekregen dat dit pas in augustus zal zijn.
-
vroeger uit arnhem, nu drachten
www.hotreinen.com :)
Sinds wanneer is de bloedneus al leverbaar dan ???
Heb goede ervaring met deze zaak. Via ebay wat gekocht.
mvg Marc
-
Ik heb weer wat gekocht, ditmaal 3 modellen plan D
De prijsstelling van h0trains is inderdaad erg postitief!
Willem
-
Ik heb weer wat gekocht, ditmaal 3 modellen plan D
De prijsstelling van h0trains is inderdaad erg postitief!
Willem
Beste Willem,
Ik doe dit niet graag, maar je loopt over H0trains te praten alsof het zo super is.
Maar ondertussen ben jij zelf bezig met deze "onderneming" die niet realistisch is, dat hebben we net besproken.
Ik vind het achterbaks om dingen aan te bieden zoals; IRM etc. voor lage prijzen, terwijl jij geen zekerheid van de te leveren modellen hebt.
Dus dat je dingen goedkoop hebt, vind ik zelf zo goedkoop, omdat jezefl er achter zit.
Je bent 15, het houdt wta meer in het ondernemersschap (ik spreek uit ervaring).
Dus mensen, ik waarschuw lichtjes, pas op.
Daarnaast mensen:
Verwar H0TREINEN niet met H0TRAINS.
H0TREINEN is top en zit ook veel op ebay. H0TRAINS niet.
-
@WillemNS
Kan jij mij dan een IRM + tussenbak leveren voor 220 euro???
Zoals je zei dat je een winkel begint en modellen leverd tegen lage prijzen!.
ZoJa waneer is de IRM leverbaar ?
-
Zo, ik doe hier even een slotje op. Eerst maar eens uitzoeken wat hier precies aan de hand is.
En sowieso geldt dat deze site niet bestemd is voor handelaren om hun eigen handeltje aan te prijzen. Wilt u adverteren? Doe dat dan in een van de bladen of op een commerciële website.
mvg,
Gert
-
Zouden beide heerschappen mij willen mailen (Willem en Jumboy) want ik wil graag wat meer opheldering......
Ik kan hier geen kaas van maken.
-
Er is wat meer duidelijkheid.
Ik heb nu een mail gestuurd naar Willem.
Hij heeft het een en ander uit te leggen
-
Ondertussen is er contact geweest met Willem.
Wij hebben hem verzocht H0trains niet meer te noemen op deze site en of de rubriek Winkeliers uw mening.
Geen zaken af te sluiten via PM
Niet refereren in berichten naar H0trains.
Draadje weer open en back on topic.
-
;D Doe mij maar een Wadloper in HO die is er nooit geweest.
Het liefst door het merk Fleischmann of Artitec.
Of een Railhopper en liefst 2 treinstellen in 1 set ( ze reden bijna altijd gekoppeld ) dan mag ie gerust 500/600 euri kosten van mij ;D
-
;D Of een Railhopper en liefst 2 treinstellen in 1 set ( ze reden bijna altijd gekoppeld ) dan mag ie gerust 500/600 euri kosten van mij ;D
Zou ik ook direct aanschaffen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar een betaalbare 1500, plan T, hondekop 4 (piko?), plan N, hoeft niet perse in deze volgorde ;D
-
;D
Plan N zegt het al een plan ? NEE ! ;D
trouwens een lijstje van mijn wensen zijn er nogal wat....
Koplopers 1:100 of 1:87 ben met allebij blij
mDDM set ( hopen op horby )
Hondekop 4 delig Geel/Blauw en reclame banen. ( Piko please ? )
1700 met stadswapen ;D
Plan W ( 1:87 voor icr stam )
Plan Etjes ( Mehano? )
ICK rijtuigies ( Roco ;D )
ICR rijtuigies ( LSmodels )
Blauwe engel geel ( Aritec of die ooit komt ? )
Plan T
Sprinter gerenoveerd en ongerenoveer ( 3 delig )
Citypendel ( die is er al ;D )
over goederenwagens moet nog veel over leren daar wil ik ook veel van maar wat het allemaal is schaam ik me soms voor :-[ Ken alleen Fccpps en Shimmns bij naam :-[
-
Inderdaad, plan E. Raar eigenlijk dat er van dit rijtuig wat jaren de ruggegraat was van de getrokken sneltreinen en later IC's nooit een fatsoenlijk model is uitgebracht. En had ik het al gehad over plan N? ;D
-
Lijst:
-Gekoppelde Railhopper (zelfbouw styreen?)
-Plan T
-Vlaflip met banaan (3+2)
-
-Vlaflip met banaan (3+2)
Grappig die benaming. Als dat vreselijke AD-treinstel in roze nog had rond gereden en gecombineerd werd met een gereviseerde sprinter hadden we dat mooi 'valflip met aardbeien' kunnen noemen!
mvg,
Gert
-
Flipje deed meer met frambozen.......
8)
-
Lijst:
-Gekoppelde Railhopper (zelfbouw styreen?)
-Plan T
-Vlaflip met banaan (3+2)
Nu heb ik nog nooit iets zelfgebouwd, nou ja, op een volière na dan. Maar het lijkt mij dat een 'hoekig' model makkelijker te bouwen is dan al de rondingen van bv een hondekop. De railhopper bestaat toch voornamelijk uit rechte vlakken ...
-
Maar je moet wel de uiteinden rond schuren, Maar dat is geen probleem ;)
En de bouwtekeningen zijn verloren gegaan :-| , Schatten dus... ::)
mvg,
Stijn :)
-
Genoeg bij ieders op het (verlang)lijstje!!
Wat in het vat zit verzuurt niet!!
We wachten wel af!!
Greetz:Menno
_______________________________________
Wadloper en Buffel in HO!!
-
Moet het wèl in het vat zitten natuurlijk, en dat vraag ik me toch bij de meeste wensen af.....
-
Doe mij maar:
mat46 vier
mat54 vier
mat64 vier
-
`waarom probeer je niet een railhopper te maken met behulp van trawos kappen?
ik ga een plan u bouwen met hun kappen met onderdelen van plan v.
prijs heb ik voor je.
-
De resultaten met Trawos-kappen zijn wisselend. Chi-kit heeft een mooie DH-1 (Wadloper) met zo'n kap gemaakt, maar andere modellen hadden last van verschillende diktes van het materiaal, sommige dingen zaten niet recht, niet alles klopt altijd, etc.
Karst heeft heel wat afgeschuurd en gedoe gehad om de kappen van de Plan U enigszins recht te krijgen.
- Peter
-
Ik zou die nieuwe class 66 van ACTS wel graag in model zien.
-
Laat een fabrikant maar wat "moderne" NS modellen in N uitbrengen. Zoals Plan V, T ,sprinter en zo. Met een hiervan zou ik al bij zijn. De DDM modellen zijn er wel maar toch iets boven mijn budget.
-
Een dieselloc van de serie 450 zou ik zeer op prijs stellen.
-
Een kant en klare dan wel he !!! ;)
-
@ M.Breedvelt:
Van alles 4 of een 4 baks?? :P ;D
Greetz:Menno
-
Laat een fabrikant maar wat "moderne" NS modellen in N uitbrengen. Zoals Plan V, T ,sprinter en zo. Met een hiervan zou ik al bij zijn. De DDM modellen zijn er wel maar toch iets boven mijn budget.
De ellende is alleen dat fabrikanten er natuurlijk wel brood in moeten zien om een model in "N" ,speciaal voor de NL-markt, uit te brengen. Het betekent dat je in een bepaalde tijd (zeg: 5 jaar) een X-aantal (zeg: 5000) modellen moet zien te verkopen om je investering terug te verdienen en er ook nog iets van beleg op je boterham aan over te houden. Die kans is voor een N-model en dan ok nog eens naar NS-vooorbeeld, zo minimaal (de N-markt is nu eenmaal een enorm stuk kleiner dan de H0-markt) dat de kans minimaal is. Maar hoop doet leven zeg ik maar. Dromen van een mooi model (Heidi Kluhm?) is ook leuk.....
-
N spoor wordt ook heel veel gebruikt....
HO het meeste.
Maar NL is een klein land dus weinig verkoop ( inverhouding met Duitsland ).
Maargoed.
-
Dan het volgende.
Men roep wel eens: N spoor, ach daar is geen markt voor. En dan word er niets uitgebracht.
Vervolgens roepen de modelspoorders: N spoor, hartstikke gaaf! alleen jammer dat er geen modellen in worden uitgebracht...
Zo zit je toch in een negative spiraal?!?!?!? :-|
Dus produceer nou toch AUB die paar belangrijke modellen als een plan V/T en de IRM en je zal zien dat de klanten vanzelf groeien!
m.v.g.
Mark
-
Daar ben ik het ook mee eens.
Er zijn ook veel mensen die N willen rijden maar omdat het nederlands materieel een aantal mooie treinstellen mist ze toch voor Ho kiezen.
Dus kom maar op met die mooie treinstellen en dr zullen zeker meer n-spoorders bijkomen ;)
mvg,
jerry
-
Op Intermodellbau in Dortmond lag erg veel (voornamelijk Duits) N-spoor materiaal in vergelijking met bijvoorbeeld Eurospoor. Blijkbaar heeft N een grote aanhang in Duitsland. Ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil tussen Nederlanders en Duitsers zit. Het verschil moet men m.i. zoeken in de weinige Nederlandse modellen die verschenen zijn en de (soms) slechte verkrijgbaarheid van N in de winkels.