BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Matheus 18 op 19 June 2011, 20:49:18
-
Uit kostenbesparing bij NMBS.
Nieuwe proef om met hun diesel locomotieven op de openbare weg te rijden deels mislukt.
Het lukt nog niet op losse ondergrond.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00029_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00029_3.jpg)
:o :o :o
Johan.
-
Voor dit stukje heb je all terrain banden nodig. Daarna op het verharde, gaat het wel.
-
Hoi Johan,
Waar is dit gebeurt?
groeten eddy
-
haha echt op zijn bels (y)
-
Toepasselijk de 7713.
Maar...Hollanders kunnen er ook wat van hoor, die parkeren een lok bijna op een gasopslag van een tankstation.
-
of in de watersportwinkel in Stavoren (Was een Italiaanse machinist meen ik me te herinneren)
-
Was inderdaad een Italiaanse machinist, maar er ging een machinist van (toen nog) ACTS mee voor de wegbekendheid. Hij was verantwoordelijk voor de trein.
Gr. Rick
-
ACTS? Weet je dat zeker? Ik dacht dat die vent van zo'n uitzendbureau voor machinisten en veiligheidsmensen kwam. Heette dat niet
RailflexSpoorflex of zo?
Edit:
Zie: rtlnieuws (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/10_oktober/11/binnenland/reeks-van-fouten-bij-treinongeluk-stavoren.xml)
En zo komen de verhalen in de wereld. Geen ATCS dus.
-
Ik weet wat je bedoeld, dat is Spoorflex.
Ik weet vrijwel zeker dat het een ACTS machinist (of anders een persoon was van ACTS).
EDIT: Misschien een ACTS persoon i.o.v. Spoorflex, maarja zo kan je bezig blijven... Ik weet zeker dat ik iets heb gelezen over ACTS. Ook foute info dus... :-[
Gr. Rick
-
Dus echt geen ACTS-mcn ook niet i.o.v of iets dergelijke, ACTS (HUSA) heeft helemaal NIETS met dit ongeval te maken.
Mvg Arjen, Mcn HUSA
-
Goed, dan heeft ACTS (HTRS) er dus toch niks mee te maken. Heb het toch echt ergens gelezen, ook weer iemand uit zijn duim gezogen blijkbaar ::)
Nu nog even terug on topic: Hoe ik het op de foto zie is de loc helemaal van voor tot achter van het spoor af, hij staat helemaal in de grond gedrukt en ook nog licht gedraaid t.o.v. het spoor.
Gr. Rick
-
Dat zie je verkeerd... ze hebben gewoon stiekem het spoor onder z'n assen weggetrokken... ;)
-
;D ;D ;D
Gr. Rick
-
Was inderdaad een Italiaanse machinist, maar er ging een machinist van (toen nog) ACTS mee voor de wegbekendheid. Hij was verantwoordelijk voor de trein.
Gr. Rick
Het was helemaal geen Italiaanse Machinist, het was een Italiaanse _wagenvoerder_.
De Machinist was gewoon een Nederlander, werkend voor Spoorflex en die reden deze ritten onder het attest van de BAM.
De Italiaan bestuurt de trein na opdracht van de Nederlander en die heeft danook de verantwoording.
-
Uit kostenbesparing bij NMBS.
Nieuwe proef om met hun diesel locomotieven op de openbare weg te rijden deels mislukt.
Het lukt nog niet op losse ondergrond.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00029_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00029_3.jpg)
:o :o :o
Johan.
Vind het wel grappig dat ze de lichten nog aan hebben staan.. Komt er nou niemand op het idee om die uit te zetten? ze hebben daar denk ik niet echt nut meer.
-
Nee, maar ik denk niet dat iemand die daar rondloopt, zijn gedachte daar bij die lichtjes heeft maar wel wat beters te doen heeft :p
-
Normaal is deze foto nergens vertoond.
Maar heb hem van de machinist zelf.
Deze hangt een zware sanktie boven het hoofd.
Drie maand hiervoor heeft hij nog een vrachtwagen meegeschept op een onbewaakte overweg in het rangeerstation.
Nu dacht ik, net als zovele anderen dat spoorverkeer voorang had, in een rangeerbundel is dit blijkbaar niet waar, en moet de machinist op alles bedacht zijn.
Deze twee zaken worden kortelings besproken, en kunnen aanleiding geven op een definitief einde als machinist.
Johan.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00029_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00029_3.jpg)
Mmm... Zoiets als: NMBS test nieuwe zandstrooier, 1e proef nog niet helemaal naar wens...
MVG. Frank
-
Het fenomeen koperdieven ken ik wel, maar raildieven?
Harm
-
Vind het wel grappig dat ze de lichten nog aan hebben staan.. Komt er nou niemand op het idee om die uit te zetten? ze hebben daar denk ik niet echt nut meer.
hoe kan dit nu weer? PowerUp van Lenz in de loc? Zonder railcontact zal de verlichting toch ook niet werken ???
-
;D
-
Vind het wel grappig dat ze de lichten nog aan hebben staan.. Komt er nou niemand op het idee om die uit te zetten? ze hebben daar denk ik niet echt nut meer.
Ik denk dat de loc het Belgische gevarensein aan heeft staan. (Bovenste sein aan en onderste 2 knipperen om de beurt).
Gr. Rick
-
Die is overduidelijk het spoor bijster.
-
Ik denk dat de loc het Belgische gevarensein aan heeft staan. (Bovenste sein aan en onderste 2 knipperen om de beurt).
Hoezo gevarensein. Hij staat toch gewoon stil ;D ;D
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Normaal voer je het gevarensein altijd als de trein stilstaat. Om aan te geven dat andere treinen moeten uitkijken met passeren aangezien de trein die het gevarensein voert bij een ongeluk o.i.d. betrokken is. Kan bijvoorbeeld brokstukken of andere dingen op het spoor liggen die andere passerende treinen kan hinderen/beschadigen etc. ;)
Gr. Rick
-
Maar op dit moment is het misschien technisch eerder een plantenbak dan een trein... hij staat niet eens op rails ;D.
-
Amai, overdach staat hij op rails, maar 's nachts ontpopt hij zich tot een flamboiante plantenbakfetishist langs den spoorbaan...
-
Citaat: Normaal is deze foto nergens vertoond.
Maar heb hem van de machinist zelf.
Deze hangt een zware sanktie boven het hoofd.
Drie maand hiervoor heeft hij nog een vrachtwagen meegeschept op een onbewaakte overweg in het rangeerstation.
Nu dacht ik, net als zovele anderen dat spoorverkeer voorang had, in een rangeerbundel is dit blijkbaar niet waar, en moet de machinist op alles bedacht zijn.
Deze twee zaken worden kortelings besproken, en kunnen aanleiding geven op een definitief einde als machinist.
Als je dat al weet, vind je de toonzetting in je openingspost dan wel zo gepast?
-
Wel apart dat je, als je dit meemaakt als machinist, zelf met je ongeluk loopt te leuren...
Op een normale onbewaakte overweg zou je in België ook voorrang moeten hebben. Ken het verhaal en voorval zelf niet maar ik denk dat hier meer speelt als ie nu z'n baan gaat kwijt raken...
-
...of het sanctieverhaal is een gevalletje 'creatief met de werkelijkheid', dat kan natuurlijk ook... ::)
-
Dus dit word bedoeldt met : deze lok is ``flexibel ´´ inzetbaar ?