BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: ES44C4 op 21 June 2011, 12:24:24
-
Mijn Roco 01.10 (43340) wil ik ombouwen naar een kolengestookte versie.
Mijn vraag: volstaat het wisselen van de tenderkap, of moet ik nog meer aanpassingen aan de locomotief doen?
-
Ga je dat doen met Roco onderdelen, of fabriceer je zelf wat?
-
Meest kenmerkende verschil tussen de 011 en de 012 was de korte schoorsteen bij de kolenstook versie. Daarnaast heeft de kolenstook natuurlijk een aslade in plaats van een oliebrander onder de ketel. Dat zijn de meest karakteristieke verschillen (los van de tender en het nummer natuurlijk)
dirkjan
-
Op deze site (http://db103rheingold.main.jp/Dampf01.html) staan de oliestook en kolenstook keurig boven elkaar.
Zoek de verschillen ;D Ik denk dat het in model niet zo heel veel uitmaakt wat de locomotief zelf betreft.
-
Bedankt voor de antwoorden.
Daar ik geen klinknagelteller ben, ga ik alleen de schoorsteen en de tenderkap van de 43341 bestellen.
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/43341.pdf
-
??? ik vind als ik de onderdelen van deze 2 loks vergelijk de verschillen toch wel erg groot.
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/43340.pdf (http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/43340.pdf)
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/43341.pdf (http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/43341.pdf)
Dan bleef het bij mij toch een oliestook.